HALKLA İLİŞKİLER MÜFREDATINDA KÜRESELLEŞMEYE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME: AMERİKA VE İNGİLTERE ÖRNEĞİ


Creative Commons License

ŞARDAĞI E., ÖZTÜRK M. C.

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.836-865, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Halkla ilişkilere yönelik ilgi son yirmi yıl içinde giderek artmıştır. Bu durum halkla ilişkiler eğitiminin önemli hale gelmesine sebep olmuştur. Uygulama alanlarının gelişmesi farklı bir ülkede ya da kültürde halkla ilişkiler çalışması yapıldığında küreselleşmenin etkilerinin düşünülmesini gerekli kılmıştır. Ülkelerin kültürel, siyasal, ekonomik vb. yapısının farkında olmak buna yönelik verilen eğitim ve bilinçle oluşmaktadır. Bu bilincin oluşturulması için halkla ilişkiler programı içinde küreselleşmeye yönelik eğitim verilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmada, halkla ilişkiler eğitimi veren üniversitelerin ders içeriklerinde küreselleşme ve uluslararasılaşmaya yönelik eğitimlerin varlığının incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece, halkla ilişkiler eğitiminde küreselleşme kavramı için benzerlikler ve farklılıklar tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, halkla ilişkiler eğitimi veren üniversiteleri belirlemek için iki liste seçilmiş ve küreselleşme ile ilgili derslerin içeriği incelenmiştir. Eğitimin içeriği, içerik analizi yöntemi ile belirlenen başlıklar altında değerlendirilmiştir. Literatürde eğitimde küreselleşme kavramının önemi sıkça vurgulanmaktadır. Ancak bu çalışmadan elde edilen sonuçlar üniversitelerin bu konuya yeterince önem vermediğini göstermektedir. Bulgular, programların çoğunda halkla ilişkilerin uluslararası ve küresel boyutuyla ilgili çok az ders verildiğini ortaya koymuştur. Bununla birlikte verilen uluslararası derslerin büyük bir bölümü seçmeli ders olarak verilmektedir. Bu durum bu anlamda bir anlayışın henüz yerleşemediğinin göstergesi sayılabilir. Ders içeriğinin konusu kültür ve kültürlerarası iletişim üzerine odaklanmaktadır.