Metrikler
Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
2009 - 2010
2009 - 2010Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Fırat Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Biyoloji Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Harmanlanmış öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisi ve sınıf içi öğretim becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi
Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fotosentez ve hücresel solunum konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgisinin (TPAB) araştırılması
Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
UZMANLIK ALAN DERSİ II
UZMANLIK ALAN DERSİ I
TEZ ÇALIŞMASI II
TEZ ÇALIŞMASI I
FEN EĞİTİMİ TEORİLERİ
SEMİNER
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE ÖĞRENME
FEN ÖĞRETİMİ TEORİLERİ
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA KARMA DESENLER
AKADEMİK YAZIM YÖNTEMLERİ II
UZMANLIK ALAN DERSİ IV
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
TEZ HAZIRLIK ÇALIŞMASI I
TEZ ÇALIMASI II
AKADEMİK YAZIM YÖNTEMLERİ I
İLKOKUL FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
UZMANLIK ALAN DERSİ I
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
SEMİNER
TEZ HAZIRLIK ÇALIŞMASI I
SINIF ÖĞRETMENLERİ İÇİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Lisans
Lisans
FEN ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK
FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
SEÇMELİ III: KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEMESİ
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
FEN VE TEKNOLOJİ LAB. UYGULAMALARI
OKUL DENEYİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR UYGULAMALARI
SEÇMELİ III: FEN ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
FEN ÖĞRETİMİ
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ
FEN-TEKNOLOJİ PROGRAMLAMA VE PLANLAMA
TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
FEN VE TEKNOLOJİ LAB. UYGULAMALARI II
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
GENEL BİYOLOJİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
SEMİNER
TRAFİK VE İLK YARDIM
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
FEN VE TEKNOLOJİ LAB. UYGULAMALARI II
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I (İ.Ö.)
OKUL DENEYİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
TRAFİK VE İLK YARDIM (İ.Ö.)
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
FEN VE TEKNOLOJİ LAB. UYGULAMALARI
TRAFİK VE İLK YARDIM
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. A Case Study of Preservice Science Teachers' Enactment of Co-Designed Formative Assessment Practices in a Chemistry Laboratory Setting
KAYA O. N., KAYA Z.
Science Education
, cilt.109, sa.6, ss.1622-1651, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. A Co-design Based Research Study: Developing Formative Assessment Practices with Preservice Science Teachers in a Chemistry Laboratory Setting
KAYA O. N., KAYA Z.
Research in Science Education
, cilt.54, sa.4, ss.739-774, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20243. The impact of co-design-based formative assessment practices on preservice science teachers’ understanding of chemical concepts in a general chemistry laboratory course
KAYA O. N., KAYA Z.
Chemistry Education Research and Practice
, cilt.25, sa.4, ss.996-1017, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20234. Fen Bilgisi Öğretmen Eğitiminde Çevrimiçi Dönütlerin Amaç, İşlev ve Sunuş Yolu Açısından İncelenmesi
TURAL F., Kaya O. N., Kaya Z.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.1, ss.71-95, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Gathering Rich Data on Preservice Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Through Their Lesson Plans
KAYA Z., Nafiz Kaya O. N.
Journal of Teacher Education
, cilt.74, sa.1, ss.10-22, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20226. Knowledge of Student Learning Difficulties as a Plausible Conceptual Change Pathway Between Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge
KAYA Z., KAYA O. N., Aydemir S., Ebenezer J.
Research in Science Education
, cilt.52, sa.2, ss.691-723, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20217. ÇEVRİMİÇİ DÖNÜTLERİN AMAÇ, İŞLEV VE SUNUŞ ŞEKLİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNELİK KONTROL LİSTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TURAL F., KAYA O. N., KAYA Z.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.1-27, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Çevrimiçi Öz Ve Akran Geribildirimlerin Biçimlendirici Niteliğini Belirlemeye Yönelik Analitik Rubrik Geliştirme Çalışması
TEKE F., KAYA O. N., KAYA Z.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.22-50, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Comparison of inclusive and traditional science classrooms: middle school students’ attitudes towards science
KAYA Z., KAYA O. N.
International Journal of Inclusive Education
, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202010. Elementary Teacher Candidates’ Opinions about Science and Scientific Research
KAYA Z., EMRE İ.
International Journal of Academic Research in Education
, cilt.6, sa.1, ss.34-45, 2020 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Öğretmen eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi
KAYA Z., YILAYAZ Ö.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi- The Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES) , cilt.4, sa.08, ss.57-83, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞER SORUNLARIYLA YÜKLÜ EYLEMLERİ VEYA DURUMLARI DEĞERLENDİRME BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., KAYA O. N.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.71-74, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. FARKLI BRANŞLARDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ AHLAKİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., KAYA O. N.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Farklı Branşlarda Öğretmen Adaylarının Ahlaki Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
KAYA Z., KAYA O. N.
13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, cilt.1, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Öğretmen Adaylarının Değer Sorunlarıyla Yüklü Eylemleri Veya Durumları Değerlendirme Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
KAYA Z., KAYA O. N.
13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 01 Ocak 2022, cilt.1, ss.71-74, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. Examining The Impact Of Case-Based Instructional Methods On Pre Service Science Teachers’ Understanding Of Science Concepts.
KAYA Z., KAYA O. N.
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH (EJER) CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.592-593, (Özet Bildiri)
2020
20206. Pre-service Teachers Engaging in Action Research in the Context of an Alternative Teacher Certification Program
KAYA Z., KAYA O. N.
VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH (EJER) CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.966-967, (Özet Bildiri)
2016
20167. A Longitudinal Study of the Effect of Effective Blended Learning Environment on Pre-Service Science Teachers’ Understandings of Errors in Science
KAYA O. N., KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA Z.
7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapest, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, ss.30, (Özet Bildiri)
2016
20168. Exploring Prospective Nurse Teachers’ Experiences with Authentic Assessment Practices in an Alternative Teacher Certification Program
KAYA Z., KAYA O. N.
7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2016), Budapest, Macaristan, 27 - 29 Ekim 2016, ss.29, (Özet Bildiri)
2016
20169. Changes in Pre service Science Teachers Views About Scientific Inquiry in An Effective Blended Learning Environment 41st ATEE Annual Conference
Ayvar İ., Kaçar S., Sezen E., KAYA O. N., KAYA Z.
41st ATEE Annual Conference - Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education, 22-24 August, Eindhoven, Netherlands, (Abstract presentation)., 22 - 24 Ağustos 2016
2016
201610. Exploring Pre-service Science Teachers' Experiences with Online Collaborative-Argumentative Writing Environment
KAYA Z., KAYA O. N., AYVAR İ., KAÇAR S., SEZEN E.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.176-177, (Özet Bildiri)
2016
201611. Developing Teacher Candidates' Ethical Knowledge Through Argumentation Based Course
KAYA Z., KAYA O. N.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.302-303, (Özet Bildiri)
2016
201612. Types and Dimensions of Conflict and Emergent States in Intra-Teams of Pre-service Science Teachers During Authentic Science Projects
KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA O. N., KAYA Z.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.232-233, (Özet Bildiri)
2016
201613. The Impact of Effective Blended Learning Environment on Pre-Service Science Teachers' Views About New Aspects of Nature of Science: Features of Science and Family Resemblance Approach
KAÇAR S., AYVAR İ., SEZEN E., KAYA O. N., KAYA Z.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.234-235, (Özet Bildiri)
2016
201614. Changes in Pre-service Science Teachers' Views About Scientific Inquiry in An Effective Blended Learning Environment
AYVAR İ., KAÇAR S., SEZEN E., KAYA O. N., KAYA Z., Schwartz R.
41st Annual Association for Teacher Education in Europe (ATEE), Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, ss.236-237, (Özet Bildiri)
2016
201615. Bilimsel Araştırma Merkezlerine Gerçekleştirilen Gezilerin Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Bilim İnsanı Algılarına Etkisi
KAÇAR S., AYVAR İ., KAYA O. N., KAYA Z.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1667-1668, (Özet Bildiri)
2016
201616. Boylamsal Bir Çalışma: Etkili Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ortak Bilgi İnşa Modelini Anlamaları Üzerine Etkisi
KAÇAR S., KAYA O. N., AYVAR İ., KAYA Z.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.163, (Özet Bildiri)
2016
201617. Etkili Harmanlanmış Öğrenme Ortamının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eylem Araştırmasını Anlama Düzeylerine Etkisi
KAÇAR S., KAYA O. N., AYVAR İ., KAYA Z.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.173, (Özet Bildiri)
2011
201118. Determination of Preservıce Information Technology Teachers Self Efficacy Levels In TechnologicalPedagogical Content Knowledge
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
International Computer and InstructionalTechnologies Symposium (ICITS), 22 - 24 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Probing Biology and Nursing Teacher Candidates Attitudes towards Information and Communication Technology for Biology Education
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z.
The Second International Conference on New Trends in Education with a theme “STEM Education, 29 - 30 Mayıs 2015
2015
201520. Determining Biology and Nursing Teacher Candidates Competence in Learning Science
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z.
The Second International Conference on New Trends in Education with a theme “STEM Education, 29 - 30 Mayıs 2015
2015
201521. Sınıf öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşleri
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., çelik m.
Sınıf öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarına yönelik görüşleri, 27 - 29 Mayıs 2015
2015
201522. Sınıf öğretmeni adaylarının içerik sunum matriksine dayalı teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., çelik m.
International Educational Technology Conference (IETC), İstanbul Üniversitesi, 27 - 29 Mayıs 2015
2015
201523. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FEN ÖĞRENME BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ
EMRE İ., KAYA Z., KAYA O. N., AYAZ E., KAYA E.
14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ba, Fiji, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.239, (Özet Bildiri)
2015
201524. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKILLI TAHTA KULLANIMIYLA İLGİLİ MESLEKİ ÖZGÜVEN SEVİYELERİ
EMRE İ., KAYA Z., KAYA O. N., AYAZ E., KAYA E.
14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.10, (Özet Bildiri)
2015
201525. Biyoloji ve Sağlık Grubu Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Seviyeleri
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., KAYA E.
24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.29, (Özet Bildiri)
2015
201526. Bilimin Doğasına İlişkin Biyoloji Öğretmen Adaylarının Görüşleri
EMRE İ., KAYA O. N., KAYA Z., KAYA E.
24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.29, (Özet Bildiri)
2012
201227. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Karma Öğrenmeye İlişkin Görüşleri
AYDEMİR S., KARAKAYA D., KILIÇ A., ZORLU M., KAYA Z., KAYA O. N., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.145-146, (Özet Bildiri)
2012
201228. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Ortak Bilgi İnşaa Modeli ve Uygulamaları ile İlgili Görüşleri
KAYA O. N., KAYA Z., ZORLU M., AYDEMİR S., KARAKAYA D., KILIÇ A., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.68, (Özet Bildiri)
2012
201229. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Elektronik Portfolyoya İlişkin Görüşlerindeki Değişim
KARAKAYA D., AYDEMİR S., KILIÇ A., ZORLU M., KAYA Z., KAYA O. N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.613, (Tam Metin Bildiri)
2012
201230. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Online Akran Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri
ZORLU M., AYDEMİR S., KARAKAYA D., KAYA Z., KAYA O. N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.172, (Tam Metin Bildiri)
2012
201231. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkili Fen Öğretimi Açısından Uygulama (Mentor) Öğretmenlerine Yönelik Düşünceleri
KAYA Z., KAYA O. N., EMRE İ.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.319-320, (Özet Bildiri)
2012
201232. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Seviyelerinin Vignette Tekniği İle Belirlenmesi
KAYA Z., KAYA O. N., EMRE İ.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS), Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.335-336, (Özet Bildiri)
2011
201133. Effects of using interactive whiteboard on pre service science teachers attitudes toward information and communication technologies and achievement in topic of cell division
EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.
5th International ComputeR & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.37-43, (Tam Metin Bildiri)
2011
201134. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Yeterlik Seviyelerinin Belirlenmesi.
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.130-140, (Tam Metin Bildiri)
2011
201135. Changes in Pre Service Science Teachers Perceptions of the Knowledge of an Excellent Science Teacher
KARAKAYA D., SUNGUR S., AYDEMİR S., FİZAN A., KAYA Z., KAYA O. N.
Eurpoean Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.308, (Özet Bildiri)
2011
201136. Changes in Pre Service Science Teachers Affective Dispositions toward Asynchronous Synchronous and F2F Discussions
SUNGUR S., KARAKAYA D., AYDEMİR S., KAYA Z., KAYA O. N.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.149, (Özet Bildiri)
2011
201137. EXPLORİNG PRE-SERVİCE SCİENCE TEACHERS' TPCK AND CLASSROOM PRACTİCES
KAYA Z., KAYA O. N., YILAYAZ Ö., AYDEMİR S., KARAKAYA CIRIT D., SUNGUR ALHAN S.
EUROPEAN SCİENCE EDUCATİON RESERACH ASSOCİATİON (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.148, (Özet Bildiri)
2011
201138. Pre-service Science Teachers Knowledge of Students Learning Difficulties
KAYA O. N., AYDEMİR S., KAYA Z., KILIÇ A.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.84, (Özet Bildiri)
2010
201039. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi TPAB Açısından Öz Güven SeviyelerininBelirlenmesi
KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2011
201140. EXPLORİNG PRESERVİCE İNFORMATİON TECHNOLOGY TEACHERS' PERCEPTİON OF SELF-EFFİCACY İN WEB-TECHNLOGİCAL PEDAGOGİCAL CONTENT KNOWLEDGE
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
6th International Advanced Technologies Symposium (IATS), Elazığ, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, ss.28-33, (Tam Metin Bildiri)
2011
201141. Effects of Using Interactive Whiteboard on Pre Service Science Teachers Achievement in Topic of Structure of Cell Membrane and Attitudes Toward Information Technology
EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.
6thInternational Advanced Technologies Symposium (IATS), 16 - 18 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201142. Exploring Preservice Information Technology Teachers Perception of Self Efficacy in WebTechnologicalPedagogical Content Knowledge
KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., EMRE İ., KAYA O. N.
6th International AdvancedTechnologies Symposium (IATS), 16 - 18 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)
2011
201143. Akıllı tahta kullanımının fen ve teknoloji öğretmen adaylarının hücre zarının yapısı konusundaki başarılarına ve bilgi teknolojilerine karşı tutumlarına etkisi
EMRE İ., KAYA Z., ÖZDEMİR T. Y., KAYA O. N.
6th International Advanced Technologies Symposium (IATS), Elazığ, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, ss.24-27, (Tam Metin Bildiri)
2011
201144. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi Kapsamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Seviyelerinin Belirlenmesi
KAYA Z., EMRE İ.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.181, (Özet Bildiri)
2011
201145. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilim ve Bilimsel Araştırmayla İlgili Görüşleri
KAYA Z., EMRE İ.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.179, (Özet Bildiri)
2010
201046. Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisini (TPAB) Belirlemede Ders Planı Hazırlama Yönteminin Etkinliği
SUNGUR S., KAYA Z., KAYA O. N.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.89, (Özet Bildiri)
2010
201047. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Sınıflarında Teknolojiyi Kullanmaya İlişkin Görüşleri
KAYA Z., YILAYAZ Ö., KAYA O. N.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.210, (Özet Bildiri)
2010
201048. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB) AÇISINDAN ÖZ-GÜVEN SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N.
9. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.643-651, (Tam Metin Bildiri)
2010
201049. TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (TPAB): SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ GÜVEN SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ
KAYA Z., EMRE İ., KAYA O. N., EMÜL N.
9. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.1142-1148, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FeTeMM ÖĞRETİMİNİ ANLAMA VE FeTeMM ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN İNANÇLARININ ARAŞTIRILMASI
KAYA Z.
EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XVI, Dereli Esra, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.55-74, 2023
2022
20222. FEN BILIMLERI ÖĞRETIMI İÇIN İLIŞKISEL KAVRAMSAL DEĞIŞIM YÖNTEMI: ORTAK BILGI İNŞA MODELI (OBİM)
KAYA O. N., KAYA Z.
Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler, ZAHAL Onur, TANKIZ Kübra Dilek, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-252, 2022
2022
20223. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ İÇİN İLIŞKISEL KAVRAMSAL DEĞİŞİM YÖNTEMİ: ORTAK BİLGİ İNŞA MODELİ (OBİM)
KAYA O. N., KAYA Z.
Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler, Doç. Dr. Onur ZAHAL, Dr. Öğr . Üyesi Kübra Dilek TANKIZ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.219-252, 2022
2022
20224. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİNİN BİR BİLEŞENİ: ÖĞRETİM PROGRAMI BİLGİSİ..
KAYA Z., YILAYAZ Ö.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XV, KILINÇ Fatma Elif, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.289-309, 2022
2022
20225. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ PEDAGOJİKALAN BİLGİSİ ALGILARININ ÖZ YANSITMA TEMELLİ ARGÜMANTASYON UYGULAMALARI İLE GELİŞTİRİLMESİ
KAYA Z.
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler II, ÜNÜVAR Perihan, Editör, Duvar Yayınları, Ankara, ss.481-506, 2022