Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Eğitmenlik Deneyimlerinin İncelenmesi


Creative Commons License

ORHAN OZEN S., mazman akar s. g.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.585-600, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmada öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenme ortamında edindikleri çevrimiçi eğitmenlik deneyimleri ve algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen durum çalışmasında, öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitmenlik deneyimlerinden yola çıkarak bu süreçte eğitmenler için ortaya çıkabilecek problemler ve olası çözüm önerileri belirlenmiştir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinin iki farklı bölümünde okumakta olan ve Öğretim Teknolojileri dersinde çevrimiçi eğitmenlik sürecini deneyimleyen 22 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama sürecinde yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve video ders kayıtları üzerinden gözlem notları alınmıştır. Elde edilen görüşme verileri üzerinde içerik analizi yürütülmüş ve elde edilen bulgular gözlem notları ile desteklenmiştir. İçerik analizi sonucunda ortaya çıkan kodlar dört tema altında toplanmıştır. Buna göre birinci tema katılımcıların çevrimiçi eğitmenlik sürecinde yaşadığı deneyimler, ikinci tema bu süreçte yaşadıkları/yaşanabilecek aksaklıklara ilişkin çözüm önerileri, üçüncü tema bu deneyimin mesleki katkısına ilişkin görüşleri ve dördüncü tema gelecekte çevrimiçi eğitmenlik eğitimi üzerine verilebilecek bir program içeriği hakkındaki görüşleridir.
This study aimed to examine the online teaching experiences and perceptions of pre-service teachers in an online learning environment. In this case study, the problems that may arise for the instructors in the online teaching process and possible solution suggestions to these problems were determined based on the online teaching experiences of the pre-service teachers. 22 pre-service teachers who were studying in two different departments of a state university and experienced the online teaching process in the Instructional Technologies course participated in the study. In the data collection process, a structured interview form was used and observation notes were taken over video lecture recordings. Content analysis was carried out on the obtained interview data and the findings were supported by observation notes. The codes that emerged as a result of the content analysis were grouped under four themes. The first theme is the experiences of participants on online teaching process, the second theme is their suggestions for solutions to the problems they have experienced/may experience in this process, the third theme is their views on the professional contribution of this experience, and the fourth theme is their views on the content of a program that can be given on online teacher education in the future.