Eğitim Bilgileri
2003 - 2010
2003 - 2010Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
4-5.sınıf matematik öğretim programında öngörülen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmenler tarafından uygulanabilirliği
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyasının uygulanabilirliğinin araştırılması
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Matematik Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Araştırma Görevlisi
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2000 - 2010
2000 - 2010Araştırma Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
1999 - 2000
1999 - 2000Araştırma Görevlisi
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDekan
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorToplumsal Katkı ve Sürdürülebilirlik Komisyonu
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAraştırma-Geliştirme ve İhtisaslaşma Komisyonu
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÖğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma İnceleme Komisyonu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorYabancı Uyruklu Öğretim Elemanı İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu Başkanı
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorYönerge Komisyonu Başkanı
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlük Stratejik Plan Komisyonu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorSenato Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBAP Komisyonu Başkanı
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorÜniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektör Yardımcısı
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEğitim Komisyonu
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorFakülte Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2022 - 2024
2022 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Eğitim Komisyonu
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2017 - 2022
2017 - 2022Dekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2018 - 2020
2018 - 2020Pedagojik Formasyon Koordinatörü
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2017 - 2020
2017 - 2020Fakülte Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2017 - 2020
2017 - 2020Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2016 - 2019
2016 - 2019BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2016 - 2019
2016 - 2019Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Pedagojik Formasyon Koordinatörlüğü
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2012 - 2015
2012 - 2015Fakülte Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2011 - 2014
2011 - 2014Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi
2011 - 2013
2011 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 1999
1998 - 1999ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN
Verdiği Dersler
Doktora
Matematik Öğretim Programlarının İncelenmesi
SEMİNER
MATEMATİK EĞİTİMİ ULUSAL-ULUSLAR ARASI ALAN YAZIN ÇALIŞMALARI
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSİ
TEZ DANIŞMANLIĞI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NİCEL VERİ ANALİZİ
MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SEMİNER
MATEMATİK EĞİTİMİ ULUSAL-ULUSLAR ARASI ALAN YAZIN ÇALIŞMALARI
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI HAZIRLAMA VE UYGULAMA
Lisans
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I
MATEMATİK FELSEFESİ
SEÇMELİ: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
MATEMATİK TARİHİ
OKUL DENEYİMİ
MAT. KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMI
İSTATİSTİK II
İSTATİSTİK-I
MATEMATİK ÖĞRETİMİ I
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
SAYILARIN ONDALIK GÖSTERİMİ KONUSUNDA TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİNİN 5.SINIF ÖĞRENCİLERİN KAVRAMSAL ANLAMASINA, ÖĞRENMEDE KALICILIĞA VE MATEMATİK DERSİNE BAĞLILIĞINA ETKİSİ
Birgin O. (Danışman)
Z.RESİL(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin kesirlerde çoklu temsil performanslarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
E.ERYILMAZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin öğrencinin matematik performanslarını belirlemeye yönelik uygulamalarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerine ilişkin yaklaşımları, yeterlik algıları ve kullanım durumlarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
E.ARAS(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik cisimlerin tanımlanması ve açınımlarına ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
B.GÜMÜŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
K.DEMİRÖREN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Somut materyal ve dinamik geometri yazılımı kullanımının 5.sınıf öğrencilerinin geometri başarısı, tutumu ve uzamsal yeteneklerine etkisi
Birgin O. (Danışman)
G.ÖZMEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin üslü sayılar konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
E.UÇAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin sayı duyusu performanslarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
E.SEVAL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Farklı öğretim kademesindeki öğrencilerin dörtgenlere ilişkin bilgi düzeyleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
K.ÖZKAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Doğrusal denklemler ve eğim konusunun dinamik geometri yazılımı geogebra ile öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına ve kalıcılığa etkisi
Birgin O. (Danışman)
K.UZUN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Çember ve daire konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı geogebra kullanımının yedinci sınıf öğrencilerinin başarılarına, geometriye yönelik tutumlarına ve öğrenmedeki kalıcılık düzeylerine etkisi
Birgin O. (Danışman)
F.TOPUZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar konusunun dinamik geometri yazılımı geogebra ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
Birgin O. (Danışman)
H.ACAR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin sayıların ondalık gösterimi konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi
Birgin O. (Danışman)
R.KAYA(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Seventh-Grade Students' Views Regarding Enriched Algebra Instruction (EAI) Supported by Technology and Manipulatives
Birgin O., Demirören K.
Journal of Computer Assisted Learning
, cilt.41, sa.5, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Investigation of seventh-grade students' performance in translating among multiple representations of fractions
Birgin O., Eryılmaz E.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.57, sa.3, ss.1-16, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Investigating the role of preservice teachers digital transformation awareness in shaping their information literacy skills
Mazman Akar S. G., Türkmen İ., Birgin O.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.9, sa.3, ss.258-275, 2025 (Scopus)
2025
20254. Development and validation of a two-tier number sense test for sixth-grade students in fractions and decimals
Birgin O., Peker E. S.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS
, cilt.62, sa.1, ss.219-236, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20245. An investigation of 8th-grade Turkish students' performance on number sense
Birgin O., Peker E. S.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.50, sa.2, ss.261-284, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Comparing the concept images and hierarchical classification skills of students at different educational levels regarding parallelograms: a cross-sectional study
Birgin O., Özkan K.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.55, sa.4, ss.850-882, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20237. Development and Validation of a Scale to Assess the Frequency of Using Classroom Assessment Tools and Methods for Mathematics Teachers
Birgin O., Yılmaz M.
IJERI : INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION
, cilt.2023, sa.20, 2023 (ESCI)
2023
20238. IDENTIFYING THE FACTORS INFLUENCING MATHEMATICS TEACHERS’ GRADING PRACTICES REGARDING STUDENTS’ IN-CLASS PERFORMANCE: A RELIABILITY AND VALIDITY STUDY
BİRGİN O., Yılmaz M.
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
, cilt.16, sa.3, ss.196-207, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20229. A systematic review of studies on teacher noticing in the field of mathematics education in Turkey
Birgin O., Eryılmaz E.
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.9, sa.3, ss.184-203, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Development of Number Sense Test for Eighth-Grade Students: A Validity and Reliability Study
Birgin O., Peker E. S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.51, sa.1, ss.187-219, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
202211. Performance of second-grade elementary school students on counting, place value understanding, and addition operation in natural numbers
Birgin O., Gürbüz R., Memiş K. Z.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.53, sa.12, ss.3377-3392, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
202112. Research trends on mathematical modelling in mathematics education in Turkey (2010-2020): A thematic content analysis
Birgin O., Öztürk F. N.
e-International Journal of Educational Research
, cilt.12, sa.5, ss.118-140, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. The effect of GeoGebra software–supported mathematics instruction on eighth-grade students' conceptual understanding and retention
Birgin O., Uzun Yazıcı K.
Journal of Computer Assisted Learning
, cilt.37, sa.4, ss.925-939, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202114. Thematic Content Analysis of Studies on Number Sense in Turkey
Birgin O., Peker E. S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.593-609, 2021 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2021
202115. Opportunities to Learn Provided to Preservice Elementary School Mathematics Teachers in Turkey
Çelik D., Arabacı D., Aydın S., Güneş G., Gürbüz R., Özmen Z. M., et al.
Journal of Teacher Education and Educators
, cilt.10, sa.1, ss.47-74, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına hangi öğrenme fırsatlarını sunuyoruz? Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersi örneği
Çelik D., Arabacı D., Açıkyıldız G., Güneş G., Gürsoy K., Güler M., et al.
Başkent University Journal of Education
, cilt.8, sa.1, ss.104-116, 2021 (TRDizin)
2021
202117. Effect of the GeoGebra software-supported collaborative learning environment on seventh grade students’ geometry achievement, retention and attitudes
Birgin O., Topuz F.
Journal of Educational Research
, cilt.114, sa.5, ss.474-494, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
202018. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Hazır Olma, Öğretmen Eğitimi Programının Tutarlılığı ve Etkililiği Hakkındaki İnançları
Çelik D., Birgin O., Aydın S., Güneş G., Gürsoy K., Açıkyıldız G., et al.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.581-604, 2020 (TRDizin)
2020
202019. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Basit Görsel ve Cebirsel İfadeler Konusundaki Hata ve Kavram Yanılgılarının İncelenmesi
Birgin O., Demirören K.
International Journal of Social and Educational Sciences
, cilt.7, sa.14, ss.233-247, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki başarı performanslarının incelenmesi
Birgin O., Demirören K.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.50, ss.99-117, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202021. Investigation of Middle School Students’ Perceptions of Value Towards Mathematics Lesson in Terms of Some Variables
Birgin O., Öksüz H.
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.7, sa.2, ss.105-119, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202022. Students’ views about GeoGebra-supported teaching material and learning environment developed for “circle and disc” subject at the 7th grade
Topuz F., Birgin O.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.8, sa.15, ss.1-27, 2020 (TRDizin)
2020
202023. Investigation of Turkish mathematics teachers’ proficiency perceptions in using information and communication technologies in teaching*
Birgin O., Uzun K., Mazman Akar S. G.
Education and Information Technologies
, cilt.25, sa.1, ss.487-507, 2020 (SSCI, ESCI, Scopus)
2020
202024. The effect of computer-supported collaborative learning using GeoGebra software on 11th grade students’ mathematics achievement in exponential and logarithmic functions
Birgin O., Acar H.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, ss.1-18, 2020 (ESCI, Scopus)
2020
202025. Anabilim Dalı Başkanlarının Matematik Öğretmeni Adaylarına Sunulan Öğrenme Fırsatlarına İlişkin Değerlendirmeleri
Çelik D., Özmen Z. M., Güneş G., Açıkyıldız G., Arabacı D., Gürsoy K., et al.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.11, sa.1, ss.15-52, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202026. Developing teaching materials supported with geogebra for circle and disc subject at seventh grade
Topuz F., BİRGİN O.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.3, ss.1-17, 2020 (Scopus, TRDizin)
2018
201827. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi’nde Yayımlanmış Makalelerin İçerik Analizi Bağlamında Değerlendirilmesi *
Kutluca T., Birgin P. D. O., Gündüz S.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.390-412, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201828. A national comparison of pre-service elementary mathematics teachers' beliefs about mathematics: The case of Turkey
Çelik D., Özmen Z. M., Aydin S., Güler M., Birgin O., Açikyildiz G., et al.
Egitim ve Bilim
, cilt.43, sa.193, ss.289-315, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201829. Investigating The Motivation Of The Preservice Elementary Mathematics Teachers Toward Teaching Profession İlköğretİm Matematİk Öğretmenİ Adaylarinin Meslek Olarak Öğretmenlİğİ Seçmeye Yönelİk Motİvasyonlarinin İncelenmesİ*
Çelik D., Güneş G., Birgin O., Özmen Z. M., Aydin S., Gürbüz R., et al.
Milli Egitim
, cilt.47, sa.220, ss.37-57, 2018 (Scopus, TRDizin)
2017
201730. Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi
Birgin O., Demirkan H.
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.1-15, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201731. Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması
Mazman S. G., Birgin O., Göksu B., Uzun K., Gümüş B., Seval Peker E.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.28-51, 2017 (TRDizin)
2017
201732. Investigation Of Factors Affected To Math Engagement Of Middle School Students
Birgin O., Mazman S. G., Uzun K., Göksu B., Peker E. S., Gümüş B.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.9, sa.4, ss.1093-1110, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201533. The effect of computer-assisted instruction on 7th grade students’ achievement and attitudes toward mathematics: The case of the topic “vertical circular cylinder” Utjecaj nastave uz pomoć računala na postignuća i stavove učenika sedmog razreda prema matematici: Slučaj obrade teme „Uspravni kružni valjak”
Birgin O., Bozkurt E., Gürel R., Duru A.
Croatian Journal of Education
, cilt.17, sa.3, ss.783-813, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201434. Do pre-service elementary school teachers still have mathematics anxiety? Some factors and correlates
Çatlioǧlu H., Gürbüz R., Birgin O.
Bolema - Mathematics Education Bulletin
, cilt.28, sa.48, ss.110-127, 2014 (Scopus)
2014
201435. The effects of activities based on the multiple intelligence theory of the students conceptual learning and their retention a case of circle and cylinder
Gürbüz R., Çatlıoğlu H., Birgin O.
Technics Technologies Education Management-TTEM
, cilt.9, sa.1, ss.197-205, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201236. An investigation of the purposes of the measurement and assessment practice of primary school teachers within the context of the new mathematics curriculum Sinif öǧretmenlerinin ölçme-deǧerlendirme uygulama amaçlarinin yeni matematik öǧretimi programi kapsaminda incelenmesi
Birgin O., Baki A.
Egitim ve Bilim
, cilt.37, sa.165, ss.152-167, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201237. Determining eighth grade students' understandings and difficulties of linear functions
Birgin O., Gurbuz R., Catlioglu H.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.3, ss.1345-1354, 2012 (Scopus)
2012
201238. Investigation of pre-service teachers' attitude s toward using the computer in teaching and learning mathematics
Duru A., Peker M., BİRGİN O.
New Educational Review
, cilt.27, sa.1, ss.283-294, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201239. The effect of computer-assisted teaching on remedying misconceptions: The case of the subject "probability"
Gürbüz R., Birgin O.
Computers and Education
, cilt.58, sa.3, ss.931-941, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2012
201240. An investigation of pre-service mathematics teachers' perceptions related to the importance of measurement and assessment methods
Birgin O., Gurbuz R., Catlioglu H.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.661-672, 2012 (Scopus)
2012
201241. Comparing the probability-related misconceptions of pupils at different education levels
Gürbüz R., Birgin O., Çatlioglu H.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.14, sa.2, ss.307-357, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201242. Investigation of eighth-grade students' understanding of the slope of the linear function
Birgin O.
Bolema - Mathematics Education Bulletin
, cilt.26, sa.42 A, ss.139-162, 2012 (Scopus)
2011
201143. Pre service mathematics teachers views on the use of portfolios in their education as an alternative assessment method
Birgin O.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.6, sa.11, ss.710-721, 2011 (Scopus)
2011
201144. Öğrenme ortamına çoklu zekâ kuramını taşıyan iki öğretmen ve iki araştırmacının yolculuğundan yansıyanlar
GÜRBÜZ R., BİRGİN O.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-19, 2011 (TRDizin)
2010
201045. An investigation of mathematics anxiety among sixth through eighth grade students in Turkey
BİRGİN O., BALOĞLU M., Çatlioǧlu Hakan H., Gürbüz Ramazan R.
Learning and Individual Differences
, cilt.20, sa.6, ss.654-658, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201046. Investigation of the computer experiences and attitudes of preservice mathematics teachers: New evidence from Turkey
BİRGİN O., Çatlioǧlu H., Gürbüz R., Aydin S.
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking
, cilt.13, sa.5, ss.571-576, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201047. An investigation of fifth grade students' conceptual development of probability through activity based instruction: A quasi-experimental study
Gürbüz R., Çatlioǧlu H., BİRGİN O., Erdem E.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.10, sa.2, ss.1053-1068, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201048. Investigation of first year pre service teachers computer and internet uses in terms of gender
BİRGİN O., ÇOKER B., ÇATLIOĞLU H.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.2, sa.2, ss.1588-1592, 2010 (Scopus)
2010
201049. Conceptions of students about renewable energy sources a need to teach based on contextual approaches
ÇOKER B., ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.2, sa.2, ss.1488-1492, 2010 (Scopus)
2009
200950. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin rasyonel sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin incelenmesi
BİRGİN O., GÜRBÜZ R.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.529-550, 2009 (TRDizin)
2009
200951. Çoklu Zekâ Kuramına Göre Geliştirilen Etkinliklere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
KUTLUCA T., ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O., AYDIN M., BUTAKIN V.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.12, ss.1-16, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200952. Book Review Measurement and assessment
Birgin O., Çatlıoğlu H.
Journal of Turkish Science Education , cilt.6, sa.1, ss.156-161, 2009 (Scopus)
2009
200953. The investigation of the views of student mathematics teachers towards computer assisted mathematics instruction
BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H., COŞTU S., AYDIN S.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.676-680, 2009 (Scopus)
2009
200954. An investigation of primary school teachers proficiency perceptions about measurement and assessment methods the case of turkey
BİRGİN O., BAKİ A.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.681-685, 2009 (Scopus)
2009
200955. Perspectives of elementary school teachers and their students about relating and contextualizing in mathematics
COŞTU S., ARSLAN S., ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.1692-1696, 2009 (Scopus)
2009
200956. STUDENTS' AND THEIR TEACHERS' VIEWS OF COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION: THE CASE OF THE PROBABILITY SUBJECT
Gürbüz R., Çatlioglu H., Birgin O., Toprak M.
ODGOJNE ZNANOSTI-EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.11, sa.1, ss.153-167, 2009 (SSCI)
2009
200957. Conceptions of high school students about mathematical connections to the real life
BAKİ A., ÇATLIOĞLU H., COŞTU S., BİRGİN O.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.1402-1407, 2009 (Scopus)
2009
200958. The level of mathematics anxiety among pre service elementary school teachers
ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O., COŞTU S., GÜRBÜZ R.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.1578-1581, 2009 (Scopus)
2009
200959. The effect of geometry teaching with Cabri to learning levels of fourth grade students
TUTAK T., TÜRKDOĞAN A., BİRGİN O.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.2, ss.26-35, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200960. Primary school teachers views about the new Turkish primary school mathematics curriculum
BİRGİN O., TUTAK T., TÜRKDOĞAN A.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.2, ss.270-280, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200861. Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi
BİRGİN O., GÜRBÜZ R.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.163-179, 2008 (TRDizin)
2008
200862. Farklı öğrenim seviyesindeki öğrencilerin rasyonel sayıların farklı gösterim şekilleriyle işlem yapma performanslarının karşılaştırılması
Gürbüz R., Birgin O.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.23, sa.1, ss.85-94, 2008 (ESCI, TRDizin)
2008
200863. Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri
Birgin O.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.1-24, 2008 (TRDizin)
2007
200764. Yedinci sınıf matematik dersine yönelik Excel ve Coypu programlarının yardımıyla çalışma yapraklarının geliştirilmesi
BİRGİN O., KUTLUCA T.
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.60-79, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200765. Matematik Öğretmen Adaylarının Uygulama Etkinliklerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H., KUTLUCA T.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.13, ss.96-103, 2007 (TRDizin)
2007
200766. Öğretimde planlama ve değerlendirme dersi uygulama etkinliklerinin öğretmen adaylarına sağladığı faydalar
KUTLUCA T., BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.89-110, 2007 (TRDizin)
2007
200767. Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
KUTLUCA T., BİRGİN O.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.27, sa.2, ss.81-97, 2007 (TRDizin)
2007
200768. The use of portfolio to assess students performance
Birgin O., Baki A.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.4, sa.2, ss.75-90, 2007 (TRDizin)
2007
200769. Çoklu zeka kuramına göre geliştirilen etkinliklerin öğrenci başarısı üzerine etkisinin incelenmesi
Kutluca T., Birgin O.
Çağdaş Eğitim Dergisi
, cilt.32, sa.346, ss.28-35, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200670. İlköğretimde velilerin değerlendirme sürecine katılımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
BİRGİN O.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.31, sa.331, ss.32-39, 2006 (TRDizin)
2006
200671. Öğretenler ve Öğrenenler için Ek Açıklamalarla Yeni İlköğretim Programları 1 5 Sınıflar
KUTLUCA T., BİRGİN O.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.5, sa.2, ss.53-54, 2006 (TRDizin)
2006
200672. Kitap İncelemesi Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi
BİRGİN O., TUTAK T.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.5, sa.2, ss.55-57, 2006 (TRDizin)
2004
200473. Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasından yansımalar: Bir özel durum çalışması
BAKİ A., BİRGİN O.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.3, sa.3, ss.79-99, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Matematik eğitiminde ters yüz öğrenme modeli kapsamında yapılan deneysel çalışmaların sistematik incelemesi
BİRGİN O., RESİL Z.
5. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, ss.458-471, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modeline kuramsal bir bakış
BİRGİN O., RESİL Z.
5. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, ss.472-487, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin denk kesirlerde görsel temsil tercihlerinin incelenmesi
BİRGİN O., ERYILMAZ E.
3. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2024, ss.526-537, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Yedinci sınıf öğrencilerinin denk kesir modellerine ilişkin temsiller arası geçiş performansları
BİRGİN O., ERYILMAZ E.
3. Bilsel International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2024, ss.514-525, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. Türkiye’de Ondalık Gösterim Konusunda Yapılan Çalışmaların Sistematik İncelemesi
BİRGİN O., PEKER E. S.
6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Kesirler ve Sayı Duyusu Bağlamında Yapılan Çalışmalara İlişkin Sistematik Analiz
BİRGİN O., PEKER E. S.
6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2019
20197. Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyleri ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
BİRGİN O., KÜÇÜKAKIN G., BOZKURT E.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-2019), İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Investigation of the 8th grade students’ errors and misconceptions about simple visual and algebraic expressions
BİRGİN O., DEMİRÖREN K.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Investigation of the eight grade students’ performance of number sense in terms of the effect of operations and mental calculation components
BİRGİN O., PEKER E. S.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Investigation of the eight grade students’ performance of number sense in terms of some variables
BİRGİN O., PEKER E. S.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Investigation of secondary school students’xx perceptions of value towards mathematics lessons
BİRGİN O., ÖKSÜZ H.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. 2018 matematik dersi öğretim programının sayı duyusu bileşenleri bakımından incelenmesi
BİRGİN O., PEKER E. S.
III. International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. Türkiye’de sayı duyusu konusunda yapılan araştırmaların içerik analizi
BİRGİN O., PEKER E. S.
III. International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2018
201814. Doğrusal denklemler ve eğim konusunda GeoGebra destekli öğretimin 8.sınıf öğrencilerin çoklu gösterim türlerindeki başarı performansları üzerine etkisi.
BİRGİN O., UZUN K.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. 1998 ve 2007 Öğretmen Yetiştirme Programları ve Gelişmeler
BİRGİN O.
II. International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2018, ss.110, (Özet Bildiri)
2018
201816. Doğrusal denklemler ve eğim konusunun öğretimine yönelik geogebra destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi.
BİRGİN O., UZUN K., DURU A.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik cisimlere ilişkin zihinsel algılarının incelenmesi
BİRGİN O., GÜMÜŞ B.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Konusundaki Toplama ve Çıkarma İşlemlerineİlişkin Bilgi Düzeyleri ve Yaptıkları Hatalar
DURU A., DEMİRÖREN S., BİRGİN O.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.376, (Özet Bildiri)
2018
201819. Ortaokul öğrencilerinin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi
BİRGİN O., AKÇAKIN V., BOZKURT E.
International Congress on Science and Education (ICSE-2018 Mart), Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.370, (Özet Bildiri)
2018
201820. “Doğrusal denklemler ve eğim” konusunda geogebra destekli öğretimin sekizinci sinif öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine etkisi
BİRGİN O., UZUN K.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.375, (Özet Bildiri)
2017
201721. Ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki performanslarının incelenmesi
BİRGİN O., DEMİRÖREN K.
First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Geogebra destekli matematik öğretimin 8.sınıf öğrencilerin matematik dersine bağlılık düzeylerine etkisi.
BİRGİN O., UZUN K.
First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi
BİRGİN O., ÖZKARA M. N.
First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. İlkokul 2.sınıf öğrencilerinin sayı algılama becerilerinin incelenmesi.
BİRGİN O., MEMİŞ Z. K.
First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Yedinci sınıf “çember ve daire” konusunun öğretiminde GeoGebra destekli öğrenme ortamınına ilişkin öğrenci görüşleri
BİRGİN O., TOPUZ F.
First International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 Eylül 2017, ss.278-280, (Özet Bildiri)
2017
201726. Turkish adaptation of reactions to test scale: The study of validity and reliability
DURU A., BİRGİN O.
2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences, 6 - 08 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Matematik öğretmenlerinin öğretimde bilgi ve iletişim teknolojisini kullanmaya yönelik yeterlik durumlarının incelenmesi
BİRGİN O., UZUN K.
III. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Ortaokul 7.sınıfta GeoGebra destekli geometri öğretiminin öğrenmedeki kalıcılık üzerine etkisi
BİRGİN O., TOPUZ F.
III. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. 2009-2016 yılları arasında Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisinde yayımlanan makalelerin değerlendirilmesi
KUTLUCA T., BİRGİN O., GÜNDÜZ S.
III.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. GeoGebra destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları üzerine etkisi
BİRGİN O., TOPUZ F., DURU A.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Öğretmen Adaylarının Matematik Hakkındaki İnançları ve Deneyimledikleri Öğrenme Fırsatları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
ÇELİK D., GÜLER M., ÖZMEN Z. M., AYDIN S., GÜRSOY K., ARABACI D., et al.
IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. Cinsiyet Fark Yaratıyor mu? Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretme Bilgileri ve İnançlarının İncelenmesi
ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜLER M., AYDIN S., AÇIKYILDIZ G., TAŞKIN D., et al.
26. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201733. Does Gender Make A Difference? An Investigation On Mathematics Teacher Candidates’ Teaching Knowledge and Their Beliefs
ÇELİK D., ÖZMEN Z. M., GÜLER M., AYDIN S., Açıkyıldız G., ARABACI D., et al.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201734. An investigation of high school students’ conjecturing processes.
DURU A., GÖL R., BİRGİN O., YILDIZ C.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası-Aydın, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201635. Ortaokul öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanıma yönelik tutumlarının incelenmesi
BİRGİN O., ZENGİN A.
International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 02 Ekim 2016, cilt.1, ss.409-417, (Tam Metin Bildiri)
2016
201636. İlköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanmaya yönelik tercihlerinin karşılaştırılması
BİRGİN O.
1st INES International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.1856-1864, (Tam Metin Bildiri)
2016
201637. Matematik öğrenmeye ilişkin inanç ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması
BİRGİN O.
1st INES International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.3363-3670, (Tam Metin Bildiri)
2016
201638. Çember ve daire konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı GeoGebra kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi
BİRGİN O., TOPUZ F.
1st INES International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.156, (Özet Bildiri)
2016
201639. Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi
BİRGİN O., DEMİRKAN H.
International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 02 Ekim 2016, cilt.1, ss.91, (Özet Bildiri)
2016
201640. Beşinci ve altıncı sınıf ortaokul öğrencilerinin matematik dersi problem çözme becerilerinin bazı değişkenler bakımından incelenmesi
BİRGİN O., DEMİRÖREN S.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201641. Ortaokul öğrencilerin matematik dersine bağlılık düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi
BİRGİN O., MAZMAN S. G., UZUN K., GÖKSU B., PEKER E. S., GÜMÜŞ B.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201642. Preservice mathematics teachers gains for teaching diverse students
ÇELİK D., AYDIN S., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., TAŞKIN D., GÜLER M., et al.
XIII. International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2015
201543. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının deneyimledikleri öğrenme fırsatlarının TEDS M sonuçları ile karşılaştırılması
ÇELİK D., AYDIN S., GÜRSOY K., TAŞKIN D., ÖZMEN Z. M., GÜLER M., et al.
3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201544. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarına üniversitelerde sunulan öğrenme fırsatlarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi Türkiye örneği
ÇELİK D., AYDIN S., TAŞKIN D., GÜRSOY K., AÇIKYILDIZ G., GÜLER M., et al.
3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201545. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiğin doğasına yönelik inançlarının belirlenmesi Türkiye örneği
ÇELİK D., AYDIN S., ÖZMEN Z. M., AÇIKYILDIZ G., TAŞKIN D., GÜLER M., et al.
International Teacher Education Conference (ITEC), St. Petersburg, Rusya, 2 - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201546. Sınıf öğretmeni adaylarının üç boyutlu geometrik cisimlere ilişkin uzamsal düşünme becerilerinin incelenmesi
Birgin O., Yavuz E.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201547. Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimlere ilişkin konu alan bilgileri
BİRGİN O., YAVUZ E.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201548. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretmen eğitimi programının etkinliğine ve tutarlılığına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
ÇELİK D., GÜNEŞ G., BİRGİN O., AYDIN S., GÜRSOY K., ÖZMEN Z. M.
II.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201549. Yedinci sınıf tam sayılar konusunun etkinlik temelli öğretimin öğrenci başarısı üzerine etkisi
BİRGİN O., YAVUZ E.
II.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201550. Sekizinci sınıf histogram konusunun öğretimine ilişkin bilgisayar öğretim materyalinin geliştirilmesi
Birgin O., Sofuoğlu M., Topuz F.
14.Matematik Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201551. Geogebra yardımıyla geliştirilen öğretim materyaline ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri Çember ve daire örneği
BİRGİN O., TOPUZ F.
II.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201452. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Geometrik Cisimleri Tanımlama ve Açılımlarını Çizme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
BİRGİN O., YAVUZ E.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201453. Farklı Öğretim Kademesindeki Öğrencilerin Düzgün Çokgen Kavramı Konusundaki Algılarının İncelenmesi
BİRGİN O., ÖZKAN K.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201454. Ortaokul 6-8 Sınıf Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlık Öz yeterlik Algılarının İncelenmesi
BİRGİN O., GÜLBEZ B.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201455. II.Dereceden Fonksiyonların Grafiklerinin Öğretiminde Geogebra Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Birgin O., Özkaya Y., Duru A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201456. 11.sınıf düzeyinde üstel ve logaritmik fonksiyon grafiklerinin öğretimine yönelik GeoGebra destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi
BİRGİN O., ACAR H.
I.Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201457. Lise öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
Birgin O., Acar H.
I.Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201458. Beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi problem çözme becerilerinin farklı değişkenler bakımından incelenmesi
UZUN C., BİRGİN O.
XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201359. Sınıf öğretmeni adaylarının düzgün çokgen konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi
BİRGİN O., ÖZKAN K.
1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201360. Matematik dersi bağlamında sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerine ilişkin önem algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi
BİRGİN O.
1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201261. Farklı öğretim kademesindeki öğrencilerin yamuk kavramı konusundaki algılarının karşılaştırılması
BİRGİN O., ÖZKAN K.
First International Symposium of Teacher Training and Development, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201262. 2005 öğretim programları bağlamında matematik öğretmeni adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yöntemlerine ilişkin yeterlik algılarının incelenmesi
BİRGİN O.
First International Symposium of Teacher Training and Development, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201263. Sınıf öğretmeni adaylarının yamuk kavramındaki bilgi düzeyleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi
BİRGİN O., ÖZKAN K.
X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201264. Fatih projesi bağlamında sınıf öğretmeni adaylarının teknoloji destekli eğitime yönelik özyeterlik algılarının incelenmesi
IŞIKLI M., BOZKURT E., BİRGİN O.
XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2012), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2010
201065. Matematik öğretmeni adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerinin önemine ilişkin algılarının incelenmesi
BİRGİN O., GÜRBÜZ R., ÇATLIOĞLU H.
IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özetleri, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201066. Sınıf öğretmenleri ölçme ve değerlendirmenin yapılma amaçlarını dengeli yürütebiliyorlar mı? Türkiye yansıması
BİRGİN O., BAKİ A.
IX.Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201067. Dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kapsamındaki portfolyo uygulama biçimlerinin incelenmesi Alan taraması ve özel durum çalışmasından yansımalar
BİRGİN O., BAKİ A.
IX.Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri Bildiri Özetleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201068. Investigation of first year pre-service teachers’xx computer and internet uses in terms of gender
BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H., ÇOKER B.
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, (Özet Bildiri)
2010
201069. Conceptions of students about renewable energy sources: a need to teach based on contextual approaches
ÇOKER B., BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H.
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, (Özet Bildiri)
2009
200970. Teachers views about in service training programs related to the new primary school mathematics curriculum The case of Trabzon
BİRGİN O., TUTAK T., ÇATLIOĞLU H.
XI.International Conference on Further Education in the Balkan Countries, Konya, Türkiye, 23 - 26 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2009
200971. Matematik öğretmenlerinin matematik eğitiminde bilgisayar kullanımına yönelik tutum ve yeterlilikleri
BARAN BULUT D., OKUMUŞ S., BİRGİN O., GÜVEN B.
3th International Computer Instructional Technologies Symposium, Çanakkale, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2009, cilt.1, ss.1205-1218, (Tam Metin Bildiri)
2009
200972. The level of mathematics anxiety among pre-service elementary school teachers
ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O., COŞTU S., GÜRBÜZ R.
WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)
2009
200973. Perspectives of elementary school teachers and their students about relating and contextualizing in mathematics
COŞTU S., ARSLAN S., ÇATLIOĞLU H., BİRGİN O.
WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)
2009
200974. An investigation of primary school teachers’xx proficiency perceptions about measurement and assessment methods: the case of turkey
BİRGİN O., BAKİ A.
WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)
2009
200975. The investigation of the views of student mathematics teachers towards computer-assisted mathematics instruction
BİRGİN O., ÇATLIOĞLU H., COŞTU S., AYDIN S.
WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)
2009
200976. Conceptions of high school students about mathematical connections to the real-life
BAKİ A., ÇATLIOĞLU H., COŞTU S., BİRGİN O.
WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES, Nicosia, 4 - 07 Şubat 2009, (Özet Bildiri)
2008
200877. Sekizinci sınıf öğrencilerinin doğru denklemi konusundaki öğrenme düzeylerinin incelenmesi
BİRGİN O., GÜRBÜZ R.
International Conference on Educational Sciences-ICES’08, 23 - 26 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200878. Öğrenme ortamına çoklu zekâ kuramını taşıyan iki öğretmen ve iki araştırmacının yolculuğundan yansıyanlar
GÜRBÜZ R., BİRGİN O.
International Conference on Educational Sciences-ICES 2008, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200879. Dinamik geometri yazılımı ile geometri öğretiminin öğrencilerin Van Heile geometri anlama düzeylerine etkisi
TUTAK T., BİRGİN O.
8th International Educational Technology Conference, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.1058-1061, (Tam Metin Bildiri)
2008
200880. Sayısal ve sözel ağırlıklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının karşılaştırılması KTU örneği
BİRGİN O., KUTLUCA T., ÇATLIOĞLU H.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, cilt.1, ss.874-878, (Tam Metin Bildiri)
2008
200881. Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi
TUTAK T., BİRGİN O.
8th International Educational Technology Conference, 6 - 08 Mayıs 2008, ss.1062-1065, (Tam Metin Bildiri)
2008
200882. Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi
BAKİ A., KUTLUCA T., BİRGİN O.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.77-81, (Tam Metin Bildiri)
2008
200883. Yedinci Sınıf Matematik Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin İncelenmesi
BİRGİN O., KUTLUCA T., GÜRBÜZ R.
8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.879-882, (Tam Metin Bildiri)
2008
200884. Bilgisayar destekli öğretime ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
GÜRBÜZ R., BİRGİN O.
2nd International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
2007
200785. Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki okur yazarlık düzeylerinin incelenmesi
BİRGİN O.
XVI.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
200786. Matematik öğretmeni adaylarının portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin görüşleri
BİRGİN O.
XVI.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
200787. Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanım Durumları İle Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
BİRGİN O., KUTLUCA T., ÇATLIOĞLU H.
I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1205-1218, (Tam Metin Bildiri)
2007
200788. Ortaöğretim Öğretmen Adaylarının İnterneti Kullanım Sıklık ve Amaçları ile İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KUTLUCA T., BİRGİN O.
I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.1066-1079, (Tam Metin Bildiri)
2007
200789. Yedinci sınıf matematik dersine yönelik Excel ve Coypu programlarının yardımıyla çalışma yapraklarının geliştirilmesi
KUTLUCA T., BİRGİN O.
III.Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
2006
200690. İlköğretimde portfolyo değerlendirme yönteminin sunduğu faydalar
BİRGİN O.
I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200691. Doğru denklemi konusunun öğretimine yönelik bilgisayar destekli öğretim materyal örneği
BİRGİN O., KUTLUCA T.
I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200692. İlköğretimde portfolyo değerlendirme yönteminin uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
BİRGİN O.
I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200693. Yeni ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri
BİRGİN O., TUTAK T.
I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200694. İlköğretim öğrencilerinin doğrunun eğimi ile ilgili öğrenme düzeyleri ve olası kavram yanılgıları
BİRGİN O.
I.Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2004
200495. Bireysel gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamasının yansımaları
BAKİ A., BİRGİN O.
XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiler Kitabı, Antalya, Türkiye, 5 - 09 Eylül 2004, cilt.1, ss.13-40, (Tam Metin Bildiri)
2004
200496. Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası portfolio uygulaması
BAKİ A., BİRGİN O., GÜVEN B., KARATAŞ İ.
2004 Eğitimde İyi Örnekler Konferansı Bildirileri, Türkiye, 17 - 19 Ocak 2004, cilt.1, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2002
200297. Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması
BAKİ A., BİRGİN O.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.913-920, (Tam Metin Bildiri)
2002
200298. Matematik eğitiminde değerlendirme aracı olarak bireysel gelişim dosyasının kullanımı
Birgin O.
Matematik Etkinlikleri Sempozyomu, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ULUSLARARASI ÇALIŞMALAR
Birgin O. (Editör)
Serüven Yayınevi, Ankara, 2025
2025
20252. 2018 ve 2024 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Sayı Duyusu Bileşenlerine Göre İncelenmesi
Birgin O., Peker E. S.
MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ULUSLARARASI ÇALIŞMALAR, BİRGİN OSMAN, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.45-68, 2025
2023
20233. Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları II; Üslü İfadeler, Kareköklü İfadeler
BİRGİN O.
Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler, Prof. Dr. Erhan ERTEKİN, Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.107-144, 2023
2023
20234. Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü ifadelerle çarpma ve bölme işlemlerinde yaptıkları hata ve kavram yanılgılarının incelenmesi
Birgin O., Uçar E.
Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Prof. Dr. Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.213-236, 2023
2023
20235. Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometrik cisim, ayrıt, yüz ve köşe kavramına ilişkin bilgilerinin ve kavram imajlarının incelenmesi
BİRGİN O., GÜMÜŞ B.
Matematik ve Fen Alanında Uluslararası Araştırmalar IX, Kutluca, Tamer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.69-89, 2023
2022
20226. Sekizinci Sınıf Öğrencilerin Üslü Tamsayılar Konusundaki Hata ve Kavram Yanılgıları
Birgin O., Uçar E.
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler 1, Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR, Editör, Duvar Yayınları, Ankara, ss.409-425, 2022
2018
20187. Prospective Mathematics Teachers’ Opinions About Their Opportunities for Learning How to Teach to a Diverse Group of Students
ÇELİK D., AYDIN S., ÖZMEN Z. M., GÜRSOY K., ARABACI D., GÜLER M., et al.
Research Advances in the Mathematical Education of Pre-service Elementary Teachers, Gabriel J. Stylianides Keiko Hino, Editör, Springer, ss.205-218, 2018
2016
20168. 3.1. Araştırma Sorusu Üretme, Veri Toplama ve Düzenleme
BİRGİN O., DURU A., BULUT Y.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç. Dr. Mustafa Doğan Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.281-305, 2016
2016
20169. Bloom Taksonomisi
Birgin O.
Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali,Selahattin Arslan,İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.839-860, 2016
2016
201610. 2.1. Kesirlerle İşlemler
DURU A., BİRGİN O., BULUT Y.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.124-213, 2016
2016
201611. 2.3. Oran
BİRGİN O., DOĞAN M., KARAKAYA V.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.260-280, 2016
2016
201612. 2.2. Ondalık Gösterim
DURU A., BİRGİN O., DOĞAN M.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.214-259, 2016
2016
201613. 3.2. Veri Analizi
BİRGİN O., DURU A., DOĞAN M.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN,Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.306-342, 2016
2015
201514. Geçerlik ve Değerlendirme Standartları
BİRGİN O.
Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Editör, Siyasal Kitabevi, ss.243-268, 2015
2012
201215. Alternatif ölçme-değerlendirme araç ve yöntemleri
BİRGİN O., KÜÇÜK M.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Küçük Mehmet, Geçit Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.159-220, 2012
2008
200816. Teachers’ views about in-service training programs related to the new primary school mathematics curriculum: The case of Trabzon
BİRGİN O., TUTAK T., ÇATLIOĞLU H.
Further Education in the Balkan Countries, Demirel Özcan, Sünbül Ali Murat, Editör, Education Academy Publication, Konya, ss.965-973, 2008
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026
Matematiğin Gizli Hazinesi: Sayı Duyusu 2
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Birgin O., Ulusoy M., Bodur N. C., Peker E. S.(Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025Uşak Üniversitesi Deri Tekstil ve Seramik Alanlarından İhtisaslaşma Faaliyetlerini Yaygınlaştırma Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
(Proje Özeti)
Birgin O. (Yürütücü), Öner E., Ürel S., Sunerli Topan E.
2024 - 2025
2024 - 2025
Matematiğin Gizli Hazinesi: Sayı Duyusu
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Birgin O., Bodur N. C., Peker E. S.(Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019
TR33 Bölgesi Öğretmenleri STEM’le buluşuyor
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Altunışık S., Akçakın V., Birgin O., Güçyeter Ş., Cebesoy Güçyeter Ü. B. (Yürütücü), Kurtoğlu Erden M.
2017 - 2018
2017 - 2018Doğrusal Denklemler ve Eğim Konusunun Dinamik Geometri Yazılımı Geogebra İle Öğretiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Anlamalarına Ve Kalıcılığa Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BİRGİN O. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Ortaokullarda Görev Yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Problemlere İlişkin Görüşlerin İncelenmesi. Uşak İl Merkezi Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
PARLAK O., BULUT R., DİKTAŞ A., BİRGİN O., DALKIRAN S. (Yürütücü), ŞENTÜRK H., et al.
2016 - 2017
2016 - 2017
Çember ve Daire Konusunun Öğretiminde Dinamik Geometri Yazılımı Kullanımının 7.Sınıf Öğrencilerin Başarısı Tutumu ve Kalıcılığa Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Birgin O. (Yürütücü), Duru A., Topuz F.
2015 - 2016
2015 - 201612 Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Düşünmelerinin Özelleştirme Tahmin İspat ve Genelleme Basamakları Bağlamında İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BİRGİN O., DURU A. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretme Bilgi ve İnançlarının Ulusal ve Uluslar Arası Düzeyde Karşılaştırılması
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
Çelik D.(Yürütücü), Birgin O., Gürbüz R.
2014 - 2015
2014 - 2015
Müfredat ve Ders Kitapları Hazırlama Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Birgin O.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Baş Editör
Ödüller
Ocak 2011
Ocak 2011
Milli Eğitim Bakanlığı 2010 Yılı Eğitim Araştırmaları Ödüllü Yarışmasının Fen ve Matematik Alanında Mansiyon Ödülü
Milli Eğitim Bakanlığı
Sanatsal Etkinlik
Mayıs 2017
Mayıs 2017