Prof. Dr. OSMAN NAFİZ KAYA


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.


Yayınlardaki İsimler: Kaya Osman Nafiz, Kaya Osman N., Nafiz Kaya Osman

Metrikler

Yayın

91

Yayın (WoS)

21

Yayın (Scopus)

27

Atıf (Scopus)

317

H-İndeks (Scopus)

8

Proje

8

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

5

Eğitim Bilgileri

2002 - 2005

2002 - 2005

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Fırat Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Tartışma teorisine dayalı öğretim yaklaşımının öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı konusundaki başarılarına ve bilimin doğası hakkındaki kavramalarına etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atom ve atomik yapı konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ve algılamalarına çoklu zeka kuramının etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2012 - 2016

2012 - 2016

Prof. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2007

2005 - 2007

Reviewer of Pre-Service Teachers’ Portfolio Presentations forTeaching Certificate

Wayne State University, College of Education, Department of Science Education, Detroit-MI, USA, Reviewer of Pre-Service Teachers’ Portfolio Presentations forTeaching Certificate

2004 - 2005

2004 - 2005

Bilimsel Danışmanlık: Çoklu Zeka Kuramı ve Uygulamaları, Ankara, 2004-2005.

Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu, Bilimsel Danışmanlık: Çoklu Zeka Kuramı ve Uygulamaları, Ankara, 2004-2005.

2003 - 2003

2003 - 2003

Doktora Öncesi Araştırma

Wayne State University, College of Education, Department of Science Education, Detroit-MI, USA. 2003 Mart-Haziran., Doktora Öncesi Araştırma

1999 - 1999

1999 - 1999

YÖK Bursiyeri

ODTÜ, YÖK Bursiyeri

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Fen Bilimleri Eğitiminde Proje Hazırlama

Eğitim Araştırmalarında İstatistik Uygulamaları

Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşım: Tartışmacı Söylev

Pedagojik Alan Bilgisi

Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşım: Tartışmacı Söylev

Pedagojik Alan Bilgisi

Eğitim Araştırmalarında İstatistik Uygulamaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği

Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası

Otantik Değerlendirme Yaklaşımları

Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri II

Öğretmenlik Uygulaması

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları I ve II

Okul Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Özel Öğretim Yöntemleri II

Okul Deneyimi

Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları I ve II

Elementary Science Methods Course

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (20)
Scopus (26)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞER SORUNLARIYLA YÜKLÜ EYLEMLERİ VEYA DURUMLARI DEĞERLENDİRME BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

KAYA Z., KAYA O. N.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.71-74, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. FARKLI BRANŞLARDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ AHLAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

KAYA Z., KAYA O. N.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

3. Öğretmen Adaylarının Değer Sorunlarıyla Yüklü Eylemleri Veya Durumları Değerlendirme Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi

KAYA Z., KAYA O. N.

13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2022, cilt.1, ss.71-74, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. Farklı Branşlarda Öğretmen Adaylarının Ahlaki Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi

KAYA Z., KAYA O. N.

13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, cilt.1, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

5. Pre-service Teachers Engaging in Action Research in the Context of an Alternative Teacher Certification Program

KAYA Z., KAYA O. N.

VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH (EJER) CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.966-967, (Özet Bildiri)

2020

2020

6. Examining The Impact Of Case-Based Instructional Methods On Pre Service Science Teachers’ Understanding Of Science Concepts.

KAYA Z., KAYA O. N.

VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH (EJER) CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.592-593, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. A Longitudinal Study of the Effect of Effective Blended Learning Environment on Pre-Service Science Teachers’ Understandings of Errors in Science

KAYA O. N., KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA Z.

7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapest, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, ss.30, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Exploring Prospective Nurse Teachers’ Experiences with Authentic Assessment Practices in an Alternative Teacher Certification Program

KAYA Z., KAYA O. N.

7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapest, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, ss.29, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Changes in Pre service Science Teachers Views About Scientific Inquiry in An Effective Blended Learning Environment 41st ATEE Annual Conference

Ayvar İ., Kaçar S., Sezen E., KAYA O. N., KAYA Z.

41st ATEE Annual Conference - Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education, 22-24 August, Eindhoven, Netherlands, (Abstract presentation)., 22 - 24 Ağustos 2016

2016

2016

10. Types and Dimensions of Conflict and Emergent States in Intra-Teams of Pre-service Science Teachers During Authentic Science Projects

KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA O. N., KAYA Z.

41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.232-233, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Changes in Pre-service Science Teachers' Views About Scientific Inquiry in An Effective Blended Learning Environment

AYVAR İ., KAÇAR S., SEZEN E., KAYA O. N., KAYA Z., Schwartz R.

41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.236-237, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Developing Teacher Candidates' Ethical Knowledge Through Argumentation Based Course

KAYA Z., KAYA O. N.

41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.302-303, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Exploring Pre-service Science Teachers' Experiences with Online Collaborative-Argumentative Writing Environment

KAYA Z., KAYA O. N., AYVAR İ., KAÇAR S., SEZEN E.

41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.176-177, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Bilimsel Araştırma Merkezlerine Gerçekleştirilen Gezilerin Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algılarına Etkisi

KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA O. N., KAYA Z.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1667-1668, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Etkili Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eylem Araştırmasını Anlama Düzeylerine Etkisi

KAÇAR S., KAYA O. N., AYVAR İ., KAYA Z.

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.173, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Boylamsal Bir Çalışma: Etkili Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ortak Bilgi İnşa Modelini Anlamaları Üzerine Etkisi

KAÇAR S., KAYA O. N., AYVAR İ., KAYA Z.

XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.163, (Özet Bildiri)

2011

2011

18. Determination of Preservıce Information Technology Teachers Self Efficacy Levels In TechnologicalPedagogical Content Knowledge

KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.

International Computer and InstructionalTechnologies Symposium (ICITS), 22 - 24 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

19. Determining Biology and Nursing Teacher Candidates Competence in Learning Science

EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z.

The Second International Conference on New Trends in Education with a theme “STEM Education, 29 - 30 Mayıs 2015

2015

2015

20. Probing Biology and Nursing Teacher Candidates Attitudes towards Information and Communication Technology for Biology Education

EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z.

The Second International Conference on New Trends in Education with a theme “STEM Education, 29 - 30 Mayıs 2015

2015

2015

21. Sınıf öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşleri

EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., çelik m.

Sınıf öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşleri, 27 - 29 Mayıs 2015

2015

2015

22. Sınıf öğretmeni adaylarının içerik sunum matriksine dayalı teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi

EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., çelik m.

International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul Üniversitesi, 27 - 29 Mayıs 2015

2015

2015

23. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FEN ÖĞRENME BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ

EMRE İ., KAYA Z., KAYA O. N., AYAZ E., KAYA E.

14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ba, Fiji, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.239, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKILLI TAHTA KULLANIMIYLA İLGİLİ MESLEKİ ÖZGÜVEN SEVİYELERİ

EMRE İ., KAYA Z., KAYA O. N., AYAZ E., KAYA E.

14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.10, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. Bilimin Doğasına İlişkin Biyoloji Öğretmen Adaylarının Görüşleri

EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., KAYA E.

24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.29, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. Biyoloji ve Sağlık Grubu Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Seviyeleri

EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., KAYA E.

24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.29, (Özet Bildiri)

2012

2012

28. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Karma Öğrenmeye İlişkin Görüşleri

AYDEMİR S., KARAKAYA D., KILIÇ A., ZORLU M., KAYA Z., KAYA O. N., et al.

Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.145-146, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Elektronik Portfolyoya İlişkin Görüşlerindeki Değişim

KARAKAYA D., AYDEMİR S., KILIÇ A., ZORLU M., KAYA Z., KAYA O. N.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.613, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

30. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Online Akran Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri

ZORLU M., AYDEMİR S., KARAKAYA D., KAYA Z., KAYA O. N.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.172, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

31. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Vignette Tekniği İle Belirlenmesi

KAYA Z., KAYA O. N., EMRE İ.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.335-336, (Özet Bildiri)

2012

2012

32. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkili Fen Öğretimi Açısından Uygulama (Mentor) Öğretmenlerine Yönelik Düşünceleri

KAYA Z., KAYA O. N., EMRE İ.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.319-320, (Özet Bildiri)

2011

2011

33. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Yeterlik Seviyelerinin Belirlenmesi.

KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.

5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.130-140, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

34. Effects of using interactive whiteboard on pre service science teachers attitudes toward information and communication technologies and achievement in topic of cell division

EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.

5th International ComputeR & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.37-43, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

35. Changes in Pre Service Science Teachers Affective Dispositions toward Asynchronous Synchronous and F2F Discussions

SUNGUR S., KARAKAYA D., AYDEMİR S., KAYA Z., KAYA O. N.

European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.149, (Özet Bildiri)

2011

2011

36. EXPLORİNG PRE-SERVİCE SCİENCE TEACHERS' TPCK AND CLASSROOM PRACTİCES

KAYA Z., KAYA O. N., YILAYAZ Ö., AYDEMİR S., KARAKAYA CIRIT D., SUNGUR ALHAN S.

EUROPEAN SCİENCE EDUCATİON RESERACH ASSOCİATİON (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.148, (Özet Bildiri)

2011

2011

37. Changes in Pre Service Science Teachers Perceptions of the Knowledge of an Excellent Science Teacher

KARAKAYA D., SUNGUR S., AYDEMİR S., FİZAN A., KAYA Z., KAYA O. N.

Eurpoean Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.308, (Özet Bildiri)

2011

2011

38. Pre-service Science Teachers Knowledge of Students Learning Difficulties

KAYA O. N., AYDEMİR S., KAYA Z., KILIÇ A.

European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.84, (Özet Bildiri)

2010

2010

39. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB Açısından Öz Güven SeviyelerininBelirlenmesi

KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2011

2011

40. EXPLORİNG PRESERVİCE İNFORMATİON TECHNOLOGY TEACHERS' PERCEPTİON OF SELF-EFFİCACY İN WEB-TECHNLOGİCAL PEDAGOGİCAL CONTENT KNOWLEDGE

KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.

6th International Advanced Technologies Symposium (IATS), Elazığ, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, ss.28-33, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

44. Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini (TPAB) Belirlemede Ders Planı Hazırlama Yönteminin Etkinliği

SUNGUR S., KAYA Z., KAYA O. N.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.89, (Özet Bildiri)

2010

2010

45. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Sınıflarında Teknolojiyi Kullanmaya İlişkin Görüşleri

KAYA Z., YILAYAZ Ö., KAYA O. N.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.210, (Özet Bildiri)

2010

2010

46. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) AÇISINDAN ÖZ-GÜVEN SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ

KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N.

9. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.643-651, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

47. TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB): SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ GÜVEN SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ

KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N., EMÜL N.

9. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.1142-1148, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. FEN BILIMLERI ÖĞRETIMI İÇIN İLIŞKISEL KAVRAMSAL DEĞIŞIM YÖNTEMI: ORTAK BILGI İNŞA MODELI (OBİM)

KAYA O. N., KAYA Z.

Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler, ZAHAL Onur, TANKIZ Kübra Dilek, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-252, 2022

2022

2022

2. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ İÇİN İLIŞKISEL KAVRAMSAL DEĞİŞİM YÖNTEMİ: ORTAK BİLGİ İNŞA MODELİ (OBİM)

KAYA O. N., KAYA Z.

Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler, Doç. Dr. Onur ZAHAL, Dr. Öğr . Üyesi Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-252, 2022

2016

2016

6. Ortaokul Fen Bilimleri 6 sınıf

KOCA A., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., SELVİ M., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 317

h-indeksi (SCOPUS): 8