Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.19, sa.1, ss.113-132, 2009 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre, ilköğretim okullarındaki örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada kullanılan ölçme araçları Yard. Doç. Dr. Cemil Yücel’in geliştirdiği “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Anketi” ile Wayne K. Hoy ve Megan Tschannen Moran (2003)’ın geliştirdiği “The Omnibus T-Scale(Seçme T ölçeği)” dir. Frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, faktör, güvenilirlik, korelasyon, regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmada, örgütsel güvenin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde etkisi olduğu; pek çok güven boyutunun örgütsel vatandaşlık davranışının boyutlarını etkilediği tespit edilmiştir. Güvenilir okul ortamına sahip öğretmenlerin, örgütsel vatandaşlık davranışı sergileme eğilimi gösterdikleri tespit edilmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki en etkili değişken öğretmenlerin görev yaptıkları okullardaki çalışma süreleridir.