Doç. Dr. SALİH UZUN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi, Fizik Eğitimi

Metrikler

Yayın

62

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

485

H-İndeks (Scholar)

9

Proje

3

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2011

2003 - 2011

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), Türkiye

2001 - 2003

2001 - 2003

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Öğretmenliği, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

Öğrenme amaçlı okuma-yazma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş ortamların fizik öğrenme üzerindeki etkisi: Enerji ünitesinde bir uygulama

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2022

2022

Temel Robotik ve Kodlama

Bilişim

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Araştırma Alanları

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Fizik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Enerji, Çevre Ve Sürdürülebilirlik Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, Enerji, Çevre Ve Sürdürülebilirlik Uygulama Ve Araştırma Merkezi

2014 - 2017

2014 - 2017

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ

Akademi Dışı Deneyim

2018 - 2019

2018 - 2019

4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı-İl Temsilcisi

TÜBİTAK, TÜBİTAK, 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı-İl Temsilcisi, 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı-İl Temsilcisi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi

Fen Bilimleri Eğitiminde Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamları Tasarımı

Fen Bilimleri Öğretiminde Bilimsel Etkinlik ve Materyal Geliştirme

Fen Bilimleri Eğitiminde Alan Araştırmaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar

Teknoloji Destekli Fen Eğitimi

Fen Öğretimi Literatüründeki Güncel Araştırmaların Eleştirel İncelenmesi

Lisans

Lisans

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I

Fizik I

Öğretim Teknolojileri

Fizik II

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Bilgisayar Destekli Fen Öğretimi

Fen Öğretimi I

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Fen Öğretimi Lab. Uyg. I

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Learning Coherence in Inquiry: Supporting Pre-Service Teachers with Inquiry-Based Investigations Tool

DELEN İ., UZUN S.

97th NARST International Conference, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 17 Mart 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Probleme dayalı STEM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM farkındalıklarına etkisi

Altunışık S., Uzun S.

II. International Education and Science Congress (INCES), Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.30, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Ters Yüz Sınıf Modeli Destekli FeTeMM Yaklaşımına Dayalı Tasarlanan Öğrenme Ortamının Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyona Etkisi

Uzun S., Coşkun H.

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

4. Animasyon Destekli Örnek Olaya Dayalı Tasarlanan Öğrenme Ortamının Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyona Etkisi

Uzun S., Aydın H.

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

5. Animasyon destekli örnek olaya dayalı Fen Bilimleri öğretimi hakkında öğrenci görüşleri

Uzun S., Aydın H.

Educcon 2020-Education Conference, 12 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. 7. Sınıf Öğrencilerinin Bir Fetemm Sürecine Yönelik Değerlendirmeleri

Babacan T., Uzun S.

VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi-ULEAD 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.162, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fizik Konularına Yönelik İçerik Bilgileri

Uzun S., Altunışık S.

International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Öğretmen Eğitimcilerine Yönelik Algıları

Uzun S., Altunışık S.

International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Supporting Pre-Service Teachers Modeling Practice Using An Innovative Online Modeling Tool

Delen İ., Uzun S., Bielik T.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. FETEMM Etkinliği Tasarlayan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının FETEMM’e Yönelik Görüşleri

Ceylan E., Uzun S.

1. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bir Altın Maden İşletmesini Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanları Açısından Değerlendirmeleri

Altunışık S., Uzun S.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium-ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamları Hakkındaki Algıları: Altın Maden İşletmesi Gezisi

Uzun S., Altunışık S.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium-ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Fen Bilimleri Eğitiminde Zenginleştirilmiş Elektronik Kitapla Desteklenen Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımının Etkilerinin Değerlendirilmesi

Uzun S., Şen N.

1st International Education Research and Teacher Education Congress-ERTE, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Fen Bilimleri Öğretimine Etkilerinin Değerlendirilmesi

Uzun S., Çömen H.

1st International Education Research and Teacher Education Congress-ERTE, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Fen Öğretiminde Kullanılan Video Destekli Örnek Olay Yöntemi ile İlgili Öğrenci Görüşleri

Uzun S., Ayaz B.

1st International Education Research and Teacher Education Congress-ERTE, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Pre-service teachers’ experiences of STEM integration

Delen İ., Uzun S.

ESERA 2017 Conference (12th Conference of the European Science Education Research Association), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mekanik İle İlgili Bazı Temel Kavramlara İlişkin Bilişsel Yapıları

Paliç Şadoğlu G., Uzun S.

1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.114, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersine ilişkin zihin haritaları

Paliç Şadoğlu G., Uzun S.

1. International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.101, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Basınç Konusunun Öğretimi Sırasında Kullanılan Dijital Hikayelere İlişkin Öğrenci Görüşleri

Uzun S., Ulusoy S.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Dersinde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Görüşleri

Uzun S., Sunal I.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Yenilenen 3. Sınıf Fen Bilimleri Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi

Karakuyu Y., Can Ö., Uzun S., Altunışık S.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Ortaokul Öğrencilerinin Fene Yönelik Merak, Motivasyon ve Akademik Başarılarının Anne ve Baba Eğitim Düzeyi Açısından İncelenmesi

Altunışık S., Karakuyu Y., Uzun S.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. 8. Sınıf Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Algıları

Uzun S., Paliç Şadoğlu G.

ERPA 2016 International Congresses on Education, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.551-555, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

25. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yerçekimi Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları

Paliç Şadoğlu G., Uzun S.

ERPA 2016 International Congresses on Education, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.170, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Evaluating the contribution of physics courses to basic electronic and measurement course within the framework of teaching program in professional high schools

Karal Eyüboğlu I. S., Uzun S.

International Conference on Education in Mathematics, Science &Thecnology (ICEMST 2016), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Yaşanan Sürece Yönelik Değerlendirmeleri

Uzun S.

3rd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium-ITTES 2015, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

28. Pre Service Science Teachers Perceptions Related to the Concept of Laboratory A Metaphorical Analysis

Uzun S.

XII International Conference on Educational Sciences and Technology, Paris, Fransa, 30 - 31 Aralık 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanılmasına İlişkin Görüşleri Uşak İli Örneği

Uzun S., Sezen E.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül - 14 Aralık 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Yeterliliklerine İlişkin Algıları

Altunışık S., Uzun S.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

31. Fizik Öğretmenlerinin Yeni Fizik Öğretim Programına İlişkin Endişe Düzeyleri

Paliç Şadoğlu G., Akdeniz A. R., Uzun S.

I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.93, (Özet Bildiri)

2012

2012

32. Eğitim Fakültesi ile Fen Edebiyat Fakültesi Bünyesindeki Temel Fen Bilimleri Derslerinin Kurumsal Kimliği ve Öğreticilerinin Bireysel Tanımaları

Varol İ., Uzun S., Abalı Y.

I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.54, (Özet Bildiri)

2012

2012

33. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuvar Araç Gereçlerini Tanıma Düzeylerinin Belirlenmesi

Uzun S., Taşdere A., Paliç Şadoğlu G.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

34. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Algıların Metaforlar Yardımıyla İncelenmesi

Uzun S., Paliç Şadoğlu G.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.159-160, (Özet Bildiri)

2012

2012

35. Sınıf öğretmeni adaylarının nükleer enerjiye ilişkin algıları

Paliç Şadoğlu G., Uzun S.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.276-277, (Özet Bildiri)

2010

2010

36. Moodle Ders Yönetim Sistemi ile Fizik Öğretimini Destekleyecek Uygulamaların Tanıtımı

Uzun S., Kurşun R.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

37. Fen Öğretiminde Karşılaşılan Matematik Temelli Sıkıntılar Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Tecrübelerinden Yansımalar

BÜTÜNER S. Ö., UZUN S.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2007

2007

38. Fizik Öğretiminde Dilin Rolü ve Okuma Yazmanın Kullanılması

Alev N., Uzun S.

24. Uluslararası Fizik Kongresi, Malatya, Türkiye, 28 - 31 Ağustos 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Pre-Service Science Teachers’ Experiences of Emergency Remote Teaching

Uzun S.

Innovative Research in Educational Sciences, Bayar Adem, Kayalar Filiz, Editör, Duvar Publishing, İzmir, ss.107-130, 2023

2022

2022

2. Digital Storytelling in Science Education: A Qualitative Study

Uzun S., Ulusoy S.

New Trends in Educational Sciences, Ünüvar, Perihan, Editör, Duvar Publishing, İzmir, ss.257-270, 2022

2021

2021

3. Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Uzun S., Coştu S., Filiz M.

KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri (Comparative Education Research Approaches and Methods), Serhat Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.287-309, 2021

Desteklenen Projeler

2020 - 2023

2020 - 2023

DECOSTE (Designing and Enacting Coherent Science Teacher Education)

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi

Uzun S.

2017 - 2019

2017 - 2019

Dijital Hikaye Destekli Örnek Olaya Dayalı Öğrenme Ortamlarının Fen Öğrenme Üzerindeki Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Uzun S. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 15

h-indeksi (SCOPUS): 2