Doç. Dr. MEHMET FATİH KAYA


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim Programları ve Öğretim, Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

65

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

6

Atıf (Scopus)

40

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

398

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

523

H-İndeks (Sobiad)

12

Atıf (Diğer Toplam)

43

Toplam Atıf Sayısı

617

Proje

4

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2018

2012 - 2018

Doktora

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye

2009 - 2012

2009 - 2012

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

4. sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik tersyüz sınıf modelinin uygulanması

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerinin Web tabanlı bir sistem yardımıyla ölçülmesi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim Programları ve Öğretim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2018 - 2023

2018 - 2023

Araştırma Görevlisi Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Araştırma Görevlisi

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)

2010 - 2010

2010 - 2010

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Dışı Etkinlikler

Öğretim Teknolojileri

Eğitime Giriş

Ölçme ve Değerlendirme

Test Dışı Teknikler

İlkokuma Yazma Öğretimi

Rehberlik

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Sporda Rehberlik

Özel Öğretim Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Öğretmenlik Uygulaması II

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. İlkokul Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Yapılan Tezlerin İncelenmesi

KAYA M. F.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2022), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcılıklarını Etkileyen Etmenlerin Belirlenmesi

KAYA M. F.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Extra-curricular Activities Participated by Teacher Candidates and Examining Their Contribution

KAYA M. F.

2nd International Congress of Pedagogical Research, Malezya, 15 - 16 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. İlkokul 4. Sınıf Teknoloji Destekli Sürece Dayalı Yazma Örneği

GİRMEN P., KAYA M. F., KILIÇ Z.

II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU(USEAS 2018), Muğla/Bodrum, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Özel Okul Ve Devlet Okulu Karşılaştırması: Tersyüz Sınıflar Uygulaması Çerçevesinde Bir Değerlendirme

KAYA M. F.

I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. İlkokul Öğretim Programlarında Teknoloji Entegrasyonu

KAYA M. F.

I. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. İlkokul Türkçe Dersinde Tersyüz Sınıflar Modelinin Kullanımına İlişkin Öğrenci ve Veli Görüşleri

GİRMEN P., KAYA M. F.

Eğitimde Gelecek Konferansı 2017, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Flipped Classrooms Model in Teaching Basic Language Skills in Primary Education: A Guide to Teachers

GİRMEN P., KAYA M. F.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Using Flipped Classrooms Model in the Development of Basic Language Skills and Enriching Activities: Digital Story and Games

GİRMEN P., KAYA M. F.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. İlkokul Türkçe Dersi Kapsamında Kukla Etkinliği Örneği

GİRMEN P., KAYA M. F.

IV. International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1890-1891, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Türkiye'de Sınıf Öğretmenliği Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Araştırma Eğilimleri

GİRMEN P., KILIÇ Z., KAYA M. F.

The 5th World Conference on Educational and Instructional Studies- WCEIS 2016, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uygulama Örnekleri

GİRMEN P., KILIÇ Z., KAYA M. F.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla/Bodrum, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Öğretmen Adaylarının Dinleme Türlerinin Belirlenmesi

KAYA M. F.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla/Bodrum, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Yazılı ve Görsel Medyada Yansımalarıyla İlkokulda Şiddet

GİRMEN P., KAYA M. F., KILIÇ Z.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. İlkokulda teknoloji kullanımı İlk okuma ve yazma öğretimi bağlamında bir değerlendirme

KAYA M. F.

International Conference on Emerging Trends in Multidisciplinary Research (ETMR-2015), İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Kasım 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. Creating digital story Sample practice

KAYA M. F.

International Conference on ICT in Language Teaching, Eskişehir, Türkiye, 4 - 05 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

17. İlkokul Türkçe dersleri için geliştirilen android tabanlı yapılandırılmış grid uygulamasının uygulanabilirliğinin incelenmesi

KAYA M. F., Kaya Ş. N.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2015), Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Çocukların dünyasından gerçek dünyaya Oyun ve oyuncak

KAYA M. F., AY Y., DEMİR Z. M., KILIÇ Z.

1. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

19. Gurup oyunlarında öğrenci etkileşimlerinin incelenmesi Kim biliyor oyunu örneği

KAYA M. F., Engür Bircan H.

1. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

22. Öğrencilerin değerlere ilişkin bilişsel yapıları Kelime İlişkilendirme Testi KİT uygulaması

GÖZ N. L., KAYA M. F., Şeyma Nur B.

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. The Determination of the In Class Applications of Visual Literacy and Problems faced During these Applications with Regard to the Views of Turkish Classroom Teachers

KAYA M. F.

4th World Conference of Educational Sciences, Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2205-2209, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

25. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme öğretme süreçlerine ilişkin görüşleri

KAYA M. F., IŞIKLI M., Deniz S., Sungurtekin D.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

26. Sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersi kapsamında gerçekleştirdikleri etkinlikler ve yaşadıkları sorunlar

GİRMEN P., KAYA M. F.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

30. Konu Bağımlı ve Konu Bağımsız Yazma Çalışmalarının Karşılaştırılması

ANILAN H., KAYA M. F., BAYRAK ÖZMUTLU E., Kaynaş E.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

31. Türkçe eğitiminde alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği Kelime ilişkilendirme testi (KİT)

KAYA M. F., TAŞDERE A., TANYILDIZI M. Ş., ALTUNDOĞAN H. S.

10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

32. Türkçe Eğitimi Alanında Yaşanan Sorunların Lisansüstü Tezlere Dayalı Olarak Belirlenmesi

GİRMEN P., KAYA M. F., Bayrak E.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.133-138, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. İdeal Okulun Mimarisi

AKAR C., KAYA M. F., ULUTAŞ M.

İDEAL OKUL Eğitimde İdeal İnsan ve Millîlik Arayışları, Arıcı, A. F. ve Başaran, M., Editör, Pegem Akademi, ss.101-122, 2023

2023

2023

2. İlk okuma Yazma Sürecini Etkileyen Etkenler

KAYA M. F.

Sınıf öğretmenleri ve adayları için İlkokullarda Dil Öğretimi, Hatice Ateş, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.139-165, 2023

2023

2023

3. Kısaltmalar

KAYA M. F.

Araştırma Makaleleri, Tezler Ve Bitirme Tezleri Yazarları İçin El Kitabı, Gülhan Karsak, H. & Şan, İ., Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.361-378, 2023

2021

2021

4. Hayat Bilgisi Öğretiminde Tersyüz Sınıf Modeli

KAYA M. F.

Güncel Yaklaşımlara Dayalı Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Gündoğan Aslı, Kılıç Zeynep, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.195-219, 2021

2020

2020

5. Ana Fikir ve Ana Fikir Öğretim Yöntemleri

KAYA M. F.

Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Özenç Mehmet, Özenç Emine Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.273-303, 2020

2016

2016

8. Dönüştürücü Sınıf Öğretimi ve Pedagoji - Yönetim Bağlantısı

AY Y., KAYA M. F.

Dönüştürücü Sınıf Yönetimi, Arı, Asım, Editör, Eğitim Kitabevi, ss.235-262, 2016

2015

2015

9. İkili Kodlama Kuramı

KAYA M. F.

Alternatif Öğrenme ve Öğretme Yaklaşım ve Yöntemleri, Asım Arı, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.35-52, 2015

2015

2015

10. 4MAT Öğretim Modeli

KAYA M. F., EKİMCİ B. G.

Alternatif Öğrenme ve Öğretme Yaklaşım ve Yöntemleri, Asım Arı, Editör, Eğitim Kitabevi, Konya, ss.15-34, 2015

2014

2014

11. Henüz atanamadık… Öğretmeniz ama… (Ücretli Öğretmenlik)

KAŞARCI İ., KAYA M. F., Filiz B.

Öğretmenlik Halleri Türkiye de Öğretmen Olmak Üzerine Nitel Bir Araştırma, Ahmet Aypay, Mustafa Sever, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.419-452, 2014

Öğrenci Projeleri

2023 - 2024

2023 - 2024

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN VE BU DÜZEYLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Ar-Ge Projesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 40

h-indeksi (SCOPUS): 2