Prof. Dr. DİDEM İNEL EKİCİ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.

Metrikler

Yayın

126

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

98

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

233

Atıf (Scholar)

2903

H-İndeks (Scholar)

28

Atıf (TrDizin)

8

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

14

Proje

6

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2012

2009 - 2012

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Kavram karikatürleri destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin problem çözme becerileri algılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve kavramsal anlama düzeylerine etkileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının öğrencilerin kavramları yapılandırma düzeyleri, akademik başarıları ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları üzerindeki etkileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2017

2013 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2013

2009 - 2013

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE DENEY TASARLAMA VE GELİŞTİRME

Eğitim Araştırmalarında İstatistiksel Yöntemler

Seminer

Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Lisans

Lisans

FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I

OKUL DENEYİMİ

Fen öğretimi laboratuvar uygulamaları II

İlköğretim Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Fen ve Teknoloji Öğretimi II

Fen Teknoloji Programı ve Planlama

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması

Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II

Seçmeli II: Fen, Teknoloji ve Toplum

Fen-Teknoloji Programı ve Planlama

Makaleler

Tümü (61)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (10)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (41)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Probleme Dayalı STEM Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Kavramsal Öğrenmelerine Etkisinin İncelenmesi

ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.

6. Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. PROBLEME DAYALI STEM UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.

3. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresİ, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Stem Uygulamaları ile İlgili Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme

OVALI Ü., İNEL EKİCİ D.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı FeTeMM Eğitimi : Donan Yollar Etkinliği

ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Okul Öncesi Öğretmenlerine Göre Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılığın Yeri ve Önemi

GÜVENİR Z., İNEL EKİCİ D.

International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

6. Pre-Service Science Teachers’xx Views and Perceptions about Mobile Learning

TEKE F., İNEL EKİCİ D.

II. International Education Research and Teacher Education Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Teacher Candidates’xx Beliefs in the Nature of the Intelligence

İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.

International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılığa Yönelik Algıları ve Görüşleri

ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.

International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Mobil Öğrenme Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üstündeki Etkisininİncelenmesi

EKİCİ M., ERDEM M., İNEL EKİCİ D.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Fen Öğretmeni Adaylarının Yaratıcılıklarına İlişkin Algılarına Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkisi

KANAR A., İNEL EKİCİ D.

International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 24 - 25 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Mobil Öğrenme Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üstündeki Etkisi

EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ERDEM M.

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.241, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Ortaokul öğrencilerinin okullarda gerçekleştirilen Tubitak Bilim Fuarlarının Etkilerine ilişkin görüşleri

YEŞİLYURT R. Y., İNEL EKİCİ D.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitini Kongresi, 14 Eylül 2017 - 16 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Öğretmen Adaylarıyla Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamaları

KANAR A., İNEL EKİCİ D.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitini Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Öğretmen Eğitiminde Eğitsel ve Sosyal Bir Ağ Sitesi Olarak Edmodo Kullanımının Etkileri Üzerine Bir Araştırma

İNEL EKİCİ D.

International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 24 - 25 Kasım 2016, cilt.618, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. Fen Öğretmeni Adaylarının Bilim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.

International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 24 - 25 Kasım 2016, ss.344-355, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

16. Fen öğretmeni adaylarinin bilim kavramina İlişkin metaforik algilari

İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.

International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. The use of Edmodo in creating an online learning community of practice for learning to teach science

İNEL EKİCİ D.

Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, 9 - 10 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Öğretmen Eğitminde Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemı̇: Fen Konularına İlişkin Modül Örneklerı̇.

KANAR A., İNEL EKİCİ D.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. Öğretmenlerin Öğrencilerin Yaratıcılığını Destekleyen Davranışlarına İlişkin Algılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi

İNEL EKİCİ D.

Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Investigation of Pre Service Teachers Web Pedagogical Content Knowledge Self Efficacy Perceptions According to Various Variables

EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.

3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2015), 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Web Destekli Ortamlarda Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Paylaştıkları Öğretmenlik Uygulaması Günlüklerinin İncelenmesi

İNEL EKİCİ D., DELEN İ.

3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2015), 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Investigation of Pre service Teachers WebPedagogical Content Knowledge Accroding to Different Variables

EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. Evaluating Blog Entries of Math and Science Pre Service Teachers During School Experience Course

İNEL EKİCİ D., DELEN İ.

Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. The Views of Pre Servıce Scıence Teachers about the Use of Concept Cartoons in Science Learning Environments

İNEL EKİCİ D.

2015 International Education Conference in New York City, 2 - 06 Ağustos 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

28. Sınıf öğretmeni adaylarıyla farklı Fen konularına ilişkin deney tasarlama uygulamaları

İNEL EKİCİ D.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Determination of pre service science teachers perceptions about science through mind maps

İNEL EKİCİ D.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Fen öğretmeni adaylarının zihinsel imgelerinde çiçekli bitkilerin kısımları

DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., KÜÇÜK H.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

31. The Perceptions and Views about Problem Solving Process of Pre Service Science Teachers

İNEL EKİCİ D.

4. World Conference on Learning, Teaching Education, Leadership, 27 - 29 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

33. Pre servıce scıence teachers vıews and self effıcacy perceptıons about problem based learnıng method

İNEL EKİCİ D., KÜÇÜK H., DENİŞ ÇELİKER H.

5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications – ICONTE, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

34. Concept Cartoons Assisted Problem Based Learning Method in Science and Technology Teaching and Students Views

İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), 25 - 28 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

35. Teacher s Views Towards Concept Cartoons Supported Problem Based Learning

BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., KAÇAR S., ORMANCI Ü., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., et al.

International Conference New Perspectives in Science Education 2nd Edition, 14 - 15 Mart 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

36. Relationship between elementary student s problem solving skills and inquiry learning skill perceptions

BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., ÖZCAN E., DENİŞ ÇELİKER H., TÜRKOGUZ S., et al.

International Conference New Perspectives in Science Education 2nd Edition, 14 - 15 Mart 2013, (Özet Bildiri)

2010

2010

38. Öğretmen adaylarının beslenmenin ve teknolojinin insan sağlığı üzerindeki etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

İNEL EKİCİ D., GÜNAY F. Y., EVREKLİ E.

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11 - 13 Kasım 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

39. Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin ve tutumlarının incelenmesi: Uşak Üniversitesi örneği

İNEL EKİCİ D., TÜRKMEN L., EVREKLİ E.

9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23-25 Eylül, 23 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

40. Fen ve teknoloji öğretiminde probleme dayalı öğrenme bir modül örneği sinir sistemi

İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., BALIM A. G.

9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

42. Development of a Scoring System to Assess Mind Maps

EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

İstanbul: World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

44. Türkiye deki Fen Öğretmenleri Ne Kadar Yapılandırmacı Pısa 2006 Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme

BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.

Eğitimde Çağdaş Yönelimler V “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, Türkiye, 18 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

2006

2006

53. Yapılandırmacı Yaklaşım Temelinde Fen ve Teknoloji Öğretiminde Kavram Karikatürleri Bir Etkinlik Örneği Maddenin Halleri ve Isı

EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., ÇİTE S.

Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara: 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Doğa İle Uyum İçinde Sürdürülebilir Toplum

İNEL EKİCİ D.

Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim, Aydoğdu Bülent, Selanik Ay Tuğba, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.121-140, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

2. Factors Influencing Student Engagement During COVID-19 Emergency Remote Teaching

EKİCİ M., İNEL EKİCİ D.

Handbook of Research on Emerging Pedagogies for the Future of Education: Trauma-Informed, Care, and Pandemic Pedagogy, BOZKURT, ARAS, Editör, IGI Global, ss.127-144, 2021

2021

2021

3. Fen Bilimlerinin Konusu ve İlkeleri

İNEL EKİCİ D.

İlkokulda Temel Fen Bilimleri, DUBAN, NİL YILDIZ, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-21, 2021

2021

2021

4. Factors Influencing Student Engagement During COVID-19 Emergency Remote Teaching

EKİCİ M., İNEL EKİCİ D.

Examining Emerging Pedagogies for the Future of Education: Trauma-Informed, Care, and Pandemic Pedagogy, Aras Bozkurt, Editör, IGI Global, Hershey, ss.127-144, 2021

2021

2021

5. Bilimin Doğası ve Sosyo-Bilimsel Konuları Öğretimi

İNEL EKİCİ D.

Disiplinlerarası Fen Öğretimi (Okul Öncesinden Ortaöğretime STEM, STEAM ve E-STEM Uygulamalarıyla), AYDOĞDU, BÜLENT ve DUBAN, NİL YILDIZ, Editör, Anı Yayıncılık, ss.21-48, 2021

2020

2020

6. Fen Bilimleri Öğretimi için Etkinlik Örnekleri

İNEL EKİCİ D.

Fen Öğretim Programları, Şengül Saime Anagün, Editör, Anı Yayıncılık, ss.217-244, 2020

2020

2020

7. PISA VE TIMSS UYGULAMALARI, ÖZELLİKLERİ VE FEN ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI

İNEL EKİCİ D., EKİCİ M.

Fen Öğretimi Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.289-310, 2020

2019

2019

8. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi

İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Ali Günay Balım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-126, 2019

2014

2014

9. Kavram Öğretimi

İNEL EKİCİ D.

Fen Bilimleri Öğretimi, ANAGÜN ŞENGÜL SAİME, NİL DUBAN, Editör, Anı Yayıncılık, ss.381-423, 2014

2012

2012

12. Elementary Pre-Service Primary Teachers’ Self-Efficacy toward the Constructivist Approach and their Opinions about their Efficacy Levels

EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.

Organizing and Improving School Environment, S. Orphanos , Editör, Greece: Athens Institute for Education and Research, ss.37-53, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 36

h-indeksi (SCOPUS): 3