Eğitim Bilgileri
2011 - 2014
2011 - 2014Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan bilgisayar temelli materyallerin 6. sınıf öğrencilerinin dikkat ve motivasyon düzeylerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin ölçek kullanma becerilerinin geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilimler Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2015 - 2020
2015 - 2020Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2008 - 2015
2008 - 2015Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - 2020
2018 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2007
2007 - 2007Öğretmen
Dereköy İlköğretim Okulu, Öğretmen
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
İleri İstatistiksel Analizler
SOSYAL BİLGİLERDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İNCELEMELERİ
Seminer
Sosyal Bilgilerde Beceri Öğretimi
Nicel Araştırmalarda Veri Toplama ve Analiz
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Seminer
İlkokul Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş
Vatandaşlık Bilgisi
Lisans
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ
Lisans
SEÇMELİ I
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ
SEÇMELİ II: ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
VATANDAŞLIK BİLGİSİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SİYASET BİLİMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SOSYAL PROJE GELİŞTİRME
SEÇMELİ II
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ
ÜLKELER COĞRAFYASI
OKUL DENEYİMİ
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Eskiçağ Tarihi ve Uygarlığı
Bilişim Teknolojileri ve Eğitimi
Makaleler
Tümü (38)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (16)
2025
20251. Who is Responsible and for How Much? An Analysis of the Responsibility Value by Student-and School-Related Factors
İNEL Y., Gökalp A., ÖNGER S.
Participatory Educational Research
, cilt.12, sa.3, ss.273-291, 2025 (Scopus)
2022
20222. Democratic behaviour tendency scale at school: A validity and reliability study
DEĞİRMENCİ N., KILCAN B., İNEL Y., GÖKALP A.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.175-191, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. The Mediation Role of Responsibility and Benevolence between Eighth Grade Secondary School Students' Empathy Skills and the Value of Justice
GÖKALP A., İNEL Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.3, ss.633-643, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. An Analysis of Secondary School Students' Empathy Skills in terms of Student- and School-Related Variables
GÖKALP A., İNEL Y.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.17, sa.1, ss.40-57, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. TEACHERS’ METAPHORIC PERCEPTIONS ABOUT THE TEACHERS’ ROOM ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLER ODASINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
Gökalp A., İnel Y., Üztemur S., Ünal A. İ.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.234, ss.1441-1456, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
20226. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılan Materyallerin Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
AKKEYİK U., İNEL Y.
Gelecek Vizyonlar Dergisi , cilt.6, sa.3, ss.63-82, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Preservice Social Studies Teachers' Opinions About Mobile Augmented Reality Applications
DEĞİRMENCİ N., İNEL Y.
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.10, sa.3, ss.268-289, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. The mediating role of responsibility and friendship between empathy skill and benevolence
GÖKALP A., İNEL Y.
JOURNAL OF FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY (IRAN) , cilt.15, sa.2, ss.202-212, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Empati Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması
GÖKALP A., İNEL Y.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.32-45, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Üniversite Öğrencilerinin Küresel İklim Değişikliğine Yönelik Farkındalık Ölçeği
DENİZ M., İNEL Y., SEZER A.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.25, sa.43, ss.252-264, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Üniversite Öğrencilerinin Küresel İklim Değişikliğine İlişkin Farkındalık Ölçeği
DENİZ M., İNEL Y., SEZER A.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.43, ss.252-264, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Barış Abi”yle değer öğretimi: Barış Manço eserlerinde değerler
UZTEMUR S., SEVİGEN E., İNEL Y.
Başkent University Journal of Education , cilt.8, sa.1, ss.107-117, 2021 (TRDizin)
2020
202013. Kuantum Öğrenme Modelinin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Başarılarına, Kaygılarına ve Üst Bilişsel Farkındalıklarına Etkisi
ÜNAL A. İ., İNEL Y.
Öğretmen Eğitiminde Yenilikçi Araştırmalar Dergisi , cilt.1, sa.1, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. An Action Research Study on Teaching the Landform Concepts in a Fifth Grade Social Studies Course
İNEL Y., URHAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.7, sa.2, ss.144-155, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Sosyal Bilgiler Öğretim Programına Yönelik Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğretmen Adaylarıyla Geliştirilmesi: Bir Eylem Araştırması
DEĞİRMENCİ N., İNEL Y.
Journal of Innovative Research in Social Studies
, cilt.3, sa.2, ss.90-113, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim ve Uygulamalarında Teknolojinin Entegre Edilmesine Yönelik Algıları
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.10, ss.125-149, 2020 (TRDizin)
2020
202017. Ortaokul Öǧretmenlerinin Epistemolojik Inançlari ve Öǧrenen Özerkligini Destekleme Davranislari Arasindaki Iliskiler: Ögretme-Ögrenme Anlayislarinin Araci Degisken Rolü
ÜZTEMUR S., DİNÇ E., İNEL Y.
Egitim ve Bilim
, cilt.45, sa.202, ss.211-239, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201918. Çalışma Grubu Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Olan Türkiye’deki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.1-17, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Akran Arabuluculuk Eğitiminin Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerine Etkisi Ve Akran Arabuluculuğuna Yönelik Görüşleri
GÖKALP A., İNEL Y.
Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi , cilt.54, sa.1, ss.638-661, 2019 (TRDizin)
2019
201920. Review of master's theses in the field of social studies education between 2008 and 2014
Duman A., İNEL Y.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.66-73, 2019 (Scopus)
2018
201821. Ortaokul Öğrencilerinin Hoşgörü Eğilimlerinin İncelenmesi
İNEL Y., GÖKALP A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.13, sa.27, ss.847-877, 2018 (TRDizin)
2018
201822. Ortaokul Öğrencilerinin Epistemolojik İnançlarının Ölçülmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
UZTEMUR S., DİNÇ E., İNEL Y.
Van YÜzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1459-1489, 2018 (TRDizin)
2018
201823. The effect of using the 4MAT teaching method in 6th-grade social studies education on the academic achievement of students
İNEL Y.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.8, sa.3, ss.440-458, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201824. The Effect of 4mat Method on The Academic Achievement of Students in Social Studies Education.
İNEL Y.
REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE (RIGEO) , cilt.8, sa.3, ss.440-458, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201825. Ortaokul Öğrencilerinin Devlet Ve Hükümet Kavramlarına Yönelik Bilişsel Yapılarının Tespiti
İNEL Y., ÜNAL A. İ.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.1-13, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201826. Ortaokul Öğrencilerinin Adalet Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
İNEL Y., urhan E., ÜNAL A. İ.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.8, sa.2, ss.340-363, 2018 (TRDizin)
2018
201827. $8^{th}$ Year Secondary School Pupils’ Perceptions Democratic Values: A Phenomenological Analysis
üztemur s., Dinç E., INEL Y.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.786-825, 2018 (TRDizin)
2018
201828. Model Analizi Etkinliği: Ortaokul Öğrencileri Hangi DeğerleriKimden Öğreniyor?
İNEL Y., URHAN E.
Gelecek Vizyonlar Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.44-51, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201729. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Değerlere Sahip OlmaDüzeylerinin Çeşitli Değişkenler Çerçevesinde İncelenmesi
AKAR C., İNEL Y., YALÇINTAŞ E.
Journal of Current Researcheson Educational Studies , cilt.7, sa.2, ss.41-57, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201730. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılan Bilgisayar TemelliMateryallerin 6. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat Düzeylerine EtkisininElektroansefalografi Cihazı Aracılığıyla Tespiti
İNEL Y., ÇETİN T.
Journal of History Culture and Art Research
, cilt.6, sa.4, ss.831-848, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201731. Coğrafya Konuların Öğretiminde Materyal Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
İNEL Y., SEZER A.
Journal of History Culture and Art Research
, cilt.6, sa.3, ss.473-491, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201732. The relationship between attention levels and class participation of first-year students in classroom teaching departments
SEZER A., İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U.
International Journal of Instruction
, cilt.10, sa.2, ss.55-68, 2017 (Scopus)
2016
201633. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Yönetim Biçimleri Kavramlarına Yönelik Algılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Tespiti.
İNEL Y., AKAR C., ÜZTEMUR S. S.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.9, sa.28, ss.523-540, 2016 (TRDizin)
2016
201634. Epistemik İnanç Ölçeği Türkçeye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
DİNÇ E., İNEL Y., ÜZTEMUR S. S.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.767-783, 2016 (TRDizin)
2015
201535. İki Boyutlu Matematik Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKÇAKIN V., CEBESOY Ü. B., İNEL Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.283-301, 2015 (TRDizin)
2015
201536. An investigation of university students’ attention levels in real classroom settings with Neurosky’s MindWave mobile (EEG) device 2
SEZER A., İNEL Y., Seçkin A. Ç., ULUÇINAR U.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2015, ss.61-69, 2015 (Scopus)
2012
201237. Uşak İlinde Kültürel ve Sportif Amaçlı Yapılan Atçılık ve Sorunları
DENİZ M., SEZER A., İNEL Y.
TURK DUNYASI ARASTIRMALARI , cilt.101, sa.200, ss.203-230, 2012 (TRDizin)
2012
201238. Uşak İlinde Kültürel ve Sportif Olarak Yapılan Atçılık ve Sorunları
DENİZ M., SEZER A., İNEL Y.
Türk Dünyası Araştırmaları , cilt.101, sa.200, ss.203, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Empati Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
GÖKALP A., İNEL Y.
V. International Congress of Social Sciences Research, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2021, ss.303-313, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitimle Yürütülen Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri
YILDIRIM T., İNEL Y., GÖKALP A.
VIII. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, ss.1043-1048, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. TÜRKİYE’DE SURİYE GÖÇÜ SONRASINDA SURİYELİ MÜLTECİLERE VERİLEN KAPSAYICI EĞİTİM ÜZERİNE BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI
KAYA M., İNEL Y., ÇETİN T.
13th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Antalya, Türkiye, 26 Mayıs 2021, cilt.2, ss.136-157, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. YARDIMSEVERLİK ÖLÇEĞİ: GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
İNEL Y., GÖKALP A.
13th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Antalya, Türkiye, 26 Mayıs 2021, cilt.1, ss.479-488, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ JEOLOJİK MİRAS VE KIZILCAHAMAM - ÇAMLIDERE JEOPARK FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ
İNEL Y., ÇETİN T.
5th International Conference on Multidisciplinary Sciences (icomus), Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2020, ss.380-389, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRK İSLAM BİLGİNLERİ HAKKINDA FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ
İNEL Y.
5 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (icomus), Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2020, ss.371-379, (Tam Metin Bildiri)
2020
20207. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN, VELİLERİN VE ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ BECERİLERİNE İLİŞKİN ÖNEM SIRALARI
KIBICI N., İNEL Y.
5th International Conference on Multidisciplinary Sciences (icomus), Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2020, ss.18-19, (Özet Bildiri)
2019
20198. Investigating The Perceptions of Secondary School Students About ‘Culture’ Concept Via The Word Association Test
ÇETİN T., İNEL Y., yel ü.
4. International Research Congress on Social Sciences, Türkistan, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019, ss.400-412, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Türkiye’de Eğitim Alanında Artırılmış Gerçeklik Konusunda Yapılmış Tezlerin İncelenmesi
İNEL Y., DEĞİRMENCİ N., GÖK R., BABACAN A.
4. International Research Congress on Social Sciences, Türkistan, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019, ss.332-346, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Kuantum Öğrenme Modelinin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Risk Alma Eğilimlerine Etkisi
İNEL Y., ÜNAL A. İ.
4. International Research Congress on Social Sciences (11-13 September 2019), Türkistan, Kazakistan, 11 - 13 Eylül 2019, ss.123-132, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Coğrafi Kavramların Öğretimine İlişkin Çalışmaların İncelenmesi
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A., DUMAN A.
II. INTERNATIONAL CONGRESS ON GEOGRAPHICAL EDUCATION, Eskişehir, Türkiye, 03 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Ortaokul öğrencilerinin vatan sevgisine yönelik zihin haritaları
ACUN İ., İNEL Y.
III. International Conference on Aweraness, Çanakkale, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Ortaokul öğrencilerinin kültürel miras kavramına yönelik bilişsel yapıları
ACUN İ., İNEL Y.
III. International Conference on Aweraness, Çanakkale, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OYUN TERCİHLERİ
SEZER A., İNESİ M. A., IŞIKLI M., İNEL Y.
1. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 02 Kasım 2019, ss.28, (Özet Bildiri)
2018
201815. Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Merakı: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
İNEL Y., GÖKALP A., UZTEMUR S.
III. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Skopje, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, ss.502-510, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersliği Hakkındaki Görüşleri
İNEL Y., UZTEMUR S., GÖKALP A.
III. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Skopje, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, ss.539-548, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Ortaokul öğrencilerinin demokratik değerlere ilişkin bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla incelenmesi
DİNÇ E., SEZER A., ÜZTEMUR S., İNEL Y.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi
DİNÇ E., SEZER A., UZTEMUR S., İNEL Y.
İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.225-234, (Tam Metin Bildiri)
2018
201819. Milli Egemenlik ve Milli Bağımsızlık Kavramlarının Öğretimi Üzerine Bir Eylem Araştırması
İNEL Y., URHAN E., DEĞİRMENCİ N.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.503-504, (Özet Bildiri)
2018
201820. Witkin’in Bilişsel Sitil Farklarına Göre Tasarlanmış Sınıf Ortamında Alan Bağımlı Ve Alan Bağımsız Öğrenciler İçin Harita Okuryazarlığı Becerisi kazandırmaya Yönelik Olarak Tasarlanmış Etkinliklerin Sınanmasına Dayalı Bir Eylem Araştırması
İNEL Y., URHAN E.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.501-502, (Özet Bildiri)
2018
201821. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitime Teknoloji Entegrasyonuna İlişkin Algıları
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.473-474, (Özet Bildiri)
2018
201822. Öğretmen Adaylarının Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Farkındalık Düzeyleri: Türkiye Uşak Üniversitesi Örneği
SEZER A., İNEL Y., TOPAL E.
International Central Asia Symposium, Bishkek, Kırgızistan, 18 - 20 Nisan 2018, ss.49, (Özet Bildiri)
2017
201723. Eğitimsel Veri Madenciliği ve Veri Toplama Aracı Tasarımı
İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., SEZER A.
II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. Lise ogrencilerinin ogrenme stillerinin cesitli degiskenler acisindan incelenmesi
ULUÇINAR U., İNEL Y.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, ss.248-249, (Özet Bildiri)
2017
201725. Yeni Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
İNEL Y., URHAN E., ÜNAL A. İ.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, ss.60, (Özet Bildiri)
2017
201726. Eğitimsel Veri Madenciliği: Bir Veri Toplama Aracı Tasarımı
İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., SEZER A.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, ss.5-6, (Özet Bildiri)
2017
201727. Investigation of mathematics anxiety levels of social science teacher candidates in terms of different variables
İNEL Y., AKÇAKIN V.
International Symposium on Social Studies Education VI, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.321-322, (Özet Bildiri)
2017
201728. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Matematik Kaygı Düzeylerinin farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNEL Y., AKÇAKIN V.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.321-322, (Özet Bildiri)
2017
201729. Ortaokul Öğrencileri’nin Adalet Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
İNEL Y., URHAN E., Ünal A. İ.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.317-318, (Özet Bildiri)
2017
201730. Teachers' views on mathematics connections in the social studies curriculum
İNEL Y., AKÇAKIN V., YALÇIN D.
International Congress of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Matematik İlişkilendirmelerine Yönelik Öğretmen Görüşleri
İNEL Y., AKÇAKIN V., YALÇIN D.
International congress Of Eurasıan Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.131-132, (Özet Bildiri)
2016
201632. Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler programında yer alan bazı kavramlara ilişkin bilişsel yapıları
İNEL Y., Oran M.
1. International Academic Research Congress, 3 - 05 Kasım 2016, ss.517, (Özet Bildiri)
2016
201633. 8 Sınıf ortaokul öğrencilerinin farklılıklara saygı değerine ilişkin imajları
İNEL Y., ÜZTEMUR S. S., ULUÇINAR U., YUMUK M.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.116-117, (Özet Bildiri)
2016
201634. 8. sinif ortaokul ogrencilerinin farkliliklara saygi degerine iliskin imajlari
İNEL Y., UZTEMUR S., ULUÇINAR U., YUMUK M.
5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bazı temel sosyal bilim derslerine ilişkin görüşleri ve akademik branş memnuniyetleri
DİNÇ E., İNEL Y.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.250-251, (Özet Bildiri)
2015
201536. An investigation of university students attention levels in real classroom settings with neurosky s mindwave mobile EEG device
SEZER A., İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U.
Intenational Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, ss.88-101, (Tam Metin Bildiri)
2015
201537. Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
İNEL Y., Topal E.
I. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, SARAYBOSNA, Bosna-Hersek, 2 - 06 Mayıs 2015, ss.977-983, (Tam Metin Bildiri)
2013
201338. Sosyal bilgiler ogretmeni adaylarinin ilkogretim 8. sinif vatandaslik ve demokrasi dersi algilarinin metafor yoluyla belirlenmesi
İNEL Y., USLU S., ULUÇINAR U.
II. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 26 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2013
201339. Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının İlköğretim 8. Sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Dersi Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi
İNEL Y., USLU S., ULUÇINAR U.
Uluslararası Sosyal Bİlgiler Eğitimi Sempozyumu II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Haziran 2013, ss.162, (Özet Bildiri)
2012
201240. Assesing the quality of students’ work:Digital tools
YÜCEL C., TARMAN B., DİNÇ E., ACUN İ., İNEL Y.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.485, (Özet Bildiri)
2009
200941. Çokkültürcü Vatandaşlığın Jeopolitiği
İNEL Y., ARIBAŞ K., DUMAN A.
I: Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.426-429, (Tam Metin Bildiri)
2012
201242. İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Doğrudan Verilecek Değerlerin Öğretmenler ve Veliler Açısından Önemi
İNEL Y., UYGUN K., PEKDEMİR H.
3. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, ss.35, (Özet Bildiri)
2012
201243. Demokrasi Vatandaşlık ve İnsan Haklarına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme
YÜCEL C., ACUN İ., İNEL Y.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.149, (Özet Bildiri)
2010
201044. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersi Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ERMİŞ H., UYGUN K., İNEL Y.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.673-681, (Tam Metin Bildiri)
2009
200945. Coğrafya Öğretim Mekanı
ARIBAŞ K., DENİZ M., DUMAN A., İNEL Y.
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
200846. Akdeniz Bölgesi Valilik İnternet Siteleri ve Coğrafya Eğitimi
ARIBAŞ K., İNEL Y.
International Symposium on Social Sciences Education, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.76-83, (Tam Metin Bildiri)
2007
200747. The Effects of the Yazıköy Epicentred Burdur Earthquake May 12 1971 on the Residents of the Village
DEMİRKAYA H., İNEL Y.
International Symposium on Geography. Environment and Culture in the Mediterranean Region, Antalya, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. COĞRAFYA EĞİTİMİNDE WEBQUEST UYGULAMALARI VE KULLANIMI
ÇETİN T., İNEL Y.
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-1, ARTVİNLİ EYÜP, DEĞİRMENCİ YAVUZ, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.313-325, 2021
2021
20212. Self-Control Scale: A Validity and Reliability Analysis
GÖKALP A., İNEL Y.
The Pandemic Process and New Horizons in Educational Sciences, ÇETİN TURHAN, İNEL YUSUF, GÜRGİL FİTNAT, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.193-206, 2021
2021
20213. ÖRNEK UYGULAMALAR İLE ARTIRILMIŞ VE SANAL GERÇEKLİK
İNEL Y., DEĞİRMENCİ N., GÖKALP A.
COĞRAFYA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, SEZER ADEM, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.277-320, 2021
2020
20204. An Analysis of Participation in Leisure Activities by Social Studies Teachers
İNEL Y., KUZU V.
New Horizons in Social Studies Education, Çetin Turhan, Kılcan Bahadır, İnel Yusuf, Çepni Osman, Editör, SRA Academic Publishing, Klaipeda, ss.471-492, 2020
2019
20195. Roger Cousinet
İNEL Y.
Dünya Eğitimine Yön Verenler I-II, Mustafa SAFRAN, Bahri ATA, Hüseyin KÖKSAL, Talip ÖZTÜRK, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.195-208, 2019
2019
20196. Demokratik Hayat
İNEL Y.
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, ACUN İsmail, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.85-100, 2019
2018
20187. Nitel araştırmanın geçerliliği
DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018
2018
20188. A Study on The Mathematics Anxiety of Social Studies Teacher Candidates
İNEL Y., AKÇAKIN V.
Current Trends in Social Studies Education, Turhan ÇETİN, Almasa MULALIC, Selahattin KAYMAKÇI, Editör, LAMBERT, Beau Bassin, ss.337-347, 2018
2018
20189. A Study on the Mathematics Anxiety of Social Studies Teacher Candidates
İNEL Y., AKÇAKIN V.
Current Trends in Social Studies Education, , Editör, Lambert, Beau Bassin, ss.337-347, 2018
2018
201810. Dokümanlar
DİNÇ E., İNEL Y.
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan DİNÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.377-431, 2018
2018
201811. Nitel araştırmanın geçerliği
GÜNEL E., DİNÇ E., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem akademi, ss.539-575, 2018
2017
201712. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE WEBQUEST UYGULAMALARI
ÇETİN T., İNEL Y.
COĞRAFYA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, SEZER ADEM, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.243-254, 2017
2017
201713. The Effects of Computer-Based Materials in The SocialStudies Classroom on The Motivation Levels of 6th GradePupils
İNEL Y., ÇETİN T.
Current Trends in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva Irina, Atasoy Emin, Kotseva Violeta, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA, Sofija, ss.613-626, 2017
2010
201014. Yükseköğretim ve Araştırmalarda Siyasi Müdahale
İNEL Y.
Günümüzde Eğitim, Bahri ATA, Talip ÖZTÜRK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.163-165, 2010
2009
200915. Fichte nin Yaşadığı Dönemde Almanya
İNEL Y.
Fichte nin Eğitim Üzerine Düşünceleri ve Türkiye deki Yansımaları, ATA Bahri, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.17-23, 2009
Desteklenen Projeler
2015 - 2015
2015 - 2015Pamukkale ve Denizli Çevresinde Doğa Eğitimi 4
TÜBİTAK Projesi
SEZER A., KARA H. (Yürütücü), ACAR D., İNEL Y.
2013 - 2015
2013 - 2015Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Coğrafya Derslerinde Farklı Uyaranlara Karşı Verdikleri Beyinsel Tepkilerin EEG Elektroansefalografi Yoluyla Tespiti
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U., SEZER A. (Yürütücü), İNEL Y.
2011 - 2015
2011 - 2015Democratic citizenship and human rights education Proje No TR2009 0136 01
UFUK 2020 Projesi
İNEL Y., YÜCEL C.
2011 - 2012
2011 - 2012İnternet Destekli Etkin İnsan Hakları Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi (110K556 TÜBİTAK)
TÜBİTAK Projesi
YÜCEL C., ACUN İ. (Yürütücü), AKAR C.
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Anadolu Üniversitesi, Türkiye