General Information

Institutional Information: Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Özel Yetenekliler Eğitimi
WoS Research Areas: Social Sciences (Soc), Education & Educational Research
Avesis Research Areas: Teacher Training for Children of High-Intelligence, Social Sciences and Humanities, Education, Special Education
Metrics

Publication

72

Citation (Scopus)

28

H-Index (Scopus)

3

Project

4

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals
Biography

Dr. Şule Güçyeter, Türkiye'de Uşak Üniversitesi'nde Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı'nda Doçent olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Özel Eğitim, Özel Yetenekliler Eğitimi alanında yapmıştır. Üstün zekâ/özel yetenek kavramları, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, matematik yeteneği, 2e, üstün zekâlı öğrencilerin psikolojik özellikleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme konularıyla ilgilenmektedir. Özel eğitim ve özel yetenekliler eğitimi alanında yayınlanmış makale ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Araştırmacının  ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş sözlü bildirileri de vardır.Türk Eğitim Dergisi'nin alan editörlüğünün yanı sıra, Gifted Education International'ın editör/inceleme kurulunda görev yapmaktadır. 2016'dan beri Asya Pasifik Üstün Yetenekliler Federasyonu'nda Türkiye delegesidir.

Dr.  Şule Güçyeter is an Associate Professor in the  Special Education Department, Gifted and Talented Division  at the Usak University, in Türkiye. She received her Master’s and Ph.D. degree in special education (with an emphasis in gifted and talented education). Dr. Güçyeter is especially interested in conceptions of giftedness, identification of gifted and talented students,  math talent, 2e, psychological characteristics of gifted students, and creative thinking.  Beside her role as the field editor of Turkish Journal of Education, she is serving on the editorial/review board Gifted Education International. She  has been a delegate of Türkiye  in the Asia Pacific Federation on Giftedness since 2016.