Doç. Dr. SACİDE GÜZİN MAZMAN AKAR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Açık ve Uzaktan Öğrenme

Metrikler

Yayın

86

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

684

H-İndeks (WoS)

9

Atıf (Scopus)

713

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

3606

H-İndeks (Scholar)

21

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

5

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2013

2009 - 2013

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2007

2002 - 2007

Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Programlama performansını etkileyen faktörlerin bilişsel tabanlı bireysel farklılıklar temelinde modellenmesi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Sosyal ağların benimsenme süreci ve eğitsel bağlamda kullanımı

Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Açık ve Uzaktan Öğrenme

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2020

2014 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2014 - 2014

2014 - 2014

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2009 - 2014

2009 - 2014

Araştırma Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bologna Koordinatörü

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2019 - 2024

2019 - 2024

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi

2015 - 2024

2015 - 2024

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

Uşak Üniversitesi

2014 - 2024

2014 - 2024

Bölüm Başkanı

Uşak Üniversitesi

2021 - 2022

2021 - 2022

Dekan Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Nitel ve Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri

Eğitim Bilimlerinde İleri İstatistik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Eğitim İstatistiği ve Eğitim Araştırmaları

Eğitim İstatistiği

Eğitimde Bilişim Teknolojileri Entegrasyonu

BİLGİSAYAR DESTEKLİ NİCEL VERİ ANALİZİ

İleri İstatistik

Lisans

Lisans

TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI

OKUL DENEYİMİ

SEÇMELİ I İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ

Teknoloji Bağımlılığı

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ

Eğitimde Bilişim Teknolojileri I

BİLGİSAYAR-I

TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ-I

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

İçerik Yönetim Sistemleri

TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ

Özel Öğretim Yöntemleri I

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Bilgisayar-II

BİLGİSAYAR II

Temel Bilgisayar Bilimleri II

Eğitim Bilişim Teknolojileri II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Mesleki İngilizce

PSİKOLOJİK TESTLER

Mesleki Bilgisayar I

BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA

TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II

Makaleler

Tümü (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (1)
Scopus (14)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (13)

2010

2010

36. Modeling educational usage of Facebook

MAZMAN AKAR S. G., USLUEL Y.

Computers and Education , cilt.55, sa.2, ss.444-453, 2010 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus) identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. 9. Sınıf Öğrencilerinin İngilizceye Maruz Kalmaları ile İngilizce Dersine Karşı Kaygıları Arasındaki İlişki

Ertaş E., Ellialtı N., Mazman Akar S. G.

4. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 23 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. WHAT CAUSES STUDENTS TO FALL BEHIND IN ONLINE COURSES?

MAZMAN AKAR S. G.

9th International Conference on Social Sciences, Türkiye, 30 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. Öğretirken Öğreniriz: Öğretmen Adaylarının Öğreterek Öğrenme Sürecine İlişkin Deneyimleri

EKİCİ M., ORHAN ÖZEN S., SÜMER M., ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.

3rd Education Research and Teacher Education Congress/ ERTE Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Motivasyonlarının Farklı Değişkenler Açısında İncelenmesi

Sarıgül F., MAZMAN S. G.

IV. INSAC Educational Sciences Congress, Ereğli/Konya, 11 - 13 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Reading and Reproducing Fairy Tales with a Critical Lens

KARGIN T., DURAN E., MAZMAN S. G.

Reconceptualising Early Childhood Literacies:An International Conference, Manchester, İngiltere, 7 - 08 Mart 2019, ss.16, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Sınıf Öğretmenlerinin Harf Öğretiminde Bilişim Teknolojilerini ve Sosyal Ağları Kullanım Durumları

Bitir T., MAZMAN S. G., KARGIN T.

2nd International Education Research and Teacher Education Congress, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanımları

MAZMAN S. G., YOLERİ S.

5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. E-Öğrenme Ortamlarında Algılanan Karmaşık Görev Performans Ölçeği

MAZMAN S. G., ALTUN A.

5thInternational Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin WebPedagojik İçerik Bilgileri ve Teknoloji KabulDüzeyine İlişkin Algıları

MAZMAN S. G.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. The Adaptation Study of the ICT Use in Early Childhood Education Scale

YOLERİ S., MAZMAN S. G.

HumanitiesAnd Social Sciences Conference, 19 - 22 Mayıs 2017, ss.38, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

11. Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejileri: Bilgisayar ve Çevrimiçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlilik Algısının Rolü

ALAKURT T., MAZMAN S. G., KAHRAMAN M.

IVth International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1904-1906, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Ortaokul öğrencilerin matematik dersine bağlılık düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi

BİRGİN O., MAZMAN S. G., UZUN K., GÖKSU B., PEKER E. S., GÜMÜŞ B.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Eğitim Fakültelerinde Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersinin Müfredattaki Yerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisi

DELEN İ., MAZMAN S. G.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. İlkokul 4 Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Kara M., akar c., MAZMAN S. G.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.704, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Öğrenmede Bulut Bilişim ve Eğitsel Google Uygulamaları

ALAKURT T., KAHRAMAN M., MAZMAN S. G.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. İlkokul 4 Sınıf Öğretmenlerin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

ATLI Y., MAZMAN S. G., AKAR C.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu/Muğla, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.303, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Examination Of University Students Online Information Searching Strategies

MAZMAN S. G.

The International Journal of Arts Sciences (IJAS), 26 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. A cross cultural perspective on information communication technologies learning survey

ILGAZ H., MAZMAN AKAR S. G., ALTUN A.

11th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, CELDA 2014, Porto, Portekiz, 25 - 27 Ekim 2014, ss.265-269, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

20. Programlama –I Dersinin BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Programlama İlişkin ÖzYeterlilik Algıları Üzerine Etkisi

MAZMAN S. G., ALTUN A.

1st International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 26 - 28 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

21. How Prior Knowledge and Colour Contrast Interfere Visual Search Processes in Novice Learners An Eye Tracking Study

SÖNMEZ D., ALTUN A., MAZMAN S. G.

International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2012), 19 - 21 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

23. Benimseme Sürecinde Bireylerin Temkinlilik ya da Yenilikçiliğini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçme Aracı

USLUEL Y., MAZMAN S. G.

11th International Educational Technology Conference (IETC 2011), 25 - 27 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

24. Aşkar P Altun A Cangöz B Mazman S G 2011 E öğrenme İçin Ontoloji ve Bilişsel Profil Uygulamaları

AŞKAR P., ALTUN A., TAVAT B., MAZMAN AKAR S. G.

11th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

25. Individual differences in different level mental rotation tasks an eye movement study

MAZMAN S. G., ALTUN A.

IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2010), 15 - 17 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

26. Bölüm web sitelerinin kullanılabilirlik testi otantik kullanıcılarla ve otantik görevlerle bir durum çalışması

MAZMAN S. G., TÜZÜN H., akbal s., YENİAD M.

4th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 24 - 26 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

27. Identification of User Patterns in Social Networks by Data Mining Techniques: Facebook Case

BOZKIR A. S., MAZMAN S. G., SEZER E.

2nd International Symposium on Information Management in the Changing World, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2010, ss.68-73, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

28. Comparative examination of computer and internet usage of PISA Balkan Countries

USLUEL Y., KELECİOĞLU H., MAZMAN S. G.

13th International Conference ”ICT in the Education of the Balkan Countries”, 17 - 19 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

29. Öğretmen Adaylarının Web Kullanım Amaçları Yenilikçi Temkinli Olma Durumlarına Göre Farklılık Gösteriyor mu

USLUEL Y., MAZMAN S. G.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, 16 - 18 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

30. Student s Reflections About Podcast Creation and Usage ProcesseS

MAZMAN S. G., USLUEL Y., ÖZEKE V.

10th International Educational Technology Conference (IETC), 26 - 28 Nisan 2010, ss.1363-1366, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

31. Eğitimde Yeniliklerin Yayılımı Kabulü Ve Benimsenmesi Sürecinde Önemli Rol Oynayan Ögeler 7 9 Ekim Trabzon Türkiye

USLUEL Y., MAZMAN S. G.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

32. FARKLI AKADEMİK BİRİMLERE VE CİNSİYETLERE GÖRE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARA KARŞI TUTUMLARI VE BİLGİSAYAR BECERİLERİ

KARAMAN M. K., MAZMAN S. G.

3.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.1264-1270, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

33. Farklı Akademik Birimlere ve Cinsiyetlere Göre Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayara Karşı Tutumları ve Bilgisayar Becerileri

KARAMAN M. K., MAZMAN S. G.

3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

34. Prospective Teachers Awareness of Collaborative Web 2 0 Tools

USLUEL Y., MAZMAN S. G., ARIKAN A.

The IADIS International Conference WWW /Internet, 19 - 22 Kasım 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

35. Adoption of Web 2 0 tools in distance education

USLUEL Y., MAZMAN S. G.

Procedia - Social and Behavioral Science, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.818-823, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

36. Social İnfluence in The Adoption Process And Usage Of İnnovation Gender Differences

MAZMAN S. G., USLUEL Y., ÖZEKE V.

World Academy of Science, Engineering and Technology, 28 - 30 Ocak 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

37. The Usage of Social Networks in EducationalContext

MAZMAN S. G., USLUEL Y.

World Academy of Science, Engineering and Technology, 28 - 30 Ocak 2009, ss.404-408, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Uzaktan Eğitimde Öğretmenin Netliği (Teacher Clarity At a Distance)

ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.

Üniversiteler için Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı (The Distance Learning Playbook for College and University Instruction), Arif Altun, Petek Aşkar, Editör, Nobel Yayınevi, Uşak, ss.78-97, 2022

2022

2022

2. Uzaktan Eğitimde Öğretmenin Netliği (Teacher Clarity At a Distance)

ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.

K-12 Sınıfları İçin Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı: Her Ortamda Katılım ve Etki Yaratmak İçin Öğretim (THE DISTANCE LEARNING PLAYBOOK, Grades K-12: Teaching for Engagement and Impact in any Setting), Arif Altun, Petek Aşkar, Editör, Nobel Yayınevi, Uşak, ss.79-100, 2022

2022

2022

3. Uzaktan Eğitimde Öğretmenin Netliği

ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.

Üniversiteler için Uzaktan Eğitim Başucu Kitabı (The Distance Learning Playbook for College and University Instruction), Aşkar Petek, Altun Arif, Editör, Nobel Yayınevi, ss.79-97, 2022

2022

2022

4. THE DISTANCE LEARNING PLAYBOOK, Grades K-12: Teaching for Engagement and Impact in any Setting

ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.

K-12 Sınıfları İçin UZAKTAN EĞİTİM BAŞUCU KİTABI: Her Ortamda Katılım ve Etki Yaratmak İçin Öğretim (THE DISTANCE LEARNING PLAYBOOK, Grades K-12: Teaching for Engagement and Impact in any Setting), Aşkar Petek, Altun Arif, Editör, Nobel Yayınevi, ss.80-100, 2022

2021

2021

5. Temellendirilmiş Kuram

MAZMAN AKAR S. G.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, PEGEM, Ankara, ss.714-722, 2021

2021

2021

6. Geçerlilik

EFE R., ASLAN EFE H., ÇOBANOĞLU AKTAN D., BELLİBAŞ M. Ş., ŞAD S. N., ALKAN V., et al.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-305, 2021

2016

2016

7. Öğrenmede Bulut Bilişim ve Eğitsel Google Uygulamaları

ALAKURT T., KAHRAMAN M., MAZMAN S. G.

Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Demirel, Özcan, Dinçer, Serkan, Editör, Pegem, Ankara, ss.1183-1198, 2016

2015

2015

8. Durumlar İçi Gösterimler: İncelemek ve Betimlemek

MAZMAN S. G., aliye ı. k.

Nitel Veri Analizi, Altun Akbaba Sadegül, Ersoy Ali, Editör, pegem akademi, Ankara, ss.90-141, 2015

2015

2015

9. Durumlar Arası Gösterimler: Düzenlemek ve Açıklamak

MAZMAN S. G.

Nitel Veri Analizi, AltunAkbaba Sadegül, Ersoy Ali, Editör, pegem akademi, Ankara, ss.207-237, 2015

2012

2012

10. Individual differences in different level mental rotation tasks: an eye movement study

MAZMAN S. G., ALTUN A.

TOWARDS LEARNING AND INSTRUCTION IN WEB 3.0: ADVANCES IN COGNITIVE AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, Pedro Isaias, Dirk Ifenthaler, Kinshuk, Demetrios G. Sampson, J. Michael Spector, Editör, New York: Springer, ss.231-243, 2012

2010

2010

11. Identification of User Patterns in Social Networks by Data Mining Techniques: Facebook Case

BOZKIR A. S., MAZMAN S. G., SEZER E.

Technological Convergence and Social Networks in Information Management, Kurbanoğlu Serap , Al Umut , Erdoğan Phyllis Lepon , Tonta Yaşar , Uçak Nazan, Editör, Springer Berlin Heidelberg, ss.145-153, 2010


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 763

h-indeksi (SCOPUS): 7