Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Indiana University, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Literacy in a new playground: Young children's literacy practices in commercially designed virtual play worlds
Indiana University
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorUşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2017 - 2019
2017 - 2019Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Uşak Üniversitesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Uşak Üniversitesi
2019 - 2020
2019 - 2020Enstitü Müdür Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2017
2017 - 2017Memur
Erenler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Memur
2016 - 2016
2016 - 2016Araştırma Laboratuarı Koordinatörü
Indiana University Playshop Research Lab, Araştırma Laboratuarı Koordinatörü
2008 - 2016
2008 - 20161416 Sayılı Kanun Kapsamında Resmi Burslu Öğrenci
University of Missouri - Indiana University, 1416 Sayılı Kanun Kapsamında Resmi Burslu Öğrenci
2006 - 2008
2006 - 2008Sınıf öğretmeni
Kırıkkale İli Çelebi İlçesi Yeniyapan İlköğretim Okulu, Sınıf öğretmeni
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Çalışması
Eleştirel Medya Okuryazarlığı
Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Türkçe Eğitimi)
Eğitim Araştırmalarında Yeni Nitel Yöntemler (Sınıf Eğitimi)
Okuma Yazma Kuramları
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Medya Okuryazarlığı
Seminer
Tez Çalışması
Eleştirel Okuma (Sınıf Eğitimi Tezsiz YL)
Uzmanlık Alan Dersi
Nitel Araştırmalarda Yeni Yöntemler (Sınıf Eğitimi)
Lisans
Lisans
Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı)
Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Öğretmenlik Uygulaması II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Eleştirel ve Analitik Düşünme (Ortak Seçmeli Ders)
Topluma Hizmet Uygulamaları (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili II (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili II (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili I (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili I (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Okul Deneyimi (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Okul Deneyimi (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği)
Türk Dili I (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı)
Türk Dili II (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili II (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı)
Türkçe I: Yazılı Anlatım (BÖTE Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Yazılı Anlatım I (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Pogramı)
Türk Dili I (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili II (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili I (İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Öğretmenlik Uygulaması (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Okul Deneyimi (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türk Dili I (Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Yazılı Anlatım I (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Yazılı Anlatım II (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Seçmeli: Çocuk ve Medya (Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Türkçe Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Okul Deneyimi (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Öğretmenlik Uygulaması I (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türkçe I: Yazılı Anlatım (Sınıf Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Türkçe I: Yazılı Anlatım (Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Pogramı)
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (5)
2023
20231. Nurturing Young Minds and Bodies: Exploring Critical Media Literacy Through Healthy Food Adventures
CENGİZ Ş., KARGIN T.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.5, ss.207-224, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Empowering Children's Media Literacy in the YouTube Era: Insights into Critical Awareness
KARGIN T., Demir R.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.14, sa.3, ss.92-112, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Exploring Critical Multimodal Literacy in Reconstructing Fairy Tales
KARGIN T.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.18, sa.3, ss.158-175, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Okulöncesi çocuklarında toplumsal cinsiyet kalıp yargıları: Bir eleştirel okuryazarlık çalışması
GÜRCAN N., Kargın T.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.34, ss.487-511, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Media Literacy in Elementary School From the Perspective of Elementary School Teachers
Kargın T., Demir R.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.20, sa.2, ss.148-158, 2023 (TRDizin)
2022
20226. HOT TOPICS IN LITERACY EDUCATION: WHAT TO STUDY, HOW TO STUDY? OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR: NE ÇALIŞMALI, NASIL ÇALIŞMALI?
DURAN E., KARGIN T.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.235, ss.1859-1876, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
20217. Dijital Çağ İçin Okuryazarlık Kuramları: Sosyal, Eleştirel, Çok Yönlü, Mekansal, Materyal ve Duyusal Bakış Açıları (Kathy A. Mills, 2016, Multilingual Matters)
KARGIN T.
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.128-131, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Aracılığıyla İlk Okuma Yazma Öğretimi
KARGIN T., Karataş A.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.1264-1284, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Öğretmenlerin Kitap Önerisinde Kullandıkları Ölçütlerin Çocuk Edebiyatının Temel İlkelerine Göre İncelenmesi
ARSLAN G., Kargın T.
Türk Kütüphaneciliği
, cilt.35, sa.4, ss.567-588, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202010. Çocuk YouTuberlar ve Paylaştıkları Videolar Üzerine Bir Doküman Analizi
Demir R., KARGIN T.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.6, ss.4091-4116, 2020 (TRDizin)
2018
201811. “Kids Don’t Make Money, and That is a Kids Game”: Children’sCritical Actions Against the Commercial Design of Club Penguin
KARGIN T.
Başkent University Journal of Education , cilt.5, sa.2, ss.146-156, 2018 (TRDizin)
2018
201812. The commercial side of virtual play worlds
KARGIN T.
Phi Delta Kappan
, cilt.99, sa.6, ss.14-19, 2018 (SSCI, Scopus)
2016
201613. Enriching and Assessing Young Children's Multimodal Storytelling
Wessel-Powell C., KARGIN T., Wohlwend K. E.
Reading Teacher
, cilt.70, sa.2, ss.167-178, 2016 (SSCI, Scopus)
2013
201314. The World of Penguins: The Role of Peer Culture in Young Children’s Interaction in Online Games
KARGIN T.
PRUEBAS , cilt.2, sa.1, ss.185-198, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Çocukların Finansal Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Aile, Okul ve Finans Kuruluşlarının Rolü
DURAN E., KARGIN T.
Uşak Ekonomisi Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Çocukların Oluşturduğu Dijital Hikayelere Kuramsal Bir Bakış: Sosyo-materyal Okuryazarlıklar Kuramı
KARGIN T.
7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Okulöncesi Dönemde Biyografik Hikâyeler Aracılığı ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Gürcan N., KARGIN T.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Sınıf Öğretmenlerinin Medya Okuryazarlığı Üzerine Görüşleri
KARGIN T., Demir R.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Uygulamalarının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Sorunlarla Başa Çıkmalarına Etkisi
KARGIN T., Karataş A.
IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Eleştirel Medya Okuryazarlığı Uygulamalarının Okul öncesi Çocuklarının Beslenme Bilinci Kazanmaları Üzerine Etkisi
KARGIN T., CENGİZ Ş.
IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2022), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Local-global Maker-places: Toward an Instrument for International Maker Education
Keune A., Cain R., Dahn M., KARGIN T., Thompson N.
16th International Conference of the Learning Sciences, ICLS 2022, Virtual, Online, Japonya, 6 - 10 Haziran 2022, ss.2026-2027, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Çocukların Gözünden Çocuk YouTuber Videoları: Bir Eylem Araştırması
KARGIN T., Demir R.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021), 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Çocukların Gözünden Koronavirüs Salgını: Bir Eylem Araştırması
KARGIN T., Gürcan N.
VIIIth Internationa Eurasian Educational Research Congress, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2019
201910. Çocukların Kanıksanmış Masallar Üzerinde Yaptıkları Eleştirel Okuma Yazma Etkileşimlerinin İncelenmesi
KARGIN T., DURAN E.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Reading and Reproducing Fairy Tales with a Critical Lens
KARGIN T., DURAN E., MAZMAN S. G.
Reconceptualising Early Childhood Literacies:An International Conference, Manchester, İngiltere, 7 - 08 Mart 2019, ss.16, (Özet Bildiri)
2018
201812. Sınıf Öğretmenlerinin Harf Öğretiminde Bilişim Teknolojilerini ve Sosyal Ağları Kullanım Durumları
Bitir T., MAZMAN S. G., KARGIN T.
2nd International Education Research and Teacher Education Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Güncellenen Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi
DURAN E., DEMİRHAN G., AKGÜN E., KARGIN T., ÇOBAN O.
3rd International Research Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. 21. Yüzyıl Becerilerine Sahip İlkokul Öğretmeni Yetiştirmek
DURAN E., DEMİRHAN G., KARGIN T., AKGÜN E., ÇOBAN O.
3rd International Research Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201815. İnteraktif Dijital Kitap Uygulamaları Üzerine Bir İçerik Analizi: Skbrary iPad Uygulamasının Çok Kültürlülük Açısından Değerlendirilmesi
KARGIN T.
17. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Dijital Çağda Okuma-Yazma Eğitimi
KARGIN T.
17. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201717. Küçük Çocukların Sanal Alem Oyunlarının Ticari Amaçlı Tasarımları Karşısında Eleştirel Okuma Yazma Kullanımları
KARGIN T.
16. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2017), Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Çocukların Sanal Alem Oyunlarındaki Okuma Yazma Etkinlikleri
KARGIN T.
16. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2015
201519. Teaching Drama but Assessing Print: Multimodal Literacies, Workshop Assessments, and Children’s Play Performances
Wessel Powell C., KARGIN T., Wohlwend K.
Literacy Research Association 65th Annual Conference, California, Amerika Birleşik Devletleri, 2 - 05 Aralık 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201520. Children's Social Interactions and Literacy Practices in Virtual Play Worlds
KARGIN T.
Eğitimde Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi (ETZ 2015), Ankara, Türkiye, 05 Aralık 2015, ss.356-365, (Tam Metin Bildiri)
2014
201421. Play in a New Playground: Children's Play and Literacy Engagements in the Club Penguin Virtual World
KARGIN T.
Educational Research and Publication Association (ERPA) International Congress on Education (ERPA 2014), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2010
201022. Metacognitive awareness of grades 6, 7 and 8 students in reading process
TEMUR T., KARGIN T., YAĞAN S. A., BAYAR V.
World Conference on Educational Sciences, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4193-4199, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Değişen Dünyada Medya Okuryazarlığı: Eleştiren ve Üreten Çocuklar
KARGIN T.
Değişen Dünyanın Gelişen Çocukları: Dijital Teknolojinin Çocuk Gelişimi Üzerine Etkileri, Ferhat Karaman, Aylin Özdeş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.331-354, 2023
2022
20222. Erken Çocukluk Döneminde Dijital Okuryazarlıklar
KARGIN T.
Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji: Uygulamalar, Araştırmalar ve Eğilimler, Dilek Altun, Feyza Tantekin Erden, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.180-210, 2022
2021
20213. Eğitim Araştırmalarında İkincil Veri Kullanımı
KARGIN T.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-305, 2021
2018
20184. Hacking toys and remixing media: Integrating maker literacies into early childhood teacher education
Wohlwend K., Scott J. A., Yi J. H., Deliman A., KARGIN T.
Digital childhoods - Technologies in children’s everyday lives, Susan J. Danby, Marilyn Fleer, Christina Davidson, Maria Hatzigianni, Editör, Springer, ss.147-162, 2018
2018
20185. Nitel Yöntemlerin Özellikle Uygun Olduğu Durumlar
SÜMER M., KARGIN T.
Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-206, 2018
2013
20136. “Cause I know how to get friends-plus they like my dancing”: (L)earning the nexus of practice in Club Penguin
Wohlwend K., KARGIN T.
Children’s Virtual Play Worlds: Culture, Learning and Participation, Anna Burke, Jackie Marsh, Editör, Peter Lang, ss.79-98, 2013
Desteklenen Projeler
2025 - 2027
2025 - 2027Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Okuryazarlığını Geliştirmeye Yönelik Mooc'Un Tasarlanması Ve Etkililiğinin Araştırılması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Altun D.(Yürütücü), Şimşek A. S., Özcan C., Akçapinar G., Orhan Özen S., Kargin T., et al.