Doç. Dr. ERGÜN YURTBAKAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Yurtbakan Ergün

Metrikler

Yayın

64

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

9

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

36

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

90

Proje

4

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

1

Eğitim Bilgileri

2018 - 2022

2018 - 2022

Doktora

Trabzon Üniversitesi, Türkiye

2015 - 2017

2015 - 2017

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2003 - 2007

2003 - 2007

Lisans

Kafkas Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Doktora

Öğretmen ve ebeveyn rehberliğinde yapılan etkileşimli okuma uygulamalarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi

Trabzon Üniversitesi

2017

2017

Yüksek Lisans

İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

2022 - 2024

2022 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Yozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

2023 - 2024

2023 - 2024

Bölüm Başkanı

Yozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

DÖNEM PROJESİ

İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ

EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ

Lisans

Lisans

KAYNAŞTIRMA

ALAN UYGULAMASI V

ÇOCUK VE DRAMA

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR

Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Yaklaşım

ÇOCUK YAŞAM ALANLARI VE ÇEVRE DÜZENLEMESİ

MATEMATİK ÖĞRETİMİ I

GELİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE İZLENMESİ II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

MATEMATİK ÖĞRETİMİ II

ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ

ALAN UYGULAMASI IV

ÇOCUKTA FEN VE MATEMATİK

Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Yaklaşım

GELİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE İZLENMESİ I

ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR

ALAN UYGULAMASI V

ÇOCUK YAŞAM ALANLARI VE ÇEVRE DÜZENLEMESİ

Makaleler

Tümü (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (9)
TRDizin (38)
Diğer Yayınlar (8)

2021

2021

38. Impact of Dialogic Reading on Reading Motivation

Yurtbakan E., Erdoğan Ö., Erdoğan T.

Egitim ve Bilim , cilt.46, sa.206, ss.161-180, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin) identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. İlkokul 1. Sınıf Okutan Sınıf Öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Matematik Öğretim Programı Deneyimleri

YURTBAKAN E.

ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU-7, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2025, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı Hakkındaki Deneyimleri

YURTBAKAN E.

23. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİL BECERİLERİ İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ

YURTBAKAN E.

Ahi Evran 3 Internaonal Conference on Scienfic Research, Baku, Azerbaycan, 03 Mayıs 2023, cilt.1, ss.65-76, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. İlkokul Öğrencilerinin Sınıf Önünde Konuşma Kaygılarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

YURTBAKAN E.

2. International Education Congress (17-19 November 2022), Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.328-336, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. Metaphoric Perceptions of Primary School Students on Reading, Writing, Speaking and Listening Skills

YURTBAKAN E.

The International Congress of Educational Sciences and Linguists (29-30 November 2022)., Amsterdam, Hollanda, 29 Kasım 2022, ss.103-123, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma ve Kurdukları Problemleri Çözme Becerileri

AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., YURTBAKAN E.

4. TÜRK DÜNYASI Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2022, ss.302, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Reflective Diaries Of A Primary School Teacher On Reading Difficulty Of A Student With Mild Intellectual Disabled, Attention Deficit And Hyperactivity Disorder

YURTBAKAN E., EKİZ D.

3st International Congress on Social Sciences, Innovation and Educational Technologies (26-28 Ağustos 2022), Tetova, Makedonya, 26 Ağustos 2022, ss.716-738, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

10. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM İNSANLARINI TANIMALARINA YÖNELİK BİR DURUM TESPİTİ: TRABZON ÖRNEKLEMİ

CERRAH ÖZSEVGEÇ L., YURTBAKAN E., Uludüz ş. m.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.473, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Temel Eğitim Öğretmenlerinin Kılavuz Kitaplarının Gerekliliği Hakkındaki Görüşleri

YURTBAKAN E., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.1437-1438, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Taşımalı Eğitimle Öğrenim Gören Öğrencilerin Başarılarına İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri

YURTBAKAN E., ALTUN T.

17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1435-1436, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. ÖZEL YETENEKLİ OLAN VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA TUTUMLARININ VE MOTİVASYONLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

YURTBAKAN E.

Yeni Araştırmalarla Eğitime Farklı Bakış, Yılmaz Derin Songül, Ulukaya Öteleş Ülkü, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.111-132, 2022

2022

2022

2. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN (4. SINIF) YETENEK, SEVDİĞİ DERS, OKUDUĞU KİTAP SAYISI DEĞİŞKENLERİNE GÖRE OKUMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ

YURTBAKAN E.

EĞİTİM & BİLİM 2022-III, Songül Karabatak, Editör, Efeakademi Yayınları, İstanbul, ss.315-330, 2022

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Etkileşimli Okuma Uygulamasında Sordukları Soruların Crowd Tekniğine Göre İncelenmesi

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Yılmaz D.(Yürütücü), Yurtbakan E.

2023 - 2024

2023 - 2024

Babaların Okul Öncesi Dönem Çocuklarıyla Birlikte OkumaTutumlarının Çocuk Baba İliskisine Yansımaları

TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı

Yurtbakan E., Kavgacı A. K.(Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 9

h-indeksi (SCOPUS): 3