Eğitim Bilgileri
2009 - 2012
2009 - 2012Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Kavram karikatürleri destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin problem çözme becerileri algılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve kavramsal anlama düzeylerine etkileri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının öğrencilerin kavramları yapılandırma düzeyleri, akademik başarıları ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları üzerindeki etkileri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2017
2013 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2013
2009 - 2013Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE DENEY TASARLAMA VE GELİŞTİRME
Eğitim Araştırmalarında İstatistiksel Yöntemler
Seminer
Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Lisans
Lisans
FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI I
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
OKUL DENEYİMİ
Fen öğretimi laboratuvar uygulamaları II
İlköğretim Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Fen ve Teknoloji Öğretimi II
Fen Teknoloji Programı ve Planlama
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II
Seçmeli II: Fen, Teknoloji ve Toplum
Fen-Teknoloji Programı ve Planlama
Makaleler
Tümü (61)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (10)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (41)
2023
20231. The effect of problem-based STEM practices on pre-service science teachers conceptual understanding
Altunışık S., Uzun S., İnel Ekici D.
Journal of Pedagogical Research , cilt.7, sa.5, ss.344-358, 2023 (Scopus)
2022
20222. Investigation of the Effects of Problem-Based STEM Activities on the Development of Pre-service Teachers' Cognitive Structures for STEM Concepts
ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.
Journal of Educational Research
, sa.3, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Mobile inquiry and inquiry-based science learning in higher education: advantages, challenges, and attitudes
İnel Ekici D., Ekici M.
Asia Pacific Education Review
, cilt.23, sa.3, ss.427-444, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20224. Investigation of Secondary School Students' Motivation to Learn Science and Life-Long Learning Skills Perceptions According to Different Variables
ERKÜNT N., İNEL EKİCİ D.
Journal of Research in Informal Environments , cilt.7, sa.1, ss.41-63, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Teachers' views on the scı̇ence currı̇culum based on context-input-process-product (CIPP) model.
BALIKÇI Ç., TÜYSÜZ C., TAŞDERE A., İNEL EKİCİ D.
Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.3, ss.39-67, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE TESPİTİ
Balıkçı Ç., TÜYSÜZ C., TAŞDERE A., İNEL EKİCİ D.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.39-67, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ- ÜRÜN (CIPP) MODELİNE DAYALI ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Balıkçı Ç., TÜYSÜZ C., İNEL EKİCİ D., TAŞDERE A.
MILLI EGITIM , cilt.50, sa.229, ss.523-544, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
20218. Science learning through problems in gifted and talented education: reflection and conceptual learning
Can I., İNEL EKİCİ D.
Educational Studies
, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20219. 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) Modeline Dayalı Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.
BALIKÇI Ç., TÜYSÜZ C., İNEL EKİCİ D., TAŞDERE A.
MILLI EGITIM , cilt.50, sa.229, ss.523-544, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
202010. A Qualitative Research on Factors Affecting the Scientific Creativity Levels of Secondary School Students
İNEL EKİCİ D., TANIR H.
IBAD Journal of Social Sciences
, sa.5, ss.35-50, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Bilgi grafikleri ile zenginleştirilmiş fen öğrenme ortamlarının öğrencilerin kavramsal öğrenmelerine ve motivasyonlarına etkisi
BOYACI R., İNEL EKİCİ D.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.54, ss.200-232, 2020 (TRDizin)
2020
202012. The Examination of Pre-Service Teachers’ Views, Expectations, and Awareness about Postgraduate Education
İNEL EKİCİ D., EKİCİ M., CAN İ.
SDU International Journal of Educational Studies
, cilt.7, sa.2, ss.212-227, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Determination of Middle School Students’xx Mental Models about Science through Mind Maps
İNEL EKİCİ D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.91-115, 2020 (TRDizin)
2020
202014. Problem-Based Science Learning Implementations Integrated with Designing Activity with PreService Teachers
KANAR A., İNEL EKİCİ D.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.15, sa.1, ss.549-570, 2020 (TRDizin)
2019
201915. Evaluation of gifted and talented students' views on problem-based science activities
CAN İ., İNEL EKİCİ D.
Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.3, ss.1-21, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Development of pre-service teachers’ teaching self-efficacy beliefs through an online community of practice
İNEL EKİCİ D.
Asia Pacific Education Review
, cilt.19, sa.1, ss.27-40, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201717. The Use of Edmodo in Creating an Online Learning Community of Practice for Learning to Teach Science
İNEL EKİCİ D.
Malaysian Online Journal of Educational Sciences (MOJES) , cilt.5, sa.2, ss.91-106, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
İNEL EKİCİ D.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.497-516, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Web Destekli Ortamlarda Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Paylaştıkları Öğretmenlik Uygulaması Günlüklerinin İncelenmesi.
İNEL EKİCİ D., DELEN İ.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.440-459, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. Analyzing Math and Science Pre Service Teachers School Experience Course Journals Shared in Web Based Platforms
İNEL EKİCİ D., DELEN İ.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.440, 2016 (TRDizin)
2016
201621. Examination of Turkish Junior High School Students Perceptions of the General Problem Solving Process
İNEL EKİCİ D.
International Education Studies , cilt.9, sa.8, ss.159-171, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Concept Cartoons Supported Problem Based Learning Method in Middle School Science Classrooms
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., ÖZCAN E.
JOURNAL OF EDUCATION AND LEARNING
, cilt.5, sa.2, ss.272-284, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Examination of pre service science teachers activities using problem based learning method
İNEL EKİCİ D.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.11, sa.1, ss.37-47, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. How Teachers Evaluate Themselves Regarding Their Behaviours Fostering Students Creative Thinking in Learning Environment?
İNEL EKİCİ D.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.3, ss.1287-1308, 2016 (TRDizin)
2015
201525. Öğretmen Adaylarının Web Pedagojik İçerik Bilgisi Öz Yeterlik Algı Düzeylerinin çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.8, sa.41, ss.960-967, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Investigation of Pre Service Teachers Web Pedagogical Content Knowledge Self Efficacy Perceptions According to Various Variables
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.8, sa.41, ss.960-967, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. The Effect of Concept Cartoons Assisted Problem Based Learning Method on Conceptual Understanding Levels and Problem Solving Skill Perceptions of Students.
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., TÜRKOGUZ S., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE , cilt.12, sa.4, ss.53-76, 2015 (Scopus, TRDizin)
2015
201528. Design applications of experiment about different science issues with preservice primary teachers.
İNEL EKİCİ D.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.39, sa.8, ss.655-664, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Fen öğretmeni adaylarının bilime ilişkin algılarının zihin haritaları yoluyla belirlenmesi
İNEL EKİCİ D.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, ss.132-151, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201530. The effect of concept cartoons-assisted problem-based learning method on conceptual understanding levels and problem solving skill perceptions of students Kavram karikatürleri destekli probleme dayali öğrenme yönteminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeyleri ile problem çözme becerisi algilari üzerine etkisi
BALIM A. G., Deniş Çeliker H., TÜRKOGUZ S., Evrekli E., İNEL EKİCİ D.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.12, sa.4, ss.53-76, 2015 (Scopus, TRDizin)
2014
201431. Öğretmen adaylarının fen öğretiminde yaratıcılığa ilişkin görüşleri ve yaratıcı düşünme etkinliklerini uygulamaya yönelik özyeterlik algıları
İNEL EKİCİ D.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, ss.142-172, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201432. Fen öğretmeni adaylarının probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin görüşleri ve özyeterlik algıları
İNEL EKİCİ D., KÜÇÜK H., DENİŞ ÇELİKER H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.378-389, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201433. Fen öğretmeni adaylarının yaratıcılık kavramına ve yaratıcı düşünmeye ilişkin görüşleri
İNEL EKİCİ D.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.43, sa.202, ss.153-169, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201434. Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi Uşak ili örneği
İNEL EKİCİ D., KAYA K., MUTLU O.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.13-26, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201435. Fen öğretmeni adaylarının yaratıcılık kavramına ve yaratıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
İNEL EKİCİ D.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.385-397, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201336. Ortaokul öğrencileri için problem çözme becerilerine yönelik algı ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.67-86, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201337. Concept Cartoon Samples Integrated to PBL Scenario towards Matter and Heat Unit
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., ÖZCAN E., EVREKLİ E., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., et al.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.14, sa.a, ss.865-873, 2013 (TRDizin)
2012
201238. Kavram ve zihin haritası kullanımının öğrencilerin kavramları anlama düzeyleri ile Fen ve Teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkileri
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.229-250, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201239. Fen ve teknoloji öğretiminde probleme dayalı öğrenme yöntemi içerisinde kavram karikatürleri Bir etkinlik örneği ısınan taneciklerin dansı
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., SEVİNÇ K., EVREKLİ E., TÜRKOGUZ S., İNEL EKİCİ D., et al.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED) , cilt.3, sa.5, ss.68-87, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201240. Öğretmen adaylarının insan sağlığını etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., GÜNAY F. Y.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.327-344, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201141. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerine Yönelik Teknoloji Destekli Zihin Haritaları Uygulamaları
BALIM A. G., AYDIN G., TÜRKOGUZ S., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.91-100, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201142. Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji derslerinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., BALIM A. G.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.128-150, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201143. Fen öğretiminde kavram karikatürleri ve zihin haritalarının birlikte kullanımının etkilerinin araştırılması
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.58-85, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201144. Pre service techers opinions about the effects of harmful habits drug use and physical activities on human health
İNEL EKİCİ D., GÜNAY F. Y., EVREKLİ E., HAMURCU H.
Western Anatolia Journal of Educational Science , ss.317-322, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201145. Examining student teachers self efficacy for implementing the constructivist approach in terms of the variables of gender department and grade level
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE) , cilt.2, sa.2, ss.66-77, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201146. Fen öğretmen adaylarının kavram haritalarına ilişkin görüşleri
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., DENİŞ ÇELİKER H., BALIM A. G.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.239-266, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201147. Sınıf öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin araştırılması
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., TÜRKMEN L.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.1, ss.167-178, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201148. Kavram karikatürleri destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin ilköğretim 6 sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.169-188, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201149. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem ÇözmeBecerilerinin Araştırılması
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., TÜRKMEN L.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.167-178, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201150. Fen eğitimi alanındaki lisansüstü tezlerdeki yöntemsel ve istatistiksel sorunlar
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., DENİŞ ÇELİKER H., BALIM A. G.
İlköğretim Online , cilt.10, sa.1, ss.206-218, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201051. The Effects of Using Problem Based Learning in Science and Technology Teaching upon Students Academic Achievement and Levels of Structuring Concepts
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
ASIA-PACIFIC FORUM ON SCIENCE LEARNING AND TEACHING , cilt.11, sa.2, ss.1-23, 2010 (Scopus)
2010
201052. Confirmatory factor analysis on the attitude scale of constructivist approach for science teachers
EVREKLİ E., BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., KESERCİOĞLU T. İ.
BULGARIAN JOURNAL OF SCIENCE AND EDUCATION POLICY , cilt.4, sa.2, ss.185-201, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201053. Türkiye deki fen öğretmenleri ne kadar yapılandırmacı PISA 2006 sonuçları üzerine bir değerlendirme
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.4, ss.1421-1438, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201054. Fen ve Teknoloji Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.1, sa.1, ss.1-13, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200955. Fen öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının incelenmesi
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G., KESERCİOĞLU T. İ.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisİ , cilt.22, sa.2, ss.673-687, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200956. The Attitude Scale of Constructivist Approach for Prospective Science Teachers A Study of Validity and Reliability
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G., KESERCİOĞLU T. İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE , cilt.6, sa.2, ss.134-148, 2009 (Scopus, TRDizin)
2009
200957. Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G., EVREKLİ E.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.1-16, 2009 (TRDizin)
2009
200958. Türkiye nin PISA 2006 daki Durumu Üzerine Bir İnceleme Fen Bilimleri Yeterlilik Düzeyinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımına Göre Değerlendirilmesi
BALIM A. G., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., DENİŞ ÇELİKER H.
E-Journal Of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.3, ss.1053-1066, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200959. Fen Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
BALIM A. G., KESERCİOĞLU T. İ., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.27, ss.55-74, 2009 (TRDizin)
2009
200960. Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Görüş Anketi Bir Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
BALIM A. G., KESERCİOĞLU T. İ., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.73-85, 2009 (TRDizin)
2008
200861. Fen öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.7, sa.1, ss.188-202, 2008 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Probleme Dayalı STEM Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Kavramsal Öğrenmelerine Etkisinin İncelenmesi
ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.
6. Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20212. PROBLEME DAYALI STEM UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININ STEM KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.
3. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresİ, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2019
20193. Stem Uygulamaları ile İlgili Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme
OVALI Ü., İNEL EKİCİ D.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı FeTeMM Eğitimi : Donan Yollar Etkinliği
ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Okul Öncesi Öğretmenlerine Göre Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılığın Yeri ve Önemi
GÜVENİR Z., İNEL EKİCİ D.
International Congress on Science and Education, 21 - 24 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Pre-Service Science Teachers’xx Views and Perceptions about Mobile Learning
TEKE F., İNEL EKİCİ D.
II. International Education Research and Teacher Education Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Teacher Candidates’xx Beliefs in the Nature of the Intelligence
İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılığa Yönelik Algıları ve Görüşleri
ALTUNIŞIK S., İNEL EKİCİ D.
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
20179. Mobil Öğrenme Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üstündeki Etkisininİncelenmesi
EKİCİ M., ERDEM M., İNEL EKİCİ D.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Fen Öğretmeni Adaylarının Yaratıcılıklarına İlişkin Algılarına Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkisi
KANAR A., İNEL EKİCİ D.
International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 24 - 25 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2017
201711. Mobil Öğrenme Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üstündeki Etkisi
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ERDEM M.
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.241, (Özet Bildiri)
2017
201712. Ortaokul öğrencilerinin okullarda gerçekleştirilen Tubitak Bilim Fuarlarının Etkilerine ilişkin görüşleri
YEŞİLYURT R. Y., İNEL EKİCİ D.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitini Kongresi, 14 Eylül 2017 - 16 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Öğretmen Adaylarıyla Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamaları
KANAR A., İNEL EKİCİ D.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitini Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2016
201614. Öğretmen Eğitiminde Eğitsel ve Sosyal Bir Ağ Sitesi Olarak Edmodo Kullanımının Etkileri Üzerine Bir Araştırma
İNEL EKİCİ D.
International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 24 - 25 Kasım 2016, cilt.618, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Fen Öğretmeni Adaylarının Bilim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
International Conference on Quality in Higher Education (ICQH), 24 - 25 Kasım 2016, ss.344-355, (Tam Metin Bildiri)
2016
201616. Fen öğretmeni adaylarinin bilim kavramina İlişkin metaforik algilari
İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. Çevrimı çi Uygulama Topluluklarının Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
İNEL EKİCİ D.
Yaşam Boyu Eğitim Dünya Kongresi, 15 - 16 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. The use of Edmodo in creating an online learning community of practice for learning to teach science
İNEL EKİCİ D.
Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, 9 - 10 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Öğretmen Eğitminde Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemı̇: Fen Konularına İlişkin Modül Örneklerı̇.
KANAR A., İNEL EKİCİ D.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201520. Kavram Karikatürleri Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Kavramsal Anlama Düzeylerine ve Problem Çözme Becerileri Algılarına Etkileri
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. Öğretmenlerin Öğrencilerin Yaratıcılığını Destekleyen Davranışlarına İlişkin Algılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi
İNEL EKİCİ D.
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201522. Investigation of Pre Service Teachers Web Pedagogical Content Knowledge Self Efficacy Perceptions According to Various Variables
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2015), 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Web Destekli Ortamlarda Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Paylaştıkları Öğretmenlik Uygulaması Günlüklerinin İncelenmesi
İNEL EKİCİ D., DELEN İ.
3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (ITTES 2015), 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Investigation of Pre service Teachers WebPedagogical Content Knowledge Accroding to Different Variables
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D., ALTUNIŞIK S.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. Evaluating Blog Entries of Math and Science Pre Service Teachers During School Experience Course
İNEL EKİCİ D., DELEN İ.
Third International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201526. The Views of Pre Servıce Scıence Teachers about the Use of Concept Cartoons in Science Learning Environments
İNEL EKİCİ D.
2015 International Education Conference in New York City, 2 - 06 Ağustos 2015, (Tam Metin Bildiri)
2010
201027. Pre Service primary teachers self efficacy toward the constructivist approach and their opinions about their efficacy levels
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.
Greece, Athens: 12th Annual International Conference on Education, 24 - 27 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2015
201528. Sınıf öğretmeni adaylarıyla farklı Fen konularına ilişkin deney tasarlama uygulamaları
İNEL EKİCİ D.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201429. Determination of pre service science teachers perceptions about science through mind maps
İNEL EKİCİ D.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201430. Fen öğretmeni adaylarının zihinsel imgelerinde çiçekli bitkilerin kısımları
DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., KÜÇÜK H.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201331. The Perceptions and Views about Problem Solving Process of Pre Service Science Teachers
İNEL EKİCİ D.
4. World Conference on Learning, Teaching Education, Leadership, 27 - 29 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)
2014
201432. The effects of developing activities based on different teaching method on self efficacy and perceptions about self creativity of pre service science teachers
İNEL EKİCİ D., KÜÇÜK H.
Innovative Research in Education: Implicatios for Future, 25 - 27 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201433. Pre servıce scıence teachers vıews and self effıcacy perceptıons about problem based learnıng method
İNEL EKİCİ D., KÜÇÜK H., DENİŞ ÇELİKER H.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications – ICONTE, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2012
201234. Concept Cartoons Assisted Problem Based Learning Method in Science and Technology Teaching and Students Views
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), 25 - 28 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
2013
201335. Teacher s Views Towards Concept Cartoons Supported Problem Based Learning
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., KAÇAR S., ORMANCI Ü., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., et al.
International Conference New Perspectives in Science Education 2nd Edition, 14 - 15 Mart 2013, (Özet Bildiri)
2013
201336. Relationship between elementary student s problem solving skills and inquiry learning skill perceptions
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., ÖZCAN E., DENİŞ ÇELİKER H., TÜRKOGUZ S., et al.
International Conference New Perspectives in Science Education 2nd Edition, 14 - 15 Mart 2013, (Özet Bildiri)
2011
201137. Pre service teachers opinions about the effects of harmful habits drug use and physical activities on human health
İNEL EKİCİ D., GÜNAY F. Y., EVREKLİ E., HAMURCU H.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201038. Öğretmen adaylarının beslenmenin ve teknolojinin insan sağlığı üzerindeki etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
İNEL EKİCİ D., GÜNAY F. Y., EVREKLİ E.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11 - 13 Kasım 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201039. Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin ve tutumlarının incelenmesi: Uşak Üniversitesi örneği
İNEL EKİCİ D., TÜRKMEN L., EVREKLİ E.
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23-25 Eylül, 23 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201040. Fen ve teknoloji öğretiminde probleme dayalı öğrenme bir modül örneği sinir sistemi
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., BALIM A. G.
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201041. Turkey s Position in terms of Classroom Teacher Activities according to the PISA 2006 Results in comparison to Other Countries
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.
World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201042. Development of a Scoring System to Assess Mind Maps
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
İstanbul: World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200943. 2005 2009 yılları arasında gerçekleştirilen fen eğitimi alanındaki lisansüstü tezler üzerine bir inceleme
BALIM A. G., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., DENİŞ ÇELİKER H.
4. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200944. Türkiye deki Fen Öğretmenleri Ne Kadar Yapılandırmacı Pısa 2006 Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
Eğitimde Çağdaş Yönelimler V “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, Türkiye, 18 Nisan 2009, (Özet Bildiri)
2009
200945. An Opinion Scale of Constructivist Approach for Science Teachers A Study of Validity and Reliability
KESERCİOĞLU T. İ., BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
World Conference on Educational Sciences, 4 - 07 Şubat 2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
200946. Mind Mapping Applications in Special Teaching Methods Courses for Science Teacher Candidates and Teacher Candidates Opinions Concerning the Applications
EVREKLİ E., BALIM A. G., İNEL EKİCİ D.
World Conference on Educational Sciences, 4 - 07 Şubat 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200847. The Opinions of Pre Service Science Teachers on Constructivist Approach
KESERCİOĞLU T. İ., SCHALLIES M., BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
XIII. IOSTE Symposium, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200848. Examples of Activities Prepared By The Technologicaly Supported Mind Mapping and Concept Mapping Techniques Whıch Are Based on The Constructivist Approach
BALIM A. G., TAŞKOYAN N., ÖZGÜDER E., AYDIN G., TÜRKOGUZ S., İNEL EKİCİ D., et al.
XIII. IOSTE Symposium, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200849. The Examples of A Lesson Plan And A Techonogıcally Supported Mınd Map Prepared In Consıstence Wıth The Constructıvıst Approach For Scıence And Technology Courses
AYDIN G., BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., TAŞKOYAN N., ÖZGÜDER E., EVREKLİ E., et al.
XIII. IOSTE Symposium, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200850. The Use of Concept Cartoons in Constructive Science and Technology Education The Examples about The Subject of Pressure
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., KESERCİOĞLU T. İ.
XIII. IOSTE Symposium, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200751. İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının İncelenmesi ve Ders Kitabına İlişkin Öğrenci Görüşleri
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
VII. International Educational Technologies Conference, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200752. Probleme Dayalı Öğrenme PDÖ Yönteminin Kavram Karikatürleriyle Birlikte Kullanımı Fen ve Teknoloji Dersi Etkinliği
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
VII. International Educational Technologies Conference, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200653. Yapılandırmacı Yaklaşım Temelinde Fen ve Teknoloji Öğretiminde Kavram Karikatürleri Bir Etkinlik Örneği Maddenin Halleri ve Isı
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., ÇİTE S.
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara: 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Doğa İle Uyum İçinde Sürdürülebilir Toplum
İNEL EKİCİ D.
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim, Aydoğdu Bülent, Selanik Ay Tuğba, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.121-140, 2022
2021
20212. Factors Influencing Student Engagement During COVID-19 Emergency Remote Teaching
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D.
Handbook of Research on Emerging Pedagogies for the Future of Education: Trauma-Informed, Care, and Pandemic Pedagogy, BOZKURT, ARAS, Editör, IGI Global, ss.127-144, 2021
2021
20213. Fen Bilimlerinin Konusu ve İlkeleri
İNEL EKİCİ D.
İlkokulda Temel Fen Bilimleri, DUBAN, NİL YILDIZ, Editör, Vizetek, Ankara, ss.1-21, 2021
2021
20214. Factors Influencing Student Engagement During COVID-19 Emergency Remote Teaching
EKİCİ M., İNEL EKİCİ D.
Examining Emerging Pedagogies for the Future of Education: Trauma-Informed, Care, and Pandemic Pedagogy, Aras Bozkurt, Editör, IGI Global, Hershey, ss.127-144, 2021
2021
20215. Bilimin Doğası ve Sosyo-Bilimsel Konuları Öğretimi
İNEL EKİCİ D.
Disiplinlerarası Fen Öğretimi (Okul Öncesinden Ortaöğretime STEM, STEAM ve E-STEM Uygulamalarıyla), AYDOĞDU, BÜLENT ve DUBAN, NİL YILDIZ, Editör, Anı Yayıncılık, ss.21-48, 2021
2020
20206. Fen Bilimleri Öğretimi için Etkinlik Örnekleri
İNEL EKİCİ D.
Fen Öğretim Programları, Şengül Saime Anagün, Editör, Anı Yayıncılık, ss.217-244, 2020
2020
20207. PISA VE TIMSS UYGULAMALARI, ÖZELLİKLERİ VE FEN ÖĞRETİM PROGRAMINA YANSIMALARI
İNEL EKİCİ D., EKİCİ M.
Fen Öğretimi Programları, Şengül S. ANAGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.289-310, 2020
2019
20198. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Ali Günay Balım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-126, 2019
2014
20149. Kavram Öğretimi
İNEL EKİCİ D.
Fen Bilimleri Öğretimi, ANAGÜN ŞENGÜL SAİME, NİL DUBAN, Editör, Anı Yayıncılık, ss.381-423, 2014
2013
201310. Ortaokul Fen Bilimleri 5 Sınıf Ders Kitabı 2 Kitap
KILINÇ A., SARIÇAYIR H., KÜÇÜKÖZER H., ÇALIK M., DEMİRBAŞ M., ÖZSEVGEÇ T., et al.
Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları, 2013
2013
201311. Ortaokul Fen Bilimleri 5 Sınıf Ders Kitabı 1 Kitap
KILINÇ A., SARIÇAYIR H., KÜÇÜKÖZER H., ÇALIK M., DEMİRBAŞ M., ÖZSEVGEÇ T., et al.
Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları, 2013
2012
201212. Elementary Pre-Service Primary Teachers’ Self-Efficacy toward the Constructivist Approach and their Opinions about their Efficacy Levels
EVREKLİ E., ŞAŞMAZ ÖREN F., İNEL EKİCİ D.
Organizing and Improving School Environment, S. Orphanos , Editör, Greece: Athens Institute for Education and Research, ss.37-53, 2012