Doç. Dr. YELİZ TEMLİ DURMUŞ


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.

Metrikler

Yayın

53

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

7

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

1

Proje

3

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2012

2004 - 2012

Bütünleşik Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

2016 - 2019

2016 - 2019

Yrd. Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2013 - 2016

2013 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2013

2012 - 2013

Araştırma Görevlisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2003 - 2012

2003 - 2012

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2008

2007 - 2008

Ziyaretçi Burslu

University of Minnesota, Ziyaretçi Burslu

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Program Değerlendirme Yaklaşımları

Alrnatif Okul Sistemleri

Alternatif Okul Sistemleri

Uzmanlık Alan Dersi

TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI, POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI

UZMANLIK ALAN DERSİ

TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI, POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI

TEZ HAZIRLIK ÇALIŞMASI

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

Eğitime Giriş

Karakter ve Değerler Eğitimi

İnsan İlişkileri

Eğitimde Program Geliştirme

Sınıf Yönetimi

Eğitimde Ahlak ve Etik

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Eğitim Bilimlerine Giriş

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Program Geliştirme

Kültürel Antropoloji

Eğitim Bilimine Giriş

Özel Eğitim

Rehberlikte Program Geliştirme

Seçmeli: Gençlik Sorunları Semineri

Eğitim Psikolojisi

İSTATİSTİK

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

OKUL DENEYİMİ

SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM YAKLAŞIMLARI

SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

OKUL DENEYİMİ

EĞİTİM SOSYOLOJİSİ

EĞİTİM FELSEFESİ

SEÇMELİ: MESLEKİ İNGİLİZCE

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

SOSYAL PSİKOLOJİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

EĞİTİM FELSEFESİ

Ön Lisans

Ön Lisans

MESLEKİ UYGULAMALAR II

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Okul Öncesi Erkek Öğretmenlerin Mesleki Rolleri

TEMLİ DURMUŞ Y.

EJER 2022, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, cilt.1, ss.1515-1521, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. Pedagojik Formasyon Eğitimi Hakkında SWOT Analiz

TEMLİ DURMUŞ Y.

EJER 2022, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, cilt.1, ss.862-863, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Ortaokul Öğretmenlerinin Eğitim Sistemlerine Yönelik Sorunları

Bekar E., Coşar S., TEMLİ DURMUŞ Y.

15. Uluslar arası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2022, cilt.2, ss.442-450, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5. Meslek Lisesi Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Sınavına İlişkin Algıları

TEMLİ DURMUŞ Y.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Ilkokul 1. Sınıf Türkçe Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri

ÖLEKLİ SÖNMEZ N., TEMLİ DURMUŞ Y.

ERTE 1. ULUSLARARASI Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi, Uşak, Türkiye, 14 Eylül - 19 Mart 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Compound Classroom Teachers Constructivist Perceptions

TEMLİ DURMUŞ Y.

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. Development of Teacher Candidates Views Scale on Classroom Management Validity and Reliability Study

ŞEN D., TEMLİ DURMUŞ Y.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

9. Prospective Early Childhood Educators Metaphors on Educational Philosophy

TEMLİ DURMUŞ Y.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

10. Development of Classroom Management Strategies Scale for Science Teacher Candidates A Validity and Reliability Study

TEMLİ DURMUŞ Y.

Educational Conference on Educational Research, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

11. Teachers needs and opinions on constructivist learning environments

TEMLİ DURMUŞ Y.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2010

2010

12. Yapılandırmacı Öğretime Yönelik Özyeterlik Ölçeği

TARKIN ÇELİKKIRAN A., TEMLİ DURMUŞ Y., ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E.

19.Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. Teacher recruitment practices and civil service reform agenda in Türkiye

ŞEN D., TEMLİ DURMUŞ Y.

XIV. World Congress of Comparative Education Societies (WCCES), 14 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

2008

2008

15. Lessons for Prospective Teachers Moral Dilemmas Teachers encounter in school context

AKAR H., TEMLİ DURMUŞ Y., ŞEN D.

Further Education in the Balkan Countries: Education and Pedagogy in Balkan Countries 9, 23 - 25 Ekim 2008, cilt.2, ss.867-876, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

16. Analysis of 6th Grade Science and Technology Curriculum

TEMLİ DURMUŞ Y.

ECER, 8 Eylül - 12 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

17. Evaluation of Classroom Management Course

TEMLİ DURMUŞ Y.

the European Conference on Educational Research (ECER), 10 - 12 Eylül 2008, (Özet Bildiri)

2006

2006

18. Social studies teachers definitions experiences and applications in morality moral and character education

AKAR H., TEMLİ DURMUŞ Y.

Education and values in the Balkan Countries, 29 Haziran - 02 Temmuz 2006, ss.281-292, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

20. The perceptions and definitions of teacher candidates about morality moral and character education

TEMLİ DURMUŞ Y.

European Conference on Educational Research, 19 - 21 Eylül 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Değerler Eğitiminin Toplumsal Temelleri

TEMLİ DURMUŞ Y.

Karakter ve Değerler Eğitimi Güncel Yaklaşımlar, Prof. Dr. Canan Koç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-31, 2023

2019

2019

2. Nitel Araştırma Desenleme

TEMLİ DURMUŞ Y.

Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Prof. Dr. Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.33-73, 2019

2018

2018

3. Eğitimin Felsefi Temelleri

GÜLVEREN H., TEMLİ DURMUŞ Y., UYGUN K., KOÇYİĞİT M., KIRANLI GÜNGÖR S., MERT A., et al.

Eğitim Bilimine Giriş, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.27-52, 2018

2018

2018

4. Öğretim Yöntem ve Teknikleri

TEMLİ DURMUŞ Y., GÜLVEREN H., AKIN DEMİRCAN Z., AKINOĞLU O., KARAHAN E.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.86-124, 2018

2018

2018

5. Öğretim Yöntem ve Teknikleri

GÜLVEREN H., AKINOĞLU O., KARAHAN E., TEMLİ DURMUŞ Y., AKIN DEMİRCAN Z.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.87-124, 2018

2018

2018

6. Türk Eğitim Sistemi

TEMLİ DURMUŞ Y.

Eğitim Bilimine Giriş, Doç. Dr. Asım ARI, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.235-262, 2018

2018

2018

7. Öğrenme ve Öğretme Modelleri

TEMLİ DURMUŞ Y.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Doç. Dr. Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.125-152, 2018

2018

2018

8. Öğretimi Değerlendirme

TEMLİ DURMUŞ Y.

Program Geliştirme, Kerim Gündoğdu, Editör, Pegem Akademi, ss.415-446, 2018

2018

2018

9. Eğitimin Tarihsel Temelleri

UYGUN K., TEMLİ DURMUŞ Y., AKIN DEMİRCAN Z., GÜLVEREN H., KOÇYİĞİT M., KIRANLI GÜNGÖR S., et al.

Eğitim Bilimine Giriş, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.53-94, 2018

2007

2007

11. Yeni Öğretim Programlarında Öğretmenin Değişen Rolü

erdoğan m., mısırlı a., TEMLİ DURMUŞ Y.

Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, , Editör, ODTÜ Mezunları Derneği Yayınları, ss.6-14, 2007


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 2

h-indeksi (SCOPUS): 1