Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1992 - 1994
1992 - 1994Ön Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Hazırlık Okulu, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Tema merkezli öğretimin öğrenci erişisine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - 2020
2019 - 2020Enstitü Müdürü
Uşak Üniversitesi
2016 - 2019
2016 - 2019Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi
2015 - 2019
2015 - 2019Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2014 - 2017
2014 - 2017Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi
2013 - 2017
2013 - 2017Dekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2012 - 2013
2012 - 2013Enstitü Müdür Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2010 - 2011
2010 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2009
2001 - 2009Sınıf Öğretmeni
MILLI EGITIM BAKANLIGI , Sınıf Öğretmeni
2000 - 2001
2000 - 2001Sınıf Öğretmeni
Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu, Sınıf Öğretmeni
Verdiği Dersler
Doktora
Akademik Yazım Yöntemleri
Türkçe Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
Türkçe Eğitiminde Değerler Eğitimi
Nitel ve Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Okuma Geliştirme Yöntem ve Teknikleri
Uzmanlık Alan Dersi (Doktora)
Tez Çalışması (Doktora)
Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
Seminer (Doktora)
Metin Oluşturma Teknikleri
Yüksek Lisans
Türkçe Eğitimi Araştırmaları
Akademik Yazım Yöntemleri II
Uzmanlık Alan Dersi (Yüksek Lisans)
Eğitim İstatiği ve Eğitim Araştırmaları
Akademik Yazım Yöntemleri I
Seminer (Yüksek Lisans)
Tez Çalışması (Yüksek Lisans)
Anlatma Teknikleri Organizasyonu
Okuma Kültürü
Lisans
İlkokul Programları
Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi
Öğretmenlik Uygulaması II
Türkçe 1: Yazılı Anlatım (Sınıf Eğitimi)
Türkçe 1: Yazılı Anlatım (Okul Öncesi Eğitimi)
Türkçe Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması I
Çocuk Edebiyatı
Okul Deneyimi
Türkçe Eğitimi Araştırmaları
Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi
Makaleler
2025
20251. Metaphor perceptions of students towards online reading
ÜNLÜ S., duran e.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.2, ss.111-128, 2025 (Scopus, TRDizin)
2025
20252. 2019 ve 2024 İlkokul 1. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
Gürbüz B., duran e.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.235-248, 2025 (TRDizin)
2025
20253. 2019 ve 2024 İlkokul 1. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
GÜRBÜZ B., DURAN E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.235-248, 2025 (TRDizin)
2024
20244. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeyleri ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi
BİTİR T., DURAN E.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online) , cilt.12, sa.2, ss.115-134, 2024 (TRDizin)
2024
20245. Determination of Creative Story Writing Skill Levels of Secondary School 7th Grade Students
ÖZTÜRK E., DURAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.11, sa.2, ss.262-275, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Development of a Scoring Key to Evaluate the Creative Story Writing Levels of Secondary School Seventh Grade Students
ÖZTÜRK E., DURAN E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.19, sa.1, ss.7-22, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. School libraries through the eyes of primary school administrators current status, functions and prospects
DURAN E., DEMİRHAN G., Demir S.
International Journal of Research in Teacher Education , cilt.14, sa.3, ss.15-24, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirme Modelinin Etkisi
Bitir T., duran e.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.18, sa.37, ss.140-176, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Examining the Persuasive Speech Proficiency of Fourth-Grade Primary School Students
ÖZDİL Ş., DURAN E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.18, sa.2, ss.49-69, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. Development of Persuasive Speaking Skills Rubrics for Primary School Fourth Grade Students
ÖZDİL Ş., DURAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.11, sa.1, ss.59-67, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202211. TÜRK ATASÖZLERİNDE ÇOCUK VE ÇOCUKLUK KAVRAMI
duran e., ŞERİFE C.
Folklor akademi dergisi (Online)
, cilt.5, sa.3, ss.674-697, 2022 (TRDizin)
2022
202212. Pırıl Çizgi Filminde Doğal Sayıların Öğretimi
BARDAKÇIOĞLU P., DURAN E.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.3, ss.274-288, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Mehmet Rauf İnan’ın Matematik ve Türkçe Eğitimine Katkıları
YALÇIN D., DURAN E.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.147-160, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuryazarlık Beceri Düzeylerinin Geliştirilmesi
YALÇIN D., duran e.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.489-513, 2022 (TRDizin)
2022
202215. Liselere Geçiş Sınavı (LGS) Türkçe ve Matematik Alt Testi Sorularındaki Grafiklerin İncelenmesi
YALÇIN D., DURAN E.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. HOT TOPICS IN LITERACY EDUCATION: WHAT TO STUDY, HOW TO STUDY? OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR: NE ÇALIŞMALI, NASIL ÇALIŞMALI?
DURAN E., KARGIN T.
Milli Egitim
, cilt.51, sa.235, ss.1859-1876, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
202117. Fourth Grade Primary School Students’ Critical Writing Skill Levels
BİTİR T., DURAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.9, sa.4, ss.189-198, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Contribution of digital storytelling to creative thinking skills
ERTAN ÖZEN N., DURAN E.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.297-318, 2021 (ESCI, TRDizin)
2021
202119. Hasan Kallimci’nin İlkokul Birinci Sınıflar İçin Yazmış Olduğu Eserlerdeki Söz Varlığı
DURAN E., Kırhallı Gök B.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.51-67, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202120. Reading and Writing Dergisindeki Konu Başlıklarının İncelenmesi
TOPAL S., DURAN E.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, cilt.9, sa.1, ss.34-44, 2021 (TRDizin)
2021
202121. Şahsiyet Tanıtımına İlişkin Bir Model Önerisi: 5L Stratejisi (Nasreddin Hoca Örneği)
DURAN E., ÖZDİL Ş.
Folklor akademi dergisi (Online) , cilt.4, sa.1, ss.11-22, 2021 (TRDizin)
2021
202122. Contribution of Visual Cards Supported by Short Story and Drama Technique to Proverb Acquisition
DURAN E., Öztürk E.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.1-18, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202123. Developing a Story Writing Attitude Scale for Secondary School Students
Ertan Özen N., DURAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.1, ss.84-93, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202124. İlkokul Öğretmenleri, Öğrencileri ve Velilerinin Değer Algıları
duran e., Bitir T.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, ss.252-269, 2021 (Scopus, TRDizin)
2021
202125. Development of a Rubric to Evaluate the Critical Writing Skills Levels of Fourth-Grade Primary School Students
BİTİR T., DURAN E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.4, ss.255-273, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202126. İlkokul Dördüncü Sınıfta Resimli Sözlük Kullanımının Kelime Kazanımına Katkısı
DURAN E., SÜNER M. K.
Gelecek Vizyonlar Dergisi - Future Visions Journal , cilt.5, sa.2, ss.1-8, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202027. İlkokul Öğrencilerinin Serbest Hikâye Yazma Uygulamalarında Hikâye Unsurlarını Kullanma Durumlarının Belirlenmesi
DURAN E., BİTİR T.
MILLI EGITIM , cilt.49, sa.227, ss.195-216, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202028. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma beceri düzeylerinin belirlenmesi
DURAN E., ÖZDİL Ş.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online) , cilt.8, sa.1, ss.21-31, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202029. Determination of Primary School Students’ Usage of Story Elements in Free Story Writing Practices
DURAN E., Bıtır T.
Milli Egitim
, cilt.48, sa.227, ss.195-216, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202030. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Anı Yazma Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi
DURAN E., SOYUÇOK M.
Anadolu Kültür Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.45-55, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202031. Grafik Düzenleyicilerin İlkokul Dördüncü Sınıf ÖğrencilerininOkuduğunu Anlama Becerilerine Katkısı
DURAN E., YÜZGEÇ K.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.13, sa.79, ss.21-30, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202032. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Hikâye Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
DURAN E., KARATAŞ Y.
Sosyal bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.44, ss.89-102, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201933. Increasing awareness on dede korkut and his stories: An action research
DURAN E., Bitir T.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.12, sa.1, ss.37-46, 2019 (Scopus)
2019
201934. Window Tekniğinin Metin Özetleme Becerisinin Gelişimine Katkısı
DURAN E., ÖZDİL Ş.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.14, sa.2, ss.55-71, 2019 (TRDizin)
2019
201935. Okul Öncesi Eğitimde Tekerleme ve Sayışmacaların Kullanımınınİncelenmesi
DURAN E., UKAY E. G.
Gelecek Vizyonlar Dergisi - Future Visions Journal , cilt.3, sa.4, ss.1-12, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201936. AN ACTION RESEARCH ON THE DEVELOPMENT OF TEXT SUMMARYING SKILLS: PQRST TECHNIQUE METİN ÖZETLEME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI: PQRST TEKNİĞİ
DURAN E., Özdıl Ş.
Milli Egitim
, cilt.48, sa.221, ss.215-230, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201937. Investigation of Creative Story Writing Skill Levels of Primary School 4th Grade Students
TOPBAŞOĞLU N., DURAN E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.11, sa.5, ss.18-32, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201938. Pre-service Preschool Teachers’ Opinions and Internship Practices onIllustrated Storybooks
KILINÇCI E., DURAN E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.46, sa.46, ss.191-214, 2019 (TRDizin)
2019
201939. Digital Storytelling in Secondary School Turkish Courses in Turkey
ERTAN ÖZEN N., DURAN E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.7, sa.4, ss.169-179, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201940. Metin Özetleme Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması: PQRST Tekniği
DURAN E., ÖZDİL Ş.
MILLI EGITIM , cilt.48, sa.221, ss.215-230, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201941. Kitap İncelemesi - İşci Okuma Kitabı
DURAN E., ASAR A.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.128-135, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201942. Elimination of Writing Difficulty in Primary School: An Action Research
DURAN E., KARATAŞ A.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.5, ss.288-299, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201943. The Evaluation of The Fourth Grades’ Writing Story Skills
DURAN E., YILMAZ A.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.11, sa.3, ss.194-206, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201844. Bilgilendirici Metinlerde Öyküleştirme Tekniğinin Anlamaya Etkisi
DURAN E., TOPBAŞOĞLU N., SEZGİN TUFAN B.
Future Visions Journal , cilt.2, sa.3, ss.8-16, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201845. Ortaokul Öğrencilerinin Z-Kütüphane ile İlgili Görüşleri
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.69, ss.65-77, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201846. Fablların Değer Eğitimindeki Önemi
DURAN E., ERCAN E.
Gelecek Vizyonlar Dergisi-Future Visions Journal , cilt.2, sa.1, ss.31-43, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201847. Etkileşimli Masal Anlatım Tekniğinin Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerine Etkisi
DURAN E., ÖZTÜRK E.
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.85-103, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201848. Türk Çocuk Dergileri İle İlgili Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi∗
DURAN E., DOLAYLAR ÖZKUL İ.
Journal of History Culture and Art Research , cilt.7, sa.1, ss.467-478, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201849. Ortaokul Öğrencilerinin Hazırlıklı Konuşmadaki Konu Seçme Eğilimleri
DURAN E., KAPLAN K.
Journal of History Culture and Art Research , cilt.7, sa.3, ss.544-565, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201850. Fablların Eleştirel Okuma Eğitimine Katkısı
DURAN E., ERCAN E.
Route Educational And Social Science Journal , cilt.5, sa.7, ss.1260-1269, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201851. Bulmaca Tekniği İle Kelime Öğretimi
DURAN E., BİTİR T.
Journal of Anatolian Cultural Research , cilt.2, sa.2, ss.14-40, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201852. İlkokullarda Soru ve Anlama İlişkisi
DURAN E., GÜRSOY G.
Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.22, ss.19-39, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201853. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Ön Yargılarının Belirlenmesi
DURAN E., ERKEK G.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-17, 2018 (TRDizin)
2018
201854. Türkçe Derslerinde Dijital Okuryazarlık
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
Türkiye Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.31-46, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201855. Matris Tekniğinin Metin Özetleme Becerisine Etkisi
DURAN E., ÖZDİL Ş.
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.41-58, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201856. Bir Maniniz mi var?
DURAN E., ERKEK G.
Researcher: Social Science Studies , cilt.6, sa.2, ss.98-112, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201757. HAYVAN MASALLARI (FABL) ÜZERİNDE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA:ÇOCUKLAR DEYİMLERDEN NE ANLIYOR?
CENGİZ Ş., DURAN E.
Uluslararası Eğitim Bİlimleri Dergisi , sa.13, ss.29-50, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201758. Analysis of values on preschool period children story and tale books
CENGİZ Ş., DURAN E.
Egitim ve Bilim
, cilt.42, sa.191, ss.205-233, 2017 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2017
201759. Dijital Öyküler ve Türkçe Eğitiminde Kullanımı
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.76-105, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201760. Açık Uçlu Sorular İle Çoktan Seçmeli Soruların Anlamayı Etkileme Durumları
DURAN E., SEZGİN TUFAN B.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.5, sa.1, ss.242-254, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201761. Hikâye Anlatıcılığı ve Eğitimde Kullanımı
DURAN E., TOPBAŞOĞLU N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.5, sa.1, ss.109-124, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201762. Bağlam Temelli Kelime Öğretim Yönteminin Kelime Kazanımına Katkısı
DURAN E., BİTİR T.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.4, sa.11, ss.70-94, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201763. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Oyun ve Oyuncakların Kullanımı
DURAN E., SEZGİN TUFAN B.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.16-28, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201564. Ekran Okuryazarlığının Gelişimi ve Geleceğine Yönelik Tahminler
DURAN E., DOLAYLAR ÖZKUL İ.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.281-296, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201565. Lise Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıyı Kullanım Durumları
DURAN E., BİTİR T.
The Journal of Academic Social Science Studies , sa.38, ss.49-59, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201566. Dijital Etkileşimli Öyküleyici Metinler ve Anlama
DURAN E., TOPBAŞOĞLU N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.10, sa.11, ss.519-532, 2015 (TRDizin)
2015
201567. Dijital Etkileşimli İngilizce Öykülerin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
International Journal of Language Academy , cilt.3, sa.3, ss.136-148, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201468. Ekrandan Okumanın Sekizinci Sınıf Öğrencilerinde Anlamaya Etkisi
DURAN E., ALEVLİ O.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları , cilt.2, sa.1, ss.1-11, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201469. Review of the Critical Reading Education in the Primary Schools
DURAN E., YALÇINTAŞ E.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , sa.174, ss.1560-1566, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201470. Students Opinions Digital Text or Printed Text
DURAN E., ALEVLİ O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.2, sa.2, ss.110-126, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201371. Sınıf öğretmenlerinin okuduğunu anlama stratejilerine yönelik görüşlerinin ve bu stratejileri kullanma düzeylerinin incelenmesi
İNCE Y., DURAN E.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online) , cilt.1, sa.1, ss.9-19, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201372. Yazmada etkililik Kalem ve klavyeye yönelik bir karşılaştırma
DURAN E.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.3, ss.179-187, 2013 (TRDizin)
2013
201373. Efficiency in reading comprehension A comparison of students competency of reading printed and digital texts
DURAN E.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.6, ss.258-269, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201374. Türkçe dersi öğretim programlarında eleştirel okuma
DURAN E.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.6, sa.2, ss.351-365, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201375. Review of the levels of critical reading skill of the primary school students
DURAN E.
International Journal of Academic Research Part B , cilt.5, sa.4, ss.93-98, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201376. Case study on the effect of word repetition method supported by neurological affecting model on fluent reading
DURAN E.
Reading Improvement , cilt.50, sa.1, ss.34-41, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201377. İlkokula 60 ayında başlayan öğrencilerin yazı beceri gelişimlerinin incelenmesi
DURAN E.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.6, sa.2, ss.1075-1085, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201378. Investigation on views and attitudes of students in faculty of education about reading and writing on screen Educational Research and Reviews
DURAN E.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.5, ss.203-211, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201279. İlköğretim sınıf öğretmenlerinin elektronik ders kitaplarına yönelik görüşleri
DURAN E., ERTUĞRUL B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.347-365, 2012 (TRDizin)
2012
201280. Yankılayıcı okuma yönteminin akıcı okumaya etkisi
DURAN E., SEZGİN B.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.2, ss.145-164, 2012 (TRDizin)
2012
201281. İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Nasreddin Hoca ve Keloğlan a ilişkin bilgi ve algı düzeylerinin incelenmesi
DURAN E.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.7, sa.2, ss.371-384, 2012 (TRDizin)
2012
201282. İlköğretim 4 ve 5 sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının ve ilgilerinin belirlenmesi
DURAN E., SEZGİN B.
Turkish Studies , cilt.7, sa.4, ss.1649-1662, 2012 (TRDizin)
2012
201283. Rehberli okuma yönteminin akıcı okumaya etkisi
DURAN E., BETÜL S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.3, ss.633-655, 2012 (TRDizin)
2011
201184. Kamu personeli seçme sınavı nın KPSS öğretmen Adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları
SEZGİN F., DURAN E.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.15, sa.3, ss.9-22, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201185. Aday sınıf öğretmenlerinin uyum ve sosyalleşme sürecinin incelenmesi
DURAN E., SEZGİN F., ÇOBAN O.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.31, ss.465-478, 2011 (TRDizin)
2011
201186. Bitişik eğik yazı harflerinin yazım şekillerine ilişkin öğretmen görüşleri
DURAN E.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, sa.2, ss.55-69, 2011 (TRDizin)
2011
201187. Ses temelli cümle yöntemine yönelik öğretmen görüşleri
DURAN E., ÇOBAN O.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.17-22, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201088. İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri
SEZGİN F., DURAN E.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, sa.1, ss.147-168, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201089. Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
DURAN E., AKYOL H.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.817-838, 2010 (TRDizin)
2010
201090. Ana sınıfında yazıya hazırlık eğitimi almanın ilköğretim birinci sınıf yazı öğretimine etkisi
AKYOL H., DURAN E.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.6, ss.91-98, 2010 (TRDizin)
2010
201091. İlköğretim Türkçe 1 5 sınıflar öğretim programında kelime hazinesini geliştirme uygulamaları
DURAN E., DEMİR M.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.147-160, 2010 (TRDizin)
2009
200992. Tema merkezli öğretimin öğrenci erişisine etkisi
DURAN E.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.13, sa.3, ss.53-68, 2009 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Çocukların Finansal Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Aile, Okul ve Finans Kuruluşlarının Rolü
DURAN E., KARGIN T.
Uşak Ekonomisi Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Türkçe ve İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Göçmen Öğrencilerin Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Metaforik Algıları
BİTİR T., DURAN E.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. İlkokul Öğrencileri İçin Hazırlanan Dijital Kütüphanelerin İncelenmesi/
ÖZDİL Ş., DURAN E.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. 2018-2023 Yılları Arasında LGS' de Çıkmış Görselle Desteklenmiş Türkçe Sorularının Görsel Düşünme Aşamalarına Göre İncelenmesi/
DURAN E., BARDAKÇIOĞLU P.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. İlkokul Yöneticilerinin Okul Kütüphanelerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
DURAN E., DEMİRHAN G., DEMİR S.
3. Türk Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. İdeal okul
DURAN E.
3. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Eğitim Fakültesinde Bir Öğrenci Topluluğunun Yapabilecekleri: Uşak Üniversitesi İlkokul Öğretmenleri Topluluğu Örneği
CAN B., ŞAHİN B., BALIKÇI A., YILDIZBAŞ C., SÜZEN E., SÜMER S., et al.
3. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 23 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Ortaokul 5. Sınıf Öğrencileri İçin Matematik Terimleri Sözlüğü
BARDAKÇIOĞLU P., DURAN E.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. İlkokulda İkna Edici Konuşma
Özdil Ş., DURAN E.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202210. Dijital Okuryazarlığın İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerine Etkisi
BİTİR T., DURAN E.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Okul Öncesi Eğitim Sınıflarında Yer Alan Kitap Merkezlerinin İncelenmesi
DURAN E., CENGİZ Ş.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
202112. Türk Atasözlerinin Çocuk ve Çocukluk Kavramı Yönünden İncelenmesi
Cengiz Ş., Duran E.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Biyografi Öğretiminde Model Önerisi: Yunus Emre Örneği
DURAN E., ÖZDİL Ş.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202114. Haymana'ya Dair
DURAN E.
Sakarya Meydan Muharebesi'nin 100. Yılı: 1921 Yılının askeri ve Siyasi Gelişmeleri Uluslararası Sempozyumu, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202115. Öğrencilere Kültür Aktarmada Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenin Rolü
DEMİRHAN G., DURAN E.
VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 1 - 03 Eylül 2021, ss.77, (Özet Bildiri)
2021
202116. Türkçe Dersleri İçin Dijital Okuryazarlık Kazanımları
Ertan Özen N., DURAN E.
VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Kıbrıs (Kktc), 1 - 03 Eylül 2021, ss.96-97, (Tam Metin Bildiri)
2021
202117. Çocuklara Yönelik Etkileşimli ve Etkileşimiz Dijital Hikâye Uygulamaları
DURAN E.
VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Kıbrıs (Kktc), 1 - 03 Eylül 2021, ss.87, (Özet Bildiri)
2020
202018. Eğitimde İdeal Öğretmen Arayışları
DURAN E.
II. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2020
2020
202019. Satı Bey’e Göre İdeal Temel Eğitim
DURAN E., Özdil Ş.
II. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
202020. Temel Eğitimde Dijital Hikâye Oluşturma
DURAN E., Ertan Özen N.
II. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
202021. Dijital Okuryazarlık
DURAN E.
1. Ulusal Uygulamaalı Bilimler Kongresi, 22 - 24 Ekim 2020
2020
202022. Bebeklikte ve Erken Çocuklukta Çocuk Edebiyatı Ürünleri: Ailelere Öneriler
DURAN E.
7. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 23 - 24 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202023. Öğrencilerde Ekrandan Okuma ve Yazma Sorunları
DURAN E.
4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), 3 - 06 Eylül 2020
2020
202024. Erken Çocuklukta Çocuk Şarkıları ve Dil Gelişimi
DURAN E., SAVAŞ Ö.
4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202025. İlkokulda Resimli Sözlük Kullanımı
DURAN E., SÜNER M. K.
4. Uluslararası Sınırsız Eğitim veAraştırma Sempozyumu (USEAS 2020), 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201926. Hikâye Anlatıcısı Olarak Öğretmen
TOPBAŞOĞLU N., DURAN E.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201927. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Adalet Değerine İlişkin Farkındalıkları
DURAN E., AKAR C.
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 12 - 13 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201928. İlkokul Öğrencilerinin Adalet Değerlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKAR C., DURAN E.
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 12 - 13 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201929. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Üzerine Yazılan Tezlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (2012-2018 Yılları Arası)
DURAN E., ÖZCAN H. Z.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201930. Fakülte - Okul İş Birliğine Örnek Bir Uygulama: Çocuk Şenliği
ŞEKER P. T., KILINÇCI E., CAN B., DURAN E.
2.Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201931. Çocukların Kanıksanmış Masallar Üzerinde Yaptıkları Eleştirel Okuma Yazma Etkileşimlerinin İncelenmesi
KARGIN T., DURAN E.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201932. Ortaokul Öğrencilerinin Yusuf Has Hacip ve Kutadgu Bilig ile İlgili Farkındalıklarının Belirlenmesi
DURAN E., ÖZTÜRK E.
Uluslararası Kutadgu Bilig Kurultayı, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
201933. Reading and Reproducing Fairy Tales with a Critical Lens
KARGIN T., DURAN E., MAZMAN S. G.
Reconceptualising Early Childhood Literacies:An International Conference, Manchester, İngiltere, 7 - 08 Mart 2019, ss.16, (Özet Bildiri)
2018
201834. Gaspıralı İsmail Bey’in İzinde Dil Bilinci ve Millî Kimlik
DURAN E., DEMİRHAN G., ÖZTÜRK E.
1. Türk Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201835. Güncellenen Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi
DURAN E., DEMİRHAN G., AKGÜN E., KARGIN T., ÇOBAN O.
3rd International Research Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. 21. Yüzyıl Becerilerine Sahip İlkokul Öğretmeni Yetiştirmek
DURAN E., DEMİRHAN G., KARGIN T., AKGÜN E., ÇOBAN O.
3rd International Research Congress on Social Sciences, Üsküp, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201837. Orta Asya Türk Kimlik Değerlerinin Türkiye’de Ders Kitaplarına Yansıması
ÇİFCİ M., DURAN E.
3. International Congress on Social Sciences, 17 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201838. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
CAN B., DURAN E.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu(USEAS 2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201839. Türkçe’nin Gelişimine Katkı Sağlayan Orta Asya Şahsiyetleri ile İlgili Farkındalığın Artırılması
ÇİFCİ M., YILDIRIM T., DURAN E.
International Central Asia Symposium, Bishkek, Kırgızistan, 18 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201840. Bulmaca Tekniği ile Kelime Öğretimi
DURAN E., BİTİR T.
17. Uluslarası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201841. Matris Tekniğinin Metin Özetleme Becerisine Etkisi
DURAN E., ÖZDİL Ş.
17.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201842. Bilgilendirici Metinleri Anlamada Öyküleştirme Tekniğinin Etkisi
DURAN E., SEZGİN TUFAN B., TOPBAŞOĞLU N.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201843. Fablların Eleştirel Okuma Eğitimine Katkısı
DURAN E., ERCAN E.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (ubek-icse 2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201844. Ortaokul Öğrencilerinin Hazırlıklı Konuşmadaki Konu Seçme Eğilimleri
DURAN E., KAPLAN K.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (ubek-icse 2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201845. Ortaokul Öğrencilerinin Z-Kütüphane İle İlgili Görüşleri
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi (ubek-icse 2018), 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201846. Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin ve Staj Uygulamalarının Belirlenmesi
KILINÇCI E., DURAN E.
1. Uluslarası Temel Eğitim Kongresi, 29 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201847. Türk Çocuk Dergiciliği Tarihi
DURAN E., KILINÇCI E.
1. Uluslarası Temel Eğitim KOngresi, 28 - 31 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201848. The Relationship Between Questions and Understanding in Primary School
DURAN E., GÜRSOY G.
14th. International Conference on Social Sciences (ICSS XIV), 2 - 03 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201749. Çocuk Dergilerinin içerik ve Görseller Açısından Değerlendirilmesi
DURAN E., DOLAYLAR ÖZKUL İ.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201750. Fablların Değer Eğitimindeki Önemi
ERCAN E., DURAN E.
2. International Academic Research Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201751. Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Hazırlanmış Soruları Anlama Düzeyleri
DURAN E., COŞKUN PEHLİVAN Y., ERTAN ÖZEN N., ERKEK G.
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201752. Hikâye Kitabı Okuma Dosyasının Geliştirilmesi ve Anlamaya Katkısının Değerlendirilmesi
DURAN E., TOPBAŞOĞLU N.
IV. Internetional Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201753. Türkiye’de Yayınlanan Çocuk Dergilerinde Metin Seçimi
DURAN E., DOLAYLAR ÖZKUL İ.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201754. Sınıf Öğretmenlerinin Süreç Temelli Yazma Modeline Yönelik Görüşleri ve Sınıf İçi Yazma Uygulamalarının Değerlendirilmesi
DURAN E., CAN B.
1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS), 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201755. Erken Çocuklukta Deyimlerin Anlamlandırılması
DURAN E., CENGİZ Ş.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.137, (Özet Bildiri)
2017
201756. Araştırma ve Sınırsız Öğrenme
DURAN E.
1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 26 Nisan 2017
2017
201757. İlkokul Türkçe Ders Kitaplarında Oyun ve Oyuncakların Kullanımı
DURAN E., SEZGİN TUFAN B.
Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201658. TEKERLEMELERDE KELİME VE DEĞER
ÇİFCİ M., DURAN E., YALÇINTAŞ E.
Internatioanal Contemporaray Educational Research Congress, 29 Şubat - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201659. Tekerlemelerde Kelime ve Değer
ÇİFCİ M., DURAN E., YALÇINTAŞ E.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201660. Sayışmacalarda Kelime ve Değer
YALÇINTAŞ E., DURAN E.
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201661. Oyun İle Kelime Öğretim Yönteminin Kelime Kazanımına Etkisi
DURAN E., ARI A., TUFAN B.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201662. Yüz Temel Eserin Yüzü Kapak
BATUR Z., ÇİFCİ M., DURAN E.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği EğitiMİ Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201563. Türk Ninnilerinin Çocukların Değer Eğitimine ve Kelime Hazinelerine Katkısının İncelenmesi
DURAN E., YALÇINTAŞ E.
Eğitimde Gelecek Arayışları Dünden Bugüne Türkiye’xxde Beceri, Ahlak ve Değerler Eğitimi, 16 Nisan - 18 Ağustos 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201564. Türk Çocuk Şarkılarının Çocukların Değer Eğitimine ve Kelime Hazinelerine Katkısının İncelenmesi
DURAN E., YALÇINTAŞ E.
I. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 4 - 05 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201565. İLKOKUL 4 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ATASÖZLERİNİ BİLME VE KULLANIM DÜZEYLERİ
DURAN E., KARA M.
Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201566. PISA 2012 MATEMATİK SORULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
DURAN E., ÇALIŞKAN N., BARDAKÇIOĞLU P.
14. MATEMATİK SEMPOZYUMU, Niğde, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201467. The investigation of writing skills development according to the school starting age
DURAN E., IŞIK A. E.
V. European Conference onSocial And Behavioral Sciences, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201468. İlkokula 60 66 Aylıkken Başlayan Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Gelişimi
DURAN E., IŞIK A. E.
12. Uluslararası, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 30 Ağustos - 06 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201469. Kelime Köşesi Uygulamasının Etkililiği
DURAN E., SEZGİN B.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201470. Türkçe Derslerinde Okuryazarlık Kültürü Eğitimi
DURAN E., Topbaşoğlu N.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201471. Students Opinions Digital Text or Printed Text
DURAN E., ALEVLİ O.
3rd World Conference on Design, Arts and Education, 2 - 03 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201472. Türkiye ve AB Ülkelerinin Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Sistemlerinin Karşılaştırılması
DURAN E., SEZGİN B.
Cumhuriyet’in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi, 16 - 18 Ocak 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201373. Almanya daki Türk Öğrencileri İçin Hazırlanan Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabının Değerlendirilmesi
DURAN E., ÇOBAN O.
II. Uluslararası Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Türk Alman İlişkileri Sempozyumu, 14 - 17 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201274. Zorunlu ve Kademeli Eğitim Uygulamasının 4 4 4 öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
DURAN E., YAVAŞ B.
1. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201275. Türkiye de yayınlanan çocuk dergilerinin içerik ve biçimsel yönden değerlendirilmesi
DURAN E., SEZGİN B.
1. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201276. Sınıf öğretmenlerinin medya okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
DURAN E., KARATAŞ A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201177. Ekran okumanın ilköğretim 5 sınıf öğrencilerinde anlamaya etkisi
DURAN E., ERTUĞRUL B.
Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, 15 - 16 Aralık 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. M. Fevzi Selen
DURAN E., ÖZTÜRK E.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.609-618, 2024
2024
20242. Çevrim İçi ve Çevrim Dışı Okuma
DURAN E.
Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi (Kuramlar-Terimler-Yöntemler-Uygulamalar), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.373-414, 2024
2024
20243. Muvaffak Uyanık
DURAN E., BİTİR T.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.1357-1364, 2024
2024
20244. Hasan Âli Yücel
DURAN E., TOPBAŞOĞLU N.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.669-678, 2024
2024
20245. Mehmet Rauf İnan
DURAN E., ÖZDİL Ş.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.1125-1242, 2024
2023
20236. Dijital Okuryazarlık
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
Coğrafya Eğitimine Teknoloji Entegrasyonu, Sezer Adem, Editör, HOLISTENCE PUBLICATIONS, ss.107-120, 2023
2022
20227. Türkçe Öğretimi ve Sorunu
ÖZDİL Ş., DURAN E.
Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları, Temel Çalık, Editör, Pegem Akademi, ss.521-557, 2022
2022
20228. Okuma Öğretiminde Kullanılan Metin Türleri
CAN B., DURAN E.
Okuma Öğretimi, Doğan, Birsen, Editör, Eğiten, ss.63-100, 2022
2022
20229. İdeal Bir Eğitimci: Satı Bey
DURAN E., ÖZDİL Ş.
İdeal Öğretmen "Eğitimde İdeal İnsan ve Millilik Arayışları", ARICI, Ali Fuat, BAŞARAN, Mustafa, GÜNAYDIN, Yusuf, Editör, Eğiten, Ankara, ss.125-140, 2022
2022
202210. Dijital Oyunlarla Kelime Öğretimi
DURAN E., BİTİR T.
Türkçe Öğretiminde Söz Varlığı Üzerine İncelemeler, Musa Çifci, Editör, Türk Dil Kurumu, ss.321-344, 2022
2022
202211. Okuma Öğretiminde Kullanılan Metin Türleri
CAN B., DURAN E.
Okuma Öğretimi, Birsen Doğan, Editör, Eğiten, ss.63-100, 2022
2021
202112. Kavramsal Olarak Çocuk Edebiyatı
DURAN E., CAN B.
Çocuk Edebiyatı, Ayfer Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-24, 2021
2021
202113. Kültüre Duyarlı Öğretmen
DURAN E., ERTAN ÖZEN N.
Yeni Nesil Öğretmen, Ogelman Külya Gülay, Saraç Seda, Amca Toklu Dervişe, Editör, Vizetek, Ankara, ss.143-162, 2021
2016
201616. Yaz Kur an Kursu Öğreticileri Hizmet içi Eğitim Programı
ÇİFCİ M., TURAN S., ACAT M. B., ÇUBUKÇU Z., ÇELİK A., DURAN E., et al.
Eğitim Yayınevi, 2016
2016
2016