Dr. Öğr. Üyesi MURAT SÜMER


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi A.B.D.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Metrikler

Yayın

33

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

28

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

27

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

161

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

1

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2018

2009 - 2018

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim (Dr), Türkiye

2013 - 2014

2013 - 2014

Yüksek Lisans

University of Michigan - Ann Arbor, School of Education, Educational Studies, Amerika Birleşik Devletleri

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME PROGRAMLARINDA OYUNLAŞTIRMA KULLANIMI

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim (Dr)

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

Akademi Dışı Deneyim

2014 - 2015

2014 - 2015

Memur

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Memur

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Uzaktan Eğitimin Temelleri

Eğitsel Oyunlar: Tasarım ve Geliştirme

Bilişim Teknolojileri

Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı

Okul Deneyimi

Özel Öğretim Yöntemleri II

Mesleki İngilizce

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması

Makaleler

Tümü (11)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (4)
Scopus (5)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. The Gains from the Pandemic for School Administrators

KOÇAK S., SÜMER M.

2023 AERA Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 16 Nisan 2023, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. What Previous Research Says About Virtual and Augmented Reality in Higher Education

SÜMER M., Vaněček D.

21st European Conference on e-Learning, Brighton, İngiltere, 21 Ekim 2022, cilt.21, ss.406-409, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2021

2021

3. TO SYNCHRONIZE, OR NOT TO SYNCHRONIZE, THAT’S THE QUESTION

SÜMER M.

3. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Öğretirken Öğreniriz: Öğretmen Adaylarının Öğreterek Öğrenme Sürecine İlişkin Deneyimleri

EKİCİ M., ORHAN ÖZEN S., SÜMER M., ÖZGÜR A., MAZMAN AKAR S. G.

3rd Education Research and Teacher Education Congress/ ERTE Congress, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. Faculty Support Systems in Higher Education Provided by University Administration during the Time of a Global Pandemic: A Case Study

SÜMER M., YÜNER B.

Pandemic Pedagogy Research Symposium, Online, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Online Learning Communities in Teachers’ Professional Development in the Context of Lifelong Learning: A Systematic Review

SÜMER M.

III.International Teacher Education Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Integrating Gamification Online Learning Sites

AYDIN C. H., SÜMER M.

2018 AECT International Convention, Kansas City, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. What Previous Research Says about Gamification into Distance Education

SÜMER M., AYDIN C. H.

2nd Education Research and Teacher Education Congress, Aydın, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. A Mapping Study on Gamification in Open and Distance Learning

SÜMER M., AYDIN C. H.

HKAECT-AECT 2017 Summer International Research Symposium, Hong Kong, Hong Kong, 15 - 17 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Integrating Gamification Into A Large Scale Open And Distance Learning Program Experiences

SÜMER M., AYDIN C. H.

World Congress on Lifelong Education, Antalya, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2016, ss.232-236, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Integrating Gamification into a Large Scale Open and Distance Learning Program

SÜMER M., AYDIN C. H.

2016 AECT International Convention, Las Vegas, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 21 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. The Comparison of Game Mechanics in the Context of Language Learning

SÜMER M.

Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

13. Sanal Derslere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

SÜMER M., KURTOĞLU ERDEN M.

3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.52, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. Design for Improving the Speaking Skills in Online Asynchronous Communities

SÜMER M., YAYLA N. D.

The 2015 ICBTS Conference, Londrina, Brezilya, 3 - 06 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

2011

2011

15. Web Destekli Uzaktan İşbirlikçi Öğrenmede Öğrenen Destek Hizmetleri

SÜMER M.

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

16. Trends in open and distance education research Analysis of major journals

ÖZARSLAN Y., YAYLA N. D., USTA İ., DARGUT T., SÜMER M., SEZGİN S., et al.

IODL ICEM International Joint Conference and Media Days, Eskişehir, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Hayat Bilgisi Öğretiminde Dijital Oyunlar ve Oyunlaştırma

SÜMER M.

Güncel Yaklaşımlara Dayalı Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Aslı Gündoğan, Zeynep Kılıç, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.143-162, 2021

2021

2021

2. Kişisel Yapılar

SÜMER M.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.593-605, 2021

2021

2021

3. Geçerlilik

EFE R., ASLAN EFE H., ÇOBANOĞLU AKTAN D., BELLİBAŞ M. Ş., ŞAD S. N., ALKAN V., et al.

Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.281-305, 2021

2018

2018

4. Gamification in Open and Distance Learning: A Systematic Review

SÜMER M., AYDIN C. H.

Learning, Design, and Technology., Spector, M., Lockee, B., ve Childress, M., Editör, Springer, Cham, ss.1-16, 2018

2018

2018

5. Nitel Yöntemlerin Özellikle Uygun Olduğu Durumlar

SÜMER M., KARGIN T.

Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.143-206, 2018


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 46

h-indeksi (SCOPUS): 3