Eğitim Bilgileri
2008 - 2011
2008 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 1997
1995 - 1997Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetiminde örtük program: Uşak ili örneği
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim Öğrencilerinde Duyuşsal Özellikleri Geliştirici Öğretmen Etkinlikleri
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2015 - 2021
2015 - 2021Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Dr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1989 - 2011
1989 - 2011Öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde tablet bilgisayar kullanımının örüntü oluşturma becerisi üzerinde etkililiği
MURAT B. (Danışman)
M.SAİT(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (81)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (3)
Scopus (12)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (51)
2025
20251. Farklı Müzik Türlerine Göre Kavram Çağrışımları: Sınıf Öğretmenleri Örneği
BATUR Z., Başar M.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.15, sa.1/28, ss.205-231, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Gerçekçi Matematik Eğitimi Uygulamasının Veri İşleme Öğrenme Alanındaki Başarıya ve Çeşitli Değişkenlere Etkisi
Yalçın D., Başar M., Altıner E. Ç.
Milli Eğitim
, cilt.54, sa.246, ss.759-792, 2025 (Scopus, TRDizin)
2025
20253. The Effect of Writing Operation Scenarios on Higher-Order Thinking Skills
BAŞAR M., BATUR Z.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.17, sa.3, ss.353-366, 2025 (Scopus)
2024
20244. The Knowledge and Behavior of Preservice Schoolteachers Regarding Respiratory Infections and Coronavirus Disease 2019 Measures, Vaccination Confidence, and Impacting Factors
ŞENER N., GÜR K., BAŞAR M.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.21, sa.3, ss.224-231, 2024 (TRDizin)
2024
20245. A Suggestion for Eliminating Reading and Writing Errors of Students With Learning Disabilities
GÜRBÜZ M., BAŞAR M.
READING PSYCHOLOGY:AN INTERNATIONAL QUARTERLY
, cilt.46, sa.2, ss.107-132, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20246. A New Activity Design and Efficiency for the Elimination of Writing Errors of Students with Dysgraphia: ABC Linking Activity
GÜRBÜZ M., BAŞAR M.
Reading and Writing Quarterly
, cilt.40, sa.1, ss.69-85, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20237. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİM BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
CENGİZ Ş., BAŞAR M.
Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.2, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİM BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
CENGİZ Ş., BAŞAR M.
Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.74-91, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Okul Müdürlerinin Liderlik Stillerinin Okul Mutluluğuna Yönelik Öğretmen Görüşleri
YALÇIN D., BAŞAR M.
Uluslararası Liderlik Eğitimi , cilt.6, sa.2, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. The Effects and Suggestions of Teachers and School Administrators on the Professional Development of Distance Education Experiences
BAŞAR M., Tanoba T., Gürkan H., Doğan H.
EURASIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION , cilt.3, sa.3, ss.187-204, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Effect of Color Usage and Dialogue Reading practices in solving the visual and auditory perception problems of dyslexic students
BAŞAR M., BARAN M. S., GÖNCÜ A.
MIER-JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES TRENDS AND PRACTICES , cilt.12, sa.2, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Effect of Colour Usage and Dialogue Reading Practices in Solving the Visual and Auditory Perception Problems of Students with Dyslexia
BAŞAR M., BARAN M. S., GÖNCÜ A.
MIER-JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES TRENDS AND PRACTICES
, cilt.12, sa.2, ss.263-282, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEĞE BAŞLANGIÇ SÜRECİNDE YAŞADIKLARI GERÇEKLİK ŞOKUNUN İNCELENMESİ
Akan D., BAŞAR M.
Milli Eğitim
, cilt.51, sa.235, ss.2249-2274, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
202214. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEĞE BAŞLANGIÇ SÜRECİNDE YAŞADIĞI GERÇEKLİK ŞOKUNUN İNCELENMESİ
AKAN D., BAŞAR M.
MILLI EGITIM , cilt.51, sa.235, ss.2249-2274, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
202215. Algılanan Okul Etkililiğinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
BAŞAR M., uğur s., ÖZKAN H., ORHAN Ö.
uluslararası liderlik eğitimi dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Özel/Minik Mucitler 4007 TÜBİTAK Bilim Şenliği Programının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAŞAR M., GÜRKAN H., AVCI A., SÖKMEN BEDEL N., AKTAŞ A., GÜNDÜZ M., et al.
Araştırma ve Deneyim Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.122-138, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. Altı Dakika Yöntemi ile Okuduğunu Anlama Becerilerinin Geliştirilmesi
GÜRBÜZ A., BAŞAR M.
Turkish Journal of Educational Studies , cilt.8, sa.3, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Kukset Technique on Chronology Teaching
ŞENER N., BAŞAR M.
İnternational Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.239-241, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. From Tale to Reality to True: Creative Expression Technique (Yantek)
ŞENER N., BATUR Z., BAŞAR M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.9, sa.3, ss.20-28, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Action Research on Education of Students with A Learning Disability
Başar M., Göncü A., Baran M. S.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.51, ss.327-348, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202121. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Eğitiminde Bir Eylem Araştırması
BAŞAR M., GÖNCÜ A., BARAN M. S.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.51, ss.327-348, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202022. Mülteci Öğrencilerin Türkiye Algısının Görsel Olarak İncelenmesi
SÜZEN H. N., BAŞAR M.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.22, ss.277-295, 2020 (TRDizin)
2020
202023. Öğrencilerin Matemetik Korkusunun İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C.
Turkish Journal of Educational Studies , cilt.7, sa.3, ss.1-26, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. DİSGRAFİLİ ÖĞRENCİLERİN YAZMAHATALARININ İNCELENMESİ
BAŞAR M., ALKAN G. B.
MILLI EGITIM , cilt.49, sa.227, ss.371-378, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202025. Okul Öncesi Dönemde Kalem Tutma Etkinliklerinin İlk Okuma Yazma Sürecine Katkısı
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.44-62, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202026. Altı Dakika Yönteminin Okuma GüçlüğüÇeken Öğrencilerin Sesli OkumaHatalarının Giderilmesine Etkisi
BAŞAR M., GÜRBÜZ A.
AZERBAIJAN JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES , sa.690, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202027. İlk Okuma ve Yazma ÖğretimindeKarşılaşılan Sorunlar ve ÇözümÖnerileri
BAŞAR M., TANIŞ GÜRBÜZ H. M.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online) , cilt.8, sa.1, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202028. Korunmaya Muhtaç Öğrencilerin Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAŞAR M., ÖZBEK M. M.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.3, ss.1537-1560, 2020 (TRDizin)
2020
202029. ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN KORKU NEDENLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ÖLÇEĞİN GELİŞTİRİLMESİ
BAŞAR M., DOĞAN M. C.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.644-658, 2020 (TRDizin)
2019
201930. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN 2015 YILI İLKÖĞRETİM MATEMATİKÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ GEOMETRİ KAZANIMLARINA YÖNELİKGÖRÜŞLERİ
BAŞAR M., DOĞAN Y.
Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.233-249, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201931. OKUL GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
BAŞAR M., AKGÜN S.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.131-151, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201932. The Examination on Communication and Dissenting Disputes in Different Nationalities’ Students
BATUR Z., BAŞAR M., ŞENER N., UYGUN K.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, sa.6, ss.2781-2794, 2019 (TRDizin)
2019
201933. Farklı Ülke Vatandaşı Öğrencilerin İletişim Kurma ve Çatışmaları Çözme Anlayışlarının İncelenmesi
BATUR Z., BAŞAR M., ŞENER N., UYGUN K.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.6, ss.2781-2794, 2019 (TRDizin)
2019
201934. Critical Visual Reading Skills of Students
BATUR Z., BAŞAR M., SÜZEN H. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, cilt.7, sa.3, ss.38-48, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201835. Okuma Ölçeğinin Geliştirilmesi
BATUR Z., GÜLVEREN H., BEK H., BAŞAR M.
Journal Human Sciences , 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201836. Developing A Reading Habit scalepOkuma Alışkanlığı Ölçeğinin geliştirilmesi
BATUR Z., GÜLVEREN H., BEK H., BAŞAR M.
Journal of Human Sciences
, cilt.15, sa.4, ss.2695-2707, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201837. Mülteci Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Öğrenme Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar
BAŞAR M., AKAN D., ÇİFTÇİ M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.5, 2018 (TRDizin)
2018
201838. Bilim Şenliği Etkinliklerin Öğrenci Veli ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., DOĞAN Z. G.
UŞAK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.11, sa.1, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201839. Clearing misconceptions of primary school teachers' about learning disabilities and evaluation of teacher opinions Sınıf öğretmenlerinin öğrenme güçlüğüyle ilgili kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
BAŞAR M., GÖNCÜ A.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.185-206, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201840. İlkokulda Öğretmen Öğrenci İletişimi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., YURTTAŞ R., TOPAL H.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-17, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201841. Examination of the students' mistakes of oral reading
BAŞAR M., BATUR Z.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.11, sa.2, ss.181-189, 2018 (Scopus)
2017
201742. Effect of the SQ4R technique on the reading comprehension of elementary school 4th grade elementary school students
BAŞAR M., Gürbüz M.
International Journal of Instruction
, cilt.10, sa.2, ss.131-144, 2017 (Scopus)
2017
201743. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Dersi Tutumlarına Yönelik Bir Ölçeğin Geliştirilmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., AKAN D., ŞENER N.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201644. Temel eğitimden ortaöğretime geçş sınavının (TEOG) öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi
BATUR Z., BAŞAR M., ŞAŞMAZ E.
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA , cilt.7, sa.14, ss.37-53, 2016 (TRDizin)
2016
201645. Yazı Karakterinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
Baş E., BAŞAR M.
Iğdır Sosyal Bilimler Dergisi , sa.10, ss.257-273, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201646. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
AKAN D., ŞENER N., BAŞAR M., ŞEN B.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.71-88, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201647. İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
BAŞAR M., TOSUNCUK Ö.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.26, ss.100-125, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201648. Hiperaktif Öğrencilerin Öğrenme Öğretme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunların Okuma Eğilimlerine Etkisi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., KARASU M.
Türkish Studies , cilt.11, sa.3, ss.443-464, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201649. Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavının (TEOGS) Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi
BATUR Z., BAŞAR M., ŞAŞMAZ E.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama Journal of Education and Humanities: Theory and Practice , cilt.7, sa.14, ss.37-53, 2016 (TRDizin)
2016
201650. The Relationship between Vocational Proficiency and Entrepreneurship accordingto Girls Vocational High School Students Perceptions
ÇANKAYA İ. H., BAŞAR M., Öztürk E.
International Journal of Humanities and Social Science , cilt.6, sa.4, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201551. İlk Okuma Yazma Sürecine Açık Ya da Kapalı Hece İle Başlamak
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., karasu m., ramazan y.
International Journal of Language Academy
, cilt.3, sa.4, ss.442-452, 2015 (Scopus)
2015
201552. GÖREVE YENİ BAŞLAYAN ÖĞRETMENLERİN YAŞADIĞISOSYAL KÜLTÜREL VE MESLEKİ SORUNLAR
BAŞAR M., Zübeyir Gökhan D.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.2, sa.4, ss.375-398, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201553. Birleştiriliş Sınıflarda Öğrenme Öğretme Sürecinde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi
BAŞAR M., AKAN D.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, ss.79-99, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201554. Konuşma Becerisine İlişkin Bir Yöntem Önerisi Sömet Yöntemi
BAŞAR M., KEKLİK S., BATUR Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.3, sa.3, ss.66-82, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201555. Öğretmen Görüşlerine Göre Öğrencilerin Zorba Davranışlara Başvurma Düzeyleri ve Öğrenme Ortamlarının İncelenmesi
Üstündağ Şener N., BAŞAR M., ŞEN B., GÖNCÜ A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.41, ss.157-173, 2015 (TRDizin)
2014
201456. uygulamaya sözcük öğretimi kulaktan kulağa sessiz telefon oyunu
BAŞAR M., BATUR Z., Karasu M.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.909-922, 2014 (TRDizin)
2014
201457. Kukset Tekniğinin Öğrencilerin Zıt ve Eş Anlamlı Sözcüklerin Anlamlarına Etkisi
BAŞAR M., BATUR Z., Karasu M., Karasu M.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.909-922, 2014 (TRDizin)
2014
201458. Örtük Program Çerçevesinde Okul Yöneticilerinin Yönetsel Uygulamalarının Değerlendirimesi
BAŞAR M., AKAN D., ÇANKAYA İ. H.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.239-263, 2014 (TRDizin)
2014
201459. Örtük Program Çerçevesinde Okul Müdürlerin Yönetsel Uygulamalarının Değerlendirilmesi
BAŞAR M., AKAN D., ÇANKAYA İ. H.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2014 (TRDizin)
2014
201460. Comparing Value Priorities of Students and Teachers
BAŞAR M., AKAN D., ÇETİN Ö.
Mevlana International Journal of Moral and Values Education , cilt.1, sa.1, ss.20-38, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201461. Okullardaki Sosyal ve Entelektüel Sermaye İlişkilerinin ve Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
ŞAHİN C., AKAN D., BAŞAR M.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.7, sa.2, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201462. The effect of time dependent reading aloud on comprehension Su¨reye bagˇli sesli okumanin okudugˇunu anlamaya etkisi
Bas¸ar M., Batur Z., Karasu M.
Milli Egitim
, cilt.1, sa.203, ss.5-22, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201463. Okulların Sosyal Sermayeleri İle Örgütsel İmajları Arasındaki İlişkş
AKAN D., BAŞAR M., ŞAHİN C.
Kahraman Maraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.2, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201464. An analysıs about educatıonal problems ın camps ın whıch syrıan refugees stay condıtıon analysıs
ARABACI İ. B., BAŞAR M., AKAN D., GÖKSOY S.
International Journal of Social Science and Education , cilt.4, sa.3, ss.80-94, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201465. Örtük Program Çerçevesinde Okul Yöneticilerinin Yönetsel Uygulamalarının Değerlendirilmesi
AKAN D., BAŞAR M., ÇANKAYA İ. H.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.239-263, 2014 (TRDizin)
2014
201466. SÜREYE BAĞLI SESLİ OKUMANIN OKUDUĞUNU ANLAMAYA ETKİSİ
BAŞAR M., BATUR Z., KARASU M.
Milli Eğitim , cilt.43, sa.203, ss.5-22, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201467. Okulların entelektüel sermayeleri ile örgütsel imajları arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
BAŞAR M., ŞAHİN C., AKAN D.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.302-317, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201368. 60 66 Ay Aralığında İlkokula Başlayan Öğrencilerin Kişisel Öz Bakım ve İlkokuma Yazma Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
BAŞAR M.
Turkish Studies , cilt.8, sa.8, ss.241-252, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201369. Assessment of Class Teachers Dispute Resulation Applications in Conflict Environments on the Basis of Restorative Justice
BAŞAR M., AKAN D.
International Journal of Academic Research , cilt.5, sa.5, ss.26-30, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201370. Oral reading and handwriting miscues which appear in the literacy period and solution offers
BAŞAR M.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.16, ss.1349-1359, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201371. Sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi.
BAŞAR M.
The journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, sa.6, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201372. Studying the Manegement of Elementary School Students Unwanted Behavior
BAŞAR M., AKAN D.
International Journal of Social Science and Education, , cilt.4, sa.1, ss.80-94, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201373. The effect of the classroom activities on classroom management in the teaching learning process The case Uşak City
AKAN D., BAŞAR M.
Mevlana International Journal of Education , cilt.3, sa.4, ss.147-165, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201374. İlk ve Orta Öğretim Öğrencilerinin Zorba Davranışlara Başvurma Düzeyleri ve Bu Davranışları Öğrenme Ortamlarının İncelenmesi
BAŞAR M., ÇETİN Ö.
E-Journal of New World Sciences Academy NWSA)
, cilt.8, sa.4, ss.471-488, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201375. Okul Öncesi Eğitime 5 6 Yaşında Başlayan Çocukların Öz Bakım Becerilerinin Veli Görüşlerine Göre İncelenmesi
YALÇIN M., BAŞAR M., ÖZDEMİR A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.206-245, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201376. Okuma Yazma Öğrenerek İlkokula Başlayan Çocukların Karşılaştıkları Sorunların Değerlendirilmesi
BAŞAR M.
EKEV , cilt.17, sa.56, ss.275-294, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201377. Studying the Management of Elementary School Stodents Unwanted Behavior
BAŞAR M., AKAN D.
International Journal of Soscial Science Education , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201278. The beliefs of teachers toward mental illness
GÜR K., ŞENER N., KÜÇÜK L., zerrin Ç., Başar M.
Procedia Social and Behavioral Sciences
, cilt.47, sa.2012, ss.1146-1152, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201279. Öğretmen Adaylarının Meslek Öncesi Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi
ÇANKAYA İ. H., BAŞAR M., KOÇOĞLU E., DEMİRKOL A. Y.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, , cilt.7, sa.7, ss.751-758, 2012 (Hakemli Dergi)
2004
200480. İlköğretim 4 Sınıf Öğrencilerinin Çeviri Metni Okuma Hızı ve Anlama İlişkisi
BAŞAR M.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.103-110, 2004 (Hakemli Dergi)
2001
200181. Ailelerdeki Yanlış Başarı Algılamasının Öğrenciler Özerindeki Etkisi
BAŞAR M.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.115-124, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Zorbalık Algısı: Metafor Analizi
GÜRBÜZ B., BAŞAR M.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2019
20192. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Değer Algısı Olaraka Vatanseverlik
BAŞAR M., VAROL A.
II. Uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Öğretmen Adaylarının İşlevsel Okuyazarlıklarının İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C.
II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Hiperaktif Öğrencilerin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Sorunlarına Yönelik Veli Görüşleri
BAŞAR M., DOĞAN M. C.
II Uluslarası Temel Eğitim KOngresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Öğrencilerin Okudukları Farklı Türdeki Kitapların Anlatım Stillerine Etkisi
BAŞAR M., ARSLAN U.
II. uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde Tasarruflu Olma Değerinin Öğretimi
BAŞAR M., VAROL A.
II. Uluslarası Temel Eğitim KOngresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Örnek Olaylara Çözüm Stratejileri
BAŞAR M., DOĞAN M. C.
II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Anlatım Stillerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
BAŞAR M., ARSLAN U.
II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Yörüklerin İskan Sorunu: Antalya Örneği
BAŞAR M., DOĞAN M. C.
3. Türk Dünyası Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Haziran 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Türk Kültüründe Konukseverlik: Güney Kazakistan Örneği
DOĞAN M. C., BAŞAR M.
VI. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Haziran 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Kazak Türklerinde Konuğun Değeri ve Konuk Çeşitleri
DOĞAN M. C., BAŞAR M.
International Congress on Cultural Heritagate and Tourism, 3 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Sorunlarını Gidermeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
BAŞAR M., BARAN M. S., GÖNCÜ A.
2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Korunmaya Muhtaç Çocuk Kapsamındaki Öğrencilerin Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunların Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAŞAR M., ÖZBEK M. M.
II. Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Sınıf Öğretmenlerinin Kitap Okuma Alışkanlığının İncelenmesi
BAŞAR M., DEMİR Y.
Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Yazım Hatlarının İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., GÜRBÜZ M., TANIŞ GÜRBÜZ H. M.
Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Bilim Şenliği Etkinliklerinin Katılımcı Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., DOĞAN Z. G.
Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Sorunlarını Giedermeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
BAŞAR M., GÖNCÜ A., BARAN M. S.
Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Okul öncesi dönemde kalem tutma etkinlikleri
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2018, ss.203, (Özet Bildiri)
2018
201819. Bal filminin eğitimde kavramlar açısından incelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N.
VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Manisa, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2018, ss.251, (Özet Bildiri)
2017
201720. 2015 İlkokul Matematik Öğretim Programının Geometri Öğrenme Alanı Kazanımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN Y.
I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Sınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
BAŞAR M., ALTUĞ A.
I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Fernald Tekniğinin Okuma ve Anlama Becerilerini Geliştirmeye Etkisi
DOĞAN H., DOĞAN Z. G., ŞENER N., BAŞAR M.
I.International Education Research and Teacher Education, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Sosyal Gelişiminin İncelenmesi
TEKİN A., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., BARAN M. S.
I. International Education Research and Teacher Education Congres, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Göresel Eleştirel Düzeyinin İncelenmesi
BAŞAR M.
III. Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 6 - 09 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların sosyal gelişiminin incelenmesi
Tekin A., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., BARAN M. S.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 Eylül 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201726. Sınıf öğretmenlerinin arabuluculuk rolü
DOĞAN Z. G., BAŞAR M., Doğan M. C., ŞENER N.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğüyle İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi
BAŞAR M., GÖNCÜ A.
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Okuma Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Aile Görüşlerinin İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., TEKİN A.
VII. Uluslar Arası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılama sürecinin incelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., TEKİN A.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.309, (Özet Bildiri)
2016
201630. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğüyle İlgili Kavram Yanılgısının Tespiti ve Giderilmesi
BAŞAR M., GÖNCÜ A.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016
2016
201631. Mülteci Öğrencilerden Kaynaklı Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar
BAŞAR M., AKAN D., ÇİFTÇİ M.
VI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi dersine yönelik tutumları
ŞENER N., BAŞAR M., DOĞAN M. C., AKAN D.
VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.204, (Özet Bildiri)
2016
201633. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Dersine Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçeğin Geliştirilmesi
DOĞAN M. C., BAŞAR M., AKAN D., ŞENER N.
VI. Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. Altı dakika yönteminin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimine etkisi
GÜRBÜZ A., BAŞAR M., ŞENER N.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. İLKOKUL 4 SINIFLARDA SQ4R TENİĞİNİN OKUDUĞUNU ANLAMYA ETKİSİ
GÜRBÜZ M., BAŞAR M., TANIŞ GÜRBÜZ H. M., GÜRBÜZ B.
15. ULUSLAR ARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. BA YÖNTEMİ İLE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
TEKİN A., BAŞAR M., YURTTAŞ R., ÖZKAN H.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201637. ALTI DAKİKA YÖNTEMİNİN OKUDUĞUNU ANALAMA BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ
GÜRBÜZ A., BAŞAR M., ŞENER N.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201638. İlkokulda Öğretmen Öğrenci İletişimi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., Topal H., Uzun Ö.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201539. İlkokulda Oyun ve Fiziki Etkinliklerin İletişime Etkisi
BAŞAR M., AKAN D., ŞENER N., Hüdayettin T.
I. Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi, Erzurum, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2015, ss.916-921, (Tam Metin Bildiri)
2015
201540. Sınıf Öğretmenlerinin Müze eğitimi ile ilgili görüşleri
BAŞAR M., ŞENER N., AKAN D., Özkan H.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201541. İlk okuma ve yazma sürecine açık ya da kapalı hece ile başlamak
BAŞAR M., ŞENER N., KARASU M., RAMAZAN Y.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201542. İlk Okuma ve Yazma Sürecine Açık ya da Kapalı Hece İle Başlamak
BAŞAR M., ŞENER N., Karasu M., Ramazan Y.
14. Uluslararası Katlımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201543. İlkokullarda oyun ve fiziki etkinliklerin iletişime etkisi Atatürk üniversitesi
BAŞAR M., AKAN D., ŞENER N., HÜDAYETTİN T.
İletişim Fak. Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi, 7 - 09 Mayıs 2015
2012
201244. Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlokuma Yazma Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
BAŞAR M., YAVUZ B., ÖZKAN H.
11. Sınıf öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201245. The Beliefs Of Teachers Towards Mental Illness
ŞENER N., GÜR K., ÇETİNDAĞ Z., KÜÇÜK L., BAŞAR M.
Cyprus International Conference on Educational Research, Kıbrıs (Kktc), 8 - 10 Şubat 2012, (Özet Bildiri)
2011
201146. İlköğretim Beşinci Sınıflarda Etkinliklerin Öğrenme Öğretme Sürecine etkisi İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
AKAN D., BAŞAR M.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)
2002
200247. İlköğretim Kademesiyle Başlayan Matematik Korkusunun Nedenleri
BAŞAR M., Yalçın M., ÜNAL M.
V Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Öfkemi kontrol ederim çevreme gülümserim
ŞEN B., ŞANAL KARAHAN F., GÜLVEREN H., GÜRBÜZ M., BAŞAR M., uğur s., et al.
Eğiten Kitap, 2023
2023
20232. Öğretmenim okula uyumla başlıyorum projesi
ŞEN B., ŞANAL KARAHAN F., GÜLVEREN H., GÜRBÜZ M., BAŞAR M., uğur s., et al.
Eğiten Kitap, 2023
2023
20233. Sınıf Öğretmenliği Alanına Genel Bir Bakış
BAŞAR M.
İlkokulda Öğrenme ve Öğretme Uygulamaları, Kadıoğlu Ateş Hatice, Editör, Eğiten Yayıncılık, ss.1-20, 2023
2016
20164. Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Bitişik Eğik Yazı ile Uygulamalı İlk Okuma Yazma Öğretimi
BAŞAR M., ŞENER N., KARASU M.
ALTIN kİTAPLAR, 2016
2015
20155. Okulların Örtük Programında Empati
BAŞAR M.
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek, Yücel Kabapınar, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.154-169, 2015
2008
20086. Çocuğun Başarısında Gözardı Edilen Duyuşsal Özelliklerin Getirisi
BAŞAR M.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2008
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Sınıf Öğretmenleri 21. Yüzyıl Becerileriyle Buluşuyor
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Akçakın V., Bek H., Batur Z., Başar M. (Yürütücü)
Sanatsal Etkinlik