Yayınlar & Eserler

Makaleler 29
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (12)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 39

1. Neuromarketing Applications in Gastronomy: Neurogastronomy

12th International Conference Competitiveness and Stability in the Knowledge-Based Economy, Croiva, Romanya, 30 Ekim 2020, ss.10, (Özet Bildiri)

2. Hizmet Hatasında Deneyimin Etkisi

III. Congress of International Applied Social Sciences, Çeşme-İzmir, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.746, (Özet Bildiri)

3. Hizmet Telafisi Paradoksu: Bir Dizginleyici Kültür Uygulama Örneği

23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.689-694, (Özet Bildiri)

4. A Neuromarketing Analysis of Gsm Sales Promotion Campaigns

International Conference Current Economic Trends in Emerging and Developing Countries TIMTED 2019, Temeşvar, Romanya, 6 - 08 Haziran 2019, ss.25, (Özet Bildiri)

5. Measuring Willingness to Buy by Using Galvanic Skin Response and Heart Rate: Implication in Marketing

International Conference on Artificial Intelligence and Applied Mathematics in Engineering(ICAIAME 2019), Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.88, (Özet Bildiri)

6. Atmosferin İtkisel (Dürtüsel) Satın Alma Eğilimine Etkisi, Bursa İlinde Fast Food ve İçecek Sektöründe Bir Araştırma

International Gastronomy Tourism Studies Congress, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2018, ss.868-874, (Tam Metin Bildiri)

7. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite’nin Tatil ReklamlarındaSatın Alma Kararına Etkisi: Bir Nöropazarlama Çalışması

İzmir International Congress on Economics and Administrative Sciences İZCEAS 2018, İzmir, Türkiye, 5 - 08 Aralık 2018, ss.1305-1315, (Tam Metin Bildiri)

8. An Analysis and Identification of Emotions by Using Facial Recognition Software to Test Service Recovery Paradox

The 6th International Conference on Scientific Methods in Academic Research and Teaching, Iasi, Romanya, 7 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

9. Emotion Extraction from GSR and HR by Using Artifical Intelligence An Implementation in Marketing

The 6th International Conference on Scientific Methods in Academic Research and Teaching, Iasi, Romanya, 7 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

10. İtkisel Satın Alma Eğilimi ve Rasyonel Satın Alma Tercihi

II. INTERNATIONALAPPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS)PROCEEDING BOOK, Demre-Antalya, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.603-609, (Tam Metin Bildiri)

11. Turistlerin Bergama’daki Turistik Ürün Fiyat Algıları

II. INTERNATIONALAPPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS), Demre-Antalya, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.393-400, (Tam Metin Bildiri)

12. Tüketicilerin Bağlanma Stillerinin Dürtüsel Satın Alma Eğilimine Etkisi

II. INTERNATIONALAPPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS (C-IASOS)PROCEEDING BOOK, Demre-Antalya, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.596-602, (Tam Metin Bildiri)

13. The Impact of Learning in Museums on Exploring Destination

The Image and Sustainability of Tourism Destinations, Peniche, Portekiz, 29 - 30 Kasım 2017, ss.129, (Özet Bildiri)

14. Sosyal Medya Reklamları İtkisel Satın Alma Eğilimini Arttırır mı?

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.423, (Özet Bildiri)

15. İçsel ve Dışsal Faktörlerin İtkisel (Dürtüsel) Satın Alma Eğilimine Etkisinde Cinsiyetin Rolü

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.421, (Özet Bildiri)

16. How to Apply Artificial Intelligence (AI) in Social Sciences?

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.393, (Özet Bildiri)

17. Tüketicinin Duygu Durumunun Takıntılı Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.420, (Özet Bildiri)

18. Destinasyon Özelliklerinin Destinasyonu Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Bilecik Örneği,

International Applied Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.271, (Özet Bildiri)

19. Impulsive Buying Behaviour: A Neuromarketing Approach by Using EEG GSR HR and Eye Tracker

International Applied Social Sciences Congress, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

20. Measuring Customer-Based Brand Equity for Bursa: A City of History and Culture

7th Advances in Hospitality Tourism Marketing Management (AHTMM) Conference, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 10 - 15 Temmuz 2017, ss.467-474, (Tam Metin Bildiri)

21. The Relationship Between Type A B Personality And Tendency On Internet Banking Usage

20th Biennial International Symposium of International Consortium for Social Development, Zagreb, Hırvatistan, 7 - 10 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

22. Scales for Measuring Customers’ Willingness to Control and the Ability or Willingness of a Services Business to Offer Control to Its Customers

Innovation and Global Issues in Social Science, Antalya-Patara, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.177-185, (Özet Bildiri)

24. The Relationship Between Customers’ Tendency to Avoid Risk and Preferring Online Banking Services

Innovation and Global Issues in Social Sciences 2017, Patara, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

25. A B Kişilik Tiplerinin İnternet Bankacılığına Duyulan Güvene Etkisi

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Alanya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

26. Tüketicinin Bireysel Banka Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: Balıkesir Örneği

Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, ss.1702-1709, (Tam Metin Bildiri)

27. Nöromarketing Araçları İşletme Araştırmalarına Nasıl Uygulanır?

International Human and Nature Sciences: Problems and Solution Seeks Congress 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 7 - 09 Ekim 2016, ss.153-164, (Tam Metin Bildiri)

28. An EEG and Eye Tracker Analysis of The Influence of Risk on the Perceptual Image of Conflict-Ridden Destinations

International Congress of Management Economy and Policy, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2016, ss.2680-2707, (Tam Metin Bildiri)

29. An Eye Tracker Analysis of the Influence of Applicant Attractiveness on Employee Recruitment Process: A Neuromarketing Study

Scientific Cooperation for Future in the Social Science International Conference-2016, Uşak, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2016, ss.786-793, (Tam Metin Bildiri)

30. Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği Kısa Form Türkçe Geçerlilik Güvenilirlik Çalışması

Eurasia International Tourism Congress: EITOC-2016, Konya, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

31. Depression and Turnover Intention Among Hotel Employees

9th International Conference: New Perspectives in Tourism and Hospitality, Burhaniye, Balıkesir, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.96-108, (Tam Metin Bildiri)

32. Otel Yöneticilerinin A Tipi ve B Tipi Kişilik Özeliklerinin Karar Vermelerine Etkisi

III. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi:, Kuşadası, Aydın, Türkiye, 4 - 05 Nisan 2014, ss.530-546, (Tam Metin Bildiri)

33. Otel İşletmelerinde Örgütsel Güven ile İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

14. Ulusal Turizm Kongresi 2013, Kayseri, Türkiye, 5 - 08 Aralık 2013, ss.891-907, (Tam Metin Bildiri)

35. Spor Yöneticilerinin Yerel Spor Medyası Hakkındaki Görüşleri (Bolu Örneği),

12th INTERNATIONAL SPORT SCIENCES CONGRESS, 12 - 14 Aralık 2012, ss.290-293, (Özet Bildiri)

36. Bir Spor Federasyonunun Stratejik Analizi

II International Social Sciences in Physical Education and Sport Congress, Ankara, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

37. Türk Spor Kurumlarının Tarihsel Gelişimi

Uluslararası Spor Araştırmaları Dergisi Çalıştayı, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2011, (Tam Metin Bildiri)

39. Reel Sektörden Spor Turizmine Genel Bakış

The International Congrees of Sport for All and Sport Tourism, 3 - 07 Haziran 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar 17

1. Turizmde Nöropazarlama: Bilinçaltı Karar Mekanizmalarının Keşfi

TURİZM DENEYİMİ - Kuramdan Uygulamaya Örnek Olaylarla Çok Boyutlu Bir Yaklaşım, GÜZEL FATMA ÖZLEM, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.211-231, 2025

2. Teknoloji Temelli Turizm

Teknolojinin Sosyal Bilimlerde Dönüştürücü Gücü: Yeni Disiplinlerarası Yaklaşımlar, BAŞARIR ÇAĞATAY, YILMAZ ÖZER, Editör, Özgür Yayınları, ss.163-183, 2024

3. Sürdürülebilir Pazarlama

Sürdürülebilirlik ve Sektörel Uygulamaları, BOZ HAKAN, TAŞ AYŞEGÜL, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.185-198, 2024

4. Teknoloji Temelli Turizm

Teknolojinin Sosyal Bilimlerde Dönüştürücü Gücü: Yeni Disiplinlerarası Yaklaşımlar, BAŞARIR ÇAĞATAY, YILMAZ ÖZER, Editör, Özgür Yayınları, Şehitkamil/Gaziantep, ss.163-184, 2024

6. Using Neuromarketing Tools in Hospitality and Tourism Research

Advanced Research Methods in Hospitality and Tourism, Fevzi Okumus, S. Mostafa Rasoolimanesh, Shiva Jahani, Editör, Emerald Publishing, Bingley, ss.87-109, 2022

7. Reklam

Dijital Çağda Bütünleşik Pazarlama İletişimi , Cop Ruziye, Yusuf Volkan Topuz, Sertaç Çiftçi, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.127-151, 2021

8. What Colour and Light Do in Service Atmospherics : A Neuro-marketing Perspective

Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research Volume 16Atmospheric Turn in Culture and Tourism: Place, Design andProcess Impacts on Customer Behaviour,Marketing and Branding, Michael Volgger, Dieter Pfister, Editör, Emerald Publishing Limited, howard house, Wagon lane, Bingley Bd16 1WA, ss.223-244, 2020

9. Eye-tracking: Evaluation, Potential, and Limitations of Field Applications.

Eye Tracking in Tourism, Mattia Rainoldi, Mario Jooss, Editör, Springer, Puch, ss.45-60, 2020

10. Emotions and Developing Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality Businesses

Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality, Erdoğan Koc, Editör, CABI, 9781786398314, ss.15-35, 2019

11. Mobil Pazarlamada Nöropazarlama Uygulamaları

A’dan Z’ye MOBİL PAZARLAMA, Ruziye Cop, Oya Eru, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.175-193, 2019

12. Measuring Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality

Emotional Intelligence in Tourism and Hospitality, Erdoğan Koç, Editör, CABI, Glasgow, ss.36-45, 2019

13. Risk and Control in Consumer Behavior: A Discussion

Contemporary Issues in Behavioral Finance, Simon Grima, Ercan Özen, Hakan Boz, Jonathan Spiteri, Eleftherios Thalassinos, Editör, Emerald Group Pub Ltd, Bingley, ss.1-12, 2019

14. Emotions and Emotional Abilities in Service Failures and Recovery

Service Failures and Recovery in Tourism Hospitality: A Practical Manual, Erdoğan Koç, Editör, CABI, Oxfordshire, ss.42-55, 2017

15. How Can Consumer Science Be Used for Gaining Information About Consumers and the Market_

Case Studies in the Traditional Food SectorA volume in the Consumer Science and Strategic Marketing Series, ALESSIO CAVICCHI, CRISTINA SANTINI, Editör, Woodhead Publishing Elsevier, Duxford, ss.129-152, 2017

16. A Comparison of Depression and Turnover Intentions of Hotel Employees in All- Inclusiveand Non All-Inclusive Hotels

Global Issues and Trends in Tourism, Cevdet AVCIKURT, Mihaela S. DINU, Necdet HACIOĞLU, Recep EFE, Abdullah SOYKAN, Nuray TETİK, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Sofija, ss.372-382, 2016

17. All-Inclusive Food and Beverage Operations

Hospitality Management Learning Modules, Peter Szende, Editör, Pearson Education , BOSTON, ss.1-26, 2015
Metrikler

Yayın

85

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (Scopus)

145

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

4