Eğitim Bilgileri
1997 - 2002
1997 - 2002Doktora
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr), Türkiye
1993 - 1996
1993 - 1996Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Coğrafya Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Orta öğretim kurumlarında coğrafya öğretim teknolojisinin öğrenci başarısına etkisi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr)
1996
1996Yüksek Lisans
Gümüşhane-Erzurum-Van illerinin iklim özellikleri farklılıklarının belirlenmesi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2012 - 2016
2012 - 2016Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2007 - 2011
2007 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2002 - 2007
2002 - 2007Yrd. Doç. Dr.
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1995 - 2002
1995 - 2002Araştırma Görevlisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2018 - 2020
2018 - 2020Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi
2016 - 2020
2016 - 2020Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2012 - 2015
2012 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2011 - 2013
2011 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2009 - 2011
2009 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
2004 - 2007
2004 - 2007Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
1994 - 1995
1994 - 1995Öğretmen
KÖPRÜ KÖY ORTA OKULU, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Coğrafya öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Bir eylem araştırması
ADEM S. (Danışman)
T.TUNCER(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programının öğretmen ve idareci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi(Şırnak ili örneği)
ADEM S. (Danışman)
E.USLU(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullandıkları yöntemler ve karşılaşılan sorunlar (niğde il örneği)
ADEM S. (Danışman)
N.İHSAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim II. kademe sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde çoklu zeka kuramı uygulamalarının akademik başarı ve tutuma etkisi
ADEM S. (Danışman)
İ.KARAKOÇ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (18)
2025
20251. Exploring the relationship between social studies teachers’ gamification self-efficacy and innovative thinking tendencies with moderated mediation model
Gökalp A., Inesi M. A., SEZER A.
Interactive Learning Environments
, cilt.33, sa.2, ss.1167-1179, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. İlkokul Sosyal Bilgiler Dersine Özgü Akademik Risk Alma Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İNESİ M. A., sezer a.
Milli Eğitim
, cilt.53, sa.241, ss.331-344, 2024 (Scopus, TRDizin)
2023
20233. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Oyunlaştırma Öz Yeterliliklerine İlişkin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
İNESİ M. A., gökalp a., sezer a.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.420-429, 2023 (TRDizin)
2022
20224. OYUNLAŞTIRMA TUTUM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
İNESİ M. A., GÖKALP A., SEZER A.
Uluslararasi Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklasimlar Dergisi (IJONASS)
, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Investigation of Pre-Service Social Studies Teachers’ Perceptions of Technology Integration Self-Efficacy and Technology Acceptance Levels with Regard to Various Variables
IŞIKLI M., SEZER A.
SHANLAX İnternational Jornal of Education , ss.100-109, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. THE EFFECT OF TECHNOLOGY INTEGRATION TRAINING ON GEOGRAPHY TEACHERS’ PERCEPTIONS OF TECHNOLOGY INTEGRATION SELF-EFFICACY AND TECHNOLOGY ACCEPTANCE
sezer a., Şanlı C., PINAR A., KARA H.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.27, sa.45, ss.67-75, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafya: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Araştırma
SEZER A., ÜZTEMUR S., SAĞLAM M.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.44, ss.124-144, 2021 (TRDizin)
2021
20218. Coğrafya Öğretmenleri İle Çalışılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Betimsel Analiz
SEZER A., DENİZ M.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.19-31, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Üniversite Öğrencilerinin Küresel İklim Değişikliğine İlişkin Farkındalık Ölçeği
DENİZ M., İNEL Y., SEZER A.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.43, ss.252-264, 2021 (TRDizin)
2020
202010. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretim ve Uygulamalarında Teknolojinin Entegre Edilmesine Yönelik Algıları
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.10, ss.125-149, 2020 (TRDizin)
2019
201911. Çalışma Grubu Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Olan Türkiye’deki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.1-17, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Coğrafya Derslerinde Mekânsal Düşünme Öğretimi Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ŞANLI C., SEZER A.
EGE COĞRAFYA DERGİSİ , cilt.28, sa.2, ss.213-225, 2019 (TRDizin)
2019
201913. ANALYSIS OF ACCESSIBILITY OF SCHOOLS IN TURGUTLU CITY VIA GEOGRAPHICAL INFORMATIONSYSTEM (GIS) Turgutlu Şehrinde Okullara Erişilebilirliğin CBS ile Analizi
SEZER A., DENİZ M., KOCAMAN E., Topuz M.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.40, sa.1, ss.190-207, 2019 (TRDizin)
2018
201814. Uşak Şehrinde Okullara Erişebilirliğin Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) İle Analizi
SEZER A., DENİZ M., Topuz M.
Journal of History Culture and Art Research- Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.5, ss.470-494, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Ortaöğretim Coğrafya Ders Kitaplarında Haritaların Kullanımı
KARA H., SEZER A., ŞANLI C.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.38, ss.20-39, 2018 (TRDizin)
2017
201716. COĞRAFYA ÖĞRETİM PROGRAMINDA VE DERS KİTAPLARINDA GÖÇ OLGUSU
sezer a., Şanlı C.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, cilt.0, sa.36, ss.16-25, 2017 (TRDizin)
2017
201717. Coğrafya Konuların Öğretiminde Materyal Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
İNEL Y., SEZER A.
Journal of History Culture and Art Research
, cilt.6, sa.3, ss.473-491, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Öğretmenlerin Sorumluluk Değeri Algılarının İncelenmesi
SEZER A., ÇOBAN O., AKŞİT İ.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.122-144, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. The relationship between attention levels and class participation of first-year students in classroom teaching departments
SEZER A., İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U.
International Journal of Instruction
, cilt.10, sa.2, ss.55-68, 2017 (Scopus)
2016
201620. Perceptions of Geography Teachers to Integrating Technology to Teaching and their Practices
ŞANLI C., SEZER A., PINAR A.
REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE (RIGEO) , cilt.6, sa.3, ss.235-251, 2016 (TRDizin)
2016
201621. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SORUMLULUK DEĞERİ ALGILARI
SEZER A., Çoban O.
EARDE , cilt.2, sa.1, ss.22-39, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi
TOPAL E., SEZER A.
MARMARA COĞRAFYA , sa.33, ss.77-95, 2016 (TRDizin)
2015
201523. An investigation of university students’ attention levels in real classroom settings with Neurosky’s MindWave mobile (EEG) device 2
SEZER A., İNEL Y., Seçkin A. Ç., ULUÇINAR U.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2015, ss.61-69, 2015 (Scopus)
2012
201224. Uşak İlinde Kültürel ve Sportif Amaçlı Yapılan Atçılık ve Sorunları
DENİZ M., SEZER A., İNEL Y.
TURK DUNYASI ARASTIRMALARI , cilt.101, sa.200, ss.203-230, 2012 (TRDizin)
2012
201225. Uşak İlinde Kültürel ve Sportif Olarak Yapılan Atçılık ve Sorunları
DENİZ M., SEZER A., İNEL Y.
Türk Dünyası Araştırmaları , cilt.101, sa.200, ss.203, 2012 (TRDizin)
2011
201126. An Investigation of Non Thesis Master s Degree ProgramGeography Teacher Candidates Attitudes Towards Teaching Profession Regarding Several Socio Cultural Features
SEZER A., KARA H., PINAR A.
US-CHINA EDUCATION REVIEW A , cilt.8, sa.5, ss.682-697, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201127. Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
SEZER A., BAYHAN ÖKTEM A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-19, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201128. Valilik İnternet Sitelerini Coğrafya Öğretimi için Kaynak Haline Getirmek
SEZER A., AYDOĞDU İ.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.16, ss.11-24, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201129. Cumhuriyet Dönemi Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Türk Dünyası Coğrafyasının Öğretimi
SEZER A.
Türklük Bilimi Araştırmaları , sa.29, ss.341-373, 2011 (TRDizin)
2010
201030. Turkish Geography Student Teachers Concerns towards the Teaching Profession
SEZER A., AYAZ N., GÜL H., TÜRKMEN F.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.5, sa.12, ss.788-793, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201031. Geography Teachers Usage of the Internet for Education Purposes
SEZER A.
International Journal of Prograssive Education , cilt.6, sa.3, ss.41-53, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201032. Lise Coğrafya Dersi Öğrenme Yaşantılarının Gerçekleşme Düzeyinin Belirlenmesi
SEZER A., SARIŞAN TUNGAÇ A., AKÇADAĞ T., ÇELİKLER D., UZUNER F. G., ÜNALDI CORAL M. N.
Doğu Coğrafya Dergisi , cilt.15, sa.24, ss.211-236, 2010 (TRDizin)
2010
201033. Coğrafya Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayar Öz Yerlik Algılarının İncelenmesi
SEZER A., YILDIRIM T., PINAR A.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.163-176, 2010 (TRDizin)
2010
201034. Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Bazı Profil Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
SEZER A., PINAR A., YILDIRIM T.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , sa.22, ss.43-69, 2010 (TRDizin)
2007
200735. İlköğretim II Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularının Öğretiminde Çoklu Zekâ Uygulamalarının Akademik Başarıya Etkisi
KARAKOÇ İ., SEZER A.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.9-20, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200636. IX Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Coğrafya Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
SEZER A.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.13, ss.1-10, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200637. Lise I Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
SEZER A., PINAR A., KOÇ M.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.20, ss.377-390, 2006 (Hakemli Dergi)
2004
200438. ÜNİVERSITE ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI İLE PROBLEM ALANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
KOÇ M., AVŞAROĞLU S., SEZER A.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.11, ss.483-498, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200339. İş Birliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi
SEZER A., TOKCAN H.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.3, ss.227-242, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Akhisar (Manisa) İlçesinde Arazi Kullanımında Meydana Gelen Değişimin Uzaktan Algılama (UA) Yöntemleri ile İncelenmesi
DENİZ M., SEZER A., Topuz M., Gürçeşme M.
Uluslararası Geçmişten Günümüze Manisa Sempozyumu-II” 21-23 Eylül 2022, Manisa, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Uzaktan Algılama Teknikleriyle Alaşehir İlçesinde Arazi Örtüsünün Değişimi
DENİZ M., SEZER A., Topuz M.
Uluslararası Geçmişten Günümüze Manisa Sempozyumu-II” 21-23 Eylül 2022, Manisa, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. Manisa’nın Göç Analizi (2000-2021)
SEZER A., DENİZ M., Topuz M.
Uluslararası Geçmişten Günümüze Manisa Sempozyumu-II” 21-23 Eylül 2022, Manisa, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Küreselleşen Dünyada Türk Dünyasının Sosyo-kültürel ve Ekonomik İşbirliğinin Önemi
SEZER A.
Ulu öndər Heydər Əliyevin anadan olmasının 99-cu ildönümünə həsr olunmuş MODERNLƏŞMƏNİN PRİORİTET İSTİQAMƏTLƏRİ: SOSİOMƏDƏNİ VƏ İQTİSADİ-EKOLOJİ ASPEKTLƏR, Baku, Azerbaycan, 06 Mayıs 2022, ss.13-22, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Water Education in Turkey's Primary, Secondary and High School Curriculum
SEZER A.
V. İnternational Research Congress on Social Sciences, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2021, ss.180-194, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİN SINIF İÇİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA: DENİZLİ İLİ ÖRNEĞİ
SEZER A., ŞANLI C.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20207. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Coğrafya: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Fenomenolojik Bir Araştırma
SEZER A., ÜZTEMUR S., SAĞLAM M.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
20198. TÜRKİYEDE COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ: BİRBETİMSEL ANALİZ ÇALIŞMASI
SEZER A., ŞANLI C.
II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, ss.306-317, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Mümtaz Turhan’ın “Maarifimizin Ana Davaları”ndan Bugüne Ne Değişti?
SEZER A.
4. International Research Congress on Social Sciences (11-13 September 2019), TÜRKİSTAN, Kazakistan, 25 Aralık 2019, ss.163-176, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Coğrafi Kavramların Öğretimine İlişkin Çalışmaların İncelenmesi
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A., DUMAN A.
II. INTERNATIONAL CONGRESS ON GEOGRAPHICAL EDUCATION, Eskişehir, Türkiye, 03 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK KURAMINA GÖRE TASARLANMIŞ BİRÖRNEK: 9. SINIF HARİTA BİLGİSİ KONUSU
ŞANLI C., SEZER A.
II. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE KÜLTÜRDE AKADEMİKÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU, Denizli, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2019, ss.103-1165, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OYUN TERCİHLERİ
SEZER A., İNESİ M. A., IŞIKLI M., İNEL Y.
1. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 02 Kasım 2019, ss.28, (Özet Bildiri)
2019
201913. ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI BAĞLAMINDA SOSYAL BİLGİLER DERSİ KAZANIMLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİ
SEZER A., Kılıçkaya Ö.
İNES 2019 V Human and Civilization Congress From Past To Future, Antalya, Türkiye, 17 Nisan 2019, ss.1036-1043, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Coğrafya Öğretiminde Mekansal Düşünme Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ŞANLI C., SEZER A.
I.İstanbul International Geography Congress, 20 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201815. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YAŞANTILARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
SEZER A., KILIÇKAYA Ö.
2. Uluslararası Türk Düntası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.589-605, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Social Studies Teachers’ Views on Social Studies Teacher Undergraduate Program
SEZER A., KILIÇKAYA Ö.
III. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, ÜSKÜP, Makedonya, 5 Eylül - 08 Kasım 2018, cilt.1, ss.387-396, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Ortaokul öğrencilerinin demokratik değerlere ilişkin bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla incelenmesi
DİNÇ E., SEZER A., ÜZTEMUR S., İNEL Y.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Uşak Şehrinde Eğitime Erişebilirliğin CBS İle Analizi.
DENİZ M., SEZER A., Topuz M.
III. Ines International Education and Social Science Congress 2018, 28 April - 01 May Alanya, Turkey, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Ortaokul Öğrencilerinin Demokratik Değerlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla İncelenmesi
DİNÇ E., SEZER A., UZTEMUR S., İNEL Y.
İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, ss.225-234, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Coğrafya Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşleri: Lisans Üstü Tezlerden (2000- 2017) İçerik Analizi
SEZER A., DENİZ M.
08-10 Kasım 2018 Nevşehir Uluslararası Coğrafya Eğitimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201821. Turgutlu Şehrinde Eğitim Kurumlarına Erişilebilirliğin CBS ile Analizi
SEZER A., DENİZ M., KO E., Topuz M.
İkinci Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu 30 Ekim 2018-01 Kasım2018 Çanakkale, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. A Critical Assesment on Geography Teacher Training Program
SEZER A., ŞANLI C.
The Second ınternational Syposium on Social Sciences Education, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2018, cilt.1, ss.38, (Özet Bildiri)
2018
201823. Coğrafya Öğretmeni Yetiştirme Programlarına İlişkin Eleştirel Bir Değerlendirme
SEZER A., ŞANLI C.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 30 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201824. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitime Teknoloji Entegrasyonuna İlişkin Algıları
SEZER A., İNEL Y., GÖKALP A.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.473-474, (Özet Bildiri)
2018
201825. Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi Coğrafya Ders Kitaplarında Orta Asya
SEZER A., DENİZ M.
Uluslararası Orta Asya Sempozyumu 12-20 Nisan 2018 Bişkek Kırgızistan, Bishkek, Kırgızistan, 12 - 20 Nisan 2018, ss.239, (Özet Bildiri)
2018
201826. Öğretmen Adaylarının Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Farkındalık Düzeyleri: Türkiye Uşak Üniversitesi Örneği
SEZER A., İNEL Y., TOPAL E.
International Central Asia Symposium, Bishkek, Kırgızistan, 18 - 20 Nisan 2018, ss.49, (Özet Bildiri)
2017
201727. Geographical Consciousness: The Change And Reflections in High School Geography Curriculum
SEZER A.
NTERNATIONAL CONGRESSOn The 75th AnniversaryOf TURKISH GEOGRAPHICAL SOCIETY, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.81-82, (Özet Bildiri)
2017
201728. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE BİR OYUNLAŞTIRMA ÖNERİSİ
SEZER A., İNESİ M. A.
II. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.370, (Özet Bildiri)
2017
201729. 2005, 2010, 2015 ve 2017 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Tema, Kazanım, Kavram, Değer ve Beceri Boyutları Açısından Karşılaştırılması
SEZER A., ÇOBAN O., AKŞİT İ.
II. ULUSLARARASISOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201730. Eğitimsel Veri Madenciliği ve Veri Toplama Aracı Tasarımı
İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., SEZER A.
II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Eğitimsel Veri Madenciliği: Bir Veri Toplama Aracı Tasarımı
İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., SEZER A.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Araştırmaları Sempozyumu, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, ss.5-6, (Özet Bildiri)
2017
201732. Öğretmenlerin ve Öğrencilerin Etik Algıları ve Görüşleri Üzerine Bir İnceleme
SEZER A., ÇOBAN O., AKŞİT İ.
IV International EurasianEducational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.144-145, (Özet Bildiri)
2017
201733. ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDA AFETLER VE AFET EĞİTİMİNE İLİŞKİN BİR ANALİZ
SEZER A., ARIBAŞ B. B., KARALI M. A., URHAN E., ÜNAL A. İ.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.691-692, (Özet Bildiri)
2017
201734. Üniversite Öğrencilerinin Yozgat’ın Doğal Ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları
ÇETİN T., KARA H., SEZER A.
II. ULUSLARARASI BOZOK SEMPOZYUMU, Yozgat, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.256-268, (Tam Metin Bildiri)
2016
201635. TÜRKİYEDE COĞRAFYA ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ARAŞTIRMALARINDA EĞİLİMLER BİR LİTERATÜR TARAMASI
IŞIKLI M., SEZER A.
INTERNATIONALACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.370, (Özet Bildiri)
2016
201636. ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCILERIN GÖÇ GÖRSEL ALGISI
ŞANLI C., SEZER A.
INTERNATIONAL ACADEMICRESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.191, (Özet Bildiri)
2016
201637. Türkiye Üniversitelerinde Coğrafya Öğretimi Bir Envanter Çalışması Geography Teaching at Turkish Universities An Inventory Study
SEZER A.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi. 1-4 Aralık 2016 Antalya, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2016, cilt.5, ss.277-288, (Tam Metin Bildiri)
2016
201638. ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA GÖÇ MIGRATION IN SECONDARY SCHOOL SOCIAL SCIENCES TEXT BOOKS
SEZER A., İNESİ M. A.
INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.3268-3275, (Tam Metin Bildiri)
2016
201639. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN COĞRAFYAKONULARININ ZORLUKLARININ BELİRLENMESİ SEBEPLER VE ÇÖZÜMÖNERİLERİ
SEZER A., IŞIKLI M., TAŞDERE A.
V. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201540. Cumhuriyet Dönemi Lise Coğrafya Ders Kitaplarında Balkan Ülkeleri Coğrafyası İçeriğinin İncelenmesi
SEZER A., YILDIZ A. K., KARACA Ö. F., ERMETİN O., tüfekci h.
I.International Research Congress on Social Sciences, 2 - 06 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201541. An investigation of university students attention levels in real classroom settings with neurosky s mindwave mobile EEG device
SEZER A., İNEL Y., SEÇKİN A. Ç., ULUÇINAR U.
Intenational Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, ss.88-101, (Tam Metin Bildiri)
2015
201542. Ortaokul Öğrencilerinin Sorumluluk Değeri Algıları
ÇOBAN O., SEZER A.
İnternational Researc Congres of Social Sciences, 2 - 06 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201543. İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Harita Kavramına İlişkin Algıları
SEZER A., KOLUMAN S.
Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu IV, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201444. Türkiye de Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi ve Dengi Programlarında Kıbrıs
SEZER A., ERHAN T., DENİZ M.
Kıbrıs Türk Kültür ve Edebiyatı Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 16 Mayıs 2014, ss.319-329, (Tam Metin Bildiri)
2014
201445. Türkiye de Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi ve Dengi Programlarda Kıbrıs
SEZER A., DENİZ M., TOPAL E., YILDIZ A. K., ERMETİN O., KARACA Ö. F., et al.
Kıbrıs Türk Kültür ve Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201446. Türkiye de 1980 Sonrası Ortaokul Sosyal Bilgiler ve Dengi Ders Kitaplarının Türk Dünyası Coğrafyası İçeriğinin İncelenmesi
SEZER A., TOPAL E.
12. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, 30 Ağustos - 06 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201447. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İnterneti Öğretim Amaçlı KullanmaDurumları
SEZER A., Okan Ç., AKŞİT İ., YILDIRIM K., ÖZGEN M.
Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, 28 - 30 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201448. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bilişim Teknolojileri Öz yeterlik Algıları
SEZER A., DERE İ.
Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, 28 - 30 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201449. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Kullanımı Konulu Tezlerin Analizi
SEZER A., KOLUMAN S.
Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, 28 - 30 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2011
201150. Cumhuriyet Dönemi Ülkeler Coğrafyası Dersi İçeriğinin Ders Kitabı Bağlamında İncelenmesi
SEZER A., KARA H., ÇETİN T., İSKENDER M., SEVİNÇ V., ÖZKOÇ H. H., et al.
5. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2009
200951. Coğrafya Öğretmenlerinin İnterneti Öğretim Amaçlı Kullanma Durumları
SEZER A.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2008
200852. Coğrafya Öğretiminde Webquest Kullanımı 10 Sınıf Türkiye nin Nüfus Özellikleri Konusu İçin Bir Örnek Uygulama
SEZER A., Erhan Ç., İNCE Ö., ŞENEL İ. K., CİHAN A., TARIM M., et al.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, 14 - 16 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200753. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullandıkları Yöntemler ve Yöntem Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar Niğde İl Örneği
SEZER A., AKGÜL N. İ.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
2005
200554. Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyallerini Kullanma Düzeyleri ve Kullanamama Sebeplerinin Belirlenmesi Niğde İl Örneği
SEZER A., BÖLÜKBAŞ O., POLAT Ü.
II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200455. Coğrafya Derslerinde Öğretim Materyali Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
SEZER A., KOÇ M., TUTKUN Ö. F., POLAT Ü.
XIII. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. UZAKTAN ALGILAMA TEKNİKLERİ VE PEYZAJ METRİKLERİ KULLANILARAK ALAŞEHİR İLÇESİNDE ARAZİ ÖRTÜSÜNÜN DEĞİŞİMİ
DENİZ M., SEZER A., TOPUZ M.
MANİSA Akademik Araştırmalar Işığında (Fen Bilimleri & Coğrafya & İktisat) Cilt 4, Abalı Yüksel, Minareci Orkide, Çam Kaynar Sermin, İncedere Leman, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.340-367, 2022
2022
20222. Yıldırım
SEZER A., ŞANLI C.
Afetler ve Afet Yönetimi, TOKCAN HALİL, TOPKAYA YAVUZ, Editör, EĞİTEN YAYINEVİ, Ankara, ss.261-279, 2022
2022
20223. Manisa İlinin Göç Analizi
SEZER A., DENİZ M., TOPUZ M.
MANİSA AKADEMİK ARAŞTIRMALAR IŞIĞINDA (FENBİLİMLERİ & COĞRAFYA & İKTİSAT) 4. CİLT, Abalı Yüksel, Minareci Orkide, Çam Kaynar Sermin, İncedere Leman, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.314-339, 2022
2022
20224. Uzaktan algılama teknikleri ve peyzaj metrikleri kullanılarak Alaşehir ilçesinde arazi örtüsünün değişimi
DENİZ M., SEZER A., Topuz M.
Manisa Akademik Araştırmalar Işığında (Fen Bilimleri & Coğrafya & İktisat) Cilt-4 , Yüksel Abalı Orkide Minareci Sermin Çam Kaynar Leman İncedere, Editör, Berikan, Ankara, ss.340-367, 2022
2022
20225. Manisa ilinin göç analizi
SEZER A., DENİZ M., Topuz M.
Manisa Akademik Araştırmalar Işığında (Fen Bilimleri & Coğrafya & İktisat) Cilt-4, 2022 , Yüksel Abalı Orkide Minareci Sermin Çam Kaynar Leman İncedere, Editör, BERiKAN YAYINEVi, Ankara, ss.314-339, 2022
2020
20206. A Methodological and Thematic Analysis of the Graduate Theses Conducted withPreservice Social Studies Teachers in Turkey
SEZER A., GÖKALP A., Duman A.
New Horizons in Social Studies Education, Çetin Turhan, Kılcan Bahadır, İnel Yusuf, Çepni Osman, Editör, SRA Academic Publishing, ss.1-20, 2020
2018
20187. CENTRAL ASIA IN GEOGRAPHY COURSE BOOKS OF REPUBLICAN PERIOD IN TURKEY
SEZER A., DENİZ M.
New Horizons, Şahin Ayfer, Mulalic Almasa, Editör, Lap Lambert Academic Publishing, Mauritus, ss.46-62, 2018
2018
20188. Analysis on Spatial Thinking in High School Level Geography Textbook Questions
ŞANLI C., SEZER A.
New Horizons Educational Sciences - I, TURHAN ÇETİN, AYFER ŞAHİN, ALMASA MULALIÇ, NUDZEJMA OBRALIÇ, Editör, LAMBERT Academic publishing, Riga, ss.304-325, 2018
2017
20179. Görsel Tasarım ve Sunum Programları
SEZER A.
Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Sezer Adem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.69-89, 2017
2017
201710. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE BİR OYUNLAŞTIRMA ÖNERİSİ
SEZER A., İNESİ M. A.
EĞİTİM ARAŞTIRMALARI 2017, ERDAL HAMARTA, COŞKUN ARSLAN, SABAHATTİN ÇİFTÇİ, ONUR KÖKSAL, AHMET NACİ ÇOKLAR, Editör, ÇİZGİ KİTABEVİ, Konya, ss.102-110, 2017
2017
201711. Coğrafya Öğretiminde Grafiklerin Kullanımı
SEZER A.
Coğrafya Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, SEZER ADEM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.163-183, 2017
2017
201712. Sosyal Bilgiler Öğretiminde sokratik Yöntem/Sosrgulayıcı Öğrenme
SEZER A., Çoban O.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Refik Turan, Hakan Akdağ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.11-36, 2017
2013
201313. Barış ve Şiddet
SEZER A.
İnsan Hakları Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi, İsmail Acun, Bülent Tarman, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.108-127, 2013