Biyografi
Dr. Şule Güçyeter, Türkiye'de Uşak Üniversitesi'nde Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı'nda Doçent olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Özel Eğitim, Özel Yetenekliler Eğitimi alanında yapmıştır. Üstün zekâ/özel yetenek kavramları, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, matematik yeteneği, 2e, üstün zekâlı öğrencilerin psikolojik özellikleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme konularıyla ilgilenmektedir. Özel eğitim ve özel yetenekliler eğitimi alanında yayınlanmış makale ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Araştırmacının ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş sözlü bildirileri de vardır.Türk Eğitim Dergisi'nin alan editörlüğünün yanı sıra, Gifted Education International'ın editör/inceleme kurulunda görev yapmaktadır. 2016'dan beri Asya Pasifik Üstün Yetenekliler Federasyonu'nda Türkiye delegesidir.
Dr. Şule Güçyeter is an Associate Professor in the Special Education Department, Gifted and Talented Division at the Usak University, in Türkiye. She received her Master’s and Ph.D. degree in special education (with an emphasis in gifted and talented education). Dr. Güçyeter is especially interested in conceptions of giftedness, identification of gifted and talented students, math talent, 2e, psychological characteristics of gifted students, and creative thinking. Beside her role as the field editor of Turkish Journal of Education, she is serving on the editorial/review board Gifted Education International. She has been a delegate of Türkiye in the Asia Pacific Federation on Giftedness since 2016.
Eğitim Bilgileri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Eğitimi (Dr), Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Matematiksel yeteneği tanılama modeli
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Eğitimi (Dr)
2009
2009Yüksek Lisans
Farklı türde problem geliştirmeye yarayan dıscover problem matrisinin revize edilerek psikometrik özelliklerinin araştırılması
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2024
2015 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü
2007 - 2015
2007 - 2015Araştırma Görevlisi
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2007 - 2009
2007 - 2009Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorCoordinator
Uşak Üniversitesi, ENGELSİZ BİRİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
2016 - 2020
2016 - 2020Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2017 - 2017
2017 - 2017Misafir Araştırmacı (New Horizons Yükseköğretim Hareketlilik Konsorsiyumu kapsamında)
Erlangen-Nuremberg Üniversitesi, Misafir Araştırmacı (New Horizons Yükseköğretim Hareketlilik Konsorsiyumu kapsamında)
2012 - 2012
2012 - 2012Misafir Araştırmacı (Visiting Scholar)
Arizona Üniversitesi (University of Arizona), Misafir Araştırmacı (Visiting Scholar)
Verdiği Dersler
Lisans
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ
ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
ÖZEL YETENEKTE SOSYAL DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK
YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ
ÖZEL YETENEKTE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
ÖZEL YETENEKTE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE TANILAMA VE EĞİTİM
Seçmeli:Üstün Yetenekliler ve Eğitimi
Özel Eğitim
Öğrenme Güçlüğü
Üstün Yetenekliler ve Eğitimi
Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
Okul Öncesinde Kaynaştırma
Seçmeli: Özel Gereksinimi Olan Bireylerin Eğitimi
İlköğretimde Kaynaştırma
Makaleler
2024
20241. Üstün yetenekli Türk öğrencilerin ebeveynlerinin bilinçli ebeveynliği ve akılcı olmayan inançları
Güçyeter Ş., Şanal-Karahan F., Aktuğ S.
Turkish Journal of Education
, cilt.13, sa.4, ss.288-307, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20242. Ailelerin Üstün Zekâ, Üstün Yetenek ve Özel Yetenek Kavramlarına İlişkin Örtük İnançlarının İncelenmesi
GÜÇYETER Ş., KILINÇ Ş., ATILGAN M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.61, ss.1967-1984, 2024 (TRDizin)
2023
20233. Views of Graduate Students in Gifted Education on Hilda Taba Strategies
demirel ş., GÜÇYETER Ş., Kirişçi N.
Yükseköğretim Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.315-329, 2023 (ESCI, TRDizin)
2022
20224. Covid-19 Küresel Salgını Sürecinde Yükseköğretimde Özel Gereksinimli Öğrenci Olmak: Deneyimler ve Güçlüklerle Baş Etme Yolları
GÜÇYETER Ş., Ayvazoglu N. R., SARDOHAN YILDIRIM A. E.
Yükseköğretim Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.320-332, 2022 (ESCI, TRDizin)
2021
20215. Social Environmental Factors and Personal Motivational Factors Associated with Creative Achievement: A Cross-Cultural Perspective
Zhang Z. S., Hoxha L., Aljughaiman A., Arënliu A., Gomez-Arizaga M. P., GÜÇYETER Ş., et al.
Journal of Creative Behavior
, cilt.55, sa.2, ss.410-432, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
20206. Creative children in a robust learning environment: Perceptions of special education teacher candidates
GÜÇYETER Ş., CAMCI S.
Thinking Skills and Creativity
, cilt.37, 2020 (SSCI, Scopus)
2019
20197. Öğretmen Adaylarının Üstün Zeka ve Üstün Yetenek Metaforları
CAMCI ERDOĞAN S., GÜÇYETER Ş.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.18, sa.3, ss.1307-1325, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
20188. Matematiksel yeteneği tanılama: Matematikte Benzerlik ve İlişki Temelli Düşünme Modeli
GÜÇYETER Ş.
Talent (Online) , cilt.8, sa.2, ss.181-199, 2018 (TRDizin)
2018
20189. Rehber öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilerin eğitimleri, sosyal duygusal özellikleri ve rehberlik gereksinimlerine ilişkin farkındalıkları
GÜÇYETER Ş.
MILLI EGITIM , sa.1, ss.225-247, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201810. Creativity motivation construct development and cross-cultural validation
Zhang Z., Hoxha L., Aljughaiman A., GomezArizaga M. P., GÜÇYETER Ş., Ponomareva I., et al.
Psychological Test and Assessment Modeling , cilt.60, sa.4, ss.517-530, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Serving gifted children in developmental and threshold countries — Turkey
GÜÇYETER Ş., KANLI DENİZCİ E., Özyaprak M., Leana-Taşcılar M. Z.
Cogent Education
, cilt.4, sa.1, 2017 (Scopus)
2016
201612. Türkiye’de üstün yeteneklileri tanılama araştırmaları ve tanılamada kullanılan ölçme araçları
GÜÇYETER Ş.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION , cilt.5, sa.4, ss.235-254, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Ortaokul matematik öğretmenleri ve sınıf öğretmenlerinin matematikte üstün zekalı öğrenci özelliklerine yönelik yargılarının incelenmesi
GÜÇYETER Ş.
Talent (Online) , cilt.5, sa.1, ss.44-66, 2015 (TRDizin)
2014
201414. Üstün zekalı ve yetenekli çocuklarda mükemmeliyetçiliğin değerlendirilmesi
LEANA TAŞCILAR M. Z., ÖZYAPRAK M., GÜÇYETER Ş., KANLI E., CAMCI ERDOĞAN S.
Hayef:journal of education (Online) , cilt.11, sa.1, ss.31-45, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
201115. DISCOVER Problem Matrisinin Revize Edilmesi ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
GÜÇYETER Ş.
Talent (Online) , cilt.1, sa.1, ss.104-131, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Scale Development on Myths and Misconceptions about Giftedness and Gifted People
Atılgan M., Güçyeter Ş.
The 18th Asia-Pacific Conference on Giftedness Educational Environments for Transforming Gifted Minds, Lives and Communities, Takamatsu, Japonya, 17 - 20 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Comparison of Motivation Scores of Students with Different Mathematics Ability Levels
Atılgan M., Güçyeter Ş.
2023 Virtual World Conference "Excellence Without Borders: Gifted Education in a Changing World", Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 13 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Myths of Families About Giftedness and Gifted Students
Güçyeter Ş., Atılgan M.
2023 Virtual World Conference "Excellence Without Borders: Gifted Education in a Changing World", Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 13 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Using Metaphors to Examine Preservice Teachers’ Opinions on Creativity
CAN B., GÜÇYETER Ş.
The 17th Asia-Pacific Conference on Giftedness (The 17th APCG), TAYVAN, 7 - 10 Temmuz 2022, ss.26-33, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. “Global Principles for Professional Learning in Gifted Education” Belgesinin Türkçeye Çevrilmesi ve Tanıtılması"
ATMACA F., AYDIN KARACA Ş., BİLGİÇ Ş., CAMCI ERDOĞAN S., GÜÇYETER Ş., TAN S., et al.
VII. ULUSAL Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (ÜYEK), Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Özel Yetenekli Öğrencilerde Mükemmeliyetçilik, Psikolojik Sağlamlık ve Öz-şefkat Düzeylerinin İncelenmesi
GÜÇYETER Ş., ŞANAL KARAHAN F., AKTUĞ S.
Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (ÜYEK), Türkiye, 08 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2020
20207. Turkish gifted students’ parents’ levels of mindfulness and irrational beliefs.
ŞANAL KARAHAN F., GÜÇYETER Ş., AKTUĞ S.
16th Asia-Pasific Conference on Giftedness 2020, Daegu, Güney Kore, 27 - 29 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
20208. Recent research trends on twice exceptionality: Giftedness and autism spectrum disorders
AYVAZOĞLU R. N., GÜÇYETER Ş.
16th Asia-Pasific Conference on Giftedness, Daegu, Güney Kore, 27 - 29 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. Ailelerin gözünden “üstün zeka, üstün yetenek ve özel yetenek” etiketleri
Güçyeter Ş., Kılınç Ş., Atılgan M.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
201910. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Çocuk Algıları
GÜÇYETER Ş., CAMCI ERDOĞAN S.
V. International Congress on Educationand Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201811. Türkiye ve Dünyada Üstün Yeteneklilere Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
DEREGÖZÜ A., GÜÇYETER Ş.
Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, ss.145-146, (Özet Bildiri)
2018
201812. Similarity and relation based model of thinking in math for assessing and developing mathematical creativity. Presented in the Measure of Creativity Symposium ( with M. B. Ayas, U. Sak, G. Yılmaz)
GÜÇYETER Ş.
15th Asia Pacific Conference of Giftedness, Bangkok, Tayland, 20 - 24 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Pre-service teachers’ implicit theory of creativity
GÜÇYETER Ş.
15th Asia Pacific Conference of Giftedness, Bangkok, Tayland, 20 - 24 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Educational opportunities for young gifted children. Presented in the Gifted Education in Early Childhood: Retrospect and Prospect Symposium (with P. Sanchez-Escobedo, E-S, Moon, K. Park)
GÜÇYETER Ş.
15th Asia Pacific Conference of Giftedness, Bangkok, Tayland, 20 - 24 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. Matematiksel Yeteneği Tanılamada Matematikte Benzerlik ve İlişki Temelli Düşünme
GÜÇYETER Ş.
1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Rehber öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrenciler, eğitimleri ve gereksinimlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
GÜÇYETER Ş.
Uluslararası Üstün Yetenekliler/Zekalılar Konferansı: Yeni Yaklaşımlar ve Eğitimsel Uygulamalar, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Similarity and Relation based Test of Thinkin in Math for Identificaiton of Mathematical Talent and Investigation of its Psychometric Properties
GÜÇYETER Ş.
International Congress for Gifted and Talented, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. Revising Problem Posing Subtests of Similarity and Relation based Test of Thiniking in Math
GÜÇYETER Ş.
14th Asian Pasific Conference on Giftedness, 12 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Revising Problem solving Subtests of Similarity and Relation basedTest of Thinkng in Math
GÜÇYETER Ş.
12th International Conference for Excellence, Innovation and Creativity, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Opinions of pre service teachers of guidance and psychological counseling about giftedness gifted education and the needs of gifted studentds
GÜÇYETER Ş.
12th International Conference for Excellence, Innovation and Creativity, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Assessment of mathematical giftedness A new research on psychometric properties of the similarity and Relation based Test of Thinking in Math
GÜÇYETER Ş.
15th ECHA Conference "Talents in Motion", 2 - 05 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2015
201522. Türkiye de Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukları Tanılama ve Sorunarı
GÜÇYETER Ş.
Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Development and psychometric properties of similarity and relation based test of thinking in math SRBTT M for identifying mathematical ability talent
GÜÇYETER Ş., EMİR S.
21st World Conference Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Identification of mathematically gifted studentds Similarity Relation based Model of Thinking in Math
GÜÇYETER Ş.
12th International Conference on Innovation in Education, Krakow, Polonya, 1 - 04 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
2014
201425. Matematiksel yeteneği tanılama üzerine bir model önerisi.
GÜÇYETER Ş., EMİR S.
IV. Ulusal Üstün Zekâlı ve Yeteneklilerin Eğitimi: Üstünler ve Gelecek, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. Ortaokul matematik öğretmenleri ve sınıf öğretmenlerinin matematikte üstün zekalı ve yetenekli öğrenci özelliklerine yönelik algılarının incelenmesi
GÜÇYETER Ş.
1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201327. Pre-service primary school and math teachers’ perceptions ofmathematically gifted and talented students characteristics in Turkey
GÜÇYETER Ş.
3rd International Conference on Talent Development Excellence, 15 - 18 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2013
201328. Recent studies on the identification of mathematically gifted and talented studentds and suggestion of a new identification model
GÜÇYETER Ş.
3rd International Conference on Talent Development & Excellence, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201329. Üstün zekalı ve yetenekli çocuklarda mükemmelliyetçiliğin değerlendirlmesi
LEANA TAŞCILAR M. Z., ÖZYAPRAK M., GÜÇYETER Ş., KANLI E., CAMCI ERDOĞAN S.
3rd International Conference on Talent Development & Excellence, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201330. Matematik öğretmen adaylarının matematikte üstün zekâlı öğrencilerin özelliklerine yönelik algılarının incelenmesi
GÜÇYETER Ş.
1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201231. Matematikte üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması: Alan yazın incelemesi
GÜÇYETER Ş.
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201232. Ulusal alan yazında üstün zeka ve üstün yetenek araştırmaları: ileriye dönük öngörüler
AKAR İ., ŞENGİL AKAR Ş., GÜÇYETER Ş.
3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2011
201133. Myths of pre service teachers about gifted education in Turkey
GÜÇYETER Ş.
19th World Conference of the Gifted and Talented Children, Praha, Çek Cumhuriyeti, 8 - 12 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)
2011
201134. Revising DISCOVER Problem Continuum Matrix and investigating its psychometric properties
GÜÇYETER Ş.
19 World Conference of the Gifted and Talented Children, Praha, Çek Cumhuriyeti, 8 - 12 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)
2011
201135. Gifted and talented students views about school environment
GÜÇYETER Ş., BAYKOÇ K. N.
Excellence in Education 2011: Giftedness Creativity Development, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201136. Investigation of recent research studies in gifted education
GÜÇYETER Ş., CEBESOY Ü. B.
Excellence in Education 2011: Giftedness Creativity Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2009
200937. Okul yöneticilerinin üstün zekâlıların eğitimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
GÜÇYETER Ş., YÜCEL C.
1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
200938. DISCOVER Problem Matrisi’xxnin revize edilmesi üzerine bir araştırma
GÜÇYETER Ş.
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 26 Mart 2009, (Özet Bildiri)
2009
200939. Üstün yetenekliler ile ilgili Türkiye’de yapılan araştırmalar
GÜÇYETER Ş., KURTOĞLU ERDEN M.
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 26 Mart 2009, (Özet Bildiri)
2009
200940. Matematiksel Yetenek Testi (MYT)’nin gelişimi ve psikometrik özellikleri
SAK U., KARABACAK F., ÖKSÜZ C., Türkan Y., ŞENGİL AKAR Ş., AKAR İ., et al.
Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 26 Mart 2009, (Özet Bildiri)
2008
200841. Matematikte yaratıcılık
GÜÇYETER Ş., KURTOĞLU ERDEN M.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2008, (Özet Bildiri)
2008
200842. Problem ve problem çözme kavramlarına yönelik tanımlar
GÜÇYETER Ş.
7. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2008
200843. Teachers’ attitudes toward gifted education
GÜÇYETER Ş., DEMİREL Ş.
Excellence in Education 2008: Future minds and creativity, 1 - 04 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2007
200744. Toplumsal yargılarda üstün zekâ
DEMİREL Ş., GÜÇYETER Ş.
17. Özel EğitimKongresi, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Özel eğitimde matematik öğretimi
GÜÇYETER Ş., AKGÜL S.
Özel Gereksinimli Bireylere Matematik Öğretimi, Güçyeter, Şule, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.2-19, 2022
2022
20222. Özel yetenekli öğrencilere matematik öğretimi
AKGÜL S., GÜÇYETER Ş.
Özel Gereksinimli Bireylere Matematik Öğretimi, Güçyeter Şule, Editör, Nobel Yayınevi, ss.100-128, 2022
2021
20213. Okullarda farklı ihtiyaçlara sahip öğrenci ve ailelere yönelik PDR hizmetleri.
ŞANAL KARAHAN F., GÜÇYETER Ş.
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Oral Tuncay, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.291-343, 2021
2021
20214. Ebeveyn ve çocuk için yaratıcılık
GÜÇYETER Ş.
Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne-Baba El Kitabı Serisi Çoklu Yetersizlik, Seri Editörü: Güven Didem, Editörler: Eldeniz Çetin Müzeyyen, Sardohan Yıldırım A. Emel, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.285-301, 2021
2021
20215. Özel yetenekli öğrencilerin matematik eğitiminde benzerlik ve ilişki temelli düşünmeden yararlanma
GÜÇYETER Ş.
Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi, Şengil Akar, Şeyma; Battal Karaduman, Gülşah, Editör, Pegem akademi, ss.72-89, 2021
2021
20216. Okullarda Farklı İhtiyaçlara Sahip Öğrenci ve Velilere Yönelik PDR Hizmetleri
ŞANAL KARAHAN F., GÜÇYETER Ş.
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Oral, Tuncay, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.293-343, 2021
2021
20217. Erken çocukluk döneminde özel yetenekliler eğitimi
CAMCI ERDOĞAN S., GÜÇYETER Ş., AKGÜL S.
Erken Çocukluk Eğitimi Kuramdan Uygulamaya, Yaşar Ekici Fatma, Kırkıç Kamil Arif, Editör, Nobel Tıp Kitapevleri, ss.385-408, 2021
2020
20208. Yetenek araştırma modeli
GÜÇYETER Ş.
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler, Sak, Uğur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.112-131, 2020
2018
20189. Özel Yeteneklilerin Tanılanmasında Var Olan Güncel Sorunlar ve Çözümleri
GÜÇYETER Ş., SAK U.
Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Uğur Sak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185-204, 2018
2018
201810. Matematikte özel yetenekli öğrenciler ve müfredat farklılaştırma
GÜÇYETER Ş.
Özel yetenekli öğrenciler ve eğitimleri, Feyzullah Şahin, Editör, Anı Yayıncılık., Ankara, ss.142-184, 2018
2017
201711. Özel/Üstün Yetenekli Çocuklar
GÜÇYETER Ş.
Tüm Öğretmenlik Pogramları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.231-256, 2017
2017
201712. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve BEP Hazırlanması
GÜÇYETER Ş.
Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.71-98, 2017
2017
201713. DISCOVER Değerlendirme ve Program Modeli
GÜÇYETER Ş.
Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Tasarımı, Emir Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.68-94, 2017
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020Özel Yetenekli Öğrencilerde Beklenmedik Başarısızlığı Erken Tespit Kitinin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
TÜBİTAK Projesi
GÜÇYETER Ş.
2019 - 2019
2019 - 2019
TR33 Bölgesi Öğretmenleri STEM’le buluşuyor
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Altunışık S., Akçakın V., Birgin O., Güçyeter Ş., Cebesoy Güçyeter Ü. B. (Yürütücü), Kurtoğlu Erden M.
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ : Türkiye’nin İlk Yerli Zeka Ölçeğini Geliştirlme Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
GÜÇYETER Ş.
2016 - 2016
2016 - 2016