Bu araştırmada kamu liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre örgütsel yaratıcılık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun nicel kısmını Uşak İli’nde kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla ulaşılan kamu liselerinde görevli 399 öğretmen, nitel kısmını ise araştırmaya gönüllü olarak katılan 15 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler "Örgütsel Yaratıcılık" ölçeği ile nitel kısım verileri ise araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırma ile kamu liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel yaratıcılıklarına yönelik görüşlerinin “yeni yöntem kullanma, teknolojiyi kullanma, yeni fikir geliştirme, yeni fikir ve uygulamaları deneme” olmak üzere dört tema altında toplandığı ve demografik unsurların örgütsel yaratıcılık düzeyinde anlamlı farklılık oluşturmadığı bulgulanmıştır. Araştırma bulgularına göre kamu liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to determine the organizational creativity perception levels of teachers working in public high schools. A mixed sequential explanatory design that combines quantitative and qualitative methods was used. The quantitative part of the study group includes 399 teachers from public high schools in Uşak province, which can be reached through easily accessible sampling method, and the qualitative part consists of 15 teachers who voluntarily participated in the research. Quantitative data were collected by using "Organizational Creativity" scale, and semi- structured interview form prepared by the researcher was used to obtain the data for the qualitative part. With the research, it was observed that the views of the teachers working in public high schools on organizational creativity were gathered under four themes as "using new methods, using technology, developing new ideas, trying new ideas and applications" and there was no significant difference in demographic factors in the level of organizational creativity. It was seen that the organizational creativity levels of the teachers working in public high schools were high according to findings of the research.