Eğitim Bilgileri
2009 - 2018
2009 - 2018Doktora
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim (Dr), Türkiye
2013 - 2014
2013 - 2014Yüksek Lisans
University of Michigan - Ann Arbor, School of Education, Educational Studies, Amerika Birleşik Devletleri
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME PROGRAMLARINDA OYUNLAŞTIRMA KULLANIMI
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim (Dr)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Akademi Dışı Deneyim
2014 - 2015
2014 - 2015Memur
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Memur
Makaleler
Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (4)
Scopus (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. A systematic review of virtual and augmented realities in higher education: Trends and issues
SÜMER M., Vaněček D.
Innovations in Education and Teaching International
, cilt.62, sa.3, ss.811-822, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. What did school administrators learn from the pandemic? A qualitative research
Koçak S., Sümer M.
INFORMATION AND LEARNING SCIENCES
, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20243. Factors affecting undergraduate students’ acceptance and use of live instructions for learning
ORHAN ÖZEN S., SÜMER M.
Interactive Learning Environments
, cilt.32, sa.7, ss.3720-3731, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Examining Pre-Service Teachers' Experiences in the Learning by Teaching Process
Ekici M., Orhan Ozen S., Sümer M., Özgür A., Mazman Akar S. G.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.1-15, 2023 (TRDizin)
2022
20225. Design Principles for Integrating Gamification into Distance Learning Programs in Higher Education: A Mixed Method Study
SÜMER M., AYDIN C. H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SERIOUS GAMES
, cilt.9, sa.2, ss.79-91, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
20216. Faculty Support in Higher Education Provided by University Administration during Emergency Remote Teaching: A Case Study
SÜMER M., YÜNER B.
OPEN PRAXIS , cilt.13, sa.3, ss.323-334, 2021 (ESCI)
2021
20217. Online Learning Communities in Teachers’ Professional Development: A Systematic Review
SÜMER M.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.11, sa.2, ss.572-587, 2021 (TRDizin)
2021
20218. The Design Framework for a Mobile Learning App on Eating Healthy: Connecting Learning Needs with App Features
SÜMER M.
Journal of Educational Technology and Online Learning
, cilt.4, sa.2, ss.156-174, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Academic development through a pandemic crisis: Lessons learnt from three cases incorporating technical, pedagogical and social support
SÜMER M., Douglas T., Sim K. N.
Journal of University Teaching and Learning Practice
, cilt.18, sa.5, 2021 (ESCI, Scopus)
2016
201610. Sanal Derslere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
SÜMER M.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.27, ss.181-200, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenme araçlarından wikiye ilişkin görüşleri
SÜMER M.
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.49-64, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. The Gains from the Pandemic for School Administrators
KOÇAK S., SÜMER M.
2023 AERA Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. What Previous Research Says About Virtual and Augmented Reality in Higher Education
SÜMER M., Vaněček D.
21st European Conference on e-Learning, Brighton, İngiltere, 21 Ekim 2022, cilt.21, ss.406-409, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. TO SYNCHRONIZE, OR NOT TO SYNCHRONIZE, THAT’S THE QUESTION
SÜMER M.
3. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. Öğretirken Öğreniriz: Öğretmen Adaylarının Öğreterek Öğrenme Sürecine İlişkin Deneyimleri
EKİCİ M., ORHAN ÖZEN S., SÜMER M., ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.
3rd Education Research and Teacher Education Congress/ ERTE Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20215. Faculty Support Systems in Higher Education Provided by University Administration during the Time of a Global Pandemic: A Case Study
SÜMER M., YÜNER B.
Pandemic Pedagogy Research Symposium, Online, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
20196. Online Learning Communities in Teachers’ Professional Development in the Context of Lifelong Learning: A Systematic Review
SÜMER M.
III.International Teacher Education Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20187. Integrating Gamification Online Learning Sites
AYDIN C. H., SÜMER M.
2018 AECT International Convention, Kansas City, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. What Previous Research Says about Gamification into Distance Education
SÜMER M., AYDIN C. H.
2nd Education Research and Teacher Education Congress, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2017
20179. A Mapping Study on Gamification in Open and Distance Learning
SÜMER M., AYDIN C. H.
HKAECT-AECT 2017 Summer International Research Symposium, Hong Kong, Hong Kong, 15 - 17 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Integrating Gamification Into A Large Scale Open And Distance Learning Program Experiences
SÜMER M., AYDIN C. H.
World Congress on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2016, ss.232-236, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Integrating Gamification into a Large Scale Open and Distance Learning Program
SÜMER M., AYDIN C. H.
2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
201512. The Comparison of Game Mechanics in the Context of Language Learning
SÜMER M.
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201513. Sanal Derslere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
SÜMER M., KURTOĞLU ERDEN M.
3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.52, (Özet Bildiri)
2015
201514. Design for Improving the Speaking Skills in Online Asynchronous Communities
SÜMER M., YAYLA N. D.
The 2015 ICBTS Conference, Londrina, Brezilya, 3 - 06 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2011
201115. Web Destekli Uzaktan İşbirlikçi Öğrenmede Öğrenen Destek Hizmetleri
SÜMER M.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201016. Trends in open and distance education research Analysis of major journals
ÖZARSLAN Y., YAYLA N. D., USTA İ., DARGUT T., SÜMER M., SEZGİN S., et al.
IODL ICEM International Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Hayat Bilgisi Öğretiminde Dijital Oyunlar ve Oyunlaştırma
SÜMER M.
Güncel Yaklaşımlara Dayalı Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Aslı Gündoğan, Zeynep Kılıç, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.143-162, 2021
2021
20212. Kişisel Yapılar
SÜMER M.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.593-605, 2021
2021
20213. Geçerlilik
EFE R., ASLAN EFE H., ÇOBANOĞLU AKTAN D., BELLİBAŞ M. Ş., ŞAD S. N., ALKAN V., et al.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-305, 2021
2018
20184. Gamification in Open and Distance Learning: A Systematic Review
SÜMER M., AYDIN C. H.
Learning, Design, and Technology., Spector, M., Lockee, B., ve Childress, M., Editör, Springer, Cham, ss.1-16, 2018
2018
20185. Nitel Yöntemlerin Özellikle Uygun Olduğu Durumlar
SÜMER M., KARGIN T.
Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-206, 2018