Eğitim Bilgileri
2010 - 2018
2010 - 2018Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Yüksek Lisans
6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarına yansıyan ölçme değerlendirme anlayışının yeni fen ve teknoloji öğretim programı ışığında değerlendirilmesi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2018 - 2021
2018 - 2021Yönetim Kurulu Üyesi
FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ, Yönetim Kurulu Üyesi
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Eğitimde Proje Hazırlama
Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
Fen ve Teknoloji Öğretimi I
Bilimin Doğası ve Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Topluma Hizmet Uygulamaları
Ölçme ve Değerlendirme
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Teachers’ Perspectives on the Science Curriculum According to Tyler's Program Evaluation Approach
TAŞDERE A., Ayvar İ., TÜYSÜZ C.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI , ss.1-31, 2025 (ESCI)
2024
20242. Gold mines as a local socio-scientific issue: Middle school students' informal reasoning
Eker A., TAŞDERE A.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION , 2024 (ESCI)
2024
20243. Preschool children's mental models of the environment: A cross-level study
TAŞDERE A., EROL D., EREN S.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, cilt.21, sa.3, ss.512-532, 2024 (Scopus)
2024
20244. Fen Bilimleri Eğitiminde Ortak Bilgi İnşa Modeli Çalışmalarının Betimsel Analizi: Türkiye Örneği
TAŞDERE A., SEZEN T.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.471-503, 2024 (TRDizin)
2024
20245. Öğretmenlerin Gözünden Eğitime Teknoloji Entegrasyonu: Deneyimler ve Sorunlar
TAŞDERE A., IŞIKLI M., Yıldırım D.
Technology Integration into Education from Teachers' Perspective: Experiences and Challenges , cilt.2, sa.1, ss.37-74, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Improving Conceptual Understanding of Density and Buoyancy of Liquids through Common Knowledge Construction Model
Taşdere A., Kaya M. F.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.34, sa.4, ss.323-338, 2023 (Scopus)
2022
20227. Okulöncesi Öğretmenlerinin Hareket Eğitimi Hakkındaki Görüşleri
EROL D., TAŞDERE A.
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ-ÜRÜN (CIPP) MODELİNE GÖRE TESPİTİ
Balıkçı Ç., TÜYSÜZ C., TAŞDERE A., İNEL EKİCİ D.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.39-67, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Teachers' views on the scı̇ence currı̇culum based on context-input-process-product (CIPP) model.
BALIKÇI Ç., TÜYSÜZ C., TAŞDERE A., İNEL EKİCİ D.
Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.3, ss.39-67, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Woman, Man, Society and Sex: How Pre-Service Teachers Perceive Basic Gender Concepts?
GÜNDOĞAN A., TAŞDERE A.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.5, ss.170-191, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202111. 3. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ BAĞLAM-GİRDİ-SÜREÇ- ÜRÜN (CIPP) MODELİNE DAYALI ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Balıkçı Ç., TÜYSÜZ C., İNEL EKİCİ D., TAŞDERE A.
MILLI EGITIM , cilt.50, sa.229, ss.523-544, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
202112. 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) Modeline Dayalı Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.
BALIKÇI Ç., TÜYSÜZ C., İNEL EKİCİ D., TAŞDERE A.
MILLI EGITIM , cilt.50, sa.229, ss.523-544, 2021 (Scopus, TRDizin)
2016
201613. İlkokul Türkçe Eğitimi İçin Alternatif Bir Ölçme Değerlendirme Tekniği Kelime İlişkilendirme Testi
KAYA M. F., TAŞDERE A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.9, ss.803, 2016 (TRDizin)
2014
201414. İLKÖĞRETİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL BİLGİNİN DOĞASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
TAŞDERE A., KIR YİĞİT M., YİĞİT N.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.3, ss.189-200, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNE YÖNELİK YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TAŞDERE A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.9, sa.2, ss.1477-1497, 2014 (TRDizin)
2014
201416. Bilimin Doğasına Yönelik Tamamlayıcı Bir Ölçme Aracı Kelime İlişkilendirme Testi
TAŞDERE A., ÖZSEVGEÇ T., TÜRKMEN L.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergsisi , cilt.2, sa.2, ss.129-144, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
201117. IDENTIFICATION OF TEACHER CANDIDATES SKILLS IN DESIGNING EXPERIMENTS WITH VARIOUS ASSESSMENT TOOLS
ERCAN YALMAN F., TAŞDERE A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201118. Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Atatürk İlkelerine Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
IŞIKLI M., TAŞDERE A., GÖZ N. L.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.50-72, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201019. Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Bilişsel Yapının ve Kavramsal Değişimin Gözlenmesi
ERCAN F., TAŞDERE A., Ercan N.
Türk Fen Eğimi Dergisi , sa.2, ss.136-154, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Okulöncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Eğitiminde Hareket Eğitimi Üzerine Görüşleri
EROL D., TAŞDERE A.
6. AKADEMİK SPOR ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Türkiye, 07 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2014
20142. Sınıf Öğretmen Adaylarının 5E Öğrenme Döngüsü Modelini Anlamaya ve Kullanmaya Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi
KARAKUYU Y., ÖZSEVGEÇ T., TAŞDERE A.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
20123. Bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı öğretim yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin güneş, dünya, ay konusundaki başarı, tutum ve tartışmaya katılma istekleri üzerindeki etkisinin incelenmesi.
TÜRKMEN L., GÜRSOY S., TAŞDERE A.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
20114. Türkçe eğitiminde alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği Kelime ilişkilendirme testi (KİT)
KAYA M. F., TAŞDERE A., TANYILDIZI M. Ş., ALTUNDOĞAN H. S.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. FEN EĞİTİMİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR: YEREL VE ULUSAL İMKANLAR
TAŞDERE A.
EĞİTİM & BİLİM 2024: Fen Eğitiminde Geleneksel ve Modern Uygulamalar, UYANIK GÖKHAN, Editör, EFEAKADEMİ YAYINLARI, ss.43-56, 2024
2023
20232. A CURRENT APPROACH IN CONCEPTUAL CHANGE: COMMON KNOWLEDGE CONSTRUCTION MODEL
TAŞDERE A.
Conceptual Change Theories and Practice Examples in Education, Abdülkadir KABADAYI, Meriç ERASLAN, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.61-73, 2023
2022
20223. Challenges Science Teachers Face in Distance Science Education during the COVID-19 Emergency
TAŞDERE A.
EDUCATIONAL IMPLICATIONS IN THE COVID-19 ERA, Şahin DANİŞMAN, Mustafa GÜLER, Editör, Vizetek, ss.157-196, 2022
2022
20224. KAVRAM ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
TAŞDERE A., ERCAN YALMAN F.
EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ-5 Öğretim Teknikleri, Aysel KIZILKAYA NAMLI, Editör, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, ss.187-206, 2022
2022
20225. ALTERNATİF (TAMAMLAYICI) ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
TAŞDERE A., ERCAN YALMAN F.
EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ-6: Ölçme ve Değerlendirme, Aysel KIZILKAYA NAMLI, Editör, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, ss.119-136, 2022
2021
20216. TEMEL EĞİTİMDE BİLİMİN DOĞASININ ÖĞRETİMİ: ETKİNLİKLER VE ÖNERİLER
TAŞDERE A.
EĞİTİM & BİLİM 2021-III, Songül KARABATAK, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.23-42, 2021
2020
20207. Educational Studies About Evolution in Turkey: A Thematic Review of the Literature
TAŞDERE A., KIR YİĞİT M.
Special Topics In Science Education Research, İlbilge DÖKME, Semra BENZER, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.77-104, 2020
2019
20198. Bilimin Doğası ve Fen Öğretimi
ÖZSEVGEÇ T., TAŞDERE A.
Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi:Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri, Hüseyin Artun, Sevgi Aydın-Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.25-47, 2019