Eğitim Bilgileri
2016 - 2023
2016 - 2023Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Uşak Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Okul öncesinde erken matematik becerileri açısından risk grubundaki çocukların birinci sınıf matematik performanslarının incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)
2014
2014Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde SQ4R tekniğinin okuduğunu anlamaya etkisi
Uşak Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Rektörlük
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2020
2012 - 2020Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (2)
2024
20241. A Suggestion for Eliminating Reading and Writing Errors of Students With Learning Disabilities
GÜRBÜZ M., BAŞAR M.
READING PSYCHOLOGY:AN INTERNATIONAL QUARTERLY
, cilt.46, sa.2, ss.107-132, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20242. A New Activity Design and Efficiency for the Elimination of Writing Errors of Students with Dysgraphia: ABC Linking Activity
GÜRBÜZ M., BAŞAR M.
Reading and Writing Quarterly
, cilt.40, sa.1, ss.69-85, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Prospective Teachers’ Attitudes towards the Education of Gifted/Talented Students
TÜYSÜZ C., GÜRBÜZ M., GÖNCÜ A., UĞULU İ.
MIER-JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES TRENDS AND PRACTICES
, cilt.13, sa.2, ss.275-298, 2023 (ESCI)
2022
20224. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN SALGIN DÖNEMİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
GÜRBÜZ M.
Milli Eğitim
, cilt.51, sa.233, ss.443-460, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
20215. Quantitative Evaluation of Prospective Teachers' Views on Inclusive Education
TÜRKOGUZ S., BARAN M. S., GÜRBÜZ M., TÜYSÜZ C., UĞULU İ.
European Journal of Education Studies
, cilt.8, sa.10, ss.219-236, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Okuma Sürecinde Dil Temelli Becerilerin Önemi: Dil Okuma İlişkisine Yönelik Bulgular
KARGIN T., GÜLDENOĞLU İ. B., GENGEÇ H., GÜRBÜZ M.
Turkish Journal of Special Education
, cilt.1, sa.1, ss.1-27, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Effect of the SQ4R technique on the reading comprehension of elementary school 4th grade elementary school students
BAŞAR M., Gürbüz M.
International Journal of Instruction
, cilt.10, sa.2, ss.131-144, 2017 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Okul Öncesi Dönemde Erken Matematik Becerileri Açısından Risk Grubundaki Çocukların Birinci Sınıf Matematik Performanslarının Boylamsal Olarak İncelenmesi
GÜRBÜZ M.
1. ULUSLARARASI MATEMATİK ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ KONGRESİ, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20222. Investigating the metaphorical perceptions of pre-school and classroom teacher candidates toward twice-exceptionality
Gürbüz M., Atılgan M.
17th Asia-Pasific Conferance on Giftedness and 2022 International Inclusive Education, Taipei, Tayvan, 7 - 10 Temmuz 2022, ss.66-74, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Investigation of Special Education Teachers' Views on the Distance Education Process Conducted in the Covid-19 Pandemic
GÜRBÜZ M.
5th International Academic Conference on Education, Kopenhagen, Danimarka, 22 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. Dil-Okuma İlişkisi
GÜRBÜZ M.
Ulusal Disleksi Zirvesi, Türkiye, 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2018
20185. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Yazım Hatlarının İncelenmesi
BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., GÜRBÜZ M., TANIŞ GÜRBÜZ H. M.
Erte Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Okuma Kazanım Sürecinde Dil Temelli Becerilerin Önemi
GENGEÇ H., GÜRBÜZ M.
28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2016
20167. İLKOKUL 4 SINIFLARDA SQ4R TENİĞİNİN OKUDUĞUNU ANLAMYA ETKİSİ
GÜRBÜZ M., BAŞAR M., TANIŞ GÜRBÜZ H. M., GÜRBÜZ B.
15. ULUSLAR ARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Öfkemi kontrol ederim çevreme gülümserim
ŞEN B., ŞANAL KARAHAN F., GÜLVEREN H., GÜRBÜZ M., BAŞAR M., uğur s., et al.
Eğiten Kitap, 2023
2023
20232. Öğretmenim okula uyumla başlıyorum projesi
ŞEN B., ŞANAL KARAHAN F., GÜLVEREN H., GÜRBÜZ M., BAŞAR M., uğur s., et al.
Eğiten Kitap, 2023
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020CSOs are Getting Stronger with Civil Society Support Center
AB IPA Projesi
Gürbüz M.
2019 - 2019
2019 - 2019Valilik Personeline Yönelik Microsoft Office Programları Eğitimi
Kalkınma Ajansı
Gürbüz M.
2019 - 2019
2019 - 2019Kamu Personeline Yönelik İleri Microsoft Office Programları Eğitimi
Kalkınma Ajansı
Gürbüz M.
2017 - 2019
2017 - 2019Haydi Gençler İnovasyondan İstihdama
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA3 Politika Reformlarına Destek Projesi, Avrupa Düzeyi
Gürbüz M.
2018 - 2018
2018 - 2018AB ve Kalkınma Ajansı Hibe Programlarına Yönelik Proje Yazma Eğitimi
Kalkınma Ajansı
Gürbüz M. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Sivil Toplum Kuruluşlarına Yönelik Proje Yazma ve Yürütme Eğitimi Verilmesi
Kalkınma Ajansı
Gürbüz M. (Yürütücü)
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2021
Mayıs 2021