Yabancı Dil Olarak İngilizce Eğitiminde ChatGPT Entegrasyonu: Konuşma Öz Yeterliğini Artırma Yolu


YILDIZ C.

Novitas-Royal, cilt.18, sa.2, ss.167-182, 2024 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.5281/zenodo.13861137
  • Dergi Adı: Novitas-Royal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.167-182
  • Uşak Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, ChatGPT'nin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin konuşma öz-yeterlik düzeyi üzerindeki etkisi araştırıldı. Araştırmada karma yöntem yaklaşımı izlendi ve toplam 65 katılımcı deneysel ve kontrol gruplarına rastgele atanmıştır. Deneysel grup iletişimsel faaliyetler için ChatGPT aracını kullanırken, kontrol grubu sınıf içi aktivitelere devam etti. Veri toplama prosedürü, İngilizce Konuşma Öz-Yeterlik Ölçeği uygulamasını ve deneysel gruptaki katılımcılarla isteğe bağlı olarak yapılan bir mülakatı içerdi. Bağımsız örnekler üzerinde yapılan t-testi, müdahaleden önceki iki grup arasında konuşma öz-yeterlik düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığını gösterdi. Bununla birlikte, on müdahale oturumundan sonra gerçekleştirilen varyans analizi (ANCOVA), deneysel gruptaki öğrenciler arasında konuşma öz-yeterliklerinde dikkate değer gelişmeler olduğunu ortaya koydu. Mülakatlar, ChatGPT ile etkileşime girerek öğrencilerin konuşma becerilerinde özgüven geliştirmelerine, stres seviyelerini yönetmelerine ve öğrenme deneyiminden zevk almalarına yardımcı olduğunu ortaya koydu. Sonuçlar, ChatGPT gibi yapay zekâ uygulamalarının yabancı dil öğrencileri için uygun bir öğrenme ortamı oluşturarak konuşmada artan özgüvene yol açtığını gösterdi.
This study explored the effect of ChatGPT on the speaking self-efficacy level of English as foreign language learners. The research followed the mixed method approach and involved a total of 65 participants who were randomly assigned to the experimental and control groups. The experimental group used the ChatGPT for communicative activities, while the control group was engaged in a regular EFL classroom. The data collection procedure included the administration of the EFL speaking self- efficacy scale and an interview with the experimental group as optional participation. The t-test on independent samples showed non-statistically significant differences in speaking self-efficacy levels of the two groups before the intervention. Nevertheless, the covariance (ANCOVA) analysis after ten intervention sessions revealed noteworthy enhancements in speaking self-efficacy among learners in the experimental group. The interviews revealed that engaging with ChatGPT facilitated learners in developing confidence in their conversational skills, managing their stress levels, and deriving pleasure from the learning experience. The results indicated that interactions facilitated by AI chatbots, like ChatGPT, fostered a conducive learning environment for learners, leading to increased confidence in speaking.