Eğitim Bilgileri
2004 - 2012
2004 - 2012Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2003 - 2012
2003 - 2012Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2008
2007 - 2008Ziyaretçi Burslu
University of Minnesota, Ziyaretçi Burslu
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Program Değerlendirme Yaklaşımları
Alrnatif Okul Sistemleri
Alternatif Okul Sistemleri
Uzmanlık Alan Dersi
TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI, POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI
UZMANLIK ALAN DERSİ
TÜRKİYE'DE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI, POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI
TEZ HAZIRLIK ÇALIŞMASI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Lisans
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
Eğitime Giriş
Karakter ve Değerler Eğitimi
İnsan İlişkileri
Eğitimde Program Geliştirme
Sınıf Yönetimi
Eğitimde Ahlak ve Etik
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Bilimlerine Giriş
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Program Geliştirme
Kültürel Antropoloji
Eğitim Bilimine Giriş
Özel Eğitim
Rehberlikte Program Geliştirme
Seçmeli: Gençlik Sorunları Semineri
Eğitim Psikolojisi
İSTATİSTİK
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
OKUL DENEYİMİ
SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM YAKLAŞIMLARI
SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
SEÇMELİ: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
OKUL DENEYİMİ
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
EĞİTİM FELSEFESİ
SEÇMELİ: MESLEKİ İNGİLİZCE
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
EĞİTİM FELSEFESİ
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Nesiller Arası Değer Algısında Farklılaşma: Toplum Temelli Eğitim Programları Açısından Görüşler
Temli Durmuş Y.
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY , cilt.83, sa.1, ss.124-145, 2025 (ESCI)
2024
20242. Ortaokul Öğretmenlerinin İfadeleriyle Mobbingin Gündelik Yaşama Etkileri
Temli Durmuş Y.
Araştırma ve Deneyim Dergisi , sa.9, ss.37-48, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. The experiences and views of elementary school teachers regarding mobbing
Temli Durmuş Y.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.5, ss.266-279, 2023 (Scopus)
2020
20204. Elementary school teachers’ exposure to mobbing
Akgün S., TEMLİ DURMUŞ Y.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.2, ss.745-756, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
20195. Early Childhood Education Teachers’xx Experiences on Moral Dilemmas and Suggestions for Morality and Ethics in Education Course
TEMLİ DURMUŞ Y.
International Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.5, ss.301-314, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Teacher Training Process in Turkey: Teachers with Certificate or Diploma
TEMLİ DURMUŞ Y., ŞEN D.
International Journal on Lifelong Education and Leadership , cilt.5, sa.1, ss.46-54, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Sınıf öğretmenleri öz-yeterlik kaynaklarinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
TEMLİ DURMUŞ Y.
Journal of Human Sciences , cilt.16, sa.1, ss.355-369, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20188. An Analysis of Mathematics Questions of the Tpese Exam According to Cognitive Levels of Timss 2015
ÇALIŞKAN N., kahya e., TEMLİ DURMUŞ Y.
Journal of History Culture and Art Research
, cilt.7, sa.5, ss.67, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Implementation of First Grade Mathematics Curriculum I in Villages based on Teachers’ Views: A Case Study –Şanlıurfa
TEMLİ DURMUŞ Y., Demircioglu A.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, ss.1-10, 2018 (TRDizin)
2017
201710. Meslek lisesi 12. sınıf öğrencilerinin üniversiteye giriş sınavı kaygıları ve beklentileri üzerine nitel bir çalışma
TEMLİ DURMUŞ Y.
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.4, ss.4826, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ahlak Eğitimine Yönelik Yeterlik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TEMLİ DURMUŞ Y.
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.10, ss.205-216, 2016 (TRDizin)
2016
201612. Development of Classroom Management Scale for Science Teachers
TEMLİ DURMUŞ Y.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.4, sa.9, ss.1950-1957, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Effective Learning Environment Characteristics as a requirement of Constructivist Curricula: Teachers’ Needs and School Principals’ Views
TEMLİ DURMUŞ Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.9, sa.2, ss.183-198, 2016 (Scopus)
2016
201614. İlkokul 4. sınıf Matematik Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Siirt-
TEMLİ DURMUŞ Y., Yusufoğlu S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.11, sa.Volume 11 Issue 14, ss.685, 2016 (TRDizin)
2015
201515. School principals and teachers views on reasons for the decrease of success in Turkish university entrance exams Case of Malatya
TEMLİ DURMUŞ Y., KASA B.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research , cilt.5, sa.1, ss.165-190, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201516. School Principals and teachers views on reason for the decrease of success in Turkish University Entrance Exams Case of Malatya
TEMLİ DURMUŞ Y., KASA B.
Journal of Educational Sciences Research , cilt.5, sa.1, ss.165-190, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201417. 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Oluşturmacı Yaklaşıma Yönelik Görüşleri/4th and 5th Classroom Teachers’xx Views on Constructivism
Temli Durmuş Y.
e-International Journal of Educational Research , cilt.5, sa.1, ss.20-41, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Development of teachers' views scale on science and technology curriculum: A validity and reliability study Öǧretmenlerin fen ve teknoloji ögretim programi{dotless}na yönelik görüleri ölçeǧinin gelitirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalimasi{dotless}
TEMLİ DURMUŞ Y., OK A.
Elementary Education Online
, cilt.13, sa.1, ss.62-73, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201419. Öğretmenlerin Fen ve Teknoloji Öğretim Programına yönelik görüşleri ölçeğinin geliştirilmesi Geçerlik ve güvenirlik çalışması
TEMLİ DURMUŞ Y., OK A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.13, sa.1, ss.62-73, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201320. Adaptation of Sources of Self-Efficacy Inventory into Turkish (Özyeterlik Kaynakları Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması)
ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E., TEMLİ DURMUŞ Y., TARKIN A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.12, sa.3, ss.749-758, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201321. Özyeterlik Kaynakları Ölçeği nin Türkçe ye uyarlanması
ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E., TEMLİ DURMUŞ Y., TARKIN A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.12, sa.3, ss.749-758, 2013 (Scopus, TRDizin)
2009
200922. A qualitative study on 6th grade science and technology curriculum
TEMLİ DURMUŞ Y.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.197-214, 2009 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Okul Öncesi Erkek Öğretmenlerin Mesleki Rolleri
TEMLİ DURMUŞ Y.
EJER 2022, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, cilt.1, ss.1515-1521, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Pedagojik Formasyon Eğitimi Hakkında SWOT Analiz
TEMLİ DURMUŞ Y.
EJER 2022, İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, cilt.1, ss.862-863, (Özet Bildiri)
2022
20223. Ortaokul Öğretmenlerinin Eğitim Sistemlerine Yönelik Sorunları
Bekar E., Coşar S., TEMLİ DURMUŞ Y.
15. Uluslar arası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2022, cilt.2, ss.442-450, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. SOSYAL BİLGİLER YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN YÜKSEK LİSANS İLEİLGİLİ BEKLENTİLERİ
Değirmenci N., Özaltın D., Akgül G., TEMLİ DURMUŞ Y.
ERTE Kongre, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.454-455, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Meslek Lisesi Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Sınavına İlişkin Algıları
TEMLİ DURMUŞ Y.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Ilkokul 1. Sınıf Türkçe Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri
ÖLEKLİ SÖNMEZ N., TEMLİ DURMUŞ Y.
ERTE 1. ULUSLARARASI Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi, Uşak, Türkiye, 14 Eylül - 19 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2016
20167. Compound Classroom Teachers Constructivist Perceptions
TEMLİ DURMUŞ Y.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. Development of Teacher Candidates Views Scale on Classroom Management Validity and Reliability Study
ŞEN D., TEMLİ DURMUŞ Y.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
20159. Prospective Early Childhood Educators Metaphors on Educational Philosophy
TEMLİ DURMUŞ Y.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. Development of Classroom Management Strategies Scale for Science Teacher Candidates A Validity and Reliability Study
TEMLİ DURMUŞ Y.
Educational Conference on Educational Research, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201411. Teachers needs and opinions on constructivist learning environments
TEMLİ DURMUŞ Y.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2010
201012. Yapılandırmacı Öğretime Yönelik Özyeterlik Ölçeği
TARKIN ÇELİKKIRAN A., TEMLİ DURMUŞ Y., ÇAPA AYDIN Y., KONDAKÇI E.
19.Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2010
201013. Fen ve Teknoloji Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TEMLİ DURMUŞ Y., OK A.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201014. Teacher recruitment practices and civil service reform agenda in Türkiye
ŞEN D., TEMLİ DURMUŞ Y.
XIV. World Congress of Comparative Education Societies (WCCES), 14 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2008
200815. Lessons for Prospective Teachers Moral Dilemmas Teachers encounter in school context
AKAR H., TEMLİ DURMUŞ Y., ŞEN D.
Further Education in the Balkan Countries: Education and Pedagogy in Balkan Countries 9, 23 - 25 Ekim 2008, cilt.2, ss.867-876, (Tam Metin Bildiri)
2008
200816. Analysis of 6th Grade Science and Technology Curriculum
TEMLİ DURMUŞ Y.
ECER, 8 Eylül - 12 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200817. Evaluation of Classroom Management Course
TEMLİ DURMUŞ Y.
the European Conference on Educational Research (ECER), 10 - 12 Eylül 2008, (Özet Bildiri)
2006
200618. Social studies teachers definitions experiences and applications in morality moral and character education
AKAR H., TEMLİ DURMUŞ Y.
Education and values in the Balkan Countries, 29 Haziran - 02 Temmuz 2006, ss.281-292, (Tam Metin Bildiri)
2008
200819. Comparing teachers views on morality moral education and moral development in Turkey and the United States
LePage P., AKAR H., TEMLİ DURMUŞ Y., ŞEN D., Hasser N., Ivins I.
American Educational Research Association (AERA), 24 - 28 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200720. The perceptions and definitions of teacher candidates about morality moral and character education
TEMLİ DURMUŞ Y.
European Conference on Educational Research, 19 - 21 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Değerler Eğitiminin Toplumsal Temelleri
TEMLİ DURMUŞ Y.
Karakter ve Değerler Eğitimi Güncel Yaklaşımlar, Prof. Dr. Canan Koç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.19-31, 2023
2019
20192. Nitel Araştırma Desenleme
TEMLİ DURMUŞ Y.
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Prof. Dr. Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.33-73, 2019
2018
20183. Eğitimin Felsefi Temelleri
GÜLVEREN H., TEMLİ DURMUŞ Y., UYGUN K., KOÇYİĞİT M., KIRANLI GÜNGÖR S., MERT A., et al.
Eğitim Bilimine Giriş, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.27-52, 2018
2018
20184. Öğretim Yöntem ve Teknikleri
TEMLİ DURMUŞ Y., GÜLVEREN H., AKIN DEMİRCAN Z., AKINOĞLU O., KARAHAN E.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.86-124, 2018
2018
20185. Öğretim Yöntem ve Teknikleri
GÜLVEREN H., AKINOĞLU O., KARAHAN E., TEMLİ DURMUŞ Y., AKIN DEMİRCAN Z.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.87-124, 2018
2018
20186. Türk Eğitim Sistemi
TEMLİ DURMUŞ Y.
Eğitim Bilimine Giriş, Doç. Dr. Asım ARI, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.235-262, 2018
2018
20187. Öğrenme ve Öğretme Modelleri
TEMLİ DURMUŞ Y.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Doç. Dr. Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.125-152, 2018
2018
20188. Öğretimi Değerlendirme
TEMLİ DURMUŞ Y.
Program Geliştirme, Kerim Gündoğdu, Editör, Pegem Akademi, ss.415-446, 2018
2018
20189. Eğitimin Tarihsel Temelleri
UYGUN K., TEMLİ DURMUŞ Y., AKIN DEMİRCAN Z., GÜLVEREN H., KOÇYİĞİT M., KIRANLI GÜNGÖR S., et al.
Eğitim Bilimine Giriş, Arı, Asım, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.53-94, 2018
2015
201510. Teachers Views on Science and Technology Curriculum
TEMLİ DURMUŞ Y.
LAMBERT ACADEMIC PUBLISHING, 2015
2007
200711. Yeni Öğretim Programlarında Öğretmenin Değişen Rolü
erdoğan m., mısırlı a., TEMLİ DURMUŞ Y.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, , Editör, ODTÜ Mezunları Derneği Yayınları, ss.6-14, 2007