MİLLÎ EĞİTİM DERGİSİNDE YAYIMLANAN MAKALELERİN TÜRKÇE EĞİTİMİ AÇISINDAN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ


Creative Commons License

BATUR Z., Özdil Ş., ÖZCAN H. Z.

Milli Eğitim, cilt.51, sa.234, ss.1591-1612, 2022 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 51 Sayı: 234
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.37669/milliegitim.860666
  • Dergi Adı: Milli Eğitim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1591-1612
  • Uşak Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada Türkçe eğitimi ile ilgili 2006-2020 yılları arasında Millî Eğitim dergisinde yayımlanan makalelerin farklı değişkenler bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması ile tasarlanan bu çalışmanın verileri Millî Eğitim dergisinin internet adresindeki makalelerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise bibliyometri tekniği kullanılmıştır. Analizde elde edilen veriler, VOSviewer (Version 1.6.9) görsel haritalama programı aracılığıyla tablo ve yoğunluk haritaları hâlinde sunulmuştur. Çalışmanın sonucunda Türkçe eğitimi ile ilgili toplam 136 makale olduğu tespit edilmiştir. Makale sayılarının her yıl değişkenlik gösterdiği, en fazla makalenin 2016 yılında yayımlandığı görülmüştür. Yazar sayısı bakımından incelendiğinde en fazla bir yazarlı; unvan olarak en fazla doktor öğretim üyesinin yazar olduğu makalelere rastlanmıştır. Makalelerdeki en fazla kullanılan anahtar kelimenin “Türkçe Eğitimi” olduğu, yöntem olarak en çok betimsel yöntemin kullanıldığı tespit edilmiştir. Makalelerin konu alanı ise en çok durum tespit çalışmalarında yoğunlaştığı görülmüştür.
In this study, it is aimed to analyze the articles about Turkish education that released in the Journal of National Education between 2006-2020 in terms of different variables. The data of this study, which was designed as a case study, were obtained from the articles on the website of the Journal of National Education. The bibliometry technique was used in the analysis of the data. The data obtained in the analysis are presented in the form of tables and density maps by using the VOSviewer (Version 1.6.9) visual mapping program. As a result of the study, it was determined that there are 136 articles on Turkish education. It has been observed that the number of articles varies every year, with the highest number of articles published in 2016. When analyzed in terms of number of authors, there are mostly one authory articles; It has been found that articles with the highest number of doctor lecturers are authors. It was determined that the most used keyword in the articles was "Turkish Education", and the descriptive method was used the most. It was observed that the subject area of the articles mostly focused on the situation determination studies.