Doç. Dr. ŞULE GÜÇYETER


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü

Özel Yetenekliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Özel Eğitim

Metrikler

Yayın

72

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

5

Atıf (Scopus)

28

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

4

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Dr. Şule Güçyeter, Türkiye'de Uşak Üniversitesi'nde Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı'nda Doçent olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Özel Eğitim, Özel Yetenekliler Eğitimi alanında yapmıştır. Üstün zekâ/özel yetenek kavramları, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, matematik yeteneği, 2e, üstün zekâlı öğrencilerin psikolojik özellikleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme konularıyla ilgilenmektedir. Özel eğitim ve özel yetenekliler eğitimi alanında yayınlanmış makale ve kitap bölümleri bulunmaktadır. Araştırmacının  ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş sözlü bildirileri de vardır.Türk Eğitim Dergisi'nin alan editörlüğünün yanı sıra, Gifted Education International'ın editör/inceleme kurulunda görev yapmaktadır. 2016'dan beri Asya Pasifik Üstün Yetenekliler Federasyonu'nda Türkiye delegesidir.

Dr.  Şule Güçyeter is an Associate Professor in the  Special Education Department, Gifted and Talented Division  at the Usak University, in Türkiye. She received her Master’s and Ph.D. degree in special education (with an emphasis in gifted and talented education). Dr. Güçyeter is especially interested in conceptions of giftedness, identification of gifted and talented students,  math talent, 2e, psychological characteristics of gifted students, and creative thinking.  Beside her role as the field editor of Turkish Journal of Education, she is serving on the editorial/review board Gifted Education International. She  has been a delegate of Türkiye  in the Asia Pacific Federation on Giftedness since 2016. 




Eğitim Bilgileri

2009 - 2015

2009 - 2015

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Eğitimi (Dr), Türkiye

2006 - 2009

2006 - 2009

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Matematiksel yeteneği tanılama modeli

İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Eğitimi (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Farklı türde problem geliştirmeye yarayan dıscover problem matrisinin revize edilerek psikometrik özelliklerinin araştırılması

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Üstün Zekalılar Öğretmenliği

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2024

2015 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü

2007 - 2015

2007 - 2015

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2007 - 2009

2007 - 2009

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Coordinator

Uşak Üniversitesi, ENGELSİZ BİRİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ

2016 - 2020

2016 - 2020

Bölüm Başkanı

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2017 - 2017

2017 - 2017

Misafir Araştırmacı (New Horizons Yükseköğretim Hareketlilik Konsorsiyumu kapsamında)

Erlangen-Nuremberg Üniversitesi, Misafir Araştırmacı (New Horizons Yükseköğretim Hareketlilik Konsorsiyumu kapsamında)

2012 - 2012

2012 - 2012

Misafir Araştırmacı (Visiting Scholar)

Arizona Üniversitesi (University of Arizona), Misafir Araştırmacı (Visiting Scholar)

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Özel Yetenkliler Öğretiminde Analitik ve Yaratıcı Düşünce Modelleri

Lisans

Lisans

ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM

ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ

ÖZEL YETENEKTE SOSYAL DUYGUSAL VE AKADEMİK REHBERLİK

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖZEL EĞİTİMDE MATEMATİK ÖĞRETİMİ

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK

YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ

ÖZEL YETENEKTE DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMA VE İŞBİRLİĞİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME

ÖZEL YETENEKTE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE TANILAMA VE EĞİTİM

Seçmeli:Üstün Yetenekliler ve Eğitimi

Özel Eğitim

Öğrenme Güçlüğü

Üstün Yetenekliler ve Eğitimi

Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

Okul Öncesinde Kaynaştırma

Seçmeli: Özel Gereksinimi Olan Bireylerin Eğitimi

İlköğretimde Kaynaştırma

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Scale Development on Myths and Misconceptions about Giftedness and Gifted People

Atılgan M., Güçyeter Ş.

The 18th Asia-Pacific Conference on Giftedness Educational Environments for Transforming Gifted Minds, Lives and Communities, Takamatsu, Japonya, 17 - 20 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Comparison of Motivation Scores of Students with Different Mathematics Ability Levels

Atılgan M., Güçyeter Ş.

2023 Virtual World Conference "Excellence Without Borders: Gifted Education in a Changing World", Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 13 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Myths of Families About Giftedness and Gifted Students

Güçyeter Ş., Atılgan M.

2023 Virtual World Conference "Excellence Without Borders: Gifted Education in a Changing World", Kentucky, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 13 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Using Metaphors to Examine Preservice Teachers’ Opinions on Creativity

CAN B., GÜÇYETER Ş.

The 17th Asia-Pacific Conference on Giftedness (The 17th APCG), TAYVAN, 7 - 10 Temmuz 2022, ss.26-33, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. “Global Principles for Professional Learning in Gifted Education” Belgesinin Türkçeye Çevrilmesi ve Tanıtılması"

ATMACA F., AYDIN KARACA Ş., BİLGİÇ Ş., CAMCI ERDOĞAN S., GÜÇYETER Ş., TAN S., et al.

VII. ULUSAL Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (ÜYEK), Konya, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. Özel Yetenekli Öğrencilerde Mükemmeliyetçilik, Psikolojik Sağlamlık ve Öz-şefkat Düzeylerinin İncelenmesi

GÜÇYETER Ş., ŞANAL KARAHAN F., AKTUĞ S.

Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi (ÜYEK), Türkiye, 08 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

7. Turkish gifted students’ parents’ levels of mindfulness and irrational beliefs.

ŞANAL KARAHAN F., GÜÇYETER Ş., AKTUĞ S.

16th Asia-Pasific Conference on Giftedness 2020, Daegu, Güney Kore, 27 - 29 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. Recent research trends on twice exceptionality: Giftedness and autism spectrum disorders

AYVAZOĞLU R. N., GÜÇYETER Ş.

16th Asia-Pasific Conference on Giftedness, Daegu, Güney Kore, 27 - 29 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

9. Ailelerin gözünden “üstün zeka, üstün yetenek ve özel yetenek” etiketleri

Güçyeter Ş., Kılınç Ş., Atılgan M.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Çocuk Algıları

GÜÇYETER Ş., CAMCI ERDOĞAN S.

V. International Congress on Educationand Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

11. Türkiye ve Dünyada Üstün Yeteneklilere Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

DEREGÖZÜ A., GÜÇYETER Ş.

Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, ss.145-146, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Pre-service teachers’ implicit theory of creativity

GÜÇYETER Ş.

15th Asia Pacific Conference of Giftedness, Bangkok, Tayland, 20 - 24 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Matematiksel Yeteneği Tanılamada Matematikte Benzerlik ve İlişki Temelli Düşünme

GÜÇYETER Ş.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Rehber öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrenciler, eğitimleri ve gereksinimlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi

GÜÇYETER Ş.

Uluslararası Üstün Yetenekliler/Zekalılar Konferansı: Yeni Yaklaşımlar ve Eğitimsel Uygulamalar, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Similarity and Relation based Test of Thinkin in Math for Identificaiton of Mathematical Talent and Investigation of its Psychometric Properties

GÜÇYETER Ş.

International Congress for Gifted and Talented, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Revising Problem Posing Subtests of Similarity and Relation based Test of Thiniking in Math

GÜÇYETER Ş.

14th Asian Pasific Conference on Giftedness, 12 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Revising Problem solving Subtests of Similarity and Relation basedTest of Thinkng in Math

GÜÇYETER Ş.

12th International Conference for Excellence, Innovation and Creativity, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Opinions of pre service teachers of guidance and psychological counseling about giftedness gifted education and the needs of gifted studentds

GÜÇYETER Ş.

12th International Conference for Excellence, Innovation and Creativity, 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Türkiye de Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukları Tanılama ve Sorunarı

GÜÇYETER Ş.

Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Development and psychometric properties of similarity and relation based test of thinking in math SRBTT M for identifying mathematical ability talent

GÜÇYETER Ş., EMİR S.

21st World Conference Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Identification of mathematically gifted studentds Similarity Relation based Model of Thinking in Math

GÜÇYETER Ş.

12th International Conference on Innovation in Education, Krakow, Polonya, 1 - 04 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. Matematiksel yeteneği tanılama üzerine bir model önerisi.

GÜÇYETER Ş., EMİR S.

IV. Ulusal Üstün Zekâlı ve Yeteneklilerin Eğitimi: Üstünler ve Gelecek, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

27. Pre-service primary school and math teachers’ perceptions ofmathematically gifted and talented students characteristics in Turkey

GÜÇYETER Ş.

3rd International Conference on Talent Development Excellence, 15 - 18 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

28. Recent studies on the identification of mathematically gifted and talented studentds and suggestion of a new identification model

GÜÇYETER Ş.

3rd International Conference on Talent Development & Excellence, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. Üstün zekalı ve yetenekli çocuklarda mükemmelliyetçiliğin değerlendirlmesi

LEANA TAŞCILAR M. Z., ÖZYAPRAK M., GÜÇYETER Ş., KANLI E., CAMCI ERDOĞAN S.

3rd International Conference on Talent Development & Excellence, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

30. Matematik öğretmen adaylarının matematikte üstün zekâlı öğrencilerin özelliklerine yönelik algılarının incelenmesi

GÜÇYETER Ş.

1.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

31. Matematikte üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması: Alan yazın incelemesi

GÜÇYETER Ş.

3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

32. Ulusal alan yazında üstün zeka ve üstün yetenek araştırmaları: ileriye dönük öngörüler

AKAR İ., ŞENGİL AKAR Ş., GÜÇYETER Ş.

3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

33. Myths of pre service teachers about gifted education in Turkey

GÜÇYETER Ş.

19th World Conference of the Gifted and Talented Children, Praha, Çek Cumhuriyeti, 8 - 12 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

34. Revising DISCOVER Problem Continuum Matrix and investigating its psychometric properties

GÜÇYETER Ş.

19 World Conference of the Gifted and Talented Children, Praha, Çek Cumhuriyeti, 8 - 12 Ağustos 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

35. Gifted and talented students views about school environment

GÜÇYETER Ş., BAYKOÇ K. N.

Excellence in Education 2011: Giftedness Creativity Development, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

36. Investigation of recent research studies in gifted education

GÜÇYETER Ş., CEBESOY Ü. B.

Excellence in Education 2011: Giftedness Creativity Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2009

2009

37. Okul yöneticilerinin üstün zekâlıların eğitimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi

GÜÇYETER Ş., YÜCEL C.

1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

38. DISCOVER Problem Matrisi’xxnin revize edilmesi üzerine bir araştırma

GÜÇYETER Ş.

Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 26 Mart 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

39. Üstün yetenekliler ile ilgili Türkiye’de yapılan araştırmalar

GÜÇYETER Ş., KURTOĞLU ERDEN M.

Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 26 Mart 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

40. Matematiksel Yetenek Testi (MYT)’nin gelişimi ve psikometrik özellikleri

SAK U., KARABACAK F., ÖKSÜZ C., Türkan Y., ŞENGİL AKAR Ş., AKAR İ., et al.

Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi, Türkiye, 22 - 26 Mart 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

41. Matematikte yaratıcılık

GÜÇYETER Ş., KURTOĞLU ERDEN M.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

42. Problem ve problem çözme kavramlarına yönelik tanımlar

GÜÇYETER Ş.

7. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

43. Teachers’ attitudes toward gifted education

GÜÇYETER Ş., DEMİREL Ş.

Excellence in Education 2008: Future minds and creativity, 1 - 04 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

44. Toplumsal yargılarda üstün zekâ

DEMİREL Ş., GÜÇYETER Ş.

17. Özel EğitimKongresi, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Özel eğitimde matematik öğretimi

GÜÇYETER Ş., AKGÜL S.

Özel Gereksinimli Bireylere Matematik Öğretimi, Güçyeter, Şule, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.2-19, 2022

2022

2022

2. Özel yetenekli öğrencilere matematik öğretimi

AKGÜL S., GÜÇYETER Ş.

Özel Gereksinimli Bireylere Matematik Öğretimi, Güçyeter Şule, Editör, Nobel Yayınevi, ss.100-128, 2022

2021

2021

3. Okullarda farklı ihtiyaçlara sahip öğrenci ve ailelere yönelik PDR hizmetleri.

ŞANAL KARAHAN F., GÜÇYETER Ş.

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Oral Tuncay, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.291-343, 2021

2021

2021

4. Ebeveyn ve çocuk için yaratıcılık

GÜÇYETER Ş.

Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Anne-Baba El Kitabı Serisi Çoklu Yetersizlik, Seri Editörü: Güven Didem, Editörler: Eldeniz Çetin Müzeyyen, Sardohan Yıldırım A. Emel, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.285-301, 2021

2021

2021

5. Özel yetenekli öğrencilerin matematik eğitiminde benzerlik ve ilişki temelli düşünmeden yararlanma

GÜÇYETER Ş.

Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi, Şengil Akar, Şeyma; Battal Karaduman, Gülşah, Editör, Pegem akademi, ss.72-89, 2021

2021

2021

6. Okullarda Farklı İhtiyaçlara Sahip Öğrenci ve Velilere Yönelik PDR Hizmetleri

ŞANAL KARAHAN F., GÜÇYETER Ş.

Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Oral, Tuncay, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.293-343, 2021

2021

2021

7. Erken çocukluk döneminde özel yetenekliler eğitimi

CAMCI ERDOĞAN S., GÜÇYETER Ş., AKGÜL S.

Erken Çocukluk Eğitimi Kuramdan Uygulamaya, Yaşar Ekici Fatma, Kırkıç Kamil Arif, Editör, Nobel Tıp Kitapevleri, ss.385-408, 2021

2020

2020

8. Yetenek araştırma modeli

GÜÇYETER Ş.

Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler, Sak, Uğur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.112-131, 2020

2018

2018

9. Özel Yeteneklilerin Tanılanmasında Var Olan Güncel Sorunlar ve Çözümleri

GÜÇYETER Ş., SAK U.

Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Uğur Sak, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185-204, 2018

2018

2018

10. Matematikte özel yetenekli öğrenciler ve müfredat farklılaştırma

GÜÇYETER Ş.

Özel yetenekli öğrenciler ve eğitimleri, Feyzullah Şahin, Editör, Anı Yayıncılık., Ankara, ss.142-184, 2018

2017

2017

11. Özel/Üstün Yetenekli Çocuklar

GÜÇYETER Ş.

Tüm Öğretmenlik Pogramları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.231-256, 2017

2017

2017

12. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve BEP Hazırlanması

GÜÇYETER Ş.

Tüm Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitime Giriş, Arı Asım, Sönmez Kartal Mine, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.71-98, 2017

2017

2017

13. DISCOVER Değerlendirme ve Program Modeli

GÜÇYETER Ş.

Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Tasarımı, Emir Serap, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.68-94, 2017


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 28

h-indeksi (SCOPUS): 3