Doç. Dr. TOLGA KARGIN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

42

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

18

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

15

Proje

4

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2016

2011 - 2016

Doktora

Indiana University, Amerika Birleşik Devletleri

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Literacy in a new playground: Young children's literacy practices in commercially designed virtual play worlds

Indiana University

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

2017 - 2019

2017 - 2019

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Uşak Üniversitesi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Uşak Üniversitesi

2019 - 2020

2019 - 2020

Enstitü Müdür Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2017 - 2017

2017 - 2017

Memur

Erenler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Memur

2016 - 2016

2016 - 2016

Araştırma Laboratuarı Koordinatörü

Indiana University Playshop Research Lab, Araştırma Laboratuarı Koordinatörü

2008 - 2016

2008 - 2016

1416 Sayılı Kanun Kapsamında Resmi Burslu Öğrenci

University of Missouri - Indiana University, 1416 Sayılı Kanun Kapsamında Resmi Burslu Öğrenci

2006 - 2008

2006 - 2008

Sınıf öğretmeni

Kırıkkale İli Çelebi İlçesi Yeniyapan İlköğretim Okulu, Sınıf öğretmeni

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Çalışması

Eleştirel Medya Okuryazarlığı

Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Türkçe Eğitimi)

Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Sınıf Eğitimi)

Okuma Yazma Kuramları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Medya Okuryazarlığı

Seminer

Tez Çalışması

Eleştirel Okuma (Sınıf Eğitimi Tezsiz YL)

Uzmanlık Alan Dersi

Nitel Araştırmalarda Yeni Yöntemler (Sınıf Eğitimi)

Lisans

Lisans

Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı)

Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Öğretmenlik Uygulaması II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Eleştirel ve Analitik Düşünme (Ortak Seçmeli Ders)

Topluma Hizmet Uygulamaları (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili II (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili I (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili I (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Okul Deneyimi (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Okul Deneyimi (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği)

Türk Dili I (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı)

Türk Dili II (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili II (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı)

Türkçe I: Yazılı Anlatım (BÖTE Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Yazılı Anlatım I (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Pogramı)

Türk Dili I (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili II (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili I (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Öğretmenlik Uygulaması (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Okul Deneyimi (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türk Dili I (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Yazılı Anlatım I (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Yazılı Anlatım II (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Seçmeli: Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Okul Deneyimi (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türkçe I: Yazılı Anlatım (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Türkçe I: Yazılı Anlatım (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı)

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (5)

2018

2018

12. The commercial side of virtual play worlds

KARGIN T.

Phi Delta Kappan , cilt.99, sa.6, ss.14-19, 2018 (SSCI, Scopus) identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Çocukların Finansal Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Aile, Okul ve Finans Kuruluşlarının Rolü

DURAN E., KARGIN T.

Uşak Ekonomisi Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Çocukların Oluşturduğu Dijital Hikayelere Kuramsal Bir Bakış: Sosyo-materyal Okuryazarlıklar Kuramı

KARGIN T.

7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Okulöncesi Dönemde Biyografik Hikâyeler Aracılığı ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

Gürcan N., KARGIN T.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

4. Sınıf Öğretmenlerinin Medya Okuryazarlığı Üzerine Görüşleri

KARGIN T., Demir R.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Uygulamalarının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Sorunlarla Başa Çıkmalarına Etkisi

KARGIN T., Karataş A.

IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Uygulamalarının Okul öncesi Çocuklarının Beslenme Bilinci Kazanmaları Üzerine Etkisi

KARGIN T., CENGİZ Ş.

IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Local-global Maker-places: Toward an Instrument for International Maker Education

Keune A., Cain R., Dahn M., KARGIN T., Thompson N.

16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022, Virtual, Online, Japonya, 6 - 10 Haziran 2022, ss.2026-2027, (Tam Metin Bildiri) identifier

2021

2021

8. Çocukların Gözünden Çocuk YouTuber Videoları: Bir Eylem Araştırması

KARGIN T., Demir R.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Çocukların Gözünden Koronavirüs Salgını: Bir Eylem Araştırması

KARGIN T., Gürcan N.

VIIIth Internationa Eurasian Educational Research Congress, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Çocukların Kanıksanmış Masallar Üzerinde Yaptıkları Eleştirel Okuma Yazma Etkileşimlerinin İncelenmesi

KARGIN T., DURAN E.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Reading and Reproducing Fairy Tales with a Critical Lens

KARGIN T., DURAN E., MAZMAN S. G.

Reconceptualising Early Childhood Literacies:An International Conference, Manchester, İngiltere, 7 - 08 Mart 2019, ss.16, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Sınıf Öğretmenlerinin Harf Öğretiminde Bilişim Teknolojilerini ve Sosyal Ağları Kullanım Durumları

Bitir T., MAZMAN S. G., KARGIN T.

2nd International Education Research and Teacher Education Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Güncellenen Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi

DURAN E., DEMİRHAN G., AKGÜN E., KARGIN T., ÇOBAN O.

3rd International Research Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. 21. Yüzyıl Becerilerine Sahip İlkokul Öğretmeni Yetiştirmek

DURAN E., DEMİRHAN G., KARGIN T., AKGÜN E., ÇOBAN O.

3rd International Research Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. İnteraktif Dijital Kitap Uygulamaları Üzerine Bir İçerik Analizi: Skbrary iPad Uygulamasının Çok Kültürlülük Açısından Değerlendirilmesi

KARGIN T.

17. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Dijital Çağda Okuma-Yazma Eğitimi

KARGIN T.

17. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Küçük Çocukların Sanal Alem Oyunlarının Ticari Amaçlı Tasarımları Karşısında Eleştirel Okuma Yazma Kullanımları

KARGIN T.

16. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2017), Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Çocukların Sanal Alem Oyunlarındaki Okuma Yazma Etkinlikleri

KARGIN T.

16. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

19. Teaching Drama but Assessing Print: Multimodal Literacies, Workshop Assessments, and Children’s Play Performances

Wessel Powell C., KARGIN T., Wohlwend K.

Literacy Research Association 65th Annual Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Aralık 2015, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

20. Children's Social Interactions and Literacy Practices in Virtual Play Worlds

KARGIN T.

Eğitimde Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi (ETZ 2015), Ankara, Türkiye, 05 Aralık 2015, ss.356-365, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

21. Play in a New Playground: Children's Play and Literacy Engagements in the Club Penguin Virtual World

KARGIN T.

Educational Research and Publication Association (ERPA) International Congress on Education (ERPA 2014), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. Metacognitive awareness of grades 6, 7 and 8 students in reading process

TEMUR T., KARGIN T., YAĞAN S. A., BAYAR V.

World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4193-4199, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Değişen Dünyada Medya Okuryazarlığı: Eleştiren ve Üreten Çocuklar

KARGIN T.

Değişen Dünyanın Gelişen Çocukları: Dijital Teknolojinin Çocuk Gelişimi Üzerine Etkileri, Ferhat Karaman, Aylin Özdeş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.331-354, 2023

2022

2022

2. Erken Çocukluk Döneminde Dijital Okuryazarlıklar

KARGIN T.

Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji: Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun, Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.180-210, 2022

2021

2021

3. Eğitim Araştırmalarında İkincil Veri Kullanımı

KARGIN T.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-305, 2021

2018

2018

4. Hacking toys and remixing media: Integrating maker literacies into early childhood teacher education

Wohlwend K., Scott J. A., Yi J. H., Deliman A., KARGIN T.

Digital childhoods - Technologies in children’s everyday lives, Susan J. Danby, Marilyn Fleer, Christina Davidson, Maria Hatzigianni, Editör, Springer, ss.147-162, 2018

2018

2018

5. Nitel Yöntemlerin Özellikle Uygun Olduğu Durumlar

SÜMER M., KARGIN T.

Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-206, 2018

2013

2013

6. “Cause I know how to get friends-plus they like my dancing”: (L)earning the nexus of practice in Club Penguin

Wohlwend K., KARGIN T.

Children’s Virtual Play Worlds: Culture, Learning and Participation, Anna Burke, Jackie Marsh, Editör, Peter Lang, ss.79-98, 2013


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 18

h-indeksi (SCOPUS): 1