Kampüs Peyzaj Planlaması ve Tasarımının Öğrenci Bakış Açısına Göre Degerlendirilmesi: Uşak Üniversitesi 1 Eylül Kampüsü Örneği


METİN A. E., TÜRKER H. B.

Kent Akademisi (Online), cilt.15, sa.4, ss.1591-1605, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 15 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.35674/kent.1088236
  • Dergi Adı: Kent Akademisi (Online)
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1591-1605
  • Uşak Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Üniversite kampüsleri eğitim, öğretim ve akademik ihtiyaçların karşılanmasını sağlayan, içerisinde yer alan tüm birimleri ve mekânları öğrenci ve üniversite personeli tarafından sürekli olarak kullanılan sosyal, kültürel ve rekreatif ortamlardır. Başarılı bir kampüs planlama ve tasarım yaklaşımı için kullanıcı görüşlerinin (akademisyenler, idari personel, öğrenciler ve diğer kullanıcılar) tespit edilmesi önemli bir olgudur.Bu çalışmada, Uşak Üniversitesi 1 Eylül Kampüsü peyzaj planlaması ve tasarımının kullanıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Uşak Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde eğitim gören lisans öğrencileri katılmışlardır. Katılımcıların görüşlerinin belirlenebilmesine yönelik 8 adet çoktan seçmeli soru ve 11 adet 5’li Likert soru olmak üzere, 19 soruluk bir anket formu oluşturulmuş ve 436 öğrenciye uygulanmıştır. Anketten elde edilen sonuçların değerlendirilmesinde frekans (f), yüzde (%) ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Uşak Üniversitesi 1 Eylül Kampüsü'nün peyzaj planlama ve tasarımı açısından kullanıcı görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu; fakat bazı konularda eksikliklerinin olduğu görüşü ortaya çıkmıştır. Araştırmada bu eksiklikler belirlenmiş ve çözüm önerileri getirilmiştir.
Campuses are social, cultural, and recreational environments that meet educational needs and are constantly used by students and university staff in all their units and spaces. It is a remarkable phenomenon to determine user opinions to have a successful campus planning and design. This study aims to evaluate the landscape planning and design of Uşak University 1 Eylül Campus in line with user opinions. A total of 436 students from different departments of the Uşak University participated in this study. In order to determine the opinions of the participants, a questionnaire study with 19 questions, 8 of which is multiple choice question types and 11 of which is a 5-point Likert question type, was applied. In the evaluation of the data, frequency (f), percentage (%), and correlation analysis were performed. As a result of the research, it has been determined that the user opinions of the Uşak University 1 Eylül campus in terms of landscape planning and design criteria are generally positive, but there are some deficiencies.