Metrikler
Eğitim Bilgileri
2008 - 2015
2008 - 2015Doktora
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2001
1996 - 2001Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Fizik öğretiminde REACT öğretim stratejisine dayalı olarak geliştirilen yenilikçi teknoloji destekli zenginleştirilmiş öğretmen rehber materyallerinin değerlendirilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Yeryüzünde hareket ünitesinde işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler
2021 - 2023
2021 - 2023Öğretim Görevlisi
Uşak Üniversitesi, TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ, TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorMYO Müdürü
Uşak Üniversitesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorÜniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Uşak Üniversitesi
2021 - 2023
2021 - 2023MYO Müdür Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2021
2006 - 2021FİZİK ÖĞRETMENİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, FİZİK ÖĞRETMENİ
2001 - 2006
2001 - 2006FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. Metaverse Destekli Fen Eğitimi
Kan S., Kumaş A.
Milli Eğitim
, cilt.53, sa.242, ss.659-694, 2024 (Scopus, TRDizin)
2024
20242. Çevrimiçi Ortamlarda İşbirlikli Gruplarda Fen Bilimleri Öğretimi
Kumaş A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.59, sa.59, ss.113-141, 2024 (TRDizin)
2023
20233. Hibrit Öğrenme Ortamlarında Probleme Dayalı Etkinliklerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları
KUMAŞ A.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.4, ss.849-867, 2023 (TRDizin)
2023
20234. EBA Fizik Uygulamalarının K-12 Öğrencilerinin Fen Bilimleri Alan Becerileri Üzerindeki Etkileri
KUMAŞ A.
MILLI EGITIM
, cilt.52, ss.259-286, 2023 (Scopus, TRDizin)
2023
20235. Bibliometric Analysis of Studies Based on Context-Based Learning Method in Science Teaching
KAN S., KUMAŞ A.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.4, ss.683-695, 2023 (TRDizin)
2023
20236. FEN BİLİMLERİ DERSLERİNDE HİBRİT EĞİTİM KAPSAMINDA AKTİF ÖĞRENME ARACI OLARAK TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Kumaş A.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.943-961, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Problem-based learning applications in online environments
Kumaş A.
Canadian Journal of Physics
, cilt.101, sa.9, ss.512-523, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2022
20228. Infographics and Their Applications in the Hybrid Learning Process
KUMAŞ A.
Acta Didactica Napocensia
, cilt.15, sa.2, ss.230-242, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Measurement-evaluation applications of context-based activities in hybrid learning environments
KUMAŞ A.
International Journal of Assessment Tools in Education
, cilt.9, sa.5, ss.197-217, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
202210. Hibrit Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğretimsel Uygulamalara Yönelik Görüşleri
KUMAŞ A., Kan S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.56, sa.56, ss.1-21, 2022 (TRDizin)
2022
202211. Fen Bilimleri Alanını Seçen Öğrencilerin Alan Seçimlerine Etki Eden Faktörler, Süreçte Yaşadıkları Sıkıntılar ve Beklentileri
Kumaş A.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.447-459, 2022 (TRDizin)
2022
202212. Fizik Öğretiminde Yaşanılan Problemlerin Fizik Zümre Toplantıları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi
KUMAŞ A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.1303-1348, 2022 (TRDizin)
2022
202213. Designing Technological Content Curriculum Materials Supported by Logger Pro: An Action Research
KUMAŞ A.
International Journal of Progressive Education , cilt.18, sa.1, ss.147-173, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. The Comparison of Distance Physics Education Applications and Practices and Determining the Problems
KUMAŞ A., Kan S.
Science Education International
, cilt.33, sa.3, ss.296-305, 2022 (Scopus)
2022
202215. Infographic applications in cooperative groups in physics teaching
KUMAŞ A., Kan S.
Canadian Journal of Physics
, cilt.101, sa.1, ss.30-42, 2022 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
202116. Assessment and Evaluation Applications and Practices of Science and Physics Teachers in Online Education during Covid-19
KUMAŞ A., KAN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.9, sa.4, ss.163-173, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. LİSELERDE FEN BİLİMLERİ ALANINI SEÇEN ÖĞRENCİLERİN MESLEK-KARİYER ALGILARI VE PLANLAMALARI
KUMAŞ A.
International Academic Social Resources Journal , cilt.6, sa.25, ss.782-795, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. COVİD-19 UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRENCİLERİN EVDEKİ ÖĞRENME ORTAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
KUMAŞ A.
International Academic Social Resources Journal (ASR JOURNAL) , cilt.6, sa.23, ss.354-372, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202119. EVALUATION OF LOGGER PRO INNOVATIVE TECHNOLOGY SUPPORTED APPLICATIONS IN THE SCOPE OF STEM
KUMAŞ A.
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY
, cilt.79, sa.5, ss.16-766, 2021 (ESCI)
2009
200920. İşbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması: Akışkanlarda Direnç Kuvveti ve Limit hız örneği-II
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.344-359, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200921. Fizik öğretiminde işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulamalarının öğrenci kazanımlarına etkisi
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.3, ss.143-155, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200922. Implementation of problem based learning in cooperative learning groups: An example of movement of vertical shooting
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.1, sa.1, ss.1327-1336, 2009 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. GAMIFICATION IN TEACHING CONCEPTS RELATED TO OPTICIANRY IN HIGH SCHOOL PHYSICS CLASS
KUMAŞ A.
INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2024, ss.281-288, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. FİZİK DERSİNDE ENERJİ KONUSUNDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
KUMAŞ A.
INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2024, ss.272-280, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK KAVRAMLARINI ALGILAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
KAN S., KUMAŞ A.
ERTE CONGRESS 1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, ss.258-269, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. HİBRİT EĞİTİM SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
KUMAŞ A., KAN S.
1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, ss.276-278, (Özet Bildiri)
2020
20205. Comparative Evaluation of Distance Physics Education Applications Applied in the Covid-19 Pocess
KUMAŞ A.
Turkish Physical Society 36Th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20206. Assesment and Evaluation Methods Provided by Practitioners in Applications of Distance Physical Education in the Covid-19 Pocess
KUMAŞ A.
Turkish Physical Society 36Th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20197. Evaluation of STEM Compatible Laboratory Applications Based on Innovative Technology for Constant Accelerative Movement
KUMAŞ A., KAN S.
Turkish Physical Society 35Th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Eylül 2019, cilt.2178, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. PISA Sınavlarında Sorulan Fen Soruları ile 2018 ve 2019 AYT Fizik Sorularının Fen Yeterlilikleri Kapsamında Karşılaştırılması
KUMAŞ A.
IV. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 27 Eylül 2019, ss.18, (Özet Bildiri)
2019
20199. Development of Teacher Guide Materials Based on Logger Pro Sensors for Simple Pendulum
KUMAŞ A., KAN S.
Turkish Physical Society 35Th International Physics Congress, Bodrum, Türkiye, 04 Eylül 2019, cilt.2178, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Enerji Korunumu Konusunda Geliştirilen Analojilerin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
KUMAŞ A.
XII. International Congress of Education Researches, Rize, Türkiye, 25 Nisan 2019, ss.979-989, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Fen Eğitiminde Aksiyon Araştırması Temelli Laboratuar Uygulaması
KUMAŞ A.
XII. International Congress of Education Researches, Rize, Türkiye, 25 Nisan 2019, ss.1012-1022, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Fizik Öğretiminde Yaşanılan Problemlerin Fizik Zümre Toplantıları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi
KUMAŞ A.
IV. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 27 Eylül 2019, ss.17, (Özet Bildiri)
2019
201913. Investigation of Factors Effecting High-School Students on Area Selection
KAN S., KUMAŞ A.
International Congresses on Education, Sakarya, Türkiye, 19 Temmuz 2019, ss.453-458, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. Fizik Öğretiminde Deneysel İçerikli Bir Aksiyon Araştırması Uygulaması: Gimda Modeli
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.1884-1885, (Özet Bildiri)
2017
201715. An Evaluation Of Teacher Guide Material Enriched With Supported Innovative Technology Based On React Strategy In The Subject Of Conductor Resistance
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. An Action Research Application On Experiment Content With Physics Education: Ufmea Model
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.1883-1884, (Özet Bildiri)
2016
201617. FEN ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL İÇERİKLİ KONULARDA YENİ BİR MODEL GELİŞTİRMEYE YÖNELİK AKSİYON ARAŞTIRMASI UYGULAMASI
KUMAŞ A.
6. ULEAD Ulusalararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 Ekim 2016, ss.110-111, (Özet Bildiri)
2016
201618. REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: İletkenlerin Direnci Örneği
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 Kasım 2016, ss.100, (Özet Bildiri)
2016
201619. Fen Öğretiminde Grup Başarısını Arttırmaya Yönelik Bir Aksiyon Araştırması Uygulaması
KUMAŞ A.
VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 Kasım 2016, ss.104, (Özet Bildiri)
2016
201620. Akım-Direnç ve Potansiyel Farkı Arasındaki İlişki Konusunda REACT Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2016, ss.221, (Özet Bildiri)
2015
201521. Manyetizma Konusunda React Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi
KAN S., KUMAŞ A., SAKA A. Z.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Eylül 2015, ss.210-211, (Özet Bildiri)
2014
201422. REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: Manyetizma Örneği
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, ss.782, (Özet Bildiri)
2012
201223. REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: Elektrik Devrelerindeki Potansiyel Fark Örneği
KAN S., KUMAŞ A., SAKA A. Z.
TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, Bodrum, Türkiye, 05 Eylül 2012, ss.309, (Özet Bildiri)
2012
201224. Bilgisayar Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Fizik Dersine Karşı İlgi ve Başarı Düzeylerine Etkisi
KAN S., SAKA A. Z., KUMAŞ A.
TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, Bodrum, Türkiye, 05 Eylül 2012, ss.310, (Özet Bildiri)
2012
201225. Akım ile Potansiyel Fark Arasındaki İlişki Konusunda REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi
SAKA A. Z., KUMAŞ A., KAN S.
TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, Bodrum, Türkiye, 05 Eylül 2012, ss.318, (Özet Bildiri)
2010
201026. Bilgisayar Destekli Fizik Laboratuarı Uygulamalarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
INTERNATIONAL SCIENCE AND TECHNOLOGY CONFERENCE‐2010, famagusta, Kıbrıs (Kktc), 27 Eylül 2010, ss.166-172, (Tam Metin Bildiri)
2010
201027. Yatay Atış Hareketi Konusunda İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisi
KUMAŞ A., SAKA A. Z.
INTERNATIONAL SCIENCE AND TECHNOLOGY CONFERENCE‐2010, famagusta, Kıbrıs (Kktc), 27 Eylül 2010, ss.907-914, (Tam Metin Bildiri)
2008
200828. Küresel Aynalar Konusunda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Tutumları Üzerindeki Etkisi
KUMAŞ A., KAN S.
TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, Bodrum, Türkiye, 25 Ağustos 2008, ss.270, (Özet Bildiri)
2008
200829. İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisi: Düşey Atış Hareketi Örneği-1
SAKA A. Z., KUMAŞ A.
TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, Bodrum, Türkiye, 25 Ağustos 2008, ss.271, (Özet Bildiri)
2008
200830. Fizik Lise 1 Ders Kitabında Yer Alan Madde ve Özellikleri Ünitesindeki Özkütle Konusunun Değerlendirilmesi
KAN S., KUMAŞ A.
TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, Bodrum, Türkiye, 25 Ağustos 2008, ss.269-267, (Özet Bildiri)
2007
200731. Fizik Dersinin Ölçme ve Değerlendirmesinde Öğretmen Kaynaklı Problemlerin Araştırılması
ORAK S., KAN S., KUMAŞ A.
24. Uluslararası Fizik Kongresi, Malatya, Türkiye, 28 Ağustos 2007, ss.578, (Özet Bildiri)
2007
200732. Fizik Dersinde İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Kazanımlarına Etkisi
KUMAŞ A., KAN S., SAKA A. Z.
24. Uluslararası Fizik Kongresi, Malatya, Türkiye, 28 Ağustos 2007, ss.579-578, (Özet Bildiri)
2015
201533. Elektrik Yükleri Konusunda Öğrenci Gruplarının Geliştirdiği Metafor ve Analoji Uygulamaların Değerlendirilmesi
KUMAŞ A., KAN S.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Eylül 2015, ss.212, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Web of Science'da Fen Eğitiminde Isı ve Sıcaklık Konularının Bibliyometrik Analizi
KUMAŞ A.
Eğitim Bilimlerinde Popüler Yaklaşımlar, KAYALAR FETHİ, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.84-105, 2024
2023
20232. Web of Science'da Eğitim Bilimlerinde Eylem Araştırmalarının Bibliyometrik Analizi: Fizik Eğitimine Yönelik Öneriler
KUMAŞ A.
Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.391-420, 2023