Metrikler
Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Sorgulama temelli öğrenmenin sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Dr)
2016
2016Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin ve kitap okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorUşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Temel Eğitim Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2020
2016 - 2020Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Fen ve Teknoloji Öğretimi I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması II
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
İlkokulda Temel Fen Bilimleri
Fen Öğretimi
Afetler ve Afet Yönetimi
Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I
Öğretmenlik Uygulaması I
Genel Fizik
Çevre Eğitimi
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretmenlik Uygulaması II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. The Role of STEM Awareness and 21st Century Skills Competence Perceptions on Pre‑Service Primary School Teachers’ Teacher Self‑Efcacy for STEM Practices
Şenyiğit Ç., Bakırcı H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION , cilt.1, ss.1-23, 2025 (SSCI, Scopus)
2022
20222. The role of perceived ICT competencies on primary school pre-service teachers' integrated STEM teaching intentions
Şenyiğit Ç., Serin O.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.6, ss.221-247, 2022 (Scopus)
2021
20213. THE EFFECT OF PROBLEM-BASED LEARNING ON PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' CONCEPTUAL UNDERSTANDING AND MISCONCEPTIONS
ŞENYİĞİT Ç.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.10, ss.50-72, 2021 (TRDizin)
2021
20214. An Inquiry-Based Learning Approach for Effective Concept Teaching
ŞENYİĞİT Ç., ÖNDER F., SILAY İ.
i.e.: inquiry in education , cilt.13, sa.1, ss.1-22, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Fen Bilgisi Eğitiminde Sorgulamaya Dayalı Öğrenmeye İlişkin Eğilimler (2004-2020): Lisansüstü Çalışmaların Sistematik Bir Derlemesi
ŞENYİĞİT Ç.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.652-684, 2021 (TRDizin)
2019
20196. Basit Elektrik Devreleri Konusunda Üç Aşamalı Kavram Testi Geliştirilmesi
ŞENYİĞİT Ç., SILAY İ.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.48, ss.69-87, 2019 (TRDizin)
2017
20177. The Effects of Misconceptions on Pre-service Teachers' Ability to Constructing Simple Electric Circuits
ÖNDER F., ŞENYİĞİT Ç., SILAY İ.
European Journal of Physics Education , cilt.8, sa.1, ss.1-10, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Fen Eğitiminde Yer Alan Kavramlar İçin Öğrenme İlerlemesi Geliştirilmesine Yönelik Çalışmalardaki Eğilimler ve Kanıtlar
ŞENYİĞİT Ç.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Etkinliklerinin Öğrencilerin Fen Başarılarına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
ŞENYİĞİT Ç.
X. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2022
20223. Türkiye’de İlkokul Fen Eğitimi Alanındaki Lisansüstü Çalışmaların Tematik ve Metodolojik Eğilimleri
ŞENYİĞİT Ç.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Kemer, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20214. Pre-Service Primary School Teachers’ STEM Awareness and Integrative STEM Teaching Intentions
ŞENYİĞİT Ç.
13th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2021, ss.67-82, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Fen Eği̇tı̇mı̇nde Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelı̇k Lı̇sansüstü Çalışmalar: Sı̇stematı̇k Bı̇r İnceleme
ŞENYİĞİT Ç.
10th International Scientific Research Congress/10. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Basit Elektrik Devreleri Üç Aşamalı Kavram Testi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ŞENYİĞİT Ç., SILAY İ.
5. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi/5th International Congress on Social Sciences - Humanities and Education, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları
ŞENYİĞİT Ç., SILAY İ.
7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu/7th International Conference on Instructional Technology and Teacher Education, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Simülasyon Destekli Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Kondansatörler Konusundaki Kavramsal Anlamalarına Etkisi
ÖNDER F., ŞENYİĞİT Ç., SILAY İ.
7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu/7th International Conference on Instructional Technology and Teacher Education, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi
ÖNDER F., SILAY İ., ŞENYİĞİT Ç.
9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 1 - 04 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Öğretmen Adaylarının Sorgulama Becerilerinin Akademik Başarı ve Branş Değişkenlerine Göre İncelenmesi
ŞENYİĞİT Ç., ÖNDER F., SILAY İ.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi/27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Bilimsel Okuryazarlık Becerileri Testinin Türkçe’ye Uyarlanması
ÖNDER F., ŞENYİĞİT Ç., SILAY İ.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi/27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. Öğretmen Adaylarının Temel Elektrik Kavramlarını Anlama Düzeyleri
SILAY İ., ÖNDER F., ŞENYİĞİT Ç.
3rd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology/3rd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. Öğretmen Adaylarının Bilimsel Okuryazarlık Becerilerini Etkileyen Faktörler: Akademik Başarı ve Branş
ÖNDER F., SILAY İ., ŞENYİĞİT Ç.
3. Uluslararası Eğitim, Uzaktan Eğitim ve Eğitim Teknolojileri Kongresi/3rd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etki Eden Faktörler
ŞENYİĞİT Ç., ÖNDER F., SILAY İ.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi/26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201615. Evaluation in the Context of Constructivism of Learning Environments According to Primary School Teacher Candidates
CANBULAT T., ŞENYİĞİT Ç., ERDOĞAN F., YEŞİLOĞLU A.
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, (Özet Bildiri)