Makaleler
31
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (13)
4. The effect of online differentiated instruction on academic achievement and self-directed learning readiness in a teacher education setting.
i.e: inquiry in education
, cilt.14, sa.2, ss.1-28, 2022 (Hakemli Dergi)
8. Designing during the pandemic: Understanding teachers’ challenges in eTwinning projects
JOURNAL OF DESIGN & TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.26, sa.4, ss.182-204, 2021 (Hakemli Dergi)
12. Investigation of self-determination theory in an ESP course
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.1079-1089, 2019 (TRDizin)
15. Analysis of curriculum evaluation studies conducted in foreign language education
JOURNAL OF LANGUAGE AND LINGUISTIC STUDIES
, cilt.14, sa.2, ss.113-134, 2018 (TRDizin)
17. An Investigation of University Students’ Willingness to Communicate in English in Relation to Some Learner Variables
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.449-461, 2017 (Hakemli Dergi)
19. Evaluation of the voluntary English preparatory program at a Turkish state university
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.10, sa.48, ss.501-509, 2017 (Hakemli Dergi)
20. Effects of Turkish and English speaking teachers on students foreign language skills
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.171-186, 2017 (Hakemli Dergi)
21. Aydınlatıcı program değerlendirme modeli
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, ss.25-34, 2016 (TRDizin)
23. Views of fresmen students about foreign language courses delivered via e learning
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.17, sa.1, ss.31-47, 2016 (Scopus)
26. İlkokul 2 sınıf İngilizce öğretim programına yönelik aydınlatıcı değerlendirme modeline dayalı program değerlendirme ölçeği çalışması
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.124-136, 2014 (Hakemli Dergi)
27. John Dewey Okul toplum ve eğitim
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, ss.25-34, 2014 (TRDizin)
28. Üniversitelerde Ortak Zorunlu Yabancı Dil I Dersine Yönelik Bir Akademik Başarı Testinin Geliştirilmesi
Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.1-11, 2013 (Hakemli Dergi)
30. Avrupa Birliği eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemine etkileri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.87-109, 2011 (Hakemli Dergi)
31. 3D virtual classroom environment for teaching renewable energy production and substation equipment
International Journal of Electrical Engineering and Education
, cilt.48, sa.3, ss.294-306, 2011 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
25
15. Technological, pedagogical and content knowledge (TPACK) of mathematics teachers
5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
20. How do teachers evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum?
2nd Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, ss.37, (Özet Bildiri)
23. The application of English teaching assistantship program in Turkey
1st Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.1, ss.28, (Özet Bildiri)
24. John Dewey: Okul, toplum ve eğitim
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, cilt.1, (Özet Bildiri)
25. Türkiye deki üniversitelerin sundukları yaşamboyu öğrenme uygulamaları ve olanaklarının incelenmesi
3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, KKTC, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 22 - 25 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
15
6. Tasarım Temelli Araştırma
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Sedat Şen, İbrahim Yıldırım, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.355-378, 2022
7. Sosyobilimsel Konular ve Teknoloji Destekli Öğretim
Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, BAHADIR NAMDAR, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.141-159, 2022
11. Time to Focus on Design and Pedagogy in Teacher Education: Understanding the Gap
Design Based Pedagogy Book: Design Based Pedagogical Content Knowledge Across European Teacher Education Programs, DELEN İBRAHİM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2021
12. Teknoloji Destekli Öğretim Materyali Hazırlama
Teknoloji Destekli Öğretim: Güncel Gelişmeler, İbrahim Yıldırım, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.75-98, 2021
13. Hassas Durumlarda Araştırma ve Eğitim Araştırmalarının Hassas Yönleri
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım KIROĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.228-244, 2021
14. Teknoloji Okuryazarlığı ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi
Teknoloji Destekli Öğretim: Güncel Gelişmeler, İbrahim Yıldırım, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.59-73, 2021