Eğitim Bilgileri
2009 - 2016
2009 - 2016Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Öz düzenlemeli strateji geliştirmeye dayalı öğretim modelinin hikâye yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim programının uygulanması sürecine velilerin katılımları ve okula ilişkin tutumları
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2009 - 2009
2009 - 2009Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2008
2008 - 2008sınıf öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , sınıf öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması I
Geleneksel Çocuk Oyunları
Öğretmenlik Uygulaması II
Okul Öncesi Eğitimde Drama
Drama
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama
Türk Dili I
Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı
İlkokulda Drama
Çocuk Edebiyatı
Türkçe I: Yazılı Anlatım
Türkçe Öğretimi
Güzel Yazı Teknikleri
Türk Dili II
Okul Deneyimi
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK
TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM
Makaleler
Tümü (8)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Understanding School Happiness: The Influence of Justice Disposition and Demographic-Social and Behavioral Factors
Akar C., Kaya B. C.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.17, sa.5, ss.762-775, 2025 (Scopus)
2024
20242. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazma Kaygılarının İncelenmesi
KAYA B. C.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, cilt.12, sa.1, ss.90-114, 2024 (TRDizin)
2022
20223. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Resimli Öykü Kitapları ile İlgili Tercihleri
CAN B., Kılınçcı E., SEKER P. T.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.240-252, 2022 (TRDizin)
2020
20204. Resimli Çocuk Kitaplarındaki Karakterlerin Sosyal ve Duygusal Beceriler Yönünden İncelenmesi
KILINÇCI E., CAN B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.1216-1234, 2020 (TRDizin)
2020
20205. Sınıf Öğretmenlerinin Tasarım-Beceri Atölyeleri Hakkındaki Görüşleri
GÜNDOĞAN A., CAN B.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.15, sa.2, ss.851-876, 2020 (TRDizin)
2017
20176. Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirmeye Dayalı Öğretim Modelinin Hikâye Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi
CAN B., GÜNEŞ F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, cilt.5, sa.2, ss.98-115, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. OKUMA-YAZMA GÜÇLÜĞÜ: KİMİN İÇİN?
CAN B., ALTUNBAŞ S.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.86-113, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20158. Views of Primary School Teachers and Students about The Interactive Whiteboard
TERTEMİZ N., ŞAHİN KALYON D., CAN B., düzgün s.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.186, ss.1289-1297, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Eğitim Fakültesinde Bir Öğrenci Topluluğunun Yapabilecekleri: Uşak Üniversitesi İlkokul Öğretmenleri Topluluğu Örneği
CAN B., ŞAHİN B., BALIKÇI A., YILDIZBAŞ C., SÜZEN E., SÜMER S., et al.
3. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 23 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Using Metaphors to Examine Preservice Teachers’ Opinions on Creativity
CAN B., GÜÇYETER Ş.
The 17th Asia-Pacific Conference on Giftedness (The 17th APCG), TAYVAN, 7 - 10 Temmuz 2022, ss.26-33, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma İle İlgili Yaşadıkları Sorunların Karikatürler Yoluyla İncelenmesi
CAN B.
Education Conference 2022 - EDUCCON, Kahramanmaraş, Türkiye, 24 - 25 Mart 2022, ss.51, (Özet Bildiri)
2021
20214. İlkokul Öğrencilerinin Yazma ile İlgili Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi
CAN B.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu / 12-14 Kasım 2021, Türkiye, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2020
20205. İlkokul öğrencilerinin eleştirel düşünme tutumları ile adalet eğilimleri arasındaki ilişki
AKAR C., CAN B.
4.Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20196. Fakülte - Okul İş Birliğine Örnek Bir Uygulama: Çocuk Şenliği
ŞEKER P. T., KILINÇCI E., CAN B., DURAN E.
2.Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Sınıf Öğretmenlerinin Tasarım-Beceri Atölyeleri Hakkındaki Görüşleri
GÜNDOĞAN A., CAN B.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Resimli Öykü Kitapları İle İlgili Tercihleri
KILINÇCI E., CAN B., ŞEKER P. T.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2670-2671, (Özet Bildiri)
2018
20189. Resimli Çocuk Kitaplarindaki Karakterlerin Sosyal ve Duygusal Beceriler Yönünden Incelenmesi
KILINÇCI E., CAN B.
IV. International Academic ResearchCongress (INES), 30 Ekim - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. İlkokul Dinleme Metinlerinin Yapısal Özelliklerinin İncelenmesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
CAN B., SULAK S. E.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.269-270, (Özet Bildiri)
2018
201811. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
CAN B., DURAN E.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu(USEAS 2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Sınıf Eğitimi ve Türkçe Eğitimi Alanlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Yazma Kaygılarının İncelenmesi
CAN B.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına ve Yazmaya Yönelik Tutumlarının İncelenme
CAN B.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.88-89, (Özet Bildiri)
2017
201714. Sınıf Öğretmenlerinin Süreç Temelli Yazma Modeline Yönelik Görüşleri ve Sınıf İçi Yazma Uygulamalarının Değerlendirilmesi
DURAN E., CAN B.
1. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS), 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201715. 2-4. Sınıflara Yönelik Yazma Tutum Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması,
GÜNEŞ F., CAN B.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, cilt.1, ss.147, (Özet Bildiri)
2017
201716. Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünmeyi Destekleme Davranışları İle Kitap Okumaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki
CAN B.
26. Uuslarası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, ss.3336-3337, (Özet Bildiri)
2017
201717. Üniversite Yaşam Kalitesi İle Akademik Motivasyon Arasındaki İlişki: Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma
KOÇAK S., CAN B.
26. Uuslarası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1047-1048, (Özet Bildiri)
2016
201618. Okuma Yazma Güçlüğü: Kimin İçin?
CAN B., ALTUNBAŞ S.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1895-1896, (Özet Bildiri)
2014
201419. Views of Primary School Teachers and Students about The Interactive Whiteboard
IŞIK TERTEMİZ N., ŞAHİN D., CAN B., Düzgün S.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 30 Ekim 2014, cilt.186, ss.1289-1297, (Tam Metin Bildiri)
2014
201420. Views of Primary School Teachers and Students about İnteractive Whiteboard
TERTEMİZ N., ŞAHİN KALYON D., CAN B.
5th World Conference On Learnıng, 29 - 31 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2009
200921. Eğitim Programında Veli Katılımı
ACAT M. B., CAN B.
8.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200822. Velinin Okula İlişkin Tutumunu ve Eğitim Programa Katılım Düzeyini Belirlemeye Dönük Ölçek Geliştirme Çalışması
ACAT M. B., CAN B.
III. Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Okuma Öğretiminde Kullanılan Metin Türleri
CAN B., DURAN E.
Okuma Öğretimi, Doğan, Birsen, Editör, Eğiten, ss.63-100, 2022
2022
20222. Okuma Öğretiminde Kullanılan Metin Türleri
CAN B., DURAN E.
Okuma Öğretimi, Birsen Doğan, Editör, Eğiten, ss.63-100, 2022
2021
20213. Kavramsal Olarak Çocuk Edebiyatı
DURAN E., CAN B.
Çocuk Edebiyatı, Ayfer Şahin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-24, 2021
2018
20184. Story Writing Skills of Children
CAN B.
The Skill Approach in Education: From Theory to Practice, GÜNEŞ FİRDEVS, SÖYLEMEZ YUSUF, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.172-185, 2018
2018
20185. Yazma Öğretiminde Teori ve Modeller
CAN B.
Kuramdan Uygulamaya Yazma Öğretimi, Prof. Dr. Hayati Akyol, Doç. Dr. Mustafa Yıldız, Editör, PEGEM, Uşak, ss.29-52, 2018