Doç. Dr. FATMA ÖZÜDOĞRU


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.

Metrikler

Yayın

71

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

8

Atıf (Scopus)

36

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

2

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2016

2008 - 2016

Bütünleşik Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr), Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2007 - 2018

2007 - 2018

Öğretim Görevlisi

Uşak Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Yabancı Diller Bölümü

2006 - 2007

2006 - 2007

Öğretim Görevlisi

İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İngiliz Dili Meslek Yüksekokulu, Hazırlık Bölümü

Yönetimsel Görevler

2014 - 2016

2014 - 2016

Bölüm Başkanı

Uşak Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

UZMANLIK ALAN DERSİ

TEZ ÇALIŞMASI

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE EĞİLİMLER VE GELİŞMELER

SEMİNER

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ

ALTERNATİF OKUL SİSTEMLERİ

Lisans

Lisans

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ (PEDAGOJIK FORMASYON)

İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II (PEDAGOJIK FORMASYON)

EĞİTİME GİRİŞ (PEDAGOJIK FORMASYON)

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I (PEDAGOJIK FORMASYON)

OKULLARDA RPD UYGULAMALARI I

SEÇMELİ: MESLEKİ İNGİLİZCE (OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ)

EĞİTİME GİRİŞ

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

KURUM DENEYİMİ

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME

SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME II

SINIF YÖNETİMİ

OKULLARDA GÖZLEM

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

MESLEKİ İNGİLİZCE III

YABANCI DİL II

MESLEKİ İNGİLİZCE II

MESLEKİ İNGİLİZCE I

MESLEKİ İNGİLİZCE IV

YABANCI DİL I

TEMEL İNGİLİZCE (HAZIRLIK)

Makaleler

Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. 2019'dan 2024'e Türkçe dersi öğretim programlarında değişim: Ortaokul düzeyinde karşılaştırmalı bir inceleme.

DİKMEN M. İ., ÖZÜDOĞRU F.

International İstanbul Congress on the Future of Education, Kocaeli, Türkiye, 28 Mayıs 2025, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarının ve bağlılıklarını etkileyen etkenlerin incelenmesi

SAKALLIOĞLU G., ÖZÜDOĞRU F.

15th International Forum of Educational Administration (IFEA-15), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.67-68, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Comparing Turkish 2015 Environmental Education and 2022 Environmental Education and Climate Change Curriculum

ÖZÜDOĞRU F.

Climate Crisis and its Coping Strategies Conference - International Conference of Al-Qasemi Academic College 2023, Baqa-El-Gharbia, İsrail, 12 - 15 Mart 2023, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Türkiye’de Farklılaştırılmış Öğretim Konusunda Yapılan Araştırmaların İncelenmesi

ÖZÜDOĞRU F., SAKALLIOĞLU G., GİRGİN A., ALTINER N.

3.Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, cilt.1, ss.87-109, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Tasarımın İlerlemesi ve Pedagojisi (P2D): Öğretmen Eğitimi Programlarında Tasarım Temelli Pedagojinin Kavramsallaştırılması

DEMİR K., DELEN İ., ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., ÖZÜDOĞRU F., KUZU DEMİR E. B., et al.

8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2021), Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, cilt.1, ss.139, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Examining the factors that predict preservice teachers’ curriculum literacy

ÖZÜDOĞRU F.

9th International Congress on Curriculum and Instruction, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.49-50, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Teachers’ and Coding Instructors’ Ideas About the Information Technology and Software Course and Curriculum

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, cilt.1, ss.395-396, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Comparative Analysis of 8th Grade English Language Curriculum and the Common European Framework of Reference for Languages

ÖZÜDOĞRU F.

1st International Congress of Human Studies, Ankara, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2018, cilt.1, ss.132, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. The Opinions of Prospective Teachers Being Trained in Pedagogical Formation Certificate Programme about the Professional Competency of Instructors

ÖZÜDOĞRU F.

1st International Congress of Human Studies, Ankara, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2018, cilt.1, ss.131, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. The readiness of prospective teachers for cultural responsive teaching

ÖZÜDOĞRU F.

8th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, VİYANA, Avusturya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.1, ss.196, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. The relationship between ESP learners’ academic achievement, perceived competence, perceived instructor autonomy-support and classroom engagement

ÖZÜDOĞRU F.

8th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, VİYANA, Avusturya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.1, ss.195, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. A study on EFL learners’ foreign language speaking anxiety

ÖZÜDOĞRU F.

2nd International Contemporary Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, cilt.1, ss.313-322, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. The effect of process-based academic writing course on students’ writing anxiety, motivation and academic achievement

ÖZÜDOĞRU F., ÖZÜDOĞRU M.

2nd International Contemporary Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, cilt.1, ss.352-360, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

14. Analysis of Curriculum Evaluation Studies Conducted in Foreign Language Education in Turkey

ÖZÜDOĞRU F.

6th International Conference on Literature, Languages, Humanities and Social Sciences (L2HSS-2017), Paris, Fransa, 7 - 08 Aralık 2017, cilt.1, ss.77, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Technological, pedagogical and content knowledge (TPACK) of mathematics teachers

Özüdoğru M., Özüdoğru F.

5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. The effect of situated learning on students’ vocational English learning

ÖZÜDOĞRU M., ÖZÜDOĞRU F.

5th International Congress on Curriculum and Instruction, MUĞLA-MARMARİS, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.1, ss.152, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Analysing university English preparatory class students self regulation strategies and motivational beliefs

ÖZÜDOĞRU F.

1st International Conference on Studies in Education, BARSELONA, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, cilt.1, ss.50-60, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. An English language needs analysis of preparatory students at a Turkish state university

ÖZÜDOĞRU F.

1st International Conference on Studies in Education, BARSELONA, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, cilt.1, ss.61-73, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. Evaluation of the voluntary English preparatory program at a Turkish state university

ÖZÜDOĞRU F.

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.1, ss.32-33, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. How do teachers evaluate primary school 2nd grade English language teaching curriculum?

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.

2nd Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 06 Aralık 2015, ss.37, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. The analysis of the views of English teachers about the 2nd grade English curriculum

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, cilt.1, ss.113-114, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. The analysis of research conducted to evaluate the effectiveness of in service training programs: Turkey's sample

ÖZÜDOĞRU F., ÖZÜDOĞRU M.

3rd International Conference on New Horizons in Education, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 5 - 07 Haziran 2012, cilt.1, ss.645-654, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

23. The application of English teaching assistantship program in Turkey

ÖZÜDOĞRU F., ADIGÜZEL O. C.

1st Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, cilt.1, ss.28, (Özet Bildiri)

2011

2011

24. John Dewey: Okul, toplum ve eğitim

SELVİ K., BELGİN S., ÖZÜDOĞRU F.

1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, cilt.1, (Özet Bildiri)

2011

2011

25. Türkiye deki üniversitelerin sundukları yaşamboyu öğrenme uygulamaları ve olanaklarının incelenmesi

SAĞLAM M., FUNDA Ç., ÖZÜDOĞRU F.

3. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, KKTC, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 22 - 25 Haziran 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. İklim Değişikliğinin Öğretim Programlarındaki Yeri

ÖZÜDOĞRU F.

İklim Okuryazarlığı Kitabı ve İklim İçin Tasarla Etkinlikleri, DELEN İBRAHİM, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.145-160, 2024

2024

2024

2. Farklılaştırılmış Öğretim ile ilgili Efsanelerin ve Yanlış Algıların Belirlenmesi ve Giderilmesi

ÖZÜDOĞRU M., ÖZÜDOĞRU F.

Eğitim Programları ve Öğretimde İleri Araştırmalar, ÖZÜDOĞRU MELİKE, Editör, Yaz Yayınları, Afyon, ss.1-18, 2024

2024

2024

3. The Need For Culturally Responsive Teaching in the Context of Türkiye

ÖZÜDOĞRU F., ÖZÜDOĞRU M.

Advances in Education Sciences, DALKILIÇ MEHMET, SOSLU ÖZAY, Editör, Platanus Publishing, Ankara, ss.59-81, 2024

2023

2023

4. Yabancı Dil Eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim

ÖZÜDOĞRU F., ÖZÜDOĞRU M.

Yabancı Dil Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar, Ersin Çilek, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.33-53, 2023

2023

2023

5. Yabancı Dil Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme

ÖZÜDOĞRU M., ÖZÜDOĞRU F.

Eğitim Bilimleri Araştırmaları, Harun Şahin, Ayberk Bostan Sarıoğlan, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.177-199, 2023

2022

2022

6. Tasarım Temelli Araştırma

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Sedat Şen, İbrahim Yıldırım, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.355-378, 2022

2022

2022

7. Sosyobilimsel Konular ve Teknoloji Destekli Öğretim

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, BAHADIR NAMDAR, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.141-159, 2022

2022

2022

8. Öğretmen eğitiminde tasarım ve pedagojiye odaklanma zamanı: İhtiyacı anlama

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

Tasarım temelli pedagoji kitabı: Avrupa öğretmen eğitimi programlarında tasarım temelli pedagojik alan bilgisi, DELEN İBRAHİM, Editör, Uşak Üniversitesi, Uşak, ss.13-31, 2022

2022

2022

9. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Kapsamında İngilizce Eğitiminde Tasarım Temelli Çevrimiçi Uygulamalar

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması: Planlama, Uygulama, Değerlendirme ve İyileştirme, NAZİRE BURÇİN HAMUTOĞLU, BARIŞ ÇUKURBAŞI, MÜBİN KIYICI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.295-322, 2022

2022

2022

10. P2D Etkinlik ve Değerlendirme Çerçevesi

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

Tasarım Temelli Pedagoji Kitabı: Avrupa Öğretmen Eğitimi Programlarında Tasarım Temelli Pedagojik Alan Bilgisi, DELEN İBRAHİM, Editör, Uşak Üniversitesi, Uşak, ss.149-153, 2022

2021

2021

11. Time to Focus on Design and Pedagogy in Teacher Education: Understanding the Gap

DELEN İ., ÖZÜDOĞRU F.

Design Based Pedagogy Book: Design Based Pedagogical Content Knowledge Across European Teacher Education Programs, DELEN İBRAHİM, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2021

2021

2021

12. Teknoloji Destekli Öğretim Materyali Hazırlama

ÖZÜDOĞRU F., DELEN İ.

Teknoloji Destekli Öğretim: Güncel Gelişmeler, İbrahim Yıldırım, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.75-98, 2021

2021

2021

13. Hassas Durumlarda Araştırma ve Eğitim Araştırmalarının Hassas Yönleri

DELEN İ., ÖZÜDOĞRU F.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım KIROĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.228-244, 2021

2021

2021

14. Teknoloji Okuryazarlığı ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi

DELEN İ., ÖZÜDOĞRU F.

Teknoloji Destekli Öğretim: Güncel Gelişmeler, İbrahim Yıldırım, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.59-73, 2021

2018

2018

15. Comparative Analysis of 8th Grade English Language Curriculum and the Common European Framework of Reference for Languages

ÖZÜDOĞRU F.

Current Debates on Social Sciences: Human Studies 1, Karacagil, Z., Anaz, E., Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.344-353, 2018

Ödüller

Ocak 2024

Ocak 2024

Tübitak Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 36

h-indeksi (SCOPUS): 3