Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Dr), Türkiye
2009 - 2012
2009 - 2012Yüksek Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Ergenlerde transaksiyonel analiz ego durumları, yaşam pozisyonları ve insani değerler açısından yalnızlık
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Psikolojik danışmanlarda olumlu mükemmelliyetçilik ve olumsuz mükemmelliyetçilik düzeylerinin iş doyumu ve yaşam doyumunu yordamadaki rolü
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorUşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2017
2010 - 2017Psikolojik Danışman
İlkokul/Ortaokul Eğitim Kurumları, Psikolojik Danışman
2008 - 2010
2008 - 2010Psikolojik Danışman
Rehberlik Araştırma Merkezi, Psikolojik Danışman
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Akademik Yazım Teknikleri
Eğitim İstatistiği
Eğitim Örgütlerinde Motivasyon
Tez Çalışması
Uzmanlık Alan Dersi
Lisans
Lisans
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Psikolojik Danışma Becerileri (İkinci Öğretim)
Okullarda RPD Uygulamaları I
Psikolojik Danışma Becerileri
Okullarda RPD Uygulamaları II
Krize Müdahale
Temel İstatistik
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri (İkinci Öğretim)
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması II
Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri
Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması I (İkinci Öğretim)
Grupla Psikolojik Danışma
Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri (İkinci Öğretim)
Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (İkinci Öğretim)
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması II (İkinci Öğretim)
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri
Grupla Psikolojik Danışma (İkinci Öğretim)
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri
Okulda Ruh Sağlığı (İkinci Öğretim)
Krize Müdahale (İkinci Öğretim)
RPD'de Program Geliştirme
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri (İkinci Öğretim)
Okulda Ruh Sağlığı
RPD'de Program Geliştirme (İkinci Öğretim)
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Rehberlik (Türkçe Öğretmenliği)
Temel İstatisitk
Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları
Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması
Grupla Psikolojik Danışma (2. Öğretim)
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri (2. Öğretim)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. Öğretim)
Temel İstatistik (2. Öğretim)
Kurum Deneyimi
Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları (2. Öğretim)
Seçmeli III (okulda Ruh Sağlığı) (2. Öğretim)
Rehberlik (Okul Öncesi Öğretmenliği)
Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması (2. Öğretim)
Psikolojik Danışma Becerileri (2. Öğretim)
Rehberlikte Program Geliştirme
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması
Seçmeli III (okulda Ruh Sağlığı)
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması (2. Öğretim)
Topluma Hizmet Uygulamaları (2. Öğretim)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Rehberlikte Program Geliştirme (2. Öğretim)
İstatistik II
Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik I (2. Öğretim)
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma
Ölçme ve Değerlendirme (2. Öğretim)
Rehberlik
Kişilik Kuramları
Sosyal Psikoloji (2. Öğretim)
Okullarda Gözlem
Rehberlik ve Psikolojik Danışma (2. Öğretim)
Okullarda Gözlem (2. Öğretim)
İstatistik II (2. Öğretim)
Sosyal Psikoloji
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma (2. Öğretim)
Kişilik Kuramları (2. Öğretim)
İstatistik I
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma (2. Öğretim)
Seçmeli: Okulda Ruh Sağlığı (2. Öğretim)
Seçmeli: Okulda Ruh Sağlığı
Seçmeli: Krize Müdehale (2. Öğretim)
Seçmeli: Krize Müdehale
Makaleler
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (2)
Scopus (15)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (2)
2025
20251. Maternal and Paternal Hostility and Adolescents’ Emotional Problems: The Moderated-Moderation Model by Gender and Age
KARABABA A.
Families in Society
, cilt.106, sa.3, ss.827-840, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. The Relationships Between Loneliness, Emotional Intelligence, and Depression Among Turkish Emerging Adults: A Moderated Moderation Model in the Gender Context
KARABABA A.
International Journal of Psychology
, cilt.60, sa.2, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Suppression of Positive and Negative Emotions and Loneliness among Emerging Adults: A Moderated-Mediation Model of Romantic Relationship Satisfaction and Gender
KARABABA A.
Journal of Psychology
, cilt.159, sa.8, ss.705-728, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Examining latchkey early adolescents' perceptions related to their unsupervised experiences after school: A phenomenological qualitative study
KARABABA A.
Family Journal
, cilt.32, sa.4, ss.635-646, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20245. A Meta-Analysis of Solution-Focused Brief Therapy for School-Related Problems in Adolescents
KARABABA A.
Research on Social Work Practice
, cilt.34, sa.2, ss.169-181, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20246. Emotion regulation moderates the impact of state anxiety on psychological well-being in Turkish population during the COVID-19 pandemic
KARABABA A.
Counselling Psychology Quarterly
, cilt.37, sa.2, ss.316-332, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20237. Examining the Relationships Between Fear of Coronavirus, State Anxiety, and Relationship Happiness Among Married Turkish Individuals During COVID-19
Dilmaç B., KARABABA A., Seki T., Şimşir Z., Kurnaz M. F.
Journal of Family Issues
, cilt.44, sa.4, ss.1113-1128, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20228. Understanding the association between parental attachment and loneliness among adolescents: The mediating role of self-esteem
KARABABA A.
Current Psychology
, cilt.41, sa.10, ss.6655-6665, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20229. School engagement and self-esteem among Turkish secondary school students: A moderated-mediation model for academic achievement and gender
KARABABA A.
Psychology in the Schools
, cilt.59, sa.6, ss.1088-1104, 2022 (SSCI, Scopus)
2020
202010. Examining Internet Addiction of Early Adolescents in terms of Parenting Styles Ön Ergenlerin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Ebeveynlik Stilleri Açısından İncelenmesi
KARABABA A.
Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal
, cilt.10, sa.57, ss.229-254, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202011. Examining internet addiction of early adolescents in terms of parenting styles
KARABABA A.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.10, sa.57, ss.229-254, 2020 (Scopus, TRDizin)
2020
202012. Attachment to parents as a predictor of multidimensional life satisfaction among adolescents
ORAL T., KARABABA A.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.10, sa.1, ss.53-66, 2020 (TRDizin)
2019
201913. Life positions as predictor of life satisfaction among university students
KARABABA A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.530-539, 2019 (TRDizin)
2019
201914. Çok boyutlu ebeveynlik stillerini değerlendirme ölçeği’nin (ÇESDÖ) (Ebeveyn Formu) Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
KARABABA A.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.46, sa.46, ss.108-131, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Ortaokul öğrencilerinde yalnızlığın yordayıcısı olarak olumlu-olumsuz mükemmelliyetçilik
KARABABA A.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.3, ss.1093-1101, 2019 (TRDizin)
2019
201916. Mediating role of goal orientations in the relationship between parental attachment and school life satisfaction
KARABABA A., Oral T., Özgüngör S.
Egitim ve Bilim
, cilt.44, sa.200, ss.191-203, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201817. Ön ergenlerin umut düzeylerinin ebeveynlik stilleri açısından incelenmesi
KARABABA A.
Aile Psikolojik Danışmanlığı Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.48-64, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. The relationship between adaptive-maladaptive perfectionism and life satisfaction among secondary school students
KARABABA A.
Research on Education and Psychology , cilt.2, sa.2, ss.166-175, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik İyi Olmanın Bir YordayıcısıOlarak Benlik Ayrımlaşması
KARABABA A., MERT A., ÇETİNER P.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.1235-1248, 2018 (TRDizin)
2018
201820. The role of perceived social support and value in prediction of school attachment among secondary school students Ortaokul öğrencilerinde okula bağlılığın yordanmasında algılanan sosyal destek ve değerin rolü
KARABABA A., Oral T., Dilmaç B.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.33, sa.2, ss.269-279, 2018 (Scopus, TRDizin)
2018
201821. Examination of secondary school students' hope levels in terms of Anxiety, depression and perfectionism
Arslan C., Oral T., KARABABA A.
Egitim ve Bilim
, cilt.43, sa.194, ss.101-110, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201522. Ergenlerde insani değerlerin sürekli öfke ve öfke ifade biçimlerini yordamadaki rolü
KARABABA A., DİLMAÇ B.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.14, sa.3, ss.1149-1158, 2015 (Scopus, TRDizin)
2015
201523. Ergenlerde başarı amaç yönelimleri, cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyinin yaşam doyumunu yordama gücü
ÖZGÜNGÖR S., ORAL T., KARABABA A.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.28, sa.1, ss.75-95, 2015 (TRDizin)
2014
201424. Psikolojik danışmanlarda olumlu-olumsuz mükemmelliyetçilik düzeylerinin iş ve yaşam doyumunu yordamadaki rolü
KARABABA A., ACUN N.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.5, sa.42, ss.138-147, 2014 (TRDizin)
2014
201425. Ergenlerin başarı amaç yönelimlerini yordayan değişkenlerden biri olarak: İnsani değerler
KARABABA A., ORAL T., DİLMAÇ B.
Değerler Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.27, ss.165-186, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. The examining the direct and indirect relationships between parent attachment, self-esteem and loneliness among adolescents: The mediating role of self-esteem
KARABABA A.
20. Uluslararası Rehberlik ve Psikolojik Danışma Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.312, (Özet Bildiri)
2018
20182. Investigation of early adolescents’ hope levels in tems of parenting styles
KARABABA A.
20. Uluslararası Rehberlik ve Psikolojik Danışma Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.310, (Özet Bildiri)
2018
20183. Türkiye’deki ergenlerde çokboyutlu yaşam doyumunun yordayıcısı olarak ebeveyne bağlanma
ORAL T., KARABABA A.
International Conference On New Horizons In Education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, ss.1033, (Özet Bildiri)
2018
20184. Ev anahtarlarını taşıyan ön ergenler: Bir olgubilim çalışması
KARABABA A.
V th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1630-1631, (Özet Bildiri)
2018
20185. Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunun yordayıcısı olarak yaşam pozisyonları
KARABABA A.
III. Ines International Education and Social Science Congress, Antalya, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.247, (Özet Bildiri)
2017
20176. Ortaokul öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin yordayıcısı olarak olumlu-olumsuz mükemmelliyetçilik
KARABABA A.
II. International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.135, (Özet Bildiri)
2017
20177. Transaksiyonel Analiz ego durumları ile gerçek doğum sırası arasındaki ilişki.
KARABABA A.
II. International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.135, (Özet Bildiri)
2017
20178. Ortaokul öğrencilerinde okula bağlılık ile empati arasındaki ilişkinin incelenmesi
KARABABA A., MERT A., ÇETİNER P.
II. Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2017, ss.198, (Özet Bildiri)
2017
20179. Ortaokul Öğrencilerinde Okula Bağlılık ile Empati Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
KARABABA A., MERT A., ÇETİNER P.
II. Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2017, ss.218, (Özet Bildiri)
2017
201710. Üniversite Öğrencilerinde Benlik Ayrımlılaşması ile Psikolojik İyi Olma Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KARABABA A., MERT A., ÇETİNER P.
IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 Mayıs 2017, ss.336-337, (Özet Bildiri)
2016
201611. Öğretmen adaylarında değerlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
KARABABA A., DİLMAÇ B.
International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1797-1798, (Özet Bildiri)
2015
201512. Ortaokul öğrencilerinin umut düzeylerinin, kaygı, depresyon ve mükemmelliyetçilik açısından incelenmesi
ARSLAN C., ORAL T., KARABABA A.
13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, ss.313-315, (Özet Bildiri)
2013
201313. Ergenlerde insani değerlerin sürekli öfke ve öfke ifade biçimlerini yordamadaki rolü
KARABABA A.
I. Ulusal Değerler Eğitimi Kongresi, Konya, Türkiye, 31 Ekim - 02 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Eğitim kademelerine göre rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri
DİLMAÇ B., KARABABA A.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma, H. Ekşi, M. Yüksel, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.65-92, 2018
2016
20162. Öğrenme ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar
DİLMAÇ B., KARABABA A.
Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları, G. Ekici, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.4-37, 2016
2014
20143. Değer olgusu
KARABABA A.
Değerler ve Değerler Psikolojisi, B. Dilmaç ve H. H. Bircan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-20, 2014