Doç. Dr. AHMET KUMAŞ


ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler

Optisyenlik

Metrikler

Yayın

57

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

8

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

116

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

19

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

35

H-İndeks (Sobiad)

3

Proje

2

Açık Erişim

8

Eğitim Bilgileri

2008 - 2015

2008 - 2015

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), Türkiye

2005 - 2008

2005 - 2008

Yüksek Lisans

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1996 - 2001

1996 - 2001

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Fizik öğretiminde REACT öğretim stratejisine dayalı olarak geliştirilen yenilikçi teknoloji destekli zenginleştirilmiş öğretmen rehber materyallerinin değerlendirilmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr)

2008

2008

Yüksek Lisans

Yeryüzünde hareket ünitesinde işbirlikli öğrenme gruplarında probleme dayalı öğrenme uygulaması ve değerlendirilmesi

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler

2021 - 2023

2021 - 2023

Öğretim Görevlisi

Uşak Üniversitesi, TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ, TIBBİ HİZMETLER VE TEKNİKLER BÖLÜMÜ

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

MYO Müdürü

Uşak Üniversitesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi

2021 - 2023

2021 - 2023

MYO Müdür Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2021

2006 - 2021

FİZİK ÖĞRETMENİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, FİZİK ÖĞRETMENİ

2001 - 2006

2001 - 2006

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ATOMDAN ASTRONOMİYE BİLİM VE DİN

Ön Lisans

Ön Lisans

OPTİK ALETLER

MATEMATİK

OPTİSYENLİKTE MESLEK ETİĞİ

İLETİŞİM BECERİLERİ

OPTİSYENLİK TARİHİ VE DEONTOLOJİ

FİZİK

Matemetik I

Matemetik II

Malzeme Bilimi

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Görme Optiği

MATEMATİK

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (7)

2024

2024

1. Metaverse Destekli Fen Eğitimi

Kan S., Kumaş A.

Milli Eğitim , cilt.53, sa.242, ss.659-694, 2024 (Scopus, TRDizin) Creative Commons License identifier

2023

2023

7. Problem-based learning applications in online environments

Kumaş A.

Canadian Journal of Physics , cilt.101, sa.9, ss.512-523, 2023 (SCI-Expanded, Scopus) identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. GAMIFICATION IN TEACHING CONCEPTS RELATED TO OPTICIANRY IN HIGH SCHOOL PHYSICS CLASS

KUMAŞ A.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2024, ss.281-288, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. FİZİK DERSİNDE ENERJİ KONUSUNDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

KUMAŞ A.

INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2024, ss.272-280, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK KAVRAMLARINI ALGILAMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

KAN S., KUMAŞ A.

ERTE CONGRESS 1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, ss.258-269, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

4. HİBRİT EĞİTİM SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİMSEL UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

KUMAŞ A., KAN S.

1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 01 Aralık 2021, ss.276-278, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Comparative Evaluation of Distance Physics Education Applications Applied in the Covid-19 Pocess

KUMAŞ A.

Turkish Physical Society 36Th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

6. Assesment and Evaluation Methods Provided by Practitioners in Applications of Distance Physical Education in the Covid-19 Pocess

KUMAŞ A.

Turkish Physical Society 36Th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 01 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Evaluation of STEM Compatible Laboratory Applications Based on Innovative Technology for Constant Accelerative Movement

KUMAŞ A., KAN S.

Turkish Physical Society 35Th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Eylül 2019, cilt.2178, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri) identifier

2019

2019

8. PISA Sınavlarında Sorulan Fen Soruları ile 2018 ve 2019 AYT Fizik Sorularının Fen Yeterlilikleri Kapsamında Karşılaştırılması

KUMAŞ A.

IV. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 27 Eylül 2019, ss.18, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Development of Teacher Guide Materials Based on Logger Pro Sensors for Simple Pendulum

KUMAŞ A., KAN S.

Turkish Physical Society 35Th International Physics Congress, Bodrum, Türkiye, 04 Eylül 2019, cilt.2178, (Tam Metin Bildiri) identifier

2019

2019

10. Enerji Korunumu Konusunda Geliştirilen Analojilerin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

KUMAŞ A.

XII. International Congress of Education Researches, Rize, Türkiye, 25 Nisan 2019, ss.979-989, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. Fen Eğitiminde Aksiyon Araştırması Temelli Laboratuar Uygulaması

KUMAŞ A.

XII. International Congress of Education Researches, Rize, Türkiye, 25 Nisan 2019, ss.1012-1022, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Fizik Öğretiminde Yaşanılan Problemlerin Fizik Zümre Toplantıları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi

KUMAŞ A.

IV. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 27 Eylül 2019, ss.17, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Investigation of Factors Effecting High-School Students on Area Selection

KAN S., KUMAŞ A.

International Congresses on Education, Sakarya, Türkiye, 19 Temmuz 2019, ss.453-458, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

14. Fizik Öğretiminde Deneysel İçerikli Bir Aksiyon Araştırması Uygulaması: Gimda Modeli

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.1884-1885, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. An Action Research Application On Experiment Content With Physics Education: Ufmea Model

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 Nisan 2017, ss.1883-1884, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. FEN ÖĞRETİMİNDE DENEYSEL İÇERİKLİ KONULARDA YENİ BİR MODEL GELİŞTİRMEYE YÖNELİK AKSİYON ARAŞTIRMASI UYGULAMASI

KUMAŞ A.

6. ULEAD Ulusalararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, Türkiye, 13 Ekim 2016, ss.110-111, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: İletkenlerin Direnci Örneği

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 Kasım 2016, ss.100, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Fen Öğretiminde Grup Başarısını Arttırmaya Yönelik Bir Aksiyon Araştırması Uygulaması

KUMAŞ A.

VI. International Congress on Research in Education (ICRE), Rize, Türkiye, 13 Kasım 2016, ss.104, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Akım-Direnç ve Potansiyel Farkı Arasındaki İlişki Konusunda REACT Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül 2016, ss.221, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. Manyetizma Konusunda React Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyalinin Değerlendirilmesi

KAN S., KUMAŞ A., SAKA A. Z.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Eylül 2015, ss.210-211, (Özet Bildiri)

2014

2014

22. REACT Stratejisine Dayalı Yenilikçi Teknoloji Destekli Zenginleştirilmiş Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: Manyetizma Örneği

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, ss.782, (Özet Bildiri)

2012

2012

23. REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi: Elektrik Devrelerindeki Potansiyel Fark Örneği

KAN S., KUMAŞ A., SAKA A. Z.

TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, Bodrum, Türkiye, 05 Eylül 2012, ss.309, (Özet Bildiri)

2012

2012

24. Bilgisayar Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Fizik Dersine Karşı İlgi ve Başarı Düzeylerine Etkisi

KAN S., SAKA A. Z., KUMAŞ A.

TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, Bodrum, Türkiye, 05 Eylül 2012, ss.310, (Özet Bildiri)

2012

2012

25. Akım ile Potansiyel Fark Arasındaki İlişki Konusunda REACT Öğretim Stratejisine Dayalı Öğretmen Rehber Materyali Geliştirilmesi

SAKA A. Z., KUMAŞ A., KAN S.

TURKISH PHYSICAL SOCIETY 29TH INTERNATIONAL PHYSICS CONGRESS, Bodrum, Türkiye, 05 Eylül 2012, ss.318, (Özet Bildiri)

2010

2010

26. Bilgisayar Destekli Fizik Laboratuarı Uygulamalarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

INTERNATIONAL SCIENCE AND TECHNOLOGY CONFERENCE‐2010, famagusta, Kıbrıs (Kktc), 27 Eylül 2010, ss.166-172, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

27. Yatay Atış Hareketi Konusunda İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisi

KUMAŞ A., SAKA A. Z.

INTERNATIONAL SCIENCE AND TECHNOLOGY CONFERENCE‐2010, famagusta, Kıbrıs (Kktc), 27 Eylül 2010, ss.907-914, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

28. Küresel Aynalar Konusunda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Tutumları Üzerindeki Etkisi

KUMAŞ A., KAN S.

TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, Bodrum, Türkiye, 25 Ağustos 2008, ss.270, (Özet Bildiri)

2008

2008

29. İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Öğrenci Kazanımlarına Etkisi: Düşey Atış Hareketi Örneği-1

SAKA A. Z., KUMAŞ A.

TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, Bodrum, Türkiye, 25 Ağustos 2008, ss.271, (Özet Bildiri)

2008

2008

30. Fizik Lise 1 Ders Kitabında Yer Alan Madde ve Özellikleri Ünitesindeki Özkütle Konusunun Değerlendirilmesi

KAN S., KUMAŞ A.

TURKISH PHYSICAL SOCIETY 25. INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE, Bodrum, Türkiye, 25 Ağustos 2008, ss.269-267, (Özet Bildiri)

2007

2007

31. Fizik Dersinin Ölçme ve Değerlendirmesinde Öğretmen Kaynaklı Problemlerin Araştırılması

ORAK S., KAN S., KUMAŞ A.

24. Uluslararası Fizik Kongresi, Malatya, Türkiye, 28 Ağustos 2007, ss.578, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Elektrik Yükleri Konusunda Öğrenci Gruplarının Geliştirdiği Metafor ve Analoji Uygulamaların Değerlendirilmesi

KUMAŞ A., KAN S.

2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Eylül 2015, ss.212, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Web of Science'da Fen Eğitiminde Isı ve Sıcaklık Konularının Bibliyometrik Analizi

KUMAŞ A.

Eğitim Bilimlerinde Popüler Yaklaşımlar, KAYALAR FETHİ, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.84-105, 2024

2023

2023

2. Web of Science'da Eğitim Bilimlerinde Eylem Araştırmalarının Bibliyometrik Analizi: Fizik Eğitimine Yönelik Öneriler

KUMAŞ A.

Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Rasim Erol DEMİRBATIR, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.391-420, 2023


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 9

h-indeksi (SCOPUS): 3