Metrikler
Eğitim Bilgileri
2011 - 2021
2011 - 2021Doktora
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu, Turizm Rehberliği Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Yerel çekiciliklerin markalaşmalarında tur bileşenlerinin ve turist rehberlerinin rolleri
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Duygu-Zeka İlişkisi ve Duygusal Zekanın Yöneticiler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Uşak Üniversitesi, BANAZ MESLEK YÜKSEKOKULU, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2010
2008 - 2010Acenta Koordinatörü
ETSTUR, Acenta Koordinatörü
2004 - 2006
2004 - 2006Kurs Müdürü
AMERİKAN KÜLTÜR YABANCI DİL KURSU, Kurs Müdürü
2004 - 2004
2004 - 2004Önbüro Sorumlusu
PARK MAİ OTEL, Önbüro Sorumlusu
2003 - 2003
2003 - 2003Resepsiyon Görevlisi (Ön Büro Elemanı)
MAÇA KIZI OTEL GÖLTÜRKBÜKÜ, Resepsiyon Görevlisi (Ön Büro Elemanı)
2002 - 2002
2002 - 2002Stajyer
UŞAK GRAND UZCAN OTEL, Stajyer
Verdiği Dersler
Ön Lisans
Ön Lisans
KARİYER PLANLAMA
TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTACILIĞI
GİRİŞİMCİLİK
OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ
İLETİŞİM
DESTİNASYON YÖNETİMİ
KAT HİZMETLERİ
TURİZM SOSYOLOJİSİ
TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK
TURİZMDE REHBERLİK
TURİZM PAZARLAMASI
BANKACILIKTA PAZARLAMA
İKTİSADA GİRİŞ
HİZMET PAZARLAMASI
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
TURİZM COĞRAFYASI
KONGRE VE SEMİNER ORGANİZASYONU
PAZARLAMA İLKELERİ
BİLETLEME
TURİZM VE REKREASYON
ÖN BÜRO HİZMETLERİ
ELEKTRONİK TİCARET
STAJ
MESLEKİ UYGULAMALAR II
TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTELİĞİ
OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ II
MESLEKİ YABANCI DİL I
HALKLA İLİŞKİLER
TURİZM VE ÇEVRE
İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASI
MİTOLOJİ
ULUSLARARASI TURİZM HAREKETLERİ
YÖNETİM ORGANİZASYON
BÜRO YÖNETİMİ VE İLETİŞİM TEKNİKLERİ
MESLEKİ YABANCI DİL
MESLEKİ YABANCI DİL(SEÇMELİ)
MESLEKİ YABANCI DİL II
MESLEKİ YABANCI DİL(İNG) I
MESLEKİ YABANCI DİL III
MESLEKİ YABANCI DİL(İNG) IV
MESLEKİ YABANCI DİL(İNG) II
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
ÜRETİM YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İLKYARDIM
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (1)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (5)
2025
20251. The effects of cognitive perception and destination trust on intention to visit: The moderating role of social media influencers
Zorlu Ö., Avan A., MAZAN İ.
Tourism and Hospitality Research
, 2025 (ESCI, Scopus)
2023
20232. Consumers' Omnichannel Integration Quality, Credibility and Innovativeness Perceptions of the Brands and Omnichannel Adoptions
MAZAN İ., ÇETİNEL M. H., ONARAN B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , 2023 (ESCI)
2023
20233. Examining Online Comments of Employee Through The Concept of External Whistleblowing: A Study on Restaurants
ÇETİNEL M. H., MAZAN İ., ÇATIR O.
OPUS JOURNAL OF SOCIETY RESEARCH , 2023 (TRDizin)
2023
20234. A Study Of Digital Tourism Experiences Revealing The Mediating Role Of Digital Trust In The Relationship Between Personality Traits and Technology Acceptance: Türkiye Example
ÇETİNEL M. H., MAZAN İ.
Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online)
, cilt.6, sa.3, ss.1302-1317, 2023 (TRDizin)
2023
20235. The Mediating Role of “Attitude towards eWOM about Foreign Countries” in the Relationship of Ethnocentrism and Cultural Intelligence with Foreign Destination Travel Intention
MAZAN İ., ÇATIR O.
PODIUM SPORT, LEISURE AND TOURISM REVIEW
, cilt.12, sa.2, ss.306-334, 2023 (ESCI)
2023
20236. EVALUATION OF THE FACILITIES AND GUEST RATINGS OF STARRED AND BOUTIQUE HOTELS IN TERMS OF CHILD-FRIENDLY FEATURES
MAZAN I.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, sa.C-iasoS 2022 Özel Sayısı, ss.207-218, 2023 (TRDizin)
2023
20237. An Evaluation of the “Omni-Channel Strategy” in the Tourism Industry
ÇETİNEL M. H., MAZAN İ.
SOCIAL SCIENCES STUDIES , cilt.9, sa.115, ss.8239-8248, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Effects of Perceived Ease of Use and Perceived Usefulness as Mediators of the Relationship between Individual Culture and Intention to Use Digital Tourism Applications and Services
MAZAN I., ÇETINEL M. H.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, cilt.10, sa.3, ss.2166-2192, 2022 (TRDizin)
2020
20209. Turistik Çekiciliklerin Markalaşmalarında Turist Rehberleri Üzerine Bir Araştırma
MAZAN İ., ÖZDEMİR Ş.
TURİST REHBERLİĞİ DERGİSİ , cilt.3, sa.1, ss.59-73, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Examining eWOM Reviews of the Hotel Enterprises on Tripadvisor: The Case of Usak Province
MAZAN İ., ÇATIR O.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies , cilt.7, sa.2, ss.1405-1413, 2019 (TRDizin)
2019
201911. Visitor behavior and destination image of Usak Ulubey Canyon and Glass Terrace destination in Turkey
ÇATIR O., ŞİMŞEK A., MAZAN İ.
Journal of Arab and Muslim Media Research , cilt.2, ss.1-25, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Perceived eWOM Credibility, eWOM Experience and eWOM Management: From The Perspective of Hotel Managers
ÇATIR O., MAZAN İ.
SOCIAL SCIENCES STUDIES , cilt.5, sa.36, ss.2757-2774, 2019 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Yönetimde Değişen Duygu Zeka İlişkisi Ve Yöneticilerin Duygusal Zeka Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma
ARSLAN R., MAZAN İ., AYDIN E.
UŞAK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.6, sa.3, ss.99-116, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Turizm Sektöründe Dijitalleşme Kapsamında Seyahat Acentalarının Değerlendirilmesi
MAZAN İ.
UBAK 17. ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ-SOSYAL VE EĞİTİM BİLİMLERİ, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Evaluation of Food and Beverage Businesses in Terms of Special Menus
MAZAN İ.
TARAS SHEVCHENKO IX-INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, Kiev, Ukrayna, 14 - 16 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. A Research on Touristic Attractions of Usak Province within the Scope Of Destination Planning
MAZAN İ.
MTCON23, İstanbul, Türkiye, 17 Mart 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Evaluation of the Facilities and Guest Ratings of Starred and Boutique Hotels in terms of Child-Friendly Features
MAZAN İ.
VI. INTERNATIONAL APPLIED SOCIAL SCIENCES CONGRESS, İzmir, Türkiye, 10 - 12 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Examining nostalgic experience and physical evidence elements in customers' online reviews of their restaurant experiences: Tripadvisor example
MAZAN İ., ÇATIR O.
ANATOLIAN LANDSCAPE AND FAITH TOURISM: ANCIENT TIMES TO PREENT, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2021
20216. Examination of Online Reviews of Touristic Attractions in The Context of Destination Planning: A Research on Local Tourists
MAZAN İ., ÇATIR O.
21. ULUSAL 5. ULUSLARARASI TURİZM KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. Hizmet Pazarlamasında Blueprint (Hizmet Planı) Metodu ve Bir Butik Otel Örnek Olay İncelemesi
ÖZMEN A., MAZAN İ., SERT S.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. Hizmet Pazarlamasında Demarketing Pazarlamama Stratejisi ve Ege Bölgesi Butik Otellerinde Bir Araştırma
ONARAN B., MAZAN İ., SERT S.
BALIKESİR UNIVERSTY BANDIRMA FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES- 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE: NEW PERSPECTIVES IN TOURISM AND HOSPITALITY, BURHANİYE, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014, ss.375-391, (Tam Metin Bildiri)
2014
20149. Hizmet Pazarlamasında Demarketing (Pazarlamama) Stratejisi ve Ege Bölgesi Butik Otellerinde Bir Çalışma, 9. International Conference
ONARAN B., MAZAN İ., SERT S.
New Perspectives in Tourism and Hospitality (Tourman), Burhaniye, 25 Eylül 2014 - 27 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Destinasyon Markalaşmasına Ürün ve Planlama Odaklı Bir Bakış
MAZAN İ.
DETAY YAYINCILIK, 2023
2023
20232. ERİŞİLEBİLİR REHBERLİ SANAL TUR: ENGELLİ BİREYLERİN DUYGULARININ, ALGILADIKLARI RİSKLERİN, TEKNOLOJİ KABULLERİNİN VE SEYAHAT NİYETLERİNİN İNCELENMESI
MAZAN İ., ÇATIR O., BULGAN G.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXVII, ÇALIK ABDURRAHMAN, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, ss.663-681, 2023
2023
20233. Examining nostalgic experience and physical evidence elements in customers' online reviews of their restaurant experiences:Tripadvisor example
MAZAN İ., ÇATIR O.
Current Approaches and Trends in Tourism Science, YAZICIOĞLU İRFAN, IŞIN ALPER, YAYLA ÖZGÜR, Editör, SRA ACADEMIC PUBLISHING, ss.451-468, 2023
2023
20234. Destination Planning and Attractions: A Case of Usak City
MAZAN İ.
Social, Human and Administrative Sciences XV, Derya İlic, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.83-93, 2023
2023
20235. Post-Modern Turist, Turizmde Otantiklik ve Glokalleşme Üzerine Bir Değerlendirme
MAZAN İ.
Turizm Araştırmaları, BAYRAM TURAN, Editör, ÖZGÜR YAYINLARI, ss.203-216, 2023
2023
20236. Örgütlerde dijital dönüşüm: Turizm sektörü
MAZAN İ.
Örgütsel Davranış Araştırmaları, AVCI MÜJDAT, KARA ERGÜN, KAYA ATTİLA, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, ss.291-306, 2023
2023
20237. Erişilebilir Rehberli Sanal Tur: Engelli Bireylerin Duygularının, Algıladıkları Risklerin, Teknoloji Kabullerinin ve Seyahat Niyetlerinin İncelenmesi
MAZAN İ., ÇATIR O., BULGAN G.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXVIII, Doç. Dr. Abdurrahman ÇALIK, Editör, Eğitim Yayın Evi, İstanbul, ss.664-681, 2023
2023
20238. Erişilebilir Rehberli Sanal Tur: Engelli Bireylerin Duygularının, Algıladıkları Risklerin, Teknoloji Kabullerinin ve Seyahat Niyetlerinin İncelenmesi
MAZAN İ., ÇATIR O., BULGAN G.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXVII, ÇALIK ABDURRAHMAN, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.663-681, 2023
2023
20239. Examining nostalgic experience and physical evidence elements in customers' online reviews of their restaurant experiences:Tripadvisor example
MAZAN İ., ÇATIR O.
Current Approaches and Trends in Tourism Science, Yazıcıoğlu, İ., Işın, A., Yayla, Ö., Editör, SRA Academic Publishing Press, Klaipeda, Lithuania. www.srapublishing.org, Klaipeda, ss.451-468, 2023
2022
202210. Turizm Pazarlaması Kapsamında “Paket Turlar” Üzerine Sistematik Bir Derleme
MAZAN İ.
Muhasebe – Pazarlama – Organizasyon: Akademik Yorumlar, ŞAHİN KARABULUT, Editör, EKİN YAYINEVİ, ss.141-157, 2022
2022
202211. Taç Kapılar
MAZAN İ.
Turist Rehberleri ve Rehber Adayları İçin ANADOLUDA TÜRK İSLAM DÖNEMİ MİMARİ YAPILAR, ÖZCAN ZORLU, AYŞE ACUN KÖKSALANLAR, HANDE AKYURT KURNAZ, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, ss.585-599, 2022
2022
202212. Su Yolları ve Su Kemerleri
MAZAN İ.
Turist Rehberleri ve Rehber Adayları İçin ANADOLUDA TÜRK İSLAM DÖNEMİ MİMARİ YAPILAR, ÖZCAN ZORLU, AYŞEN ACUN KÖKSALANLAR, HANDE AKYURT KURNAZ, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, ss.571-584, 2022
2022
202213. Gastronomi Turlari, Gastro-Turistler ve Turist Rehberleri: Sistematik Derleme
MAZAN İ.
Gastronomide Sistematik Araştırmalar, ARMAN ADEM, ERDEM ÖZKAN, Editör, OĞLAK YAYINCILIK, ss.193-205, 2022
2022
202214. Yeni Bir Turizm İşletmeciliği Türü Olan “Glamping” İle İlgili Sistematik Bir İnceleme
MAZAN İ.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Yeni Trendler II, SİNAN SÖNMEZ, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.563-583, 2022
2021
202115. Digital Transformation in Cultural Tours: Virtual Reality and Virtual Tourist Guidance
MAZAN İ., ÇATIR O.
Dynamics of International Tourism: Contemporary Issues and Problems, YAZICIOĞLU İrfan, YAYLA Özgür, IŞIN Alper, Editör, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften Berlin, Berlin, ss.161-178, 2021
2021
202116. Digital Transformation in Cultural Tours: Virtual Tours and Virtual Tourist Guidance
MAZAN İ., ÇATIR O.
Dynamics of International Tourism: Contemporary Issues and Problems, 2021, YAZICIOĞLU İRFAN, YAYLA ÖZGÜR, IŞIN ALPER, Editör, PETER LANG, ss.161-178, 2021
2019
201917. Girişimcilik ve Risk
MAZAN İ.
Girişimcilik Temel ve Yeni Yaklaşımlar, Özkara, Belkız ve Sakallı, Özafşarlıoğlu, Sibel, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.43-65, 2019