Bu çalışmanın amacı müzik türlerine göre öğretmenlerin kavram çağrışımlarını belir-lemektir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modeline göre tasarlanan çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji (olgubilim) desenine göre yürütülmüştür. Çalışmanın verileri, literatür taraması sonucu oluşturulan beş açık uçlu sorunun yer aldığı soru formuyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler öğretmenlerin cinsiyeti, sıklıkla dinledikleri müzik türleri dikkate alınarak müzik türlerine göre yazılan ke-lime ve kavramlar tablolaştırılarak analiz edilmiştir. Çalışma grubu 52 gönüllü sınıf öğretmeninden oluşmuştur. Çalışmada veri toplama araçlarının ve verilerin analizi-nin geçerlilik ve güvenirliliğini sağlamak için üç alan uzmanından görüş alınmış; uzmanların görüş birliğiyle belirledikleri kavramlar çalışmanın tema, kod ve alt kodlarını oluşturmuştur. Çalışmanın sonucunda müzik türlerinin farklı kavram çağ-rışımında etkili olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine teachers' concept associations according to music types. In line with this purpose, the study, which was designed according to the descriptive survey model, was conduct-ed according to the phenomenology design, one of the qualitative re-search methods. The data of the study were obtained with a question naire containing five open-ended question screated as a result of the literature review. The data obtained were analysed by tabulating the Words and concepts written according to the music types by taking in-to account the gender of the teachers, the types of music they frequent-ly listen to. The study group consisted of 52 volunteer classroom teachers. In order to ensure the validity and reliability of the data col-lection tools and the analysis of the data, the opinions of three field experts were obtained; the concepts determined by the consensus of the experts formed the themes, codes and sub-codes of the study. As a result of the study, it was determined that music types were effective in different concept associations.