Articles Published in Other Journals
Examination of The Relationship Between School Administrator’ Coaching Behaviour and Academic Optimism Of Schools
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.12, no.3, pp.617-632, 2023 (Peer-Reviewed Journal)

Okul İçi Politik Taktikler İle Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşmeye Uyma Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.8, no.1, pp.72-86, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Okul Yöneticilerinin Güç Merkezi Oluşturmada Kullandıkları Taktikler İle Öğretmenlerin İşe Tutkunlukları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi (ULED)
, vol.6, no.1, pp.71-90, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Okul İçi Politik Taktikler İle Öğretmenlerin Okul Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi
, vol.9, no.1, pp.17-34, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Okul yöneticilerinin vizyoner liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin işe tutkunlukları arasındaki ilişki
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD)
, vol.8, no.2, pp.119-143, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Öz Liderlik Düzeyleri İle İşe Tutkunlukları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Sciences
, vol.50, no.8, pp.66-91, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The Relatıonshıps Between The Informal Communıcatıon Levels In Schools And The Psychologıcal Capıtal Of The Teachers
European Journal of Education Studies
, vol.8, no.2, pp.66-91, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship between Teachers’ Demonstrations of Emotional Labour and Their Level of Adherence to the Psychological Contract
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.17, no.36, pp.2637-2674, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


The Relationship between Teachers’ Political Skills and Work Engagement
International Journal of Education and Literacy Studies (IJELS)
, vol.8, no.4, pp.53-63, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship Between Schools’ DNA Profiles and Teachers’ School Academic Optimism
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.12, no.4, pp.85-99, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Okul Müdürlerinin Farklılıkları Yönetme Becerileriile Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm DüzeyleriArasındaki İlişki
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, vol.16, no.28, pp.125-151, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
School Administrator’s Management Capabilities of Teacher Differences
International Journal of Progressive Education
, vol.16, no.1, pp.138-151, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Okulların Örgütsel Öğrenmeleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
Manas Journal of Social Studies
, vol.9, no.3, pp.1426-1439, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Okullardaki Paylaşılan Liderlik Uygulamalarına Yönelik Algıları İle Örgütsel Sinizm Düzeyleri Arasındaki İlişki
Gelecek Vizyonlar Dergisi (fvj: Future Visions Journal)
, vol.3, no.4, pp.49-59, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Örgütsel Politika Algıları ile Duygusal Emek Düzeyleri Arasındaki İlişki
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.5, no.3, pp.44-63, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Yönetiminde Sosyal Adalet
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, vol.52, no.3, pp.917-944, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Okulların DNA profilleri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık düzeyleri arasındaki ilişki
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.3, pp.1115-1127, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Okullarda ödül ve ceza uygulamaları nasıl olmalı?
Öğretmen Dünyası
, vol.40, no.472, pp.23-24, 2019 (Non Peer-Reviewed Journal)
Administrative Impact Tactics Used By School Administrators to Influence Teachers
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.47, no.47, pp.422-438, 2019 (Peer-Reviewed Journal)


Öğretmenlerin Politik Yetileri ile Okulların Akademik İyimserlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.9, no.3, pp.119-135, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Okullarda Paylaşılan Liderlik Uygulamaları İle Öğretmenlerin Psikolojik Sermayeleri Arasındaki İlişki
Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction
, vol.6, no.2, pp.1-21, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Okullardaki Paylaşılan Liderlik Uygulamaları İle Öğretmenlerin Örgütsel Güven Düzeyleri Ve İşe Karşı Olumlu Duygu Durumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, vol.13, no.27, pp.285-297, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Do the teachers’ organizational trust levels predict their school academic optimism?
Journal of Human Sciences
, vol.15, no.4, pp.2626-2634, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Okulların Sosyal Sermaye Düzeyleri ile Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşmeleri Arasındaki İlişki
Uşak Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.10, no.4, pp.334-354, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Okulların DNA Profilleri ile Öğretmenlerin Psikolojik Sermayeleri Arasındaki İlişki
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.8, no.2, pp.140-156, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Analysıs of Teacher Competency Accordıng to Candıdate Teachers
Science Arena Publications Specialty Journal of Humanities and Cultural Science
, vol.2, no.4, pp.43-53, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The correlation between the organızational Learning of the schools and the academic optimismOf the teachers
International Journal of Management and Applied Science
, vol.3, no.9, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Okulların örgütsel narsizm düzeyine yölik görüşleri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki
Kırıkkale Universitesi Ssyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.6, no.1, pp.110-125, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of educational supervisors opinions about families contribution to education costs International Journal of Academic Research in Accounting Finance and Management Sciences 3 2 110 124
International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences
, vol.3, no.2, pp.110-124, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The role of positive emotion towards work as a mediator in the relationship between organizational responsiveness towards teachers and isolation in professional life
Educational Research and Reviews
, vol.8, no.8, pp.367-373, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The mediator role of perceived administrator support in the relationship between teachers perceptions of organizational justice and organizational support International Journal of Social Science and Education 3 3 823 834
Journal of Social Science and Education,
, vol.3, no.3, pp.823-834, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Okullarda öğretmenlere yönelik performans yönetimi uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.6, pp.238-254, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim deneticilerinin görüşlerine göre okullarda değişime karşı direniş nedenleri
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, vol.6, no.1, pp.120-135, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim denetmenlerinin görüşlerine göre öğretmenlerin okullarda değişime karşı direnme nedenleri ve düzeyleri
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi-Journal of Theoretical Educational Science
, vol.6, no.1, pp.120-135, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Administrative responsiveness towards teachers at schools
MEDITERRANEAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES
, vol.3, no.3, pp.599-610, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Paylaşılan Liderlik Algısı Ölçeği nin Türkçe uyarlaması/ Turkish adaptation of the shared leadership perception scale
International Journal of Human Sciences
, vol.9, no.2, pp.1619-1632, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütleri yönetim pozisyonlarında kadınların temsil edilme düzeyine yönelik yönetici görüşleri
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.5, no.2, pp.140-155, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim okulu yöneticilerinin çatışmayı yönetmede kullandıkları çatışma yönetimi stratejileri Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
, no.24, pp.45-62, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen denetiminde sanatsal denetim yaklaşımının uygulamasına yönelik öğretmen ve denetmen görüşleri
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim FakültesiDergisi
, vol.11, no.22, pp.253-270, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim okullarında öğretmen performansının geliştirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.19, no.1, pp.127-140, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim okullarında okul yöneticilerinin farklılıkları yönetme durumu
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.1, no.2, pp.7-15, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Opinions of teachers and administrators towards the implementaton of teacher performance management applications at public and private high schools
International Online Journal of Educational Sciences.
, vol.2, no.2, pp.378-402, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Kamu ve Özel İlköğretim Okullarında Bilgi Yönetimi.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.3, no.8, pp.1-20, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenlerin sınıf yönetimini gerçekleştirme durumları
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı
, vol.17, no.1, pp.11-20, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Eğitim Sisteminde teftiş alt sisteminin değerlendirmesi
Çağdaş Eğitim Dergisi
, vol.30, no.324, pp.32-38, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitim denetçisinin rehberlik görevine bir yaklaşım.
Eğitim ve Denetim Dergisi
, vol.5, pp.23-29, 2001 (Non Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Öğretmenlerin Örgütsel Destek Algısı ile Pozitif Psikolojik Sermaye Arasındaki İlişki Durumunun İncelenmesi
II. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Aydın, Turkey, 13 - 15 September 2018
Okulların DNA Profilleri ile Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşme Düzeyleri Arasındaki İlişki
II. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Aydın, Turkey, 13 - 15 September 2018
Okullarda Takas Kuramının Uygulanması İle Öğretmenlerin Yöneticiye Güven Ve Örgütsel Uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
V. International EurasianEducational Research Congress, 2 - 05 May 2018
Öğretmen Gözüyle Okul Müdürlerinin Yetenek Yönetimi Becerileri
V th International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 May 2018
Okulların sosyal sermaye düzeyleri ile öğretmenlerin psikolojik sözleşmeleri arasındaki ilişki
1st International Education Research and Teacher Education Congress, 14 - 16 September 2017
The Correlation between the Teachers’xx DNA Profile Perceptions for their Schools and Organizational Citizenship Level
International conference on Management, Business, Economics, Social Sciences And Humanities Research (ICMBESHR), 01 July 2017
The Relationship Between Teachers’xx Political Skills and Organizational Opposition Levels
International conference on Management, Business, Economics, Social Sciences And Humanities Research (ICMBESHR, 01 July 2017
The Correlation between the Organizational Learning of the Schools and the Academic Optimism of the Teachers
nternational conference on Management , Business, Economics ,Social Sciences And Humanities Research (ICMBESHR), 01 July 2017
Analysıs of Teacher Competency According to Student Teachers
AGP Humanities and Social Sciences Conference, Barcelona, Spain, 26 - 29 January 2017, vol.3
The Relationship between the Organizational Learning Levels of Scholls and Teacher s Teaching Leadership Behaviors
International Symposium of New Issues in Teacher Education, 30 August - 01 September 2016
The Correlatıon Between Teachers Organisatıonal Trust And Their Pschological Capital
4th international Symposium, New Issues in Teacher Education, Savonlinna, Finland, 30 August - 01 September 2016
The relationship between the organizational learning levels of schools and teachers teaching leadership behaviors
4th international Symposium, New Issues in Teacher Education, 30 August - 01 September 2016
Öğretmenlerin örgütsel destek algıları ile akademik iyimserlikleri arasındaki ilişki
3 nd Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 31 May - 03 June 2016
Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlikleri ve işe karşı duygu durumları
3nd Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Turkey, 30 May - 03 June 2016
The relationship between the teachers perception of organizational politics and emotional labour
19th International Academic Conference, Florence, Italy, 16 - 19 September 2015
The Correlation between school directors Patternalist Leadership level and the teachers organization sinism
19th International Academic Conference., Florence, Italy, 16 - 19 September 2015
The Relationship between the Schools DNA Profile and Teachers Psychological Capital
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges (ICEFIC 2015), Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015
Okulların DNA profili ve okul içi politik davranışlara yönelik öğretmen görüşleri 08 10 Haziran 2015 Hacettepe Üniversitesi Ankara
2 nd Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
5 Bostancı A B Yıldızoğlu F Yalçın E Gidiş Y 2015 Öğretmenlerin okula yönelik paylaşılan liderlik algıları örgütsel güven düzeyleri ve işe karşı duygu durumları arasındaki ilişki 2 nd Eurasian Educational Research Congress 08 10 Haziran 2015 Hacettepe Üniversitesi Ankara
2 nd Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 8 - 10 June 2015
Okulların öğretmenlere karşı aile dostu olma durumlarının değerlendirilmesi
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (07-09 Mayıs 2015)., Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2015
Okul yöneticilerinin atanması ve yetiştirlmesine yönelik paydaş görüşleri
10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Turkey, 7 - 09 January 2015
Öğretmenler nasıl bir eğitim denetmeni görmek isterler?
Uluslararası Katılımlı Ulusal Eğitim Denetimi Sempozyumu, Turkey, 22 - 23 May 2013
. İlköğretim okulları yöneticilerinin öğretmen performansını değerlendirmede etik ilkelere uyma düzeyleri.
. IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongres, Turkey, 14 - 15 May 2009
ğretmen adaylarının öğretmenlik meslek değerlerine sahip olma düzeyleri ve öğretmenlik uygulamasina gittikleri okullardaki uygulama öğretmenlerinin bu mesleki değerleri taşıma düzeylerine ilişkin görüşleri
Proceedings of International Conference On Educational Sciences ICES08 (23-25 June 2008), Famagusta, 23 - 25 June 2008, pp.342-360
Books & Book Chapters
Okul Liderliğine Bütüncül Yaklaşım
in: Okul Liderliğine Bütüncül Yaklaşım, Bostancı,A.B ve Koçak. S., Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.1-10, 2022
Sınıfta ilişki düzenini oluşturmada öğretmenin liderliği.
in: Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi, Gülşen, Celal, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.63-100, 2017
Öğretmen Denetiminde okul yöneticisinin rol ve sorumlulukları
in: Eğitimde Denetim ve Değerlendirme, Mahmut Sağır, Süleyman Göksoy, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.255-288, 2017
örgütsel politka
in: Ziya Bursalıoğlu na Armagan, BALCI, ALİ VE İNAYET AYDIN, Editor, Ankara Üniversitesi yayınları, pp.395-415, 2016
Sınıfta iletişim ve disiplin oluşturma
in: Kuram ve Uyguylamada Sınıf Yönetimi, GÜLŞEN CELAL, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.61-100, 2011