Prof. Dr. OSMAN BİRGİN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Matematik Eğitimi

E-posta: osman.birgin@usak.edu.tr
İş Telefonu: +90 276 221 2121 Dahili: 1032
Web: https://avesis.usak.edu.tr/osman.birgin
Posta Adresi: Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalı 64200 UŞAK

Metrikler

Yayın

187

Yayın (WoS)

29

Yayın (Scopus)

40

Atıf (WoS)

316

H-İndeks (WoS)

10

Atıf (Scopus)

438

H-İndeks (Scopus)

12

Atıf (Scholar)

3921

H-İndeks (Scholar)

35

Atıf (TrDizin)

236

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

1754

H-İndeks (Sobiad)

17

Atıf (Diğer Toplam)

115

Toplam Atıf Sayısı

2341

Proje

12

Tez Danışmanlığı

14

Açık Erişim

22
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2010

2003 - 2010

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

4-5.sınıf matematik öğretim programında öngörülen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmenler tarafından uygulanabilirliği

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyasının uygulanabilirliğinin araştırılması

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Matematik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2018

2012 - 2018

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2012

2011 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2011

2010 - 2011

Araştırma Görevlisi

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2000 - 2010

2000 - 2010

Araştırma Görevlisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

1999 - 2000

1999 - 2000

Araştırma Görevlisi

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Dekan

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Toplumsal Katkı ve Sürdürülebilirlik Komisyonu

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Araştırma-Geliştirme ve İhtisaslaşma Komisyonu

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma İnceleme Komisyonu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanı İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu Başkanı

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Yönerge Komisyonu Başkanı

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektörlük Stratejik Plan Komisyonu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Senato Üyesi

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

BAP Komisyonu Başkanı

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Rektör Yardımcısı

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Eğitim Komisyonu

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2022 - 2024

2022 - 2024

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2021 - 2023

2021 - 2023

Eğitim Komisyonu

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2017 - 2022

2017 - 2022

Dekan Yardımcısı

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2018 - 2020

2018 - 2020

Pedagojik Formasyon Koordinatörü

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2017 - 2020

2017 - 2020

Fakülte Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2017 - 2020

2017 - 2020

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2016 - 2019

2016 - 2019

BAP Bilimsel Komisyon Üyesi

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2016 - 2019

2016 - 2019

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2016

2013 - 2016

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Pedagojik Formasyon Koordinatörlüğü

Uşak Üniversitesi, Rektörlük

2012 - 2015

2012 - 2015

Fakülte Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2011 - 2014

2011 - 2014

Bölüm Başkanı

Uşak Üniversitesi

2011 - 2013

2011 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 1999

1998 - 1999

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi

SEMİNER

MATEMATİK EĞİTİMİ ULUSAL-ULUSLAR ARASI ALAN YAZIN ÇALIŞMALARI

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

UZMANLIK ALAN DERSİ

TEZ DANIŞMANLIĞI

BİLGİSAYAR DESTEKLİ NİCEL VERİ ANALİZİ

MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

SEMİNER

MATEMATİK EĞİTİMİ ULUSAL-ULUSLAR ARASI ALAN YAZIN ÇALIŞMALARI

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI HAZIRLAMA VE UYGULAMA

Lisans

Lisans

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I

MATEMATİK FELSEFESİ

SEÇMELİ: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI

MATEMATİK TARİHİ

OKUL DENEYİMİ

MAT. KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI

İSTATİSTİK II

İSTATİSTİK-I

MATEMATİK ÖĞRETİMİ I

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

MATEMATİK ÖĞRETİMİ II

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (73)
SCI-E, SSCI, AHCI (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (10)
Scopus (40)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Matematik eğitiminde ters yüz öğrenme modeli kapsamında yapılan deneysel çalışmaların sistematik incelemesi

BİRGİN O., RESİL Z.

5. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, ss.458-471, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modeline kuramsal bir bakış

BİRGİN O., RESİL Z.

5. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, ss.472-487, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin denk kesirlerde görsel temsil tercihlerinin incelenmesi

BİRGİN O., ERYILMAZ E.

3. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2024, ss.526-537, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Yedinci sınıf öğrencilerinin denk kesir modellerine ilişkin temsiller arası geçiş performansları

BİRGİN O., ERYILMAZ E.

3. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2024, ss.514-525, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. Türkiye’de Ondalık Gösterim Konusunda Yapılan Çalışmaların Sistematik İncelemesi

BİRGİN O., PEKER E. S.

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Kesirler ve Sayı Duyusu Bağlamında Yapılan Çalışmalara İlişkin Sistematik Analiz

BİRGİN O., PEKER E. S.

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyleri ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

BİRGİN O., KÜÇÜKAKIN G., BOZKURT E.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-2019), İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Investigation of the 8th grade students’ errors and misconceptions about simple visual and algebraic expressions

BİRGİN O., DEMİRÖREN K.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Investigation of the eight grade students’ performance of number sense in terms of the effect of operations and mental calculation components

BİRGİN O., PEKER E. S.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Investigation of the eight grade students’ performance of number sense in terms of some variables

BİRGİN O., PEKER E. S.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Investigation of secondary school students’xx perceptions of value towards mathematics lessons

BİRGİN O., ÖKSÜZ H.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. 2018 matematik dersi öğretim programının sayı duyusu bileşenleri bakımından incelenmesi

BİRGİN O., PEKER E. S.

III. International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

13. Türkiye’de sayı duyusu konusunda yapılan araştırmaların içerik analizi

BİRGİN O., PEKER E. S.

III. International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. 1998 ve 2007 Öğretmen Yetiştirme Programları ve Gelişmeler

BİRGİN O.

II. International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, ss.110, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Doğrusal denklemler ve eğim konusunun öğretimine yönelik geogebra destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi.

BİRGİN O., UZUN K., DURU A.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik cisimlere ilişkin zihinsel algılarının incelenmesi

BİRGİN O., GÜMÜŞ B.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Konusundaki Toplama ve Çıkarma İşlemlerineİlişkin Bilgi Düzeyleri ve Yaptıkları Hatalar

DURU A., DEMİRÖREN S., BİRGİN O.

International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.376, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Ortaokul öğrencilerinin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi

BİRGİN O., AKÇAKIN V., BOZKURT E.

International Congress on Science and Education (ICSE-2018 Mart), Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.370, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. “Doğrusal denklemler ve eğim” konusunda geogebra destekli öğretimin sekizinci sinif öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine etkisi

BİRGİN O., UZUN K.

International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.375, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki performanslarının incelenmesi

BİRGİN O., DEMİRÖREN K.

First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Geogebra destekli matematik öğretimin 8.sınıf öğrencilerin matematik dersine bağlılık düzeylerine etkisi.

BİRGİN O., UZUN K.

First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi

BİRGİN O., ÖZKARA M. N.

First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin sayı algılama becerilerinin incelenmesi.

BİRGİN O., MEMİŞ Z. K.

First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Yedinci sınıf “çember ve daire” konusunun öğretiminde GeoGebra destekli öğrenme ortamınına ilişkin öğrenci görüşleri

BİRGİN O., TOPUZ F.

First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, ss.278-280, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Turkish adaptation of reactions to test scale: The study of validity and reliability

DURU A., BİRGİN O.

2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences, 6 - 08 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Matematik öğretmenlerinin öğretimde bilgi ve iletişim teknolojisini kullanmaya yönelik yeterlik durumlarının incelenmesi

BİRGİN O., UZUN K.

III. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Ortaokul 7.sınıfta GeoGebra destekli geometri öğretiminin öğrenmedeki kalıcılık üzerine etkisi

BİRGİN O., TOPUZ F.

III. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. 2009-2016 yılları arasında Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisinde yayımlanan makalelerin değerlendirilmesi

KUTLUCA T., BİRGİN O., GÜNDÜZ S.

III.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. GeoGebra destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları üzerine etkisi

BİRGİN O., TOPUZ F., DURU A.

IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. An investigation of high school students’ conjecturing processes.

DURU A., GÖL R., BİRGİN O., YILDIZ C.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası-Aydın, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. Ortaokul öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanıma yönelik tutumlarının incelenmesi

BİRGİN O., ZENGİN A.

International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 02 Ekim 2016, cilt.1, ss.409-417, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

36. İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanmaya yönelik tercihlerinin karşılaştırılması

BİRGİN O.

1st INES International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.1856-1864, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

37. Matematik öğrenmeye ilişkin inanç ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması

BİRGİN O.

1st INES International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.3363-3670, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

38. Çember ve daire konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı GeoGebra kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi

BİRGİN O., TOPUZ F.

1st INES International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.156, (Özet Bildiri)

2016

2016

39. Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi

BİRGİN O., DEMİRKAN H.

International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 02 Ekim 2016, cilt.1, ss.91, (Özet Bildiri)

2016

2016

40. Beşinci ve altıncı sınıf ortaokul öğrencilerinin matematik dersi problem çözme becerilerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi

BİRGİN O., DEMİRÖREN S.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

41. Ortaokul öğrencilerin matematik dersine bağlılık düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi

BİRGİN O., MAZMAN S. G., UZUN K., GÖKSU B., PEKER E. S., GÜMÜŞ B.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

42. Preservice mathematics teachers gains for teaching diverse students

ÇELİK D., AYDIN S., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., TAŞKIN D., GÜLER M., et al.

XIII. International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

43. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının deneyimledikleri öğrenme fırsatlarının TEDS M sonuçları ile karşılaştırılması

ÇELİK D., AYDIN S., GÜRSOY K., TAŞKIN D., ÖZMEN Z. M., GÜLER M., et al.

3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

46. Sınıf öğretmeni adaylarının üç boyutlu geometrik cisimlere ilişkin uzamsal düşünme becerilerinin incelenmesi

Birgin O., Yavuz E.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

47. Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimlere ilişkin konu alan bilgileri

BİRGİN O., YAVUZ E.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

49. Yedinci sınıf tam sayılar konusunun etkinlik temelli öğretimin öğrenci başarısı üzerine etkisi

BİRGİN O., YAVUZ E.

II.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

51. Geogebra yardımıyla geliştirilen öğretim materyaline ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri Çember ve daire örneği

BİRGİN O., TOPUZ F.

II.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

52. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Cisimleri Tanımlama ve Açılımlarını Çizme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

BİRGİN O., YAVUZ E.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

53. Farklı Öğretim Kademesindeki Öğrencilerin Düzgün Çokgen Kavramı Konusundaki Algılarının İncelenmesi

BİRGİN O., ÖZKAN K.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

54. Ortaokul 6-8 Sınıf Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlık Öz yeterlik Algılarının İncelenmesi

BİRGİN O., GÜLBEZ B.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

55. II.Dereceden Fonksiyonların Grafiklerinin Öğretiminde Geogebra Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Birgin O., Özkaya Y., Duru A.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

56. 11.sınıf düzeyinde üstel ve logaritmik fonksiyon grafiklerinin öğretimine yönelik GeoGebra destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi

BİRGİN O., ACAR H.

I.Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

57. Lise öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi

Birgin O., Acar H.

I.Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

58. Beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi problem çözme becerilerinin farklı değişkenler bakımından incelenmesi

UZUN C., BİRGİN O.

XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

59. Sınıf öğretmeni adaylarının düzgün çokgen konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi

BİRGİN O., ÖZKAN K.

1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

61. Farklı öğretim kademesindeki öğrencilerin yamuk kavramı konusundaki algılarının karşılaştırılması

BİRGİN O., ÖZKAN K.

First International Symposium of Teacher Training and Development, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

62. 2005 öğretim programları bağlamında matematik öğretmeni adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerine ilişkin yeterlik algılarının incelenmesi

BİRGİN O.

First International Symposium of Teacher Training and Development, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

63. Sınıf öğretmeni adaylarının yamuk kavramındaki bilgi düzeyleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi

BİRGİN O., ÖZKAN K.

X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

64. Fatih projesi bağlamında sınıf öğretmeni adaylarının teknoloji destekli eğitime yönelik özyeterlik algılarının incelenmesi

IŞIKLI M., BOZKURT E., BİRGİN O.

XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2012), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

65. Matematik öğretmeni adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerinin önemine ilişkin algılarının incelenmesi

BİRGİN O., GÜRBÜZ R., ÇATLIOĞLU H.

IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

66. Sınıf öğretmenleri ölçme ve değerlendirmenin yapılma amaçlarını dengeli yürütebiliyorlar mı? Türkiye yansıması

BİRGİN O., BAKİ A.

IX.Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

68. Investigation of first year pre-service teachers’xx computer and internet uses in terms of gender

BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H., ÇOKER B.

World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

69. Conceptions of students about renewable energy sources: a need to teach based on contextual approaches

ÇOKER B., BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H.

World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

70. Teachers views about in service training programs related to the new primary school mathematics curriculum The case of Trabzon

BİRGİN O., TUTAK T., ÇATLIOĞLU H.

XI.International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 26 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

71. Matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde bilgisayar kullanımına yönelik tutum ve yeterlilikleri

BARAN BULUT D., OKUMUŞ S., BİRGİN O., GÜVEN B.

3th International Computer Instructional Technologies Symposium, Çanakkale, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, cilt.1, ss.1205-1218, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

72. The level of mathematics anxiety among pre-service elementary school teachers

ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O., COŞTU S., GÜRBÜZ R.

WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

76. Conceptions of high school students about mathematical connections to the real-life

BAKİ A., ÇATLIOĞLU H., COŞTU S., BİRGİN O.

WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

77. Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğru denklemi konusundaki öğrenme düzeylerinin incelenmesi

BİRGİN O., GÜRBÜZ R.

International Conference on Educational Sciences-ICES’08, 23 - 26 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

78. Öğrenme ortamına çoklu zekâ kuramını taşıyan iki öğretmen ve iki araştırmacının yolculuğundan yansıyanlar

GÜRBÜZ R., BİRGİN O.

International Conference on Educational Sciences-ICES 2008, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

79. Dinamik geometri yazılımı ile geometri öğretiminin öğrencilerin Van Heile geometri anlama düzeylerine etkisi

TUTAK T., BİRGİN O.

8th International Educational Technology Conference, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.1058-1061, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

80. Sayısal ve sözel ağırlıklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının karşılaştırılması KTU örneği

BİRGİN O., KUTLUCA T., ÇATLIOĞLU H.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, cilt.1, ss.874-878, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

81. Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi

TUTAK T., BİRGİN O.

8th International Educational Technology Conference, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.1062-1065, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

82. Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi

BAKİ A., KUTLUCA T., BİRGİN O.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.77-81, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

83. Yedinci Sınıf Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin İncelenmesi

BİRGİN O., KUTLUCA T., GÜRBÜZ R.

8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.879-882, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

84. Bilgisayar destekli öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri

GÜRBÜZ R., BİRGİN O.

2nd International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

85. Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki okur yazarlık düzeylerinin incelenmesi

BİRGİN O.

XVI.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

86. Matematik öğretmeni adaylarının portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin görüşleri

BİRGİN O.

XVI.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

87. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanım Durumları İle Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

BİRGİN O., KUTLUCA T., ÇATLIOĞLU H.

I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1205-1218, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

88. Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının İnterneti Kullanım Sıklık ve Amaçları ile İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

KUTLUCA T., BİRGİN O.

I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1066-1079, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

90. İlköğretimde portfolyo değerlendirme yönteminin sunduğu faydalar

BİRGİN O.

I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

91. Doğru denklemi konusunun öğretimine yönelik bilgisayar destekli öğretim materyal örneği

BİRGİN O., KUTLUCA T.

I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

92. İlköğretimde portfolyo değerlendirme yönteminin uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri

BİRGİN O.

I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

93. Yeni ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri

BİRGİN O., TUTAK T.

I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

94. İlköğretim öğrencilerinin doğrunun eğimi ile ilgili öğrenme düzeyleri ve olası kavram yanılgıları

BİRGİN O.

I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2004

2004

95. Bireysel gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamasının yansımaları

BAKİ A., BİRGİN O.

XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiler Kitabı, Antalya, Türkiye, 5 - 09 Eylül 2004, cilt.1, ss.13-40, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

96. Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası portfolio uygulaması

BAKİ A., BİRGİN O., GÜVEN B., KARATAŞ İ.

2004 Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Bildirileri, Türkiye, 17 - 19 Ocak 2004, cilt.1, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

97. Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması

BAKİ A., BİRGİN O.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.913-920, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

98. Matematik eğitiminde değerlendirme aracı olarak bireysel gelişim dosyasının kullanımı

Birgin O.

Matematik Etkinlikleri Sempozyomu, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2002, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

2. 2018 ve 2024 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Sayı Duyusu Bileşenlerine Göre İncelenmesi

Birgin O., Peker E. S.

MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ULUSLARARASI ÇALIŞMALAR, BİRGİN OSMAN, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.45-68, 2025 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları II; Üslü İfadeler, Kareköklü İfadeler

BİRGİN O.

Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler, Prof. Dr. Erhan ERTEKİN, Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.107-144, 2023

2023

2023

4. Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü ifadelerle çarpma ve bölme işlemlerinde yaptıkları hata ve kavram yanılgılarının incelenmesi

Birgin O., Uçar E.

Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Prof. Dr. Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.213-236, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

5. Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik cisim, ayrıt, yüz ve köşe kavramına ilişkin bilgilerinin ve kavram imajlarının incelenmesi

BİRGİN O., GÜMÜŞ B.

Matematik ve Fen Alanında Uluslararası Araştırmalar IX, Kutluca, Tamer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.69-89, 2023

2022

2022

6. Sekizinci Sınıf Öğrencilerin Üslü Tamsayılar Konusundaki Hata ve Kavram Yanılgıları

Birgin O., Uçar E.

Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler 1, Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR, Editör, Duvar Yayınları, Ankara, ss.409-425, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

7. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students

ÇELİK D., AYDIN S., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., ARABACI D., GÜLER M., et al.

Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Gabriel J. Stylianides Keiko Hino, Editör, Springer, ss.205-218, 2018

2016

2016

8. 3.1. Araştırma Sorusu Üretme, Veri Toplama ve Düzenleme

BİRGİN O., DURU A., BULUT Y.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç. Dr. Mustafa Doğan Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.281-305, 2016

2016

2016

9. Bloom Taksonomisi

Birgin O.

Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali,Selahattin Arslan,İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.839-860, 2016 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

10. 2.1. Kesirlerle İşlemler

DURU A., BİRGİN O., BULUT Y.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.124-213, 2016

2016

2016

11. 2.3. Oran

BİRGİN O., DOĞAN M., KARAKAYA V.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.260-280, 2016

2016

2016

12. 2.2. Ondalık Gösterim

DURU A., BİRGİN O., DOĞAN M.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.214-259, 2016

2016

2016

13. 3.2. Veri Analizi

BİRGİN O., DURU A., DOĞAN M.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN,Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.306-342, 2016

2015

2015

14. Geçerlik ve Değerlendirme Standartları

BİRGİN O.

Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Editör, Siyasal Kitabevi, ss.243-268, 2015

2012

2012

15. Alternatif ölçme-değerlendirme araç ve yöntemleri

BİRGİN O., KÜÇÜK M.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Küçük Mehmet, Geçit Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.159-220, 2012

2008

2008

16. Teachers’ views about in-service training programs related to the new primary school mathematics curriculum: The case of Trabzon

BİRGİN O., TUTAK T., ÇATLIOĞLU H.

Further Education in the Balkan Countries, Demirel Özcan, Sünbül Ali Murat, Editör, Education Academy Publication, Konya, ss.965-973, 2008

Desteklenen Projeler

2025 - 2026

2025 - 2026

Matematiğin Gizli Hazinesi: Sayı Duyusu 2Sürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Birgin O., Ulusoy M., Bodur N. C., Peker E. S.(Yürütücü)

2024 - 2025

2024 - 2025

Matematiğin Gizli Hazinesi: Sayı DuyusuSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Birgin O., Bodur N. C., Peker E. S.(Yürütücü)

2019 - 2019

2019 - 2019

TR33 Bölgesi Öğretmenleri STEM’le buluşuyorSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Altunışık S., Akçakın V., Birgin O., Güçyeter Ş., Cebesoy Güçyeter Ü. B. (Yürütücü), Kurtoğlu Erden M.

2015 - 2016

2015 - 2016

12 Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Düşünmelerinin Özelleştirme Tahmin İspat ve Genelleme Basamakları Bağlamında İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BİRGİN O., DURU A. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama ProjesiSürdürülebilir Kalkınma

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Birgin O.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Baş Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 438

h-indeksi (SCOPUS): 12