Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye
2007 - 2009
2007 - 2009Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Lisans
İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
An Analysis of Science Teachers’xx Genetics Literacy and Related Decision Making Process
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen eğitiminde anlamlandırma ve örgütleme stratejileri kullanımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kavram öğrenmelerine etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2015 - 2018
2015 - 2018Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2015
2010 - 2015Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2010
2008 - 2010Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2016 - 2021
2016 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2017 - 2019
2017 - 2019Dekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorVisiting Scholar
Stockholm University, Visiting Scholar
2016 - 2016
2016 - 2016Visiting Scholar
Erasmus Staff Teaching Mobility, Visiting Scholar
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Fen Bilimleri derslerinde sosyobilimsel konular ve uygulamaları
Fen Bilimleri Eğitiminde FeTeMM Uygulamaları
Nitel araştırma yöntemleri ve fen eğitimindeki uygulamaları
Tez Çalışması I
Uzmanlık Alan Dersi I
Fen Bilimleri Eğitiminde FeTeMM Uygulamaları
Çevre Kirliliği ve Kontrolünün Fen Eğitimindeki Yeri
Seminer
Uzmanlık Alan Dersi II
Tez Çalışması II
FEN BİLİMLERİ DERSLERİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE UYGULAMALARI
Lisans
Lisans
Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı
Fen Öğretimi ve Laboratuvar Uygulamaları I
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Fen ve Teknoloji Öğretimi I
ÇEVRE EĞİTİMİ
YER BİLİMİ
Fen ve Teknoloji Öğretimi II
Seçmeli II (Fen, Teknoloji ve Toplum)
Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Özel Öğretim Yöntemleri II
OKUL DENEYİMİ I
Genetik ve Biyoteknoloji
Genel Biyoloji
Özel Öğretim Yöntemleri I
GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI II
Genel biyoloji Laboratuvarı I
Yer Bilimi
Genel biyoloji Laboratuvarı II
Makaleler
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (10)
2024
20241. Effectiveness of STEM-based Instruction: Preservice Mathematics Teachers’ Opinions and Its Effects on Self Efficacy
Akcakin V., Cebesoy U. B.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.134-147, 2024 (TRDizin)
2023
20232. Exploring Science Teachers’ Distance Education Experiences: A Private School Case
Kaynak S., CEBESOY Ü. B.
Contemporary Issues in Technology and Teacher Education , 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20213. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM TUTUMLARI İLE MÜHENDİSLİK BİLGİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)
Sevim K., TÜRKMEN L., CEBESOY Ü. B.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.1-21, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Investigating Turkish pre-service science teachers’xx moral reasoning in genetics related socioscientific issues
CEBESOY Ü. B.
Journal of Learning Sciences , cilt.4, sa.1, ss.20-30, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. Tasarım Temelli FeTeMM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine, Tutumlarına ve Bilgi Düzeylerine Etkisi
Uysal E., CEBESOY Ü. B.
SDU International Journal of Educational Studies
, cilt.7, sa.1, ss.60-81, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Tasarım Temelli FeTeMM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerine ve FeTeMM Öğretimi Yönelimlerine Etkisinin İncelenmesi
Özkızılcık M., CEBESOY Ü. B.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.177-204, 2020 (TRDizin)
2019
20197. Ortaokul Öğrencilerinin Organ Bağışına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği
Tetik S., CEBESOY Ü. B.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.983-1004, 2019 (TRDizin)
2019
20198. Genetik ve Genetik Uygulamalarına Yönelik Tutum ve Anlayış Ölçeği: Türkçe Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
CEBESOY Ü. B., KARIŞAN KORUCU D.
Başkent University Journal of Education , cilt.6, sa.2, ss.283-293, 2019 (TRDizin)
2019
20199. Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Gerçekleştirilen Tez Çalışmalarının Eğilimi: Bir İçerik Analizi
Tok G., CEBESOY Ü. B.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.22-53, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Exploration of Preservice Science Teachers Nature of Science Understandings
KARIŞAN D., CEBESOY Ü. B.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.44, sa.44, ss.161-177, 2018 (TRDizin)
2018
201811. Investigation of Turkish Seventh GradeStudents’ Awareness about Nature
Kiraz U., CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
International Electronic Journal of Environmental Education , cilt.8, sa.1, ss.64-81, 2018 (Scopus)
2018
201812. 5. Sınıf Öğrencilerinin Zirai ve Organik Gübre Kullanımı Konusundaki Farkındalıklarının İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
Ayaz B., CEBESOY Ü. B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, ss.297-314, 2018 (TRDizin)
2018
201813. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Uygulamalarına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uysal E., CEBESOY Ü. B., KARIŞAN KORUCU D.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.9, sa.1, ss.1-14, 2018 (TRDizin)
2018
201814. Ortaokul Öğrencilerinin Organ Bağışına ve Organ Nakline Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
tetik s., CEBESOY Ü. B.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.486-506, 2018 (TRDizin)
2017
201715. Öğretmen Adaylarının Dijital Öykü Oluşturma Deneyimleri
uslupehlivan e., KURTOĞLU ERDEN M., CEBESOY Ü. B.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, ss.1-22, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İklim Değişikliği Farkındalıklarının İncelenmesi
Tok G., CEBESOY Ü. B., BİLİCAN K.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.8, sa.2, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. An Interdisciplinary Study on 8th Grade Middle GradeStudents’ Learning Difficulties of Line Graphs in Heat Temperature Unit
TEKEREK B., CEBESOY Ü. B.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.307-322, 2017 (TRDizin)
2017
201718. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Özyeterlik Algılarının İncelenmesi
CEBESOY Ü. B., KARIŞAN D.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.1377-1415, 2017 (TRDizin)
2016
201619. 7th Grade Students Mathematical Difficulties in Force and Motion Unit
CEBESOY Ü. B., YENİTERZİ B.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.5, sa.1, ss.18-32, 2016 (ESCI)
2015
201520. İki Boyutlu Matematik Kaygısı Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKÇAKIN V., CEBESOY Ü. B., İNEL Y.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.283-301, 2015 (TRDizin)
2014
201421. Investigation of Science and Technology Exam Questions in Terms of Mathematical Knowledge
CEBESOY Ü. B., TEKEREK B.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.116, sa.21, ss.2711-2716, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.37, ss.100-117, 2013 (TRDizin)
2013
201323. Pre Service Science Teachers Perceptions of Self Regulated Learning in Physics
CEBESOY Ü. B.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION , cilt.2, sa.1, ss.4-18, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201024. llköğretim II Kademe Fen ve Teknoloji Programının Çevre Eğitimi Açısından Karşılaştırmalı İncelenmesi
CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
BİBAD Biyoloji Bilimleri Araştırma Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.159-168, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. The effectiveness of STEM based instruction on pre-service science teachers’ problem solving skills
Özkızılcık M., CEBESOY Ü. B.
International LUMAT Symposium 2019, Jyvaskyla, Finlandiya, 5 - 06 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Investigating Pre-service Science Teachers’ cognitive structures about earth science concepts
CEBESOY Ü. B., Fotbolcu C.
International LUMAT Symposium 2019, Jyvaskyla, Finlandiya, 5 - 06 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Investigating Turkish pre-service primary science teachers’ decision-making on controversial issues: The case of abortion
CEBESOY Ü. B., Chang Rundgren S. N.
TEPE 2019 CONFERENCEQUALITY TEACHERS AND QUALITY TEACHER EDUCATION: RESEARCH, POLICY AND PRACTICE, 16 - 18 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BEN VE ÇEVREM ÜNİTESİ KAPSAMINDA GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARININ İNCELENMESİ
CEBESOY Ü. B.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğtimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel FeTeMM kavramlarına yönelik bilişsel yapılarının incelenmesi
Özkızılcık M., CEBESOY Ü. B., TAŞDERE A.
Vth International EurasianEducational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. What Editor Wants?
CEBESOY Ü. B.
Education Conference EDUCCON 2017, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Investigation of Pre-service Science Teachers’ Attitudes towards Genetics Applications
Uysal E., CEBESOY Ü. B., KARIŞAN D.
International conference on Best Practices and inovations in Education (INOVED), İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Investigation of Classroom Teacher Candidates’ awarenessabout Global Warming and Climate Change
Tok G., CEBESOY Ü. B., BİLİCAN K.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Investigation of Classromm Teacher Candidates’xx Awareness about Global Warming and Climate Change
Tok G., CEBESOY Ü. B., BİLİCAN K.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Sharing Good Practice Examples: Climate Refugees
CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education., İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENETİK KONUSUNA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ
TAŞDERE A., CEBESOY Ü. B.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin doğa unsurlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi
Kiraz U., DÖNMEZ ŞAHİN M., CEBESOY Ü. B.
1st Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma deneyimleri
Uslupehlivan E., KURTOĞLU ERDEN M., CEBESOY Ü. B.
1st Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. 5. sınıf öğrencilerinin zirai ve organik gübre kullanımı konusundaki farkındalıklarının incelenmesi: Bir eylem araştırması
AYAZ B., CEBESOY Ü. B.
1st Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. The role of mentoring in developing pre-service teachers’ pedagogical content knowledge
CEBESOY Ü. B.
12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Decision-making patterns of science teachers: A case of genetics dilemmas
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
90th The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. A closer look into Genetics Literacy Assessment Inventory: Findings from evolution dimension.
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
EVOlutionary Knowledge for Everyone (EvoKE 2017), 5 - 08 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. Fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin gelişiminde yapılandırılmış öğrenme desteği Genetik ünitesi örneği
CEBESOY Ü. B.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.158, (Özet Bildiri)
2016
201619. Investigation of Pre Service Primary Teachers Cognitive Structures About Environmental Problems Through Word Association Tests
CEBESOY Ü. B., TAŞDERE A.
The European Conference on Educational Research (ECER) 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, Dublin, İrlanda, 22 - 26 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Is STEM possible for Turkey? What Teacher Educators Think about STEM?
CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.
International Symposium on STEM Education (ISSE), 6 - 08 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. When science meets with technology Understanding genetics controversies via lenses of technology
CEBESOY Ü. B., DELEN İ.
Research in Education and Science (ICRES 2016), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. What is really STEM? Teachers’ perspectives: A case from Turkey
CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.
International Symposium on STEM Education (ISSE), 6 - 08 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. Türkiye’de fen eğitimi alanında yapılan bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.
II. Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Examination of Pre service Science Teachers Reasoning Patterns in Genetics Literacy Issues A Turkish Perspective
CEBESOY Ü. B.
II. Cyprus International Congress of Education Research, 3 - 05 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Matematik Entegrasyonuna Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
CEBESOY Ü. B., YENİTERZİ B.
The International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201526. What do Pre service Science Teachers think about genetics literacy issues
CEBESOY Ü. B.
The International Conferance on Best Practies and Innovations in Education, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. An example of integrating mathematics to science Graphs and living organisms
CEBESOY Ü. B., MEHMETLİOĞLU DEMİRKIRAN D., YENİTERZİ B.
The 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201428. Reflections of Mathematics into Science Line Graphs In Heat temperature Unit
YENİTERZİ B., CEBESOY Ü. B.
International Society of Educational Research (ISER) World Conference, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201429. Genetics Literacy Perspectives from In service and Pre service Teachers
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
International Society of Educational Research (ISER) World Conference, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201430. Looking from Gender Perspective into Genetics Literacy Pre service Science Teachers in Turkey
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
Twenty-First International Conference on Learning, 15 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2013
201331. Middle School Students Mathematical Difficulties in Force and Motion Unit
YENİTERZİ B., CEBESOY Ü. B., Kılıçaslan F. N.
European Conference on Educational Research, 10 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201332. Investigation of Science and Technology Exam Questions in Terms of Mathematical Knowledge
CEBESOY Ü. B., TEKEREK B.
5th World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
2012
201233. Are in service science teachers genetically literate Some preliminary findings
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
Applied Education Congress (APPED), 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201234. Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Konferansı, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201235. Pre Service Science Teachers Perceptions of Self Regulated Learning in Physics Usak University Case
CEBESOY Ü. B.
IV. International Congress of Educational Research, 4 Mayıs - 07 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2011
201136. Pre service science teachers’ genetic literacy level and attitudes towards genetics
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
World Conference on Learning, Teaching and Administration, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.56-60, (Tam Metin Bildiri)
2011
201137. The Comparative Effects of Elaboration and Organization Strategies on Students Academic Achievement and Attitudes in Science Education
CEBESOY Ü. B., AKINOĞLU O.
at World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201138. Identification of pre service science teachers’ genetics literacy level
CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.
World Conference of New Trends in Science Education (WCNTSE), 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201139. Investigation of recent research studies in gifted education
GÜÇYETER Ş., CEBESOY Ü. B.
Excellence in Education 2011: Giftedness Creativity Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201140. Fen Eğitiminde Kullanılan Anlamlandırma ve Örgütleme Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
CEBESOY Ü. B., AKINOĞLU O.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 Nisan - 29 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201141. Fen Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı
CEBESOY Ü. B.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 - 29 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2010
201042. Ilköğretim I kademe fen ve teknoloji programının çevre eğitimi açısından karşılaştırmalı incelenmesi
CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2009
200943. Fen bilimleri alanındaki öncü Türk Bilim Kadınları
CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
International Multidisciplinary Women Congress, 13 - 16 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200944. Botanik Flora ve Vejetasyon Alanında Çalışan Kadın Bilim İnsanının Karşılaştığı Sorunlar
DÖNMEZ ŞAHİN M., CEBESOY Ü. B.
International Multidisciplinary Women Congress, 13 - 16 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200945. Ilköğretim II kademe fen ve teknoloji programının çevre eğitimi açısından karşılaştırmalı incelenmesi
CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.
IX. Ulusal Ekoloji ve Çevre Konferansı, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Probleme Dayalı STEM Uygulamaları
CEBESOY Ü. B.
STEM Eğitimine Yolculuk: STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Kaya, Esin; Yıldırım, Bekir, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.213-231, 2023
2022
20222. Considering Evolution as a Socioscientific issue: An activity for Higher Education
CEBESOY Ü. B.
Learning evolution through socioscientific issues, Sá-Pinto, X., Beniermann, A., Børsen, T., Georgiou, M., Jeffries, A., Pessoa, P., Sousa, B., & Zeidler, D.L., Editör, UA Editora, Universidade de Aveiro, Aveiro, ss.152-168, 2022
2022
20223. Sosyobilimsel konular ve yurttaş bilimi
CEBESOY Ü. B.
Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Namdar, Bahadır, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.221-243, 2022
2022
20224. Çevre Sorunları ve Çözümler
CEBESOY Ü. B.
Çevre Eğitimi, Hasan Genç, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.53-72, 2022
2021
20215. Investigating Turkish Pre-Service Primary Teachers' Environmental Moral Reasoning Patterns on Environmental Dilemmas
CEBESOY Ü. B.
Handbook of Research on Environmental Education Strategies for Addressing Climate Change and Sustainability, Ahmed Karmaoui, Abdelkrim Ben Salem, & Mohd Talha Anees, Editör, IGI Global, ss.39-62, 2021
2021
20216. Kavram Öğretimi
CEBESOY Ü. B.
İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican, Kader; Pehlivan, Burcu, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.93-128, 2021
2021
20217. Sosyobilimsel konularda karar verme süreci
CEBESOY Ü. B.
Sosyobilimsel Konular, Yenilmez Türkoğlu, Ayşe; Karışan, Dilek, Editör, Eğiten Yayıncılık, Ankara, ss.119-142, 2021
2020
20208. Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde SEE-SEP modeli
CEBESOY Ü. B.
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular, Murat Genç, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.155-180, 2020
2020
20209. Koronavirüs Salgını (Covid-19) Sürecinde Dünya Genelinde Okulların Kapanması ve Uzaktan Eğitime Geçilmesi Üzerine Bir Analiz
KURT A., KURTOĞLU ERDEN M., CEBESOY Ü. B.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020, Buket Akkoyunlu, Ferhan Odabaşı, Aytekin İşman, Editör, Pegem Akademi, ss.453-476, 2020
2018
201810. Nitel araştırmanın geçerliliği
DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018
2018
201811. Nitel araştırmanın geçerliği
GÜNEL E., DİNÇ E., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem akademi, ss.539-575, 2018
2018
201812. Durum Çalışmalarından Genellemelere Ulaşma
CEBESOY Ü. B.
Nitel Verileri Yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem A, Ankara, ss.81-104, 2018
Desteklenen Projeler
2019 - 2019
2019 - 2019TR33 Bölgesi Öğretmenleri STEM’le buluşuyor
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Akçakın V., Bodur N. C., Cebesoy Güçyeter Ü. B. (Yürütücü)