Metrikler
Eğitim Bilgileri
2018 - 2022
2018 - 2022Doktora
Trabzon Üniversitesi, Türkiye
2015 - 2017
2015 - 2017Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Öğretmen ve ebeveyn rehberliğinde yapılan etkileşimli okuma uygulamalarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine etkisi
Trabzon Üniversitesi
2017
2017Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının belirlenmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2022 - 2024
2022 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Yozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2023 - 2024
2023 - 2024Bölüm Başkanı
Yozgat Bozok Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
DÖNEM PROJESİ
İLKOKULDA MATEMATİK ÖĞRETİMİ
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZİ
Lisans
Lisans
KAYNAŞTIRMA
ALAN UYGULAMASI V
ÇOCUK VE DRAMA
ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Yaklaşım
ÇOCUK YAŞAM ALANLARI VE ÇEVRE DÜZENLEMESİ
MATEMATİK ÖĞRETİMİ I
GELİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE İZLENMESİ II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
MATEMATİK ÖĞRETİMİ II
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ
ALAN UYGULAMASI IV
ÇOCUKTA FEN VE MATEMATİK
Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Yaklaşım
GELİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE İZLENMESİ I
ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ALAN UYGULAMASI V
ÇOCUK YAŞAM ALANLARI VE ÇEVRE DÜZENLEMESİ
Makaleler
Tümü (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (9)
TRDizin (38)
Diğer Yayınlar (8)
2026
20261. Improving primary school teachers’ problem-posing skills by using narrative texts
YURTBAKAN E., İskenderoğlu T. A., Güneş G.
Thinking Skills and Creativity
, cilt.59, 2026 (SSCI, Scopus)
2025
20252. İlkokul 1. Sınıf Ders Kitaplarındaki Kültürel Miras Unsurları: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
YURTBAKAN E., BATMAZ O.
MILLI EGITIM , cilt.54, sa.248, ss.2023-2052, 2025 (Scopus, TRDizin)
2025
20253. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerine Sessiz Kitapların Etkisi
Doğan B., YURTBAKAN E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.13, sa.4, ss.931-947, 2025 (TRDizin)
2025
20254. İlkokul Dördüncü Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) Ders Kitaplarında Yer Alan Kök Değerlerin İncelenmesi
Deniz Y. E., YURTBAKAN E.
Anadolu Kültürel Araştırmala Derneği (ANKAD)
, cilt.9, sa.2, ss.373-388, 2025 (TRDizin)
2025
20255. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Etkileşimli Okuma Uygulamasında Sordukları Soruların CROWD Tekniğine Göre İncelenmesi
YILMAZ D., YURTBAKAN E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.1-14, 2025 (TRDizin)
2025
20256. Teachers' Motivation to Teach Mathematics Scale: A Validity and Reliability Study
YURTBAKAN E.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.83-111, 2025 (TRDizin)
2025
20257. Sınıf Öğretmenlerinin Rutin Olmayan Problemleri Çözmede Kullandıkları Stratejiler
YURTBAKAN E.
TEMEL EĞİTİM DERGİSİ , cilt.7, sa.26, ss.38-60, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20258. Etkileşimli Okumanın İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi
YURTBAKAN E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.63, ss.150-175, 2025 (ESCI, TRDizin)
2024
20249. The Effect of Dialogic Reading on the Asking Skills and Attitudes of Primary School 3rd Grade Students, Based on Revised Bloom’s Taxonomy
Yurtbakan E.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.39, sa.4, ss.339-352, 2024 (Scopus)
2024
202410. Primary School 4th Grade Students’ Attitudes Toward Socioscientific Issues and Question Asking: Philosophy for Children
YURTBAKAN E., BATMAZ O.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL , cilt.35, sa.3, ss.219-228, 2024 (Scopus)
2024
202411. Babaların Okul Öncesi Dönem Çocuklarıyla Birlikte Okuma Tutumları ile Çocuk Baba İlişkisi Arasındaki Durum
KAVGACI A. K., YURTBAKAN E.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.44, sa.2, ss.1581-1609, 2024 (TRDizin)
2024
202412. The Relationship between Writing Skills, Writing Self-Efficiacy, and Writing Motivation of Gifted Students Enrolled in Science and Art Centers (SACs)
BEKTAŞ A., YURTBAKAN E.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.11, sa.3, ss.334-347, 2024 (TRDizin)
2024
202413. İlkokul 2. Sınıf Öğrenci Ebeveynlerinin Okul Algılarında ve Katılımlarında Etkileşimli Okuma
YURTBAKAN E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.943-972, 2024 (TRDizin)
2024
202414. The Effect of Dialogic Reading Practices on the Fluent Reading Skills of Primary School 2nd Grade Students
YURTBAKAN E., ERDOĞAN T.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.109-136, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202415. Sınıf, Okul Öncesi ve Özel Eğitim Öğretmenlerinin Etkileşimli Okuma Uygulama Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
YURTBAKAN E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.296-316, 2024 (TRDizin)
2024
202416. İlkokul Matematik Ders Kitaplarının Kültürel Miras Unsurları Açısından İncelenmesi
YURTBAKAN E., BATMAZ O.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.136-156, 2024 (TRDizin)
2023
202317. Öğretmen ve ebeveyn rehberliğinde yapılan etkileşimli okuma uygulamalarının ilkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisi
YURTBAKAN E., ERDOĞAN T.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online) , cilt.6, sa.2, ss.467-493, 2023 (TRDizin)
2023
202318. İlkokul Öğrencilerinin Hikâye Yazma Becerileri ile Yazmaya Yönelik Duyuşsal Özellikleri Arasındaki İlişki
YURTBAKAN E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.856-872, 2023 (TRDizin)
2023
202319. The Relationship Between Parents' Attitudes Towards Reading withTheir Children andPrimary School Students' Attitudes Towards theLife ScienceCourse andReading
BATMAZ O., YURTBAKAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.15, sa.3, ss.1957-1975, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202320. Efectiveness of the SACs Support Education Program: Motivation and attitude towards primary school level courses designed for the gifted
YURTBAKAN E., BATMAZ O.
Journal for the Education of Gifted Young Scientists , cilt.11, sa.2, ss.113-123, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202321. The effect of STEM for gifted activities’ mathematical problem-posing skills of gifted primary school students
YURTBAKAN E., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T.
JOURNAL OF GIFTED EDUCATION AND CREATIVITY (JGEDC) , cilt.10, sa.2, ss.97-112, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202322. Zeka Oyunları Etkinliğinin İlkokul Öğrenci Ebeveynlerinin Okul Algılarına ve Katılımlarına Etkisi
YURTBAKAN E., AKYILDIZ S.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.14, sa.2, ss.129-149, 2023 (TRDizin)
2023
202323. ÖZEL YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN GELİŞMESİNDE VE DEĞERLER EĞİTİMİNDE RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARIYLA YAPILAN ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFENİN ETKİSİ
YURTBAKAN E.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.856-868, 2023 (TRDizin)
2023
202324. İlkokul Türkçe, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Kültürel Miras Unsurları Açısından İncelenmesi
BATMAZ O., YURTBAKAN E.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.1-21, 2023 (TRDizin)
2023
202325. Analysis of Dialogic Reading’s Effects on Primary School 4th Graders’ Views on Values Education and Attitudes towards Reading
YURTBAKAN E., BATMAZ O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHO-EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.12, sa.1, ss.171-184, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202326. Comparison of problem-posing skills of gifted and non-gifted primary school students
AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., YURTBAKAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.10, sa.1, ss.120-130, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202327. Pandemide yüz yüze eğitime başlayan ilkokul 1. sınıf öğrencilerine ilk okuma yazma öğretimi sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
YURTBAKAN E.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.144-159, 2023 (TRDizin)
2023
202328. ÖZEL YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜST BİLİŞSEL FARKINDALIKLARININ GELİŞİMİNDE KODLAMA EĞİTİMİNİN ETKİSİ
YURTBAKAN E.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.13, sa.1, ss.86-100, 2023 (TRDizin)
2022
202229. Comparison of writing attitudes of gifted and average primary school students (3rd and 4th grades).
YURTBAKAN E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.10, sa.1, ss.590-603, 2022 (TRDizin)
2022
202230. Özel Yetenekli İlkokul Öğrencilerinin Yazma Eğilimleri, Kaygıları ve Tutumlarında Scratch Kodlama Programının Etkisi
YURTBAKAN E.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.241-258, 2022 (TRDizin)
2022
202231. İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Soru Sorma Becerilerinin Karşılaştırılması
YURTBAKAN E.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.20, sa.3, ss.843-865, 2022 (TRDizin)
2022
202232. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Organizasyon ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin Matematiksel Problem Çözme ve Kurma Becerilerine Etkisi
YURTBAKAN E., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T.
Manas Journal of Social Studies , cilt.11, sa.3, ss.958-972, 2022 (TRDizin)
2022
202233. COVİD-PANDEMİ DÖNEMİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN CANLI DERSLE MATEMATİK ÖĞRETİMİ DENEYİMLERİ
YURTBAKAN E., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T.
MILLI EGITIM , cilt.51, sa.234, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
202234. Okul Öncesi Öğrenci Annelerinin Etkileşimli Okuma Deneyimleri
YURTBAKAN E., Yurtbakan E. G.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.385-400, 2022 (TRDizin)
2022
202235. Fourth grade primary school students' solutions to the questions on fractions and the models they use in solving
YURTBAKAN E., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.30, sa.1, ss.11-23, 2022 (TRDizin)
2021
202136. Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Koronavirüs Salgını İle İlgili Görüşleri, Sürecin Tutum ve Davranışlarına Etkileri ve Uzaktan Eğitim Algılarının İncelenmesi
AKYILDIZ S., YURTBAKAN E.
Manas Journal of Social Studies , cilt.10, sa.4, ss.2191-2203, 2021 (TRDizin)
2021
202137. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Organik ve Organik Olmayan Besinler Konusuna Yönelik Kavramsal Gelişimlerinin İncelenmesi: Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli Örneği
YURTBAKAN E., ÇALIK M., GÜLER T.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.544-561, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
202138. Impact of Dialogic Reading on Reading Motivation
Yurtbakan E., Erdoğan Ö., Erdoğan T.
Egitim ve Bilim
, cilt.46, sa.206, ss.161-180, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
202039. Aile Okul Algısı ve Katılımı Ölçeği: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
YURTBAKAN E., AKYILDIZ S.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.15, sa.30, ss.328-346, 2020 (TRDizin)
2020
202040. Sınıf Öğretmenleri, İlkokul Öğrencileri ve Ebeveynlerin Covid-19 İzolasyon Döneminde Uygulanan Uzaktan Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri
YURTBAKAN E., AKYILDIZ S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.15, sa.6, ss.949-977, 2020 (TRDizin)
2020
202041. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonlarında ve Problem Kurma Becerilerinde Etkileşimli Okumanın Etkisi
YURTBAKAN E., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.2, 2020 (TRDizin)
2020
202042. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem
YURTBAKAN E., ERDOĞAN T.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.240-257, 2020 (TRDizin)
2020
202043. Etkileşimli Okuma: Bir İçerik Analizi
YURTBAKAN E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.135-156, 2020 (TRDizin)
2019
201944. 2023 EĞİTİM VİZYON BELGESİNDE YER ALAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞİMLERİ İLE İLGİLİ POLİTİKALARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
AKYILDIZ S., YURTBAKAN E., Tok R.
MILLI EGITIM , cilt.48, sa.1, ss.827-852, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201945. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ TUTUMLARININ UYGULAMALARI İLE KARŞILAŞTIRILMASI
ALTUN T., YURTBAKAN E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.1160-1176, 2019 (TRDizin)
2019
201946. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin “Kütle ve Ağırlık” Kavramlarına Yönelik Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Karikatürünün Etkisi
CERRAH ÖZSEVGEÇ L., YURTBAKAN E., Uludüz ş. m.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.51-67, 2019 (TRDizin)
2019
201947. KILAVUZ KİTAPLARIN GEREKLİLİĞİ HAKKINDA SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
YURTBAKAN E., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
MILLI EGITIM
, cilt.48, sa.222, ss.127-147, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201848. TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ
YURTBAKAN E., ALTUN T.
uluslararası bilimsel araştırmalar dergisi , cilt.3, sa.2, ss.753-768, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201649. Öğrencilerin Matematik Dersindeki Başarılarını Arttırma Yolları Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
YURTBAKAN E., AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., Sesli E.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.101-119, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. İlkokul 1. Sınıf Okutan Sınıf Öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Matematik Öğretim Programı Deneyimleri
YURTBAKAN E.
ULUSLARARASI TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU-7, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı Hakkındaki Deneyimleri
YURTBAKAN E.
23. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 23 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2023
20233. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİL BECERİLERİ İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ
YURTBAKAN E.
Ahi Evran 3 Internaonal Conference on Scienfic Research, Baku, Azerbaycan, 03 Mayıs 2023, cilt.1, ss.65-76, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. İlkokul Öğrencilerinin Sınıf Önünde Konuşma Kaygılarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
YURTBAKAN E.
2. International Education Congress (17-19 November 2022), Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.328-336, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Metaphoric Perceptions of Primary School Students on Reading, Writing, Speaking and Listening Skills
YURTBAKAN E.
The International Congress of Educational Sciences and Linguists (29-30 November 2022)., Amsterdam, Hollanda, 29 Kasım 2022, ss.103-123, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma ve Kurdukları Problemleri Çözme Becerileri
AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., YURTBAKAN E.
4. TÜRK DÜNYASI Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2022, ss.302, (Özet Bildiri)
2022
20227. Reflective Diaries Of A Primary School Teacher On Reading Difficulty Of A Student With Mild Intellectual Disabled, Attention Deficit And Hyperactivity Disorder
YURTBAKAN E., EKİZ D.
3st International Congress on Social Sciences, Innovation and Educational Technologies (26-28 Ağustos 2022), Tetova, Makedonya, 26 Ağustos 2022, ss.716-738, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Organizasyon ve Okuduğunu Anlama Becerisinin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme ve Kurma Becerilerine Etkisi
AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T., YURTBAKAN E.
II. Maarif Kongresi, 13 Temmuz 2021, ss.165, (Özet Bildiri)
2019
20199. TEMEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN 2023 VİZYON BELGESİNDE BULUNAN MESLEKİ GELİŞİM İLE İLGİLİ KONULAR HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
YURTBAKAN E., Yurtbakan E. G.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.112, (Özet Bildiri)
2018
201810. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM İNSANLARINI TANIMALARINA YÖNELİK BİR DURUM TESPİTİ: TRABZON ÖRNEKLEMİ
CERRAH ÖZSEVGEÇ L., YURTBAKAN E., Uludüz ş. m.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.473, (Özet Bildiri)
2018
201811. Temel Eğitim Öğretmenlerinin Kılavuz Kitaplarının Gerekliliği Hakkındaki Görüşleri
YURTBAKAN E., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, ss.1437-1438, (Özet Bildiri)
2018
201812. Taşımalı Eğitimle Öğrenim Gören Öğrencilerin Başarılarına İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri
YURTBAKAN E., ALTUN T.
17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1435-1436, (Özet Bildiri)
2016
201613. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN WİTKİN ÖĞRENME STİLİNE GÖRE ÖĞRENME ALANLARININ BELİRLENMESİ VE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ İLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
YURTBAKAN E., CERRAH ÖZSEVGEÇ L.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.81-82, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. ÖZEL YETENEKLİ OLAN VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA TUTUMLARININ VE MOTİVASYONLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
YURTBAKAN E.
Yeni Araştırmalarla Eğitime Farklı Bakış, Yılmaz Derin Songül, Ulukaya Öteleş Ülkü, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.111-132, 2022
2022
20222. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN (4. SINIF) YETENEK, SEVDİĞİ DERS, OKUDUĞU KİTAP SAYISI DEĞİŞKENLERİNE GÖRE OKUMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ
YURTBAKAN E.
EĞİTİM & BİLİM 2022-III, Songül Karabatak, Editör, Efeakademi Yayınları, İstanbul, ss.315-330, 2022
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Sağlıklı Yaşam Çocuk Akademisi: Çocuklar Için Bilimin Işığında Sağlıklı Yaşam Etkinlikleri
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Şener Taplak A.(Yürütücü), Yurtbakan E.
2024 - 2024
2024 - 2024Okul Öncesi Öğretmenlerinin Etkileşimli Okuma Uygulamasında Sordukları Soruların Crowd Tekniğine Göre İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yılmaz D.(Yürütücü), Yurtbakan E.
2023 - 2024
2023 - 2024Babaların Okul Öncesi Dönem Çocuklarıyla Birlikte OkumaTutumlarının Çocuk Baba İliskisine Yansımaları
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Yurtbakan E., Kavgacı A. K.(Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023Sınıf Öğretmenlerinin Öyküleyici Metinlerden Problem Kurma Becerilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Yurtbakan E. (Yürütücü), Aydoğdu İskenderoğlu T., Şenel Çoruhlu T.