Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme ve ders çalışma stratejileri, problem çözme becerileri ve denetim odağı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2005
2005Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerde güdülenmeyi sağlamaya yönelik davranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2025
2022 - 2025Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2013
2002 - 2013Sınıf Öğretmenliği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmenliği
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
TEZ ÇALIŞMASI
İLKOKULDA SINIF YÖNETİMİ
UZMANLIK ALANI DERSİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI
Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları
Lisans
Lisans
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
OKUL DENEYİMİ
Etkili İletişim
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Hayat Bilgisi Öğretimi
EDEBİYAT VE TASARIM
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUK EDEBİYATI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ARAŞTIRMA
Çocuk ve Medya
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik
Hatay Bilgisi Öğretimi
Öğretim Yaklaşımları
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (8)
2024
20241. Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutuma Etkisi ve Uygulamalara İlişkin Öğrenci Görüşleri
Demircioğlu A., HÜRSOY P. Ş., CAN C. B.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.697-720, 2024 (TRDizin)
2024
20242. Examination of Mathematics Concepts in the Third Grade Life Sciences Textbook According to Mathematics Acquirements from the 3rd Grade to the 8th Grade
Şara Hürsoy P., Yalçın D.
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
, cilt.2024, sa.37, ss.172-202, 2024 (ESCI, TRDizin)
2022
20223. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Okuma ve Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Uşak İli Örneği
Şara Hürsoy P., KARADEDELİ İ.
Educational academic research (Online)
, cilt.1, sa.47, ss.26-40, 2022 (TRDizin)
2017
20174. 2009 ve 2015 Yıllarında Yayımlanan Hayat Bilgisi Programındaki Ortak Değerlerin 1. Sınıf Ders Kitaplarına Yansıması
ŞARA P., KEYVANOĞLU A. A., TUNA M.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (10) , cilt.4, sa.10, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Bitişik eğik yazıdan dik temel yazı kullanımına geçiş ile ilgili öğretmen, veli ve öğrenci görüşleri
ŞARA P.
ULUSLARARSI İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ , 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Sınıf Yönetimi Alanında Ulakbim de Taranan Makalelerin İncelenmesi
ŞARA P., KARADEDELİ İ., HASANOĞLU G.
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA (1-4.SINIF) YER ALAN MASALLARIN ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE İÇERİK AÇISINDAN İNCELENMESİ
ÖZCAN D., ŞARA P.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , ss.1781-1796, 2016 (TRDizin)
2016
20168. Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Masalların Öğretim Programları ve İçerik Açısından İncelenmesi
ÖZCAN D., ŞARA P.
Turkhish Studies , 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20159. 4 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
ŞARA P., HASANOĞLU G.
International Journal of Human Sciences , cilt.12, sa.2, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201310. 12 Yıl Zorunlu Eğitime İlişkin 1 Sınıf Öğretmenleri Ve Velilerinin Görüşleri
Kandemir E., ŞARA P., Akay Y., Zemin S.
Turkish International Journal of SpecialEducation and Guidance & Counselling (TIJSEG) , 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Okul öncesi dönemdeki çocukların aile içi iş bölümüne yönelik toplumsal cinsiyet rolleri algısının ilişkisi
Mendiz F., Ertem G., Bozyiğit R., ŞARA HÜRSOY P., ŞEKER P. T.
14.Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, 25 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Okul öncesi dönemdeki çocuklar için yayımlanan kitapların ve okul öncesi eğitim kurumlarındaki kitap merkezlerinde bulunan kitapların çocuklar açısından uygunluğunun incelenmesi
Sunal S., Yavuz Z., Dündar A., ŞARA HÜRSOY P., ŞEKER P. T.
14.Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi, 25 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20183. Okul Öncesi Dönem Çocuklarda Sosyal Becerilerin Desteklenmesi
ŞEKER P. T., YOLERİ S., ŞARA HÜRSOY P.
2.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 9 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Okul Öncesi Eğitimde Sorun Davranışların Yönetilmesine ve Olumlu Davranışların Pekiştirilmesine İlişkin Örnek Olaylar
ŞARA HÜRSOY P., ŞEKER P. T., YOLERİ S.
2.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 9 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. Lisansüstü Eğitim Gören Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri.
ŞARA P.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu.Lefke Avrupa Üniversitesi. Kıbrıs., 8 Kasım - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. 1.Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı İle İlk Okuma ve Yazma Öğretiminden Dik Temel Harflerle İlk Okuma ve Yazma Öğretimine Geçiş İle İlgili Düşünceleri.
ŞARA P.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi.Uşak Ünivrsitesi, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Sınıf Öğretmenlerinin Mülteci Çocuklara İlişkin Metaforik Algıları
ŞARA P., ALİMANOĞLU YEMİŞCİ D.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. ÖĞRETMEN ADAYLARININ TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
YEMİSCİ D. A., ŞARA P.
Scientific Cooperation for the Future in the Social Sciences International Conference 2016, 22 - 23 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
20159. Perception of reception protectıon and asylum process of Syrian children Lessons from painful experience in Turkey
ARTVİNLİ E., ŞARA P.
HILDREN AND YOUNG PEOPLE ON THE MOVE:TOWARDS A MORE PRECISE DEFINITIONOF THEIR BEST INTERESTS, Slovenya, 19 - 20 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin İletişim Becerileri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Eşme İlçesi Örneği
ŞARA P., GÜNEY Ü.
XIV.Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201511. Türkçe Ders Kitaplarında (1.- 4. Sınıf) Yer Alan Masalların Öğretim Programları ve İçerik Açısından İncelenmesi
ÖZCAN D., ŞARA P.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201512. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Duyuşsal Nitelikli Uygulamaların Değerlendirilmesi
ŞARA P., ŞEKER P. T.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 09 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201513. Sınıf Yönetimi Alanında Yayımlanan ve Ulakbim de Taranan Makalalerin Analizi
ŞARA P., KARADEDELİ İ., HASANOĞLU G.
III. Uluslararası İlkokul Eğitimi Konferansı, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. A Research On The View Of Primary School Teachers Toward Refugee Children
ŞARA P., ALİMANOĞLU YEMİŞCİ D.
New Horizons in Educational Sciences-II, Prof.Dr.Turhan Çetin, Assoc.Prof.Dr.Ayfer Şahin, Assist Prof.Dr. Almasa Mulalic, Assist Prof.Dr. Nudzejma Obralic, Editör, Lambert Academic Publishing, Beau Bassşn, ss.27-45, 2018
Sanatsal Etkinlik