Eğitim Bilgileri
2012 - 2018
2012 - 2018Doktora
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli), Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Lisans
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Öğrencilere özenli düşünme becerilerini kazandırmaya yönelik duyuş temelli bir eğitim programının geliştirilmesi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin demokratik değerlerini yordama düzeyi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (7)
2023
20231. A scale development study on democratic attitude among third and fourth grade students
Akar C., ULUÇINAR U.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.4, ss.203-216, 2023 (Scopus)
2023
20232. The Effect of Problem-Based Learning in Science Education on Academic Achievement: A Meta-Analytical Study
ULUÇINAR U.
Science Education International
, cilt.34, sa.2, ss.72-85, 2023 (Scopus)
2022
20223. Teori Tabanlı Değerlendirmeye Dayalı Eklektik Bir Program Geliştirme Modeli
ULUÇINAR U.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.132-151, 2022 (TRDizin)
2022
20224. Teori tabanlı degerlendirmeye dayali eklektik bir program gelistirme modeli
ULUÇINAR U.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2022 (TRDizin)
2021
20215. Oz denetim ile sorumluluk arasindaki iliski uzerine bir arastirma
GÖKALP A., ULUÇINAR U., DEĞİRMENCİ N., YÜKSEL K.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.715-726, 2021 (TRDizin)
2021
20216. Findings of qualitative studies on Understanding by Design: A meta-synthesis
ULUÇINAR U.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.167-194, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. B1 Düzeyindeki Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Kelime Sıklığı Üzerine Bir Araştırma
BATUR Z., ULUÇINAR U., Özçelik M.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.597-116, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. The Associations Between Learning-Teaching Conceptions and Technological Pedagogical Content Knowledge: A Structural Equation Modeling Study
ULUÇINAR U.
Pyscho-Educational Resarch Reviews , cilt.10, sa.2, ss.58-76, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Öz Denetim İle Sorumluluk Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
gökalp a., Uluçınar U., DEĞİRMENCİ N., YÜKSEL K.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.715-726, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Effectiveness of authentic performance tasks: The case of a special education course
ULUÇINAR U., DİNÇ E.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.5, sa.2, ss.152-171, 2021 (Scopus)
2021
202111. THE EFFECTS OF TECHNOLOGY SUPPORTED UbD BASED INSTRUCTIONAL DESIGN TRAINING ON STUDENT TEACHERS’ TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE AND LEARNING – TEACHING CONCEPTIONS
ULUÇINAR U.
IOJET
, cilt.8, sa.4, ss.2636-2664, 2021 (TRDizin)
2021
202112. B1 duzeyindeki ogrencilerin yazili anlatimlarindaki kelime sikligi uzerine bir arastirma
BATUR Z., ÖZÇELİK M., ULUÇINAR U.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.597-617, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. The critical thinking dispositions scale for elementary school students: A study of scale development
ULUÇINAR U., AKAR C.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi , cilt.56, sa.3, ss.2031-2047, 2021 (TRDizin)
2020
202014. Hayat bilgisi dersinde eglenme duzeyini belirleme olcegi: Gecerlik ve guvenirlik calismasi
ULUÇINAR U., GÜNDOĞAN A., AKAR C.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.13, sa.47, ss.2564-2581, 2020 (TRDizin)
2019
201915. The development of caring thinking skills inventory based on problem scenarios: A study of validation and reliability
ULUÇINAR U., ARI A.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.6, ss.1414-1429, 2019 (Scopus)
2018
201816. An evaluation of the relationship between pre-service teachers’ critical thinking dispositions and democratic values in terms of criticalpedagogy
ULUÇINAR U., AYPAY A.
Journal of History Culture and Art Research , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201717. The relationship between attention levels and class participation of first-year students in classroom teaching departments
SEZER A., İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U.
International Journal of Instruction
, cilt.10, sa.2, ss.55-68, 2017 (Scopus)
2017
201718. Examining the relationship between middle school students critical reading skills science literacy skills and attitudes A structural equation modeling
KARADEMİR E., ULUÇINAR U.
Journal of Education in Science, Environment and Health , 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Dusunme egitimi ogretim programinin degerlendirilebilirliginin degerlendirilmesi
ULUÇINAR U.
ESTÜDAM Eğitim Dergisi , 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201620. A model of Decision-Making based on critical thinking
ULUÇINAR U., Aypay A.
Egitim ve Bilim
, cilt.41, sa.185, ss.251-268, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201521. An investigation of university students’ attention levels in real classroom settings with Neurosky’s MindWave mobile (EEG) device 2
SEZER A., İNEL Y., Seçkin A. Ç., ULUÇINAR U.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2015, ss.61-69, 2015 (Scopus)
2013
201322. Lise ogrencilerinin ogrenme stillerinin elestirel dusunme egilimlerini yordama duzeyi
YÜCEL C., ULUÇINAR U.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi , 2013 (TRDizin)
2012
201223. Elestirel dusuncenin onemi ve ogretimi
DEMİR M., ULUÇINAR U.
MILLI EGITIM , 2012 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Student views on the effectiveness of a special education course prepared by the technology-assisted Understanding by Design model
ULUÇINAR U.
19th International Primary Teacher Education Symposium, Türkiye, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Findings of qualitative studies on the teaching for Understanding, Hunter model, and Authentic intellectual work
ULUÇINAR U.
The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), 04 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. Developing a scale of democratic values for primary school students
ULUÇINAR U., AKAR C.
V. International Congress of Social Sciences Research, Türkiye, 26 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. The effects of technology supported Ubd based instructional design training on student teachers’ flow experiences
ULUÇINAR U.
II. International Congress of Pedagogical Research, Türkiye, 15 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
20205. Students’ viewpoints on authentic performance tasks in special education course
ULUÇINAR U., DİNÇ E.
International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20206. Ilkokul ogrencileri icin elestirel dusunme egilimi olcegi gelistirme calismasi Gecerlilik ve guvenirlik analizi
AKAR C., ULUÇINAR U.
4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Türkiye, 03 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20207. İlkokul öğrencileri için eleştirel düşünme eğilimi ölçeği geliştirme çalışması: geçerlilik ve güvenirlik analizi
AKAR C., ULUÇINAR U.
4.Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2018
20188. Bir ozenli dusunme becerisi olarak aktif dusunme: Tasarimla anlama modeline dayali bir unite gelistirme calismasi
ARI A., ULUÇINAR U.
International Congress on Science and Education 2018 (ICSE2018), Türkiye, 23 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
20179. Lise ogrencilerinin ogrenme stillerinin cesitli degiskenler acisindan incelenmesi
ULUÇINAR U., İNEL Y.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, ss.248-249, (Özet Bildiri)
2017
201710. The development of caring thinking skills inventory based on problem scenarios: A study of validation and reliability.
ARI A., ULUÇINAR U.
5th International Congress on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201611. 8. sinif ortaokul ogrencilerinin farkliliklara saygi degerine iliskin imajlari
İNEL Y., UZTEMUR S., ULUÇINAR U., YUMUK M.
5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. 8 Sınıf ortaokul öğrencilerinin farklılıklara saygı değerine ilişkin imajları
İNEL Y., ÜZTEMUR S. S., ULUÇINAR U., YUMUK M.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.116-117, (Özet Bildiri)
2015
201513. An investigation of university students attention levels in real classroom settings with neurosky s mindwave mobile EEG device
SEZER A., İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U.
Intenational Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, ss.88-101, (Tam Metin Bildiri)
2014
201414. Karar vermeye dayali elestirel dusunce gelisim modeli
AYPAY A., ULUÇINAR U.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, 24 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201315. 2005 ve 2013 Fen ve teknoloji programlarinin karsilastirilmasi
DEMİR M., ULUÇINAR U.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 05 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201316. Sosyal bilgiler ogretmeni adaylarinin ilkogretim 8. sinif vatandaslik ve demokrasi dersi algilarinin metafor yoluyla belirlenmesi
İNEL Y., USLU S., ULUÇINAR U.
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 26 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2013
201317. Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının İlköğretim 8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Dersi Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi
İNEL Y., USLU S., ULUÇINAR U.
Uluslararası Sosyal Bİlgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.162, (Özet Bildiri)
2012
201218. An Investigation on Epistemological Beliefs of University Students
ULUÇINAR U., AKAR C., DEMİR M., DEMİRHAN G.
4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012), Barselona, İspanya, 2 Şubat - 05 Mayıs 2012, cilt.46, ss.5133-5137, (Tam Metin Bildiri)
2011
201119. Universite ogrencilerine göre ogretim uyelerinin demokratik degerlerinin degerlendirilmesi
YÜCEL C., AKAR C., DEMİRHAN G., ULUÇINAR U.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201120. Öğretmen adaylarının problem cozme becerileri ve deger tercihleri arasındaki iliskinin incelenmesi
AYPAY A., ULUÇINAR U., KAYA M. F., TOSUNTAŞ Ş. B.
1. Ulusal Değerler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201121. Öğretmen adaylarının problem çözme becerileri ve değer tercihleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYPAY A., ULUÇINAR U., KAYA M. F., TOSUNTAŞ Ş. B., Kocaağa A. B., TATLIER M., et al.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Bilimsel Düşünme ve Problem Çözme.
ULUÇINAR U.
Yuksekogretimde 21.yy becerileri, Aypay, Ahmet, Editör, Nobel Yayınları, ss.55-78, 2021
2021
20212. Eleştirel Düşünme
ULUÇINAR U.
Yuksekogretimde 21.yy becerileri , Aypay, Ahmet, Editör, Nobel Yayınları, ss.33-54, 2021
2021
20213. Caring Thinking in Kutadgu Bilig,
ULUÇINAR U., BATUR Z.
The Pandemic Process and New Horizons in Educational Sciences, Turhan Çetin, Yusuf İnel, Editör, SRA, Klaipeda, ss.159-177, 2021
2021
20214. Caring Thinking in Kutadgu Bilig
ULUÇINAR U., ULUTAŞ M., BATUR Z.
The Pandemic Process And New Horizons in Educational Sciences, Çetin Turhan, İnel Yusuf, Gürgil Fitnat, Editör, Strategic Researches Academy, Klaipeda, ss.159-178, 2021
2021
20215. Caring Thinking in Kutadgu Bilig
ULUÇINAR U., ULUTAŞ M., BATUR Z.
The Pandemic Process and New Horizons in Educational Sciences, ÇETİN, Turhan; İNEL, Yusuf; GÜRGİL, Fitnat, Editör, SRA Academic Publishing, ss.159-178, 2021
2018
20186. Nitel araştırmanın geçerliliği
DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018
2018
20187. Nitel araştırmanın geçerliği
GÜNEL E., DİNÇ E., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem akademi, ss.539-575, 2018