Kurumsal İmaj ve Kurumsal Kişilik İlişkisinin İç Paydaşlar Perspektifinden İncelenmesi


Creative Commons License

duğan ö., Koç B., MUTLU A., sebuktekin s., GÜLÇAY H.

Akdeniz İletişim, cilt.0, sa.37, ss.168-186, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 37
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.31123/akil.1077760
  • Dergi Adı: Akdeniz İletişim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.168-186
  • Uşak Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kurumlar günümüzde imajlarına eskisinden çok daha fazla önem ve değer vermeye başlamışlardır. İmaj unsuru kurumun yaptığı çalışmalarla paydaşlarla nasıl bir iletişim strateji uyguladığını ortaya koyan önemli bir göstergedir. Kurumun imajını doğru oluşturmak ve sürdürmek için ölçümünü doğru yapmak gerekir. Farklı yaklaşımlarla kurumsal imaj ölçümlemeleri yapılabilmektedir. Söz konusu yaklaşımlardan birisi de kişiselleştirme benzetmeleri kullanılarak kurumsal kişilik skalaları ile kurumsal imaj ölçümünün yapılmasıdır. Bu çalışmada kurumun en önemli paydaşlarından birisi olarak görülen iç paydaşların kurumsal imaj ve kurumsal kişilik ölçekleri üzerinden kurumun algısı ortaya konulmuştur. Akademik personel, idari personel ve öğrencilerden oluşan toplam 378 kişilik katılımcı grubundan araştırma soru formu ile elde edilen veriler üzerinde, SPSS 23 istatistik programı ile t-testi, ANOVA testi, korelasyon ve regresyon testleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre iç paydaş grupların kurumsal kişilik algıları ile kurumsal imaj algıları arasında pozitif yönde ve yüksek kuvvette bir ilişki olduğu ve kurumsal kişilik algısının kurumsal imajın anlamlı bir belirleyicisi olduğu ortaya konmuştur. Bunların dışında katılımcıların bir takım demografik unsurları ile kurumsal kişilik ve kurumsal imaj değişkenleri arasında anlamlı farklılık ve ilişki olduğu da anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar dayanağında ilgili kuruma bir takım önerilerde bulunulmuştur.
Today, institutions have begun to attach more importance and value to their images than before.The image element is an important indicator that reveals how the institution implements a communication strategy with its stakeholders through its work. In order to create and maintain the image of the institution correctly, it is necessary to measure it correctly. Corporate image measurements can be made with different approaches. One of these approaches is to measure corporate image with corporate personality scales by using personalization analogies. In this study, the perception of the institution was revealed through the corporate image and corporate personality scales of internal stakeholders, who are seen as one of the most important stakeholders of the institution. The t-test, ANOVA test, correlation and regression tests were performed with the SPSS 23 statistical program on the data obtained with the research questionnaire from a total of 378 participant groups consisting of academic staff, administrative staff and students. According to the results of the study, it has been revealed that there is a positive and strong relationship between the corporate personality perceptions of internal stakeholder groups and their corporate image perceptions, and that corporate personality perception is a significant determinant of corporate image. In addition, it has been understood that there is a significant difference and relationship between some demographic elements of the participants and the variables of corporate personality and corporate image. Based on the results obtained, a number of suggestions were made to the relevant institution.