Metrikler
Eğitim Bilgileri
2002 - 2005
2002 - 2005Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Fırat Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Kimya Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Tartışma teorisine dayalı öğretim yaklaşımının öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı konusundaki başarılarına ve bilimin doğası hakkındaki kavramalarına etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atom ve atomik yapı konusundaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, tutum ve algılamalarına çoklu zeka kuramının etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - 2016
2012 - 2016Prof. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2007
2005 - 2007Reviewer of Pre-Service Teachers’ Portfolio Presentations forTeaching Certificate
Wayne State University, College of Education, Department of Science Education, Detroit-MI, USA, Reviewer of Pre-Service Teachers’ Portfolio Presentations forTeaching Certificate
2004 - 2005
2004 - 2005Bilimsel Danışmanlık: Çoklu Zeka Kuramı ve Uygulamaları, Ankara, 2004-2005.
Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu, Bilimsel Danışmanlık: Çoklu Zeka Kuramı ve Uygulamaları, Ankara, 2004-2005.
2003 - 2003
2003 - 2003Doktora Öncesi Araştırma
Wayne State University, College of Education, Department of Science Education, Detroit-MI, USA. 2003 Mart-Haziran., Doktora Öncesi Araştırma
1999 - 1999
1999 - 1999YÖK Bursiyeri
ODTÜ, YÖK Bursiyeri
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Fen Bilimleri Eğitiminde Proje Hazırlama
Eğitim Araştırmalarında İstatistik Uygulamaları
Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşım: Tartışmacı Söylev
Pedagojik Alan Bilgisi
Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşım: Tartışmacı Söylev
Pedagojik Alan Bilgisi
Eğitim Araştırmalarında İstatistik Uygulamaları
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği
Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası
Otantik Değerlendirme Yaklaşımları
Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası
Lisans
Lisans
Özel Öğretim Yöntemleri II
Öğretmenlik Uygulaması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları I ve II
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Özel Öğretim Yöntemleri II
Okul Deneyimi
Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları I ve II
Elementary Science Methods Course
Yönetilen Tezler
2014
2014Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının "ışığın kırılması" konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve sınıf içi uygulamalarının belirlenmesi
OSMAN NAFİZ K. (Danışman)
N.ERGÜN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Harmanlanmış öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri-II ve okul deneyimi derslerinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve sınıf içi uygulamaları üzerine etkisi
OSMAN NAFİZ K. (Danışman)
S.SUNGUR(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel boyuttaki çevresel sorunlara ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi uygulamalarının araştırılması
OSMAN NAFİZ K. (Danışman)
D.KARAKAYA(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Harmanlanmış öğrenme ortamının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimsel araştırmayı anlamaları üzerine etkisi
OSMAN NAFİZ K. (Danışman)
S.AYDEMİR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının elektrik akımı konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin ve sınıf içi uygulamalarının araştırılması
OSMAN NAFİZ K. (Danışman)
A.KILIÇ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Karma öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri dersinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmelerine etkisi ve çevrimiçi tartışmaların içerik analizi
OSMAN NAFİZ K. (Danışman)
A.FİZAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (20)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (20)
Scopus (26)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. A Case Study of Preservice Science Teachers' Enactment of Co-Designed Formative Assessment Practices in a Chemistry Laboratory Setting
KAYA O. N., KAYA Z.
Science Education
, cilt.109, sa.6, ss.1622-1651, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Biodegradable PVA/chitosan-based films enriched with rose hip extract and seed oil: Investigation of the influence of tragacanth gum ratio on functional properties and its application in cherry preservation
TAKTAK F. F., KAYA O. N.
International Journal of Biological Macromolecules
, cilt.307, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20253. A new learning environment for improving pre-service science teachers’ views of nature of science: Triple blended learning environment
KAYA O. N., Aydemir S.
Education and Information Technologies
, cilt.30, sa.6, ss.7387-7455, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. Engaging seventh-grade students in prediction-observation-explanation of plant absorbance/transport phenomena: impact on relational conceptual changes and scientific inquiry abilities
KAYA O. N., Ebenezer J., Uke I.
Journal of Biological Education
, cilt.59, sa.5, ss.779-798, 2025 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2025
20255. Enhanced Antibacterial Activity and Biodegradability of PVA/Chitosan/Gum Tragacanth Films Enriched with ZnO and Safflower Oil
TAKTAK F. F., KAYA O. N.
Journal of Macromolecular Science, Part B: Physics
, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2024
20246. Seventh-Grade Students’ Relational Conceptual Change and Science Achievement: Photosynthesis and Cellular Respiration Duo
Uke I., Ebenezer J., KAYA O. N.
Research in Science Education
, cilt.54, sa.4, ss.707-737, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20247. A Co-design Based Research Study: Developing Formative Assessment Practices with Preservice Science Teachers in a Chemistry Laboratory Setting
KAYA O. N., KAYA Z.
Research in Science Education
, cilt.54, sa.4, ss.739-774, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20248. The impact of co-design-based formative assessment practices on preservice science teachers’ understanding of chemical concepts in a general chemistry laboratory course
KAYA O. N., KAYA Z.
Chemistry Education Research and Practice
, cilt.25, sa.4, ss.996-1017, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20239. Fen Bilgisi Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Dönütlerin Amaç, İşlev ve Sunuş Yolu Açısından İncelenmesi
TURAL F., Kaya O. N., Kaya Z.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.1, ss.71-95, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Gathering Rich Data on Preservice Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Through Their Lesson Plans
KAYA Z., Nafiz Kaya O. N.
Journal of Teacher Education
, cilt.74, sa.1, ss.10-22, 2023 (SSCI, Scopus)
2021
202111. A thematic content analysis of rhetorical and dialectical argumentation studies in science education
Kahraman B., KAYA O. N.
Elementary Education Online
, cilt.20, sa.1, ss.53-79, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
202112. ÇEVRİMİÇİ DÖNÜTLERİN AMAÇ, İŞLEV VE SUNUŞ ŞEKLİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK KONTROL LİSTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TURAL F., KAYA O. N., KAYA Z.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.1-27, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Çevrimiçi Öz Ve Akran Geribildirimlerin Biçimlendirici Niteliğini Belirlemeye Yönelik Analitik Rubrik Geliştirme Çalışması
TEKE F., KAYA O. N., KAYA Z.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.22-50, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Thematic content analysis of blended learning studies in science education Fen eğitimi alanında yapılmış harmanlanmış öğrenme çalışmalarına yönelik tematik içerik analizi
Kahraman B., KAYA O. N.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.36, sa.3, ss.509-526, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
202015. High School Students’ Reasons for Their Science Dispositions: Community-Based Innovative Technology-Embedded Environmental Research Projects
Ebenezer J., KAYA O. N., Kassab D.
Research in Science Education
, cilt.50, sa.4, ss.1341-1365, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202016. Comparison of inclusive and traditional science classrooms: middle school students’ attitudes towards science
KAYA Z., KAYA O. N.
International Journal of Inclusive Education
, 2020 (SSCI, Scopus)
2013
201317. Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge scale to Turkish Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ölçeǧi'nin türkçeye uyarlanmasi{dotless}
Kaya Z., Kaya O. N., Emre I.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.13, sa.4, ss.2367-2375, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201318. Vignette Technique and its Applications in Teacher Education Ögretmen eǧitiminde vignette tekniǧi ve uygulamalari
Kaya Z., Kaya O. N.
Egitim ve Bilim
, cilt.38, sa.168, ss.129-142, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201319. Fen Eğitimde kavram Haritaları
KAYA O. N.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201220. One Science Teacher's Professional Development Experience: A Case Study Exploring Changes in Students' Perceptions of Their Fluency with Innovative Technologies
Ebenezer J., Columbus R., Kaya O. N., Zhang L., Ebenezer D. L.
Journal of Science Education and Technology
, cilt.21, sa.1, ss.22-37, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2011
201121. Engaging students in environmental research projects: Perceptions of fluency with innovative technologies and levels of scientific inquiry abilities
Ebenezer J., Kaya O. N., Ebenezer D. L.
Journal of Research in Science Teaching
, cilt.48, sa.1, ss.94-116, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201022. Fen Sınıflarında Meydana Gelen Diyaloglar ve Öğrenme Üzerine Etkileri
KAYA O. N.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.18, ss.115-130, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201023. The effects of common knowledge construction model sequence of lessons on science achievement and relational conceptual change
Ebenezer J., Chacko S., Kaya O. N., Koya S. K., Ebenezer D. L.
Journal of Research in Science Teaching
, cilt.47, sa.1, ss.25-46, 2010 (SSCI, Scopus)
2009
200924. Poster sessions as an authentic assessment approach in an open-Ended University general chemistry laboratory
ÇETİN A., Kaya O. N.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.829-833, 2009 (Scopus)
2009
200925. The nature of relationships among the components of pedagogical content knowledge of preservice science teachers: 'Ozone layer depletion' as an example
Kaya O. N.
International Journal of Science Education
, cilt.31, sa.7, ss.961-988, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200926. Preservice Teachers Views about Nature of Scientific Knowledge Development An International Collaborative Study
liang l., Chen S., Chen X., KAYA O. N., Adams A. D., Macklin M., et al.
InternationalJournal of Science and Mathematics Education
, cilt.7, ss.987-1012, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200927. Changes in attitudes towards science - Technology - Society of pre-service science teachers
Kaya O. N., Yager R., ÇETİN A.
Research in Science Education
, cilt.39, sa.2, ss.257-279, 2009 (SSCI, Scopus)
2008
200828. How is a science lesson developed and implemented based on multiple intelligences theory? Çoklu zeka kuramina dayali bir fen bilgisi dersi nasil geliştirilir ve uygulanir?
Kaya O. N.
Hacettepe Egitim Dergisi
, sa.34, ss.155-167, 2008 (Scopus, TRDizin)
2008
200829. Turkish elementary school students' images of scientists
Kaya O. N., ÇETİN A., Öcal E.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, sa.32, ss.83-100, 2008 (Scopus, TRDizin)
2008
200830. Teaching about ozone layer depletion in Turkey: Pedagogical content knowledge of science teachers
Bozkurt O., Nafiz Kaya O. N.
Public Understanding of Science
, cilt.17, sa.2, ss.261-276, 2008 (SSCI, Scopus)
2008
200831. Assessing Preservice Elementary Teachers Views on the Nature of Scientific Knowledge A Dual Response Instrument Ling L LIANG1 7 Sufen CHEN2 Xian CHEN3 Osman Nafiz KAYA4 April Dean ADAMS5 Monica MACKLIN5 and Jazlin EBENEZER6
Liang l., CHEN S., CHEN X., KAYA O. N., ADAMS A. D., MACKLIN M., et al.
Asia-Pacific Forumon Science Learning and Teaching , cilt.9, sa.1, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200832. A student-centred approach: Assessing the changes in Prospective Science Teachers' conceptual understanding by concept mapping in a general chemistry laboratory
Kaya O. N.
Research in Science Education
, cilt.38, sa.1, ss.91-110, 2008 (SSCI, Scopus)
2003
200333. Eğitimde Alternatif Bir Değerlendirme Yolu Kavram Haritaları
KAYA O. N.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, ss.265-271, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200334. Fen Eğitiminde Kavram Haritaları
KAYA O. N.
PamukkaleÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.70-79, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞER SORUNLARIYLA YÜKLÜ EYLEMLERİ VEYA DURUMLARI DEĞERLENDİRME BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., KAYA O. N.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.71-74, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. FARKLI BRANŞLARDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ AHLAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., KAYA O. N.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Öğretmen Adaylarının Değer Sorunlarıyla Yüklü Eylemleri Veya Durumları Değerlendirme Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
KAYA Z., KAYA O. N.
13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2022, cilt.1, ss.71-74, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Farklı Branşlarda Öğretmen Adaylarının Ahlaki Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
KAYA Z., KAYA O. N.
13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, cilt.1, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. Pre-service Teachers Engaging in Action Research in the Context of an Alternative Teacher Certification Program
KAYA Z., KAYA O. N.
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH (EJER) CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.966-967, (Özet Bildiri)
2020
20206. Examining The Impact Of Case-Based Instructional Methods On Pre Service Science Teachers’ Understanding Of Science Concepts.
KAYA Z., KAYA O. N.
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH (EJER) CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.592-593, (Özet Bildiri)
2016
20167. A Longitudinal Study of the Effect of Effective Blended Learning Environment on Pre-Service Science Teachers’ Understandings of Errors in Science
KAYA O. N., KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA Z.
7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapest, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, ss.30, (Özet Bildiri)
2016
20168. Exploring Prospective Nurse Teachers’ Experiences with Authentic Assessment Practices in an Alternative Teacher Certification Program
KAYA Z., KAYA O. N.
7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapest, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, ss.29, (Özet Bildiri)
2016
20169. Changes in Pre service Science Teachers Views About Scientific Inquiry in An Effective Blended Learning Environment 41st ATEE Annual Conference
Ayvar İ., Kaçar S., Sezen E., KAYA O. N., KAYA Z.
41st ATEE Annual Conference - Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education, 22-24 August, Eindhoven, Netherlands, (Abstract presentation)., 22 - 24 Ağustos 2016
2016
201610. Types and Dimensions of Conflict and Emergent States in Intra-Teams of Pre-service Science Teachers During Authentic Science Projects
KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA O. N., KAYA Z.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.232-233, (Özet Bildiri)
2016
201611. The Impact of Effective Blended Learning Environment on Pre-Service Science Teachers' Views About New Aspects of Nature of Science: Features of Science and Family Resemblance Approach
KAÇAR S., AYVAR İ., SEZEN E., KAYA O. N., KAYA Z.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.234-235, (Özet Bildiri)
2016
201612. Changes in Pre-service Science Teachers' Views About Scientific Inquiry in An Effective Blended Learning Environment
AYVAR İ., KAÇAR S., SEZEN E., KAYA O. N., KAYA Z., Schwartz R.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.236-237, (Özet Bildiri)
2016
201613. Developing Teacher Candidates' Ethical Knowledge Through Argumentation Based Course
KAYA Z., KAYA O. N.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.302-303, (Özet Bildiri)
2016
201614. Exploring Pre-service Science Teachers' Experiences with Online Collaborative-Argumentative Writing Environment
KAYA Z., KAYA O. N., AYVAR İ., KAÇAR S., SEZEN E.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.176-177, (Özet Bildiri)
2016
201615. Bilimsel Araştırma Merkezlerine Gerçekleştirilen Gezilerin Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algılarına Etkisi
KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA O. N., KAYA Z.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1667-1668, (Özet Bildiri)
2016
201616. Etkili Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eylem Araştırmasını Anlama Düzeylerine Etkisi
KAÇAR S., KAYA O. N., AYVAR İ., KAYA Z.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.173, (Özet Bildiri)
2016
201617. Boylamsal Bir Çalışma: Etkili Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ortak Bilgi İnşa Modelini Anlamaları Üzerine Etkisi
KAÇAR S., KAYA O. N., AYVAR İ., KAYA Z.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.163, (Özet Bildiri)
2011
201118. Determination of Preservıce Information Technology Teachers Self Efficacy Levels In TechnologicalPedagogical Content Knowledge
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
International Computer and InstructionalTechnologies Symposium (ICITS), 22 - 24 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Determining Biology and Nursing Teacher Candidates Competence in Learning Science
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z.
The Second International Conference on New Trends in Education with a theme “STEM Education, 29 - 30 Mayıs 2015
2015
201520. Probing Biology and Nursing Teacher Candidates Attitudes towards Information and Communication Technology for Biology Education
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z.
The Second International Conference on New Trends in Education with a theme “STEM Education, 29 - 30 Mayıs 2015
2015
201521. Sınıf öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşleri
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., çelik m.
Sınıf öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşleri, 27 - 29 Mayıs 2015
2015
201522. Sınıf öğretmeni adaylarının içerik sunum matriksine dayalı teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., çelik m.
International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul Üniversitesi, 27 - 29 Mayıs 2015
2015
201523. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FEN ÖĞRENME BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ
EMRE İ., KAYA Z., KAYA O. N., AYAZ E., KAYA E.
14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ba, Fiji, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.239, (Özet Bildiri)
2015
201524. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKILLI TAHTA KULLANIMIYLA İLGİLİ MESLEKİ ÖZGÜVEN SEVİYELERİ
EMRE İ., KAYA Z., KAYA O. N., AYAZ E., KAYA E.
14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.10, (Özet Bildiri)
2015
201525. Bilimin Doğasına İlişkin Biyoloji Öğretmen Adaylarının Görüşleri
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., KAYA E.
24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.29, (Özet Bildiri)
2015
201526. Biyoloji ve Sağlık Grubu Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Seviyeleri
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., KAYA E.
24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.29, (Özet Bildiri)
2012
201227. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Ortak Bilgi İnşaa Modeli ve Uygulamaları ile İlgili Görüşleri
KAYA O. N., KAYA Z., ZORLU M., AYDEMİR S., KARAKAYA D., KILIÇ A., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.68, (Özet Bildiri)
2012
201228. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Karma Öğrenmeye İlişkin Görüşleri
AYDEMİR S., KARAKAYA D., KILIÇ A., ZORLU M., KAYA Z., KAYA O. N., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.145-146, (Özet Bildiri)
2012
201229. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Elektronik Portfolyoya İlişkin Görüşlerindeki Değişim
KARAKAYA D., AYDEMİR S., KILIÇ A., ZORLU M., KAYA Z., KAYA O. N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.613, (Tam Metin Bildiri)
2012
201230. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Online Akran Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri
ZORLU M., AYDEMİR S., KARAKAYA D., KAYA Z., KAYA O. N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.172, (Tam Metin Bildiri)
2012
201231. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Vignette Tekniği İle Belirlenmesi
KAYA Z., KAYA O. N., EMRE İ.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.335-336, (Özet Bildiri)
2012
201232. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkili Fen Öğretimi Açısından Uygulama (Mentor) Öğretmenlerine Yönelik Düşünceleri
KAYA Z., KAYA O. N., EMRE İ.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.319-320, (Özet Bildiri)
2011
201133. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Yeterlik Seviyelerinin Belirlenmesi.
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.130-140, (Tam Metin Bildiri)
2011
201134. Effects of using interactive whiteboard on pre service science teachers attitudes toward information and communication technologies and achievement in topic of cell division
EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.
5th International ComputeR & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.37-43, (Tam Metin Bildiri)
2011
201135. Changes in Pre Service Science Teachers Affective Dispositions toward Asynchronous Synchronous and F2F Discussions
SUNGUR S., KARAKAYA D., AYDEMİR S., KAYA Z., KAYA O. N.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.149, (Özet Bildiri)
2011
201136. EXPLORİNG PRE-SERVİCE SCİENCE TEACHERS' TPCK AND CLASSROOM PRACTİCES
KAYA Z., KAYA O. N., YILAYAZ Ö., AYDEMİR S., KARAKAYA CIRIT D., SUNGUR ALHAN S.
EUROPEAN SCİENCE EDUCATİON RESERACH ASSOCİATİON (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.148, (Özet Bildiri)
2011
201137. Changes in Pre Service Science Teachers Perceptions of the Knowledge of an Excellent Science Teacher
KARAKAYA D., SUNGUR S., AYDEMİR S., FİZAN A., KAYA Z., KAYA O. N.
Eurpoean Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.308, (Özet Bildiri)
2011
201138. Pre-service Science Teachers Knowledge of Students Learning Difficulties
KAYA O. N., AYDEMİR S., KAYA Z., KILIÇ A.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.84, (Özet Bildiri)
2010
201039. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB Açısından Öz Güven SeviyelerininBelirlenmesi
KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2011
201140. EXPLORİNG PRESERVİCE İNFORMATİON TECHNOLOGY TEACHERS' PERCEPTİON OF SELF-EFFİCACY İN WEB-TECHNLOGİCAL PEDAGOGİCAL CONTENT KNOWLEDGE
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
6th International Advanced Technologies Symposium (IATS), Elazığ, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, ss.28-33, (Tam Metin Bildiri)
2011
201141. Akıllı tahta kullanımının fen ve teknoloji öğretmen adaylarının hücre zarının yapısı konusundaki başarılarına ve bilgi teknolojilerine karşı tutumlarına etkisi
EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.
6th International Advanced Technologies Symposium (IATS), Elazığ, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, ss.24-27, (Tam Metin Bildiri)
2011
201142. Effects of Using Interactive Whiteboard on Pre Service Science Teachers Achievement in Topic of Structure of Cell Membrane and Attitudes Toward Information Technology
EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.
6thInternational Advanced Technologies Symposium (IATS), 16 - 18 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201143. Exploring Preservice Information Technology Teachers Perception of Self Efficacy in WebTechnologicalPedagogical Content Knowledge
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
6th International AdvancedTechnologies Symposium (IATS), 16 - 18 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2010
201044. Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini (TPAB) Belirlemede Ders Planı Hazırlama Yönteminin Etkinliği
SUNGUR S., KAYA Z., KAYA O. N.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.89, (Özet Bildiri)
2010
201045. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Sınıflarında Teknolojiyi Kullanmaya İlişkin Görüşleri
KAYA Z., YILAYAZ Ö., KAYA O. N.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.210, (Özet Bildiri)
2010
201046. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) AÇISINDAN ÖZ-GÜVEN SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N.
9. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.643-651, (Tam Metin Bildiri)
2010
201047. TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB): SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ GÜVEN SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N., EMÜL N.
9. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.1142-1148, (Tam Metin Bildiri)
2007
200748. High School Students Affective Dispositions in Science Doing Scientific Inquiry with Information Technologies
KAYA O. N., ebenezer J.
American Educational ResearchAssociation, 15 - 18 Ocak 2007
2004
200449. Effects of students pre and post laboratory concept maps on students attitudes toward chemistrylaboratory in university general chemistry
KILIÇ Z., KAYA O. N., doğan a.
18thInternational Conference on Chemical Education, 3 - 08 Ağustos 2004
Kitaplar
2022
20221. FEN BILIMLERI ÖĞRETIMI İÇIN İLIŞKISEL KAVRAMSAL DEĞIŞIM YÖNTEMI: ORTAK BILGI İNŞA MODELI (OBİM)
KAYA O. N., KAYA Z.
Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler, ZAHAL Onur, TANKIZ Kübra Dilek, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-252, 2022
2022
20222. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ İÇİN İLIŞKISEL KAVRAMSAL DEĞİŞİM YÖNTEMİ: ORTAK BİLGİ İNŞA MODELİ (OBİM)
KAYA O. N., KAYA Z.
Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler, Doç. Dr. Onur ZAHAL, Dr. Öğr . Üyesi Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-252, 2022
2017
20173. Fen Bilimleri 7
KOCA A., KAYA O. N., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., et al.
MEB, 2017
2016
20164. İlkokul Fen Bilimleri 3 Sınıf Ders Kitabı
KAYA O. N., KOCA A., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., ÖZSEVGEÇ T., YÜRÜMEZOĞLU K., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2016
2016
20165. İlkokul Fen Bilimleri 4 Sınıf Ders Kitabı
KOCA A., KAYA O. N., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
20166. Ortaokul Fen Bilimleri 6 sınıf
KOCA A., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., SELVİ M., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2015
20157. Ortaokul 6 Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı
KOCA A., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T.
Devlet Kitapları, MEB, Ankara, 2015