Doç. Dr. OZAN ÇATIR


ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, SEYAHAT-TURİZM VE EĞLENCE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

Turizm ve Seyahat Hizmetleri


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), İşletme, Yönetim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

82

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

5

Proje

5

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2015

2011 - 2015

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi (Dr), Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

Gazi Üniversitesi, Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Dönüşümcü ve etkileşimci liderliğin örgütsel sessizlik üzerine etkisi: Otel işletmelerinde bir uygulama

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi (Dr)

2009

2009

Yüksek Lisans

Modern lider tipleri ve örgütsel bağlılık ilişkisi üzerine bir araştırma

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, SEYAHAT-TURİZM VE EĞLENCE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

2015 - 2022

2015 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Uşak Üniversitesi, ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, SEYAHAT-TURİZM VE EĞLENCE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

2010 - 2015

2010 - 2015

Öğretim Görevlisi

Uşak Üniversitesi, ULUBEY MESLEK YÜKSEKOKULU, SEYAHAT-TURİZM VE EĞLENCE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

2010 - 2010

2010 - 2010

Öğretim Görevlisi

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Niksar Meslek Yüksekokulu, Ağırlama Hizmetleri Pr.

Yönetimsel Görevler

2022 - 2025

2022 - 2025

Bölüm Başkanı

Uşak Üniversitesi

2016 - 2020

2016 - 2020

MYO Müdürü

Uşak Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Eğitmen

Yeniçağ-Eğitim ve Danışmanlık, Eğitmen

2007 - 2009

2007 - 2009

Öğretim Görevlisi

Namık Kemal Üniversitesi, Öğretim Görevlisi

2006 - 2007

2006 - 2007

Önbüro Gece Müdürü

Karşıyaka Hotel, Önbüro Gece Müdürü

2002 - 2003

2002 - 2003

Barmen

Anemon Hotel, Barmen

1998 - 1999

1998 - 1999

Bellboy

Phokai Hotel, Bellboy

1996 - 1997

1996 - 1997

Barmen

Letonia Tatil Köyü, Barmen

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tez Çalışması

Uzmanlık Alan Dersi

Çağdaş İşletme Yönetimi

Liderlik Teorileri

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Uygulamalı Girişimcilik

Bankacılık ve Finansta Stratejik Yönetim

Ön Lisans

Ön Lisans

Acente Muhasebesi

E-Turizm ve Dijital Pazarlama

Biletleme İşlemleri

Girişimcilik ve Küçük İşletme Yön. Sürdürülebilir Kalkınma

Önbüro Hizmetleri

Örgütsel Davranış

İnsan Kaynakları Yönetimi

Girişimcilik

Turizme Giriş

Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acentacılığı

Biletleme

Otel İşletmeciliği

Tur Programları

Tur. İşlt. İnsan Kaynakları Yönetimi

Tur. İşlt. Örgütsel Davranış

Meslek Etiği

Karşılayıcı Acente Otomasyonu

Ziyafet ve İkram Yönetimi

Makaleler

Tümü (45)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (18)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Examining nostalgic experience and physical evidence elements in customers' online reviews of their restaurant experiences: Tripadvisor example

MAZAN İ., ÇATIR O.

ANATOLIAN LANDSCAPE AND FAITH TOURISM: ANCIENT TIMES TO PREENT, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. Examination of Online Reviews of Touristic Attractions in The Context of Destination Planning: A Research on Local Tourists

MAZAN İ., ÇATIR O.

21. ULUSAL 5. ULUSLARARASI TURİZM KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Otel İşletmelerinin Etkinlik Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Uygulama: İzmir Örneği

ŞİMŞEK A., ÇATIR O.

II. Business Organization Research (BOR) (International Conference), İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, ss.1363-1378, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. İzmir Bölgesindeki Turistik ve Simgesel Yerlerin Bir Seyahat Sitesindeki Yorumlarının Metin Madenciliği Yöntemiyle İncelenmesi

ÇATIR O., ŞİMŞEK A.

II. Business Organization Research (BOR) (International Conference), İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, ss.1402-1411, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Seyahat ve Taşımacılık Hizmetleri Alanında Faaliyet Gösteren Bir Şirketin Etkinlik Düzeyinin Veri Zarflama Analizi İle Belirlenmesi

ŞİMŞEK A., ÇATIR O.

20. Ulusal Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2019, cilt.2, ss.462-474, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Vikor Yöntemi ile Bir Seyahat Sitesindeki En İyi Otelin Seçilmesi: Dört ve Beş Yıldızlı Eskişehir Otelleri Örneği

ÇATIR O., ŞİMŞEK A.

20. Ulusal Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2019, cilt.2, ss.649-656, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Eşme Kilimleri ve Kadınların İş Hayatına Katılmasının Sağlanması İçin Bir Model Önerisi

SAKALLI K., Kaya F., ÇATIR O., ÖNTUĞ M. M.

Anadolu Kadınları Teşkilatı Bâcıyân-ı Rûm Anma Etkinlikleri, Bilecik, Türkiye, 21 - 23 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Kişilik Özelliklerinin Zaman Yönetimi Becerilerine Etkisi: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma

KARAÇOR M., ÇATIR O., SAKALLI K.

4. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal Ve Teknik Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.532-542, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

9. Seyahat Acentalarının Helal Turizm Algılarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma

ÇATIR O., KARAÇOR M., SAKALLI K.

I. Uluslarası Helal Turizm Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, ss.99-108, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

10. Meslek Yüksekokulları Yemekhane Hizmetleri Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi

ÇATIR O., ŞİMŞEK A.

Scientific Cooperation for the Future in the Social SciencesInternational Conference, Uşak, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2016, ss.1012-1027, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Dematel Yöntemi İle Akıllı Telefon Seçim

ŞİMŞEK A., ÇATIR O.

Scientific Cooperation for the Future in the Social Sciences International Conference, Uşak, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2016, ss.1125-1135, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

12. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma Ulubey Meslek Yüksekokulu Örneği

KARAÇOR M., ÇATIR O., ŞİMŞEK A.

Scientific Cooperation for the Future in the Social Sciences International Conference-2016, Uşak, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2016, ss.1043-1057, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri İle Turizm Alanında Yapılmış Çalışmalar Üzerine Bir Yazın İncelemesi

ŞİMŞEK A., ÇATIR O., ÖMÜRBEK N.

16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 12 - 16 Kasım 2015, ss.566-586, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

14. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sosyal Sermaye Düzeylerinin Belirlenmesi Yönelik Ampirik Bir Çalışma

ŞİMŞEK A., ÇATIR O., ÖLEKLİ N., SAKALLI K., ÇETİN Ö.

1. Uluslararası Uygulamalı Bilimler Kongresi, Konya, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2015, ss.122-133, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

15. Konaklama İşletmelerinde Copras Metodu İle Performans Değerleme

ÖMÜRBEK N., ŞİMŞEK A., ÇATIR O.

15. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015, ss.1041-1048, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

16. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma

ÇATIR O., ŞİMŞEK A., ÖLEKLİ N.

4. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Yalova, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, cilt.1, ss.821-833, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. Otel Çalışanlarının Örgütsel Sessizlik Algılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

ÇATIR O., ÜNLÜÖNEN K.

14. Geleneksel Turizm Paneli, Sakarya, Türkiye, 16 Nisan 2015, ss.308-324, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

18. Kariyer Planlama ve Kariyer Kararı Alma Uşak Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında Bir Uygulama

TUNA M., ÇATIR O., AKBAŞ TUNA A.

2. Uluslararası 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. ERİŞİLEBİLİR REHBERLİ SANAL TUR: ENGELLİ BİREYLERİN DUYGULARININ, ALGILADIKLARI RİSKLERİN, TEKNOLOJİ KABULLERİNİN VE SEYAHAT NİYETLERİNİN İNCELENMESI

MAZAN İ., ÇATIR O., BULGAN G.

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXVII, ÇALIK ABDURRAHMAN, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, ss.663-681, 2023

2023

2023

2. Examining nostalgic experience and physical evidence elements in customers' online reviews of their restaurant experiences:Tripadvisor example

MAZAN İ., ÇATIR O.

Current Approaches and Trends in Tourism Science, YAZICIOĞLU İRFAN, IŞIN ALPER, YAYLA ÖZGÜR, Editör, SRA ACADEMIC PUBLISHING, ss.451-468, 2023

2023

2023

3. Din ve Turizm

ÇATIR O.

Turizm Sosyolojisi, Tayfun, Ahmet, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.181-204, 2023

2023

2023

4. Kelle Söğüş

ÇATIR O.

Türkiye'nin Sokak Lezzetleri, Arman, Adem; Çetinkaya Cihan; Kurnaz, Alper, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.323-334, 2023

2023

2023

5. Erişilebilir Rehberli Sanal Tur: Engelli Bireylerin Duygularının, Algıladıkları Risklerin, Teknoloji Kabullerinin ve Seyahat Niyetlerinin İncelenmesi

MAZAN İ., ÇATIR O., BULGAN G.

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXVIII, Doç. Dr. Abdurrahman ÇALIK, Editör, Eğitim Yayın Evi, İstanbul, ss.664-681, 2023

2023

2023

6. Erişilebilir Rehberli Sanal Tur: Engelli Bireylerin Duygularının, Algıladıkları Risklerin, Teknoloji Kabullerinin ve Seyahat Niyetlerinin İncelenmesi

MAZAN İ., ÇATIR O., BULGAN G.

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XXVII, ÇALIK ABDURRAHMAN, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, İstanbul, ss.663-681, 2023

2023

2023

7. Examining nostalgic experience and physical evidence elements in customers' online reviews of their restaurant experiences:Tripadvisor example

MAZAN İ., ÇATIR O.

Current Approaches and Trends in Tourism Science, Yazıcıoğlu, İ., Işın, A., Yayla, Ö., Editör, SRA Academic Publishing Press, Klaipeda, Lithuania. www.srapublishing.org, Klaipeda, ss.451-468, 2023

2023

2023

8. Mapping Online Reviews Research: A Bibliometric Analysis

ÇATIR O.

Management in the Digital Era Different Perspectives, Erten, Şerafettin; Çögenli Zahid Mehmed, Editör, Nova Science Publishers, Inc., New York, ss.301-321, 2023

2021

2021

9. Benchmarking of E-Comments About 5-Star Hotel Business: Turkey-Greece Sample

ÇATIR O., ÖREN V. E.

Research & Reviews in Social, Human and Administrative Sciences-I, Çatalcalı Ceylan Ayşe, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.181-208, 2021

2021

2021

10. Digital Transformation in Cultural Tours: Virtual Reality and Virtual Tourist Guidance

MAZAN İ., ÇATIR O.

Dynamics of International Tourism: Contemporary Issues and Problems, YAZICIOĞLU İrfan, YAYLA Özgür, IŞIN Alper, Editör, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften Berlin, Berlin, ss.161-178, 2021

2021

2021

11. Determination of Guest Satisfaction by Text Mining: Case of Turkey Hotels

ÇATIR O.

ICT as Innovator Between Tourism and Culture, Célia M.Q. Ramos, Portugal, Silvia Quinteiro and Alexandra R. Gonçalves, Editör, IGI GLOBAL PUBLISHER OF TIMELY KNOWLEDGE, ss.247-269, 2021

2021

2021

12. Digital Transformation in Cultural Tours: Virtual Tours and Virtual Tourist Guidance

MAZAN İ., ÇATIR O.

Dynamics of International Tourism: Contemporary Issues and Problems, 2021, YAZICIOĞLU İRFAN, YAYLA ÖZGÜR, IŞIN ALPER, Editör, PETER LANG, ss.161-178, 2021

2020

2020

13. Investigation of Brand Positioning in Hotel Managements by Text Mining: A Case of Izmir Province

ÇATIR O.

Hospitality Tourism:Managerial Percpectives Practices, Dr. Elbeyi PELİT, Dr. H. Hüseyin SOYBALI, Dr. Ali AVAN, Editör, Peter Lang Yayınevi, Bern, ss.349-368, 2020

2020

2020

14. Örgüt Kültürünün Yenilikçi İklim Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Otel İşletmeleri Örneği

ÇATIR O.

Pazarlama ve Yönetim Persfektifinde İşletmecilik Çalışmaları, Halil Semih KİMZAN, Editör, İKSAD Yayınevi, Ankara, ss.33-51, 2020

2017

2017

15. İnsan Kaynakları Yönetimi

ÇÖP S., ŞEN E., ALCAN P., KAYA İ. G., DUYGUN A., UYAR M., et al.

Genel İşletme (Ders kitabı olduğu için puanlanmamıştır.), İzzet Gümüş, Editör, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.330-353, 2017

2017

2017

16. İnsan Kaynakları Yönetimi

ÇATIR O., ÇÖP S., ŞEN E., ALCAN P., KAYA İ. G., DUYGUN A., et al.

Genel İşletme, Gümüş İzzet, Editör, İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.301-344, 2017

Ansiklopedide Bölümler

2022

2022

1. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt-I

ÇATIR O.

Detay Yayıncılık, ss.240-241, 2022

2022

2022

2. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt-V

ÇATIR O.

Detay Yayıncılık, ss.320-320, 2022

2022

2022

3. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt-III

ÇATIR O.

DETAY YAYINCILIK, ss.154-155, 2022


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 9

h-indeksi (SCOPUS): 2