Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Neuromarketing Applications in Gastronomy: Neurogastronomy

12th International Conference Competitiveness and Stability in the Knowledge-Based Economy, Croiva, Romanya, 30 Ekim 2020, ss.10

Hizmet Hatasında Deneyimin Etkisi

III. Congress of International Applied Social Sciences, Çeşme-İzmir, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.746

Hizmet Telafisi Paradoksu: Bir Dizginleyici Kültür Uygulama Örneği

23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.689-694

A Neuromarketing Analysis of Gsm Sales Promotion Campaigns

International Conference Current Economic Trends in Emerging and Developing Countries TIMTED 2019, Temeşvar, Romanya, 6 - 08 Haziran 2019, ss.25

Measuring Willingness to Buy by Using Galvanic Skin Response and Heart Rate: Implication in Marketing

International Conference on Artificial Intelligence and Applied Mathematics in Engineering(ICAIAME 2019), Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.88

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite’nin Tatil ReklamlarındaSatın Alma Kararına Etkisi: Bir Nöropazarlama Çalışması

İzmir International Congress on Economics and Administrative Sciences İZCEAS 2018, İzmir, Türkiye, 5 - 08 Aralık 2018, ss.1305-1315

Emotion Extraction from GSR and HR by Using Artifical Intelligence An Implementation in Marketing

The 6th International Conference on Scientific Methods in Academic Research and Teaching, Iasi, Romanya, 7 - 10 Haziran 2018

An Analysis and Identification of Emotions by Using Facial Recognition Software to Test Service Recovery Paradox

The 6th International Conference on Scientific Methods in Academic Research and Teaching, Iasi, Romanya, 7 - 10 Haziran 2018

İtkisel Satın Alma Eğilimi ve Rasyonel Satın Alma Tercihi

II. INTERNATIONALAPPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS)PROCEEDING BOOK, Demre-Antalya, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.603-609

Turistlerin Bergama’daki Turistik Ürün Fiyat Algıları

II. INTERNATIONALAPPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS), Demre-Antalya, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.393-400

Tüketicilerin Bağlanma Stillerinin Dürtüsel Satın Alma Eğilimine Etkisi

II. INTERNATIONALAPPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS)PROCEEDING BOOK, Demre-Antalya, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.596-602

The Impact of Learning in Museums on Exploring Destination

The Image and Sustainability of Tourism Destinations, Peniche, Portekiz, 29 - 30 Kasım 2017, ss.129

Sosyal Medya Reklamları İtkisel Satın Alma Eğilimini Arttırır mı?

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.423

Impulsive Buying Behaviour: A Neuromarketing Approach by Using EEG GSR HR and Eye Tracker

International Applied Social Sciences Congress, 21 - 23 Eylül 2017

İçsel ve Dışsal Faktörlerin İtkisel (Dürtüsel) Satın Alma Eğilimine Etkisinde Cinsiyetin Rolü

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.421

Tüketicinin Duygu Durumunun Takıntılı Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.420

How to Apply Artificial Intelligence (AI) in Social Sciences?

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.393

Destinasyon Özelliklerinin Destinasyonu Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Bilecik Örneği,

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.271

Measuring Customer-Based Brand Equity for Bursa: A City of History and Culture

7th Advances in Hospitality Tourism Marketing Management (AHTMM) Conference, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 10 - 15 Temmuz 2017, ss.467-474

The Relationship Between Type A B Personality And Tendency On Internet Banking Usage

20th Biennial International Symposium of International Consortium for Social Development, Zagreb, Hırvatistan, 7 - 10 Temmuz 2017

The Relationship Between Customers’ Tendency to Avoid Risk and Preferring Online Banking Services

Innovation and Global Issues in Social Sciences 2017, Patara, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017

A B Kişilik Tiplerinin İnternet Bankacılığına Duyulan Güvene Etkisi

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Alanya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017

Tüketicinin Bireysel Banka Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: Balıkesir Örneği

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, ss.1702-1709

Nöromarketing Araçları İşletme Araştırmalarına Nasıl Uygulanır?

International Human and Nature Sciences: Problems and Solution Seeks Congress 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 7 - 09 Ekim 2016, ss.153-164

An EEG and Eye Tracker Analysis of The Influence of Risk on the Perceptual Image of Conflict-Ridden Destinations

International Congress of Management Economy and Policy, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2016, ss.2680-2707

An Eye Tracker Analysis of the Influence of Applicant Attractiveness on Employee Recruitment Process: A Neuromarketing Study

Scientific Cooperation for Future in the Social Science International Conference-2016, Uşak, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2016, ss.786-793

Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği Kısa Form Türkçe Geçerlilik Güvenilirlik Çalışması

Eurasia International Tourism Congress: EITOC-2016, Konya, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016

Depression and Turnover Intention Among Hotel Employees

9th International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality, Burhaniye, Balıkesir, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.96-108

Otel Yöneticilerinin A Tipi ve B Tipi Kişilik Özeliklerinin Karar Vermelerine Etkisi

III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi:, Kuşadası, Aydın, Türkiye, 4 - 05 Nisan 2014, ss.530-546

Bir Spor Federasyonunun Stratejik Analizi

II International Social Sciences in Physical Education and Sport Congress, Ankara, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012

Türk Spor Kurumlarının Tarihsel Gelişimi

Uluslararası Spor Araştırmaları Dergisi Çalıştayı, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2011

Reel Sektörden Spor Turizmine Genel Bakış

The International Congrees of Sport for All and Sport Tourism, 3 - 07 Haziran 2009

Kitap & Kitap Bölümleri

Using Neuromarketing Tools in Hospitality and Tourism Research

Advanced Research Methods in Hospitality and Tourism, Fevzi Okumus, S. Mostafa Rasoolimanesh, Shiva Jahani, Editör, Emerald Publishing, Bingley, ss.87-109, 2022

Reklam

Dijital Çağda Bütünleşik Pazarlama İletişimi , Cop Ruziye, Yusuf Volkan Topuz, Sertaç Çiftçi, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.127-151, 2021

What Colour and Light Do in Service Atmospherics : A Neuro-marketing Perspective

Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research Volume 16Atmospheric Turn in Culture and Tourism: Place, Design andProcess Impacts on Customer Behaviour,Marketing and Branding, Michael Volgger, Dieter Pfister, Editör, Emerald Publishing Limited, howard house, Wagon lane, Bingley Bd16 1WA, ss.223-244, 2020

Eye-tracking: Evaluation, Potential, and Limitations of Field Applications.

Eye Tracking in Tourism, Mattia Rainoldi, Mario Jooss, Editör, Springer, Puch, ss.45-60, 2020

Risk and Control in Consumer Behavior: A Discussion

Contemporary Issues in Behavioral Finance, Simon Grima, Ercan Özen, Hakan Boz, Jonathan Spiteri, Eleftherios Thalassinos, Editör, Emerald Group Pub Ltd, Bingley, ss.1-12, 2019

Measuring Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality

Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality, Erdoğan Koç, Editör, CABI, Glasgow, ss.36-45, 2019

Emotions and Developing Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality Businesses

Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality, Erdoğan Koc, Editör, CABI, 9781786398314, ss.15-35, 2019

Mobil Pazarlamada Nöropazarlama Uygulamaları

A’dan Z’ye MOBİL PAZARLAMA, Ruziye Cop, Oya Eru, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.175-193, 2019

Emotions and Emotional Abilities in Service Failures and Recovery

Service Failures and Recovery in Tourism Hospitality: A Practical Manual, Erdoğan Koç, Editör, CABI, Oxfordshire, ss.42-55, 2017

How Can Consumer Science Be Used for Gaining Information About Consumers and the Market_

Case Studies in the Traditional Food SectorA volume in the Consumer Science and Strategic Marketing Series, ALESSIO CAVICCHI, CRISTINA SANTINI, Editör, Woodhead Publishing Elsevier, Duxford, ss.129-152, 2017

A Comparison of Depression and Turnover Intentions of Hotel Employees in All- Inclusiveand Non All-Inclusive Hotels

Global Issues and Trends in Tourism, Cevdet AVCIKURT, Mihaela S. DINU, Necdet HACIOĞLU, Recep EFE, Abdullah SOYKAN, Nuray TETİK, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, ss.372-382, 2016

All-Inclusive Food and Beverage Operations

Hospitality Management Learning Modules, Peter Szende, Editör, Pearson Education , BOSTON, ss.1-26, 2015

Metrikler

Yayın

81

Atıf (Scopus)

145

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

4