Metrikler
Eğitim Bilgileri
1996 - 1999
1996 - 1999Doktora
The University of Nebraska-Lincoln, Curriculum And Instruction/ Science Education, Amerika Birleşik Devletleri
1990 - 1993
1990 - 1993Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
A study of undergraduate science education major students' attitudes towards science and science teaching at four-year teachers colleges in Turkey
The University of Nebraska-Lincoln, Curriculum And Instruction/ Science Education
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2014
2008 - 2014Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2006 - 2008
2006 - 2008Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2006
1999 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1993 - 1999
1993 - 1999Araştırma Görevlisi
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2014 - 2017
2014 - 2017Enstitü Müdürü
Uşak Üniversitesi
2009 - 2011
2009 - 2011BAP Koordinatörü
Uşak Üniversitesi
2006 - 2011
2006 - 2011Dekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2008 - 2010
2008 - 2010MYO Müdürü
Uşak Üniversitesi
2001 - 2006
2001 - 2006Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Afyon Kocatepe Üniversitesi
2001 - 2006
2001 - 2006Dekan Yardımcısı
Afyon Kocatepe Üniversitesi
1999 - 2002
1999 - 2002Bölüm Başkan Yardımcısı
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
1993 - 1993
1993 - 1993Bakanlıkta Görevli Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Bakanlıkta Görevli Öğretmen
1989 - 1993
1989 - 1993Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Öğretmen
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilim Felsefesi ve Fen Eğitimine Etkisi
Nitel Araştırma Yöntemleri
İstatistik
Lisans
Lisans
Özel Öğretim Yöntemleri I/II
Genel Biyoloji I
Genel Biyoloji II
Bilimin Doğası ve Tarihi
Bilim Felsefesi
Bilim Tarihi
Fen Bilgisi Lab. Uygulamaları I/II
İstatistik
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Fen Bilgisi Öğretimi
Canlılar Bilimi
Fen Bilgisi Öğretimi
Canlılar Bilimi
Çevre Bilimi/Bilgisi
Yönetilen Tezler
2013
2013Doktora
Biyoloji öğretmenlerinin uyguladıkları alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin değerlendirilmesi ve öğretmen-öğrenci görüşleri
LÜTFULLAH T. (Danışman)
Ö.AKSU(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Biyoloji dersinde 5E öğrenme modeli ve işbirlikli öğrenme yöntemi kullanımının biyoloji dersi başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması
LÜTFULLAH T. (Danışman)
M.AKTAŞ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Biyoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımın ve bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
M.PEKTAŞ(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Probleme dayalı öğrenme ve motivasyon stillerinin öğrencilerin biyoloji dersine karşı tutum ve akademik başarılarına etkisi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
M.KOÇAKOĞLU(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde bilimsel okuryazarlık düzeyi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
T.SÜREN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme beceri düzeyleri arasındaki ilişki
LÜTFULLAH T. (Danışman)
Ü.AKAR(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile fen bilgisi öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması (Uşak ili örneği)
LÜTFULLAH T. (Danışman)
S.ERCAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisine karşı tutumları
LÜTFULLAH T. (Danışman)
A.ALKAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini edinebilme düzeyleri
LÜTFULLAH T. (Danışman)
A.HAZIR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları (Uşak örneği)
LÜTFULLAH T. (Danışman)
Ö.BAYSAL(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Sorgulama yöntemiyle fen bilgisi dersi öğretiminin ilköğretim okullarında uygulaması
LÜTFULLAH T. (Danışman)
H.AHU(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim fen bilgisi programının değerlendirilmesi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
S.ÖZCAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin hareket ve kuvvetle ilgili kavram yanılgıları
LÜTFULLAH T. (Danışman)
A.CANDAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen bilgisi deneylerinin yapılma düzeyi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
N.SELEK(Öğrenci)
2002
2002Doktora
Lise birinci sınıf öğrencilerinin canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve kavram haritaları ile giderilmesi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
O.ÇARDAK(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında bilgi teknoloji sınıflarının değerlendirilmesi
LÜTFULLAH T. (Danışman)
İ.ÖZEK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (26)
2025
20251. Ortak Bilgi İnşa Modeli Uygulamaları: Akademik Başarı ve Kalıcılık Üzerindeki Etkilerin İncelenmesi
DEMİREL O. E., Türkmen L.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.33, sa.3, ss.585-601, 2025 (TRDizin)
2022
20222. ATTITUDES OF PRESCHOOL TEACHERS TOWARD SCIENCE TEACHING
Güvenir Z., TÜRKMEN L.
ATTITUDES OF PRESCHOOL TEACHERS TOWARD SCIENCE TEACHING
, cilt.8, sa.2, ss.296-310, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM TUTUMLARI İLE MÜHENDİSLİK BİLGİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)
Sevim K., TÜRKMEN L., CEBESOY Ü. B.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.1-21, 2021 (Hakemli Dergi)
2015
20154. Examination of gender differences on cognitive and motivational factors that influence 8th ömer acar graders' science achievement in turkey
ACAR Ö., TÜRKMEN L., BİLGİN A.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.11, sa.5, ss.1027-1040, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
20145. Bilimin Doğasına Yönelik Tamamlayıcı Bir Ölçme Aracı Kelime İlişkilendirme Testi
TAŞDERE A., ÖZSEVGEÇ T., TÜRKMEN L.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergsisi , cilt.2, sa.2, ss.129-144, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
20116. Sınıf öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin araştırılması
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., TÜRKMEN L.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.1, ss.167-178, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
20117. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem ÇözmeBecerilerinin Araştırılması
İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., TÜRKMEN L.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.167-178, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
20108. Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçegi Gelistirilmesi
koçakoğlu m., TÜRKMEN L.
Ahi Evran Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.229-245, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
20109. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Örgütlenmeye Yönelik Tutumları Uşak İli Örneği
özgür b., TÜRKMEN L., YÜCEL C.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200910. Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik proje tabanlı öğrenmeyle ilgili etkinlik örnekleri
Türkmen L.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.18, ss.1-10, 2009 (TRDizin)
2009
200911. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARINA YÖNELİK PROJE TABANLI ÖĞRENMEYLE İLGİLİ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
TÜRKMEN L.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200812. Sınıf Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Birinci Sınıf Düzeyinden Dördüncü Sınıf Düzeyine Gelen Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine ve Öğretimine Yönelik Tutumları
Türkmen L.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.91-106, 2008 (TRDizin)
2008
200813. İLKÖĞRETİM 5 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİ DÜZEYLERİ
Hazır A., TÜRKMEN L.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.81-96, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200714. THE INFLUENCES OF ELEMENTARY SCIENCE TEACHING METHOD COURSESON A TURKISH TEACHERS COLLEGE ELEMENTARY EDUCATION MAJORSTUDENTS ATTITUDES TOWARDS SCIENCE AND SCIENCE TEACHING
TÜRKMEN L.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION , 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200715. Influences of Some Philosophical Approaches in the Historical Development of Turkish Science Education
TÜRKMEN L., ronald J b.
Science Education International , 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200716. Sorgulama Yöntemiyle Fen Bilgisi Öğretimi
Ahu G., TÜRKMEN L.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200717. İLKÖĞRETIM 4 SINIF FEN BILGISI DERSINDE SORGULAMA YÖNTEMI VE ETKINLIĞI ÜZERINE BIR ÇALIŞMA
TÜRKMEN L.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200618. Bilgisayar Destekli Öğretimin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sindirim Sistemi ve Boşaltım Sistemi Konularını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi
PEKTAS M., Türkmen L., solak k.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.465-472, 2006 (TRDizin)
2006
200619. İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Hareket ve Kuvvetle İlgili Kavram Yanılgılarıi
Aysel K., TÜRKMEN L.
Türk Fen Eğitimi Dergisi , 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200620. A Study of prospective Turkish science teachers knowledge at the popular biotechnological issues
DARÇIN E. S., TÜRKMEN L.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200621. The Effects Of Concept Mapping On Primary School Students Understanding Of The Concepts Of Force And Motion
TÜRKMEN L.
TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ , 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200622. Kavram Haritalarının İlöğretim Öğrencilerinin Hareket ve Kuvvet kavramlarını Anlamalarına Etkisi
CANDAN A., TÜRKMEN L., ÇARDAK O.
Türk Fen Eğitimi Dergisi , sa.1, ss.33-42, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200523. Lise 1 Biyoloji Dersi Alan Öğrencilerin Canlıların Çeşitliliğive Sınıflandırılmasıyla ilgili Kavram YanılgılarınınBelirlenmesi ve Kavram Haritası Yardımıyla Değiştirilmesi
TÜRKMEN L., ÇARDAK O.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200524. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bazı Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgılarının İki Aşamalı Çoktan Seçmeli Bir Araç ile Belirlenmesi
ÇARDAK O., DİKMENLİ M., TÜRKMEN L., MAHNAMFAR F., ÖZGER M., ALTUNKAYNAK A., et al.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200525. Using Concept Maps Changing the Misconceptions of the First Year High School Students in Biology Courses in Classification of Living Things and Their Diversity
TÜRKMEN L., ÇARDAK O., DİKMENLİ M., Zibandeh N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200426. İlköğretim I Kademe Fen Bilgisi Deneylerinin Yapılma Düzeyleri Afyon İli Örneği
nurettin r., TÜRKMEN L.
AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi , ss.103-122, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200427. İlköğretim Öğrencilerinin Bitkiler Hakkındaki Alternatif Kavramları
DİKMENLİ M., TÜRKMEN L., ÇARDAK O.
AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi , ss.53-70, 2004 (Hakemli Dergi)
2002
200228. Hayvan Nedir İlköğretim Öğrencilerinin Alternatif Kavramları
DİKMENLİ M., ÇARDAK O., TÜRKMEN L.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.208-222, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200229. Lise Öğrencilerinin Bitkilerin Çeşitliliği ve Sınıflandırılması Konusundaki Kavram Yanılgıları
ÇARDAK O., TÜRKMEN L., DİKMENLİ M.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.455-465, 2002 (Hakemli Dergi)
1998
199830. Inclusion of the Nature of Science in Turkish Science Education Curriculum K 11 as a different Approach
TÜRKMEN L., Bonnstetter R.
Science Education International , 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199731. Science Education Developments in Turkey
TÜRKMEN L., Bonnstetter R.
Science Education International , 1997 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Pandemi Döneminde Uzaktan Fen Bilimleri Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların; Öğretmen Görüşlerine Göre Analiz Edilmesi: Kütahya Örneği
Özkan M., TÜRKMEN L.
3. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 30 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. A Study of Attitudes Toward Turkish Science Teacher Candidates Toward Biological Evolution, As a Sample Study
TÜRKMEN L.
EVOKE17, 6 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. The Relationship between the Organizational Learning Levels of Scholls and Teacher s Teaching Leadership Behaviors
BOZKURT BOSTANCI A., TÜRKMEN L.
International Symposium of New Issues in Teacher Education, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20164. The relationship between the organizational learning levels of schools and teachers teaching leadership behaviors
BOZKURT BOSTANCI A., TÜRKMEN L.
4th international Symposium, New Issues in Teacher Education, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
20155. Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre Eğitimi
TÜRKMEN L., ARSERİM UÇAR D. K., GÜN R., ŞAHİN İ.
3. Ulusal Çevre Kongresi, Afyon, Türkiye, 22 - 25 Ekim 2015
2015
20156. In the Context of Usak University Community Relationship and Contrubition to the Local Community
TÜRKMEN L.
Pecs University Hungagry, Szeckzard, Macaristan, 15 - 18 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
20157. In the History of Turkish Science Teacher Education and problems
TÜRKMEN L.
STEM, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2012
20128. Bilimsel tartışma (argümantasyon) odaklı öğretim yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin güneş, dünya, ay konusundaki başarı, tutum ve tartışmaya katılma istekleri üzerindeki etkisinin incelenmesi.
TÜRKMEN L., GÜRSOY S., TAŞDERE A.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2010
20109. Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin ve tutumlarının incelenmesi: Uşak Üniversitesi örneği
İNEL EKİCİ D., TÜRKMEN L., EVREKLİ E.
9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23-25 Eylül, 23 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2002
200210. Üniversite Öğrencilerinin Biyoloji Laboratuarında Mikroskop Çalışmaları ili ilgili Alternatif Kavramları
DİKMENLİ M., TÜRKMEN L., ÇARDAK O.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)
1999
199911. A Study of Turkish Preservice Science Teachers' Attitudes toward Science and Science Teaching.
TÜRKMEN L., Bonnstetter R.
National Association for Research in Science Teaching (Boston, MA, March 28-31, 1999)., 28 Mart 1999, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Biyolojinin Tanımı, Konusu ve Kısa Bir Tarihi
TÜRKMEN L.
Fen Bilgisi Öğrencileri için Biyoloji I, Lütfullah Türkmen, Haydar Öztaş, Fulya Öztaş, Editör, Nober, Ankara, ss.1-27, 2019
Bilirkişi Raporları
Sanatsal Etkinlik