Profil Verlag München Wien, Munich, 1992
Bu çalışmanın amacı, Yeni Asur kabartmalarının tasarım temellerini araştırmak ve MÖ 9. yüzyıldan 7. yüzyıla kadar geçirdikleri aşamalı dönüşümü izlemektir. Çalışmanın odak noktası, hareketlerin anlık görüntü, hareket dizisi, metamorfoz veya ideogram olarak yeniden üretilmesi, insan vücudunun tasviri, üç boyutlu uzayın kademelendirme, iç içe geçme ve “sahte” şeffaflıklar yoluyla iki boyutlu bir görüntüye dönüştürülmesidir. Sonuç olarak, basit ve genel ifade biçimlerinden giderek daha karmaşık ve farklılaşan ifade biçimlerine doğru sürekli bir gelişimin resmini elde ediyoruz.
The aim of this work is to trace the creative foundations of Neo-Assyrian reliefs and to follow their gradual transformation from the 9th to the 7th century BC. The focus is on the reproduction of movements as snapshots, sequences of movements, metamorphoses or ideograms, the representation of the human body, and the translation of three-dimensional space into a two-dimensional image through gradations, interweaving and “false” perspectives. The result is a picture of continuous development, leading from simple and general forms of expression to increasingly complex and differentiated ones.