Prof. Dr. MURAT BAŞAR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi A.B.D.

Metrikler

Yayın

134

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

12

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

26

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

107

Proje

12

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2011

2008 - 2011

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Yüksek Lisans

Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1995 - 1997

1995 - 1997

Lisans

Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetiminde örtük program: Uşak ili örneği

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

İlköğretim Öğrencilerinde Duyuşsal Özellikleri Geliştirici Öğretmen Etkinlikleri

Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

2015 - 2021

2015 - 2021

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

2011 - 2015

2011 - 2015

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1989 - 2011

1989 - 2011

Öğretmen

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

OKUL KÜLTÜRÜNDE ÖRTÜK PROGRAM

ALAN UZMANLIK

DERS DANIŞMANLIĞI

TEZ DANIŞŞMANLIĞI

SEMİNER

İlkokulda Türkçe Öğretimi

DEZAVANTAJLI GRUPLARLA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Dezavantajlı Gruplarla Türkçe Öğretimi

İlkokulda Türkçe Öğretimi

Lisans

Lisans

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖZEL EĞİTİM

İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

SINIF YÖNETİMİ

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM

Öğretmenlik Uygulaması

OKUL DENEYİMİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI

OKUL DENEYİMİ

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

KİTAP İNCELEME

GÜZEL YAZI TEKNİKLERİ

Makaleler

Tümü (81)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (12)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (51)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Zorbalık Algısı: Metafor Analizi

GÜRBÜZ B., BAŞAR M.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Değer Algısı Olaraka Vatanseverlik

BAŞAR M., VAROL A.

II. Uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Öğretmen Adaylarının İşlevsel Okuyazarlıklarının İncelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C.

II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Hiperaktif Öğrencilerin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Sorunlarına Yönelik Veli Görüşleri

BAŞAR M., DOĞAN M. C.

II Uluslarası Temel Eğitim KOngresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Öğrencilerin Okudukları Farklı Türdeki Kitapların Anlatım Stillerine Etkisi

BAŞAR M., ARSLAN U.

II. uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde Tasarruflu Olma Değerinin Öğretimi

BAŞAR M., VAROL A.

II. Uluslarası Temel Eğitim KOngresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Örnek Olaylara Çözüm Stratejileri

BAŞAR M., DOĞAN M. C.

II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Anlatım Stillerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi

BAŞAR M., ARSLAN U.

II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Yörüklerin İskan Sorunu: Antalya Örneği

BAŞAR M., DOĞAN M. C.

3. Türk Dünyası Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Haziran 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Türk Kültüründe Konukseverlik: Güney Kazakistan Örneği

DOĞAN M. C., BAŞAR M.

VI. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Haziran 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. Kazak Türklerinde Konuğun Değeri ve Konuk Çeşitleri

DOĞAN M. C., BAŞAR M.

International Congress on Cultural Heritagate and Tourism, 3 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Sorunlarını Gidermeye Yönelik Bir Eylem Araştırması

BAŞAR M., BARAN M. S., GÖNCÜ A.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. Sınıf Öğretmenlerinin Kitap Okuma Alışkanlığının İncelenmesi

BAŞAR M., DEMİR Y.

Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

18. Okul öncesi dönemde kalem tutma etkinlikleri

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2018, ss.203, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Bal filminin eğitimde kavramlar açısından incelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2018, ss.251, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. 2015 İlkokul Matematik Öğretim Programının Geometri Öğrenme Alanı Kazanımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN Y.

I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

21. Sınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Öz Yeterliklerinin İncelenmesi

BAŞAR M., ALTUĞ A.

I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Fernald Tekniğinin Okuma ve Anlama Becerilerini Geliştirmeye Etkisi

DOĞAN H., DOĞAN Z. G., ŞENER N., BAŞAR M.

I.International Education Research and Teacher Education, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sosyal Gelişiminin İncelenmesi

TEKİN A., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., BARAN M. S.

I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Göresel Eleştirel Düzeyinin İncelenmesi

BAŞAR M.

III. Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 6 - 09 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların sosyal gelişiminin incelenmesi

Tekin A., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., BARAN M. S.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 Eylül 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Sınıf öğretmenlerinin arabuluculuk rolü

DOĞAN Z. G., BAŞAR M., Doğan M. C., ŞENER N.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğüyle İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi

BAŞAR M., GÖNCÜ A.

Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Okuma Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Aile Görüşlerinin İncelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., TEKİN A.

VII. Uluslar Arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılama sürecinin incelenmesi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., TEKİN A.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.309, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. Mülteci Öğrencilerden Kaynaklı Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar

BAŞAR M., AKAN D., ÇİFTÇİ M.

VI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

32. Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi dersine yönelik tutumları

ŞENER N., BAŞAR M., DOĞAN M. C., AKAN D.

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.204, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Altı dakika yönteminin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimine etkisi

GÜRBÜZ A., BAŞAR M., ŞENER N.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. İLKOKUL 4 SINIFLARDA SQ4R TENİĞİNİN OKUDUĞUNU ANLAMYA ETKİSİ

GÜRBÜZ M., BAŞAR M., TANIŞ GÜRBÜZ H. M., GÜRBÜZ B.

15. ULUSLAR ARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

36. BA YÖNTEMİ İLE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

TEKİN A., BAŞAR M., YURTTAŞ R., ÖZKAN H.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. ALTI DAKİKA YÖNTEMİNİN OKUDUĞUNU ANALAMA BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ

GÜRBÜZ A., BAŞAR M., ŞENER N.

15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

38. İlkokulda Öğretmen Öğrenci İletişimi

BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., Topal H., Uzun Ö.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

39. İlkokulda Oyun ve Fiziki Etkinliklerin İletişime Etkisi

BAŞAR M., AKAN D., ŞENER N., Hüdayettin T.

I. Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi, Erzurum, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2015, ss.916-921, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

40. Sınıf Öğretmenlerinin Müze eğitimi ile ilgili görüşleri

BAŞAR M., ŞENER N., AKAN D., Özkan H.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. İlk okuma ve yazma sürecine açık ya da kapalı hece ile başlamak

BAŞAR M., ŞENER N., KARASU M., RAMAZAN Y.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

42. İlk Okuma ve Yazma Sürecine Açık ya da Kapalı Hece İle Başlamak

BAŞAR M., ŞENER N., Karasu M., Ramazan Y.

14. Uluslararası Katlımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2012

2012

44. Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlokuma Yazma Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

BAŞAR M., YAVUZ B., ÖZKAN H.

11. Sınıf öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

45. The Beliefs Of Teachers Towards Mental Illness

ŞENER N., GÜR K., ÇETİNDAĞ Z., KÜÇÜK L., BAŞAR M.

Cyprus International Conference on Educational Research, Kıbrıs (Kktc), 8 - 10 Şubat 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

46. İlköğretim Beşinci Sınıflarda Etkinliklerin Öğrenme Öğretme Sürecine etkisi İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

AKAN D., BAŞAR M.

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

47. İlköğretim Kademesiyle Başlayan Matematik Korkusunun Nedenleri

BAŞAR M., Yalçın M., ÜNAL M.

V Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

3. Sınıf Öğretmenliği Alanına Genel Bir Bakış

BAŞAR M.

İlkokulda Öğrenme ve Öğretme Uygulamaları, Kadıoğlu Ateş Hatice, Editör, Eğiten Yayıncılık, ss.1-20, 2023

2015

2015

5. Okulların Örtük Programında Empati

BAŞAR M.

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek, Yücel Kabapınar, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.154-169, 2015

Desteklenen Projeler

2021 - 2022

2021 - 2022

Sınıf Öğretmenleri 21. Yüzyıl Becerileriyle Buluşuyor

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Akçakın V., Bek H., Batur Z., Başar M. (Yürütücü)

Sanatsal Etkinlik

Aralık 2016

Aralık 2016

Materyal sergisi

BAŞAR M.



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 26

h-indeksi (SCOPUS): 3