Doç. Dr. ÜMRAN BETÜL CEBESOY GÜÇYETER


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.

Metrikler

Yayın

81

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

18

Proje

8

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

An Analysis of Science Teachers’xx Genetics Literacy and Related Decision Making Process

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Fen eğitiminde anlamlandırma ve örgütleme stratejileri kullanımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kavram öğrenmelerine etkisi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2015 - 2018

2015 - 2018

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2015

2010 - 2015

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2008 - 2010

2008 - 2010

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi

2016 - 2021

2016 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

2017 - 2019

2017 - 2019

Dekan Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Visiting Scholar

Stockholm University, Visiting Scholar

2016 - 2016

2016 - 2016

Visiting Scholar

Erasmus Staff Teaching Mobility, Visiting Scholar

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Disiplinlerarası Fen Öğretimi: Fizik ve Kimya

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Fen Bilimleri derslerinde sosyobilimsel konular ve uygulamaları

Fen Bilimleri Eğitiminde FeTeMM Uygulamaları

Nitel araştırma yöntemleri ve fen eğitimindeki uygulamaları

Tez Çalışması I

Uzmanlık Alan Dersi I

Fen Bilimleri Eğitiminde FeTeMM Uygulamaları

Çevre Kirliliği ve Kontrolünün Fen Eğitimindeki Yeri

Seminer

Uzmanlık Alan Dersi II

Tez Çalışması II

FEN BİLİMLERİ DERSLERİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULAR VE UYGULAMALARI

Lisans

Lisans

Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar

Disiplinlerarası Fen Öğretimi

Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I

Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

Fen Öğretimi ve Laboratuvar Uygulamaları I

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Fen ve Teknoloji Öğretimi I

ÇEVRE EĞİTİMİ

YER BİLİMİ

Fen ve Teknoloji Öğretimi II

Seçmeli II (Fen, Teknoloji ve Toplum)

Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Özel Öğretim Yöntemleri II

OKUL DENEYİMİ I

Genetik ve Biyoteknoloji

Genel Biyoloji

Özel Öğretim Yöntemleri I

GENEL BİYOLOJİ LABORATUVARI II

Genel biyoloji Laboratuvarı I

Yer Bilimi

Genel biyoloji Laboratuvarı II

Ön Lisans

Ön Lisans

Meslek Etiği

Çevre Koruma

Makaleler

Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. The effectiveness of STEM based instruction on pre-service science teachers’ problem solving skills

Özkızılcık M., CEBESOY Ü. B.

International LUMAT Symposium 2019, Jyvaskyla, Finlandiya, 5 - 06 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Investigating Pre-service Science Teachers’ cognitive structures about earth science concepts

CEBESOY Ü. B., Fotbolcu C.

International LUMAT Symposium 2019, Jyvaskyla, Finlandiya, 5 - 06 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Investigating Turkish pre-service primary science teachers’ decision-making on controversial issues: The case of abortion

CEBESOY Ü. B., Chang Rundgren S. N.

TEPE 2019 CONFERENCEQUALITY TEACHERS AND QUALITY TEACHER EDUCATION: RESEARCH, POLICY AND PRACTICE, 16 - 18 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BEN VE ÇEVREM ÜNİTESİ KAPSAMINDA GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARININ İNCELENMESİ

CEBESOY Ü. B.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğtimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel FeTeMM kavramlarına yönelik bilişsel yapılarının incelenmesi

Özkızılcık M., CEBESOY Ü. B., TAŞDERE A.

Vth International EurasianEducational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. What Editor Wants?

CEBESOY Ü. B.

Education Conference EDUCCON 2017, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Investigation of Pre-service Science Teachers’ Attitudes towards Genetics Applications

Uysal E., CEBESOY Ü. B., KARIŞAN D.

International conference on Best Practices and inovations in Education (INOVED), İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Investigation of Classroom Teacher Candidates’ awarenessabout Global Warming and Climate Change

Tok G., CEBESOY Ü. B., BİLİCAN K.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

9. Investigation of Classromm Teacher Candidates’xx Awareness about Global Warming and Climate Change

Tok G., CEBESOY Ü. B., BİLİCAN K.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

10. Sharing Good Practice Examples: Climate Refugees

CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education., İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

11. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENETİK KONUSUNA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ

TAŞDERE A., CEBESOY Ü. B.

II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin doğa unsurlarına yönelik farkındalıklarının incelenmesi

Kiraz U., DÖNMEZ ŞAHİN M., CEBESOY Ü. B.

1st Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Öğretmen adaylarının dijital öykü oluşturma deneyimleri

Uslupehlivan E., KURTOĞLU ERDEN M., CEBESOY Ü. B.

1st Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. 5. sınıf öğrencilerinin zirai ve organik gübre kullanımı konusundaki farkındalıklarının incelenmesi: Bir eylem araştırması

AYAZ B., CEBESOY Ü. B.

1st Education Research and Teacher Education Congress, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

15. The role of mentoring in developing pre-service teachers’ pedagogical content knowledge

CEBESOY Ü. B.

12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Decision-making patterns of science teachers: A case of genetics dilemmas

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

90th The National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. A closer look into Genetics Literacy Assessment Inventory: Findings from evolution dimension.

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

EVOlutionary Knowledge for Everyone (EvoKE 2017), 5 - 08 Şubat 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

18. Fen bilimleri öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin gelişiminde yapılandırılmış öğrenme desteği Genetik ünitesi örneği

CEBESOY Ü. B.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, cilt.1, ss.158, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Investigation of Pre Service Primary Teachers Cognitive Structures About Environmental Problems Through Word Association Tests

CEBESOY Ü. B., TAŞDERE A.

The European Conference on Educational Research (ECER) 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, Dublin, İrlanda, 22 - 26 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Is STEM possible for Turkey? What Teacher Educators Think about STEM?

CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.

International Symposium on STEM Education (ISSE), 6 - 08 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. When science meets with technology Understanding genetics controversies via lenses of technology

CEBESOY Ü. B., DELEN İ.

Research in Education and Science (ICRES 2016), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. What is really STEM? Teachers’ perspectives: A case from Turkey

CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.

International Symposium on STEM Education (ISSE), 6 - 08 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Türkiye’de fen eğitimi alanında yapılan bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi

CEBESOY Ü. B., KURTOĞLU ERDEN M.

II. Cyprus International Congress of Education Research, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Examination of Pre service Science Teachers Reasoning Patterns in Genetics Literacy Issues A Turkish Perspective

CEBESOY Ü. B.

II. Cyprus International Congress of Education Research, 3 - 05 Aralık 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

25. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Matematik Entegrasyonuna Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

CEBESOY Ü. B., YENİTERZİ B.

The International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. What do Pre service Science Teachers think about genetics literacy issues

CEBESOY Ü. B.

The International Conferance on Best Practies and Innovations in Education, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

27. An example of integrating mathematics to science Graphs and living organisms

CEBESOY Ü. B., MEHMETLİOĞLU DEMİRKIRAN D., YENİTERZİ B.

The 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

28. Reflections of Mathematics into Science Line Graphs In Heat temperature Unit

YENİTERZİ B., CEBESOY Ü. B.

International Society of Educational Research (ISER) World Conference, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Genetics Literacy Perspectives from In service and Pre service Teachers

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

International Society of Educational Research (ISER) World Conference, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

30. Looking from Gender Perspective into Genetics Literacy Pre service Science Teachers in Turkey

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

Twenty-First International Conference on Learning, 15 - 17 Temmuz 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

31. Middle School Students Mathematical Difficulties in Force and Motion Unit

YENİTERZİ B., CEBESOY Ü. B., Kılıçaslan F. N.

European Conference on Educational Research, 10 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

32. Investigation of Science and Technology Exam Questions in Terms of Mathematical Knowledge

CEBESOY Ü. B., TEKEREK B.

5th World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

33. Are in service science teachers genetically literate Some preliminary findings

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

Applied Education Congress (APPED), 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

35. Pre Service Science Teachers Perceptions of Self Regulated Learning in Physics Usak University Case

CEBESOY Ü. B.

IV. International Congress of Educational Research, 4 Mayıs - 07 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

36. Pre service science teachers’ genetic literacy level and attitudes towards genetics

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

World Conference on Learning, Teaching and Administration, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, cilt.31, ss.56-60, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

37. The Comparative Effects of Elaboration and Organization Strategies on Students Academic Achievement and Attitudes in Science Education

CEBESOY Ü. B., AKINOĞLU O.

at World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

38. Identification of pre service science teachers’ genetics literacy level

CEBESOY Ü. B., ÖZTEKİN C.

World Conference of New Trends in Science Education (WCNTSE), 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

39. Investigation of recent research studies in gifted education

GÜÇYETER Ş., CEBESOY Ü. B.

Excellence in Education 2011: Giftedness Creativity Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

40. Fen Eğitiminde Kullanılan Anlamlandırma ve Örgütleme Stratejilerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

CEBESOY Ü. B., AKINOĞLU O.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 Nisan - 29 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

41. Fen Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanımı

CEBESOY Ü. B.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27 - 29 Nisan 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

42. Ilköğretim I kademe fen ve teknoloji programının çevre eğitimi açısından karşılaştırmalı incelenmesi

CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

43. Fen bilimleri alanındaki öncü Türk Bilim Kadınları

CEBESOY Ü. B., DÖNMEZ ŞAHİN M.

International Multidisciplinary Women Congress, 13 - 16 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Probleme Dayalı STEM Uygulamaları

CEBESOY Ü. B.

STEM Eğitimine Yolculuk: STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Kaya, Esin; Yıldırım, Bekir, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.213-231, 2023

2022

2022

2. Considering Evolution as a Socioscientific issue: An activity for Higher Education

CEBESOY Ü. B.

Learning evolution through socioscientific issues, Sá-Pinto, X., Beniermann, A., Børsen, T., Georgiou, M., Jeffries, A., Pessoa, P., Sousa, B., & Zeidler, D.L., Editör, UA Editora, Universidade de Aveiro, Aveiro, ss.152-168, 2022

2022

2022

3. Sosyobilimsel konular ve yurttaş bilimi

CEBESOY Ü. B.

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Namdar, Bahadır, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.221-243, 2022

2022

2022

4. Çevre Sorunları ve Çözümler

CEBESOY Ü. B.

Çevre Eğitimi, Hasan Genç, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.53-72, 2022

2021

2021

5. Investigating Turkish Pre-Service Primary Teachers' Environmental Moral Reasoning Patterns on Environmental Dilemmas

CEBESOY Ü. B.

Handbook of Research on Environmental Education Strategies for Addressing Climate Change and Sustainability, Ahmed Karmaoui, Abdelkrim Ben Salem, & Mohd Talha Anees, Editör, IGI Global, ss.39-62, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. Kavram Öğretimi

CEBESOY Ü. B.

İlkokulda Fen Öğretimi, Bilican, Kader; Pehlivan, Burcu, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.93-128, 2021

2021

2021

7. Sosyobilimsel konularda karar verme süreci

CEBESOY Ü. B.

Sosyobilimsel Konular, Yenilmez Türkoğlu, Ayşe; Karışan, Dilek, Editör, Eğiten Yayıncılık, Ankara, ss.119-142, 2021

2020

2020

8. Sosyobilimsel Konuların Öğretiminde SEE-SEP modeli

CEBESOY Ü. B.

Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular, Murat Genç, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.155-180, 2020

2020

2020

9. Koronavirüs Salgını (Covid-19) Sürecinde Dünya Genelinde Okulların Kapanması ve Uzaktan Eğitime Geçilmesi Üzerine Bir Analiz

KURT A., KURTOĞLU ERDEN M., CEBESOY Ü. B.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2020, Buket Akkoyunlu, Ferhan Odabaşı, Aytekin İşman, Editör, Pegem Akademi, ss.453-476, 2020

2018

2018

10. Nitel araştırmanın geçerliliği

DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018

2018

2018

11. Nitel araştırmanın geçerliği

GÜNEL E., DİNÇ E., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem akademi, ss.539-575, 2018

2018

2018

12. Durum Çalışmalarından Genellemelere Ulaşma

CEBESOY Ü. B.

Nitel Verileri Yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem A, Ankara, ss.81-104, 2018

Desteklenen Projeler

2019 - 2019

2019 - 2019

TR33 Bölgesi Öğretmenleri STEM’le buluşuyor

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Akçakın V., Bodur N. C., Cebesoy Güçyeter Ü. B. (Yürütücü)