Araştırmanın amacı; “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı” nın 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesidir. “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı”nın geliştirilmesinde, eğitimde program geliştirme tasarım ve modellerinden doğrudan yansıtıcı yaklaşım, öğrenme döngüsü, bilişsel ve etkileşimci kuramlar, 5E modeli ve kavramsal değişim modelinden destek alınmıştır. Yapılan bu çalışmada deneysel yöntem ve nicel veri toplama tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubu; “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı”nın uygulama çalışmalarının yapıldığı deney ve kontrol grubunda bulunan sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı 60-72 aylık çocuklar oluşturmuştur. Çalışma, deney grubunda 31, kontrol grubunda 31 çocuk olmak üzere toplam 62 çocuk ile yürütülmüştür. Araştırmada 60-72 aylık çocukların fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerini ölçmek için “Bilimsel Süreç Becerileri Değerlendirme Aracı” kullanılmıştır. “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı” 5 eğitim modülünden oluşmakta ve programın her bir modülü deney grubunda bulunan okul öncesi öğretmenlerine haftada bir gün belirlenen gün ve saatte tanıtılmış ve okul öncesi öğretmenlerinin program dahilinde araştırmacı gözleminde öğrendikleri bilgileri ve araştırmacı tarafından hazırlanan modülleri ilgili hafta içerisinde belirlenen gün ve saatte kendi sınıflarındaki 60-72 aylık çocuklara uygulama yapmaları sağlanarak haftada 2 gün olmak üzere toplamda 5 hafta boyunca aynı şekilde tüm modüller tamamlanmıştır. Araştırmada “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı”nın okul öncesi öğretmenlerine tanıtılması ve ilgili uygulamaları sınıfta gerçekleştirmeleri sonrasında 60-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine olumlu yönde etki ettiği gözlenmiştir. Bu sonuçlar, “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı”nın etkililiğini ortaya koymuş ve araştırma sonuçları ilgili literatür ile tartışması yapılarak öneriler sunulmuştur.
This research aims to review the effect of "Journey to Science through Children's Books Teacher Educational Program " science process skills 60-72 months children. In the development of the "Journey to Science through Children's Books Teacher Educational Program", support has been received from the direct reflective approach, learning cycle, cognitive and interactionist theories, 5E model and conceptual change model from curriculum development designs and models in the education and adult education principles. Experimental method and quantitative data collection technique were used in this study. The working group consists of socio-economically disadvantaged 60-72 months children who are included in the experimental and control group, where the implementation studies of the “Journey to Science through Children's Books Teacher Educational Program" were carried out. The study was carried out with a total of 62 children, 31 children in the experimental group and 31 children in the control group. In this research, as a quantitative data collection tool “Scientific Process Skills Assessment Tool” has been used to measure science process skills of 60-72 month children in science education. "Journey to Science through Children's Books Teacher Educational Program” consists of 5 training modules, and each module of the program has been introduced to the preschool teachers who are included in the experimental group once a week on the specified two day and time, and all modules were completed in the same way during 5 weeks, 2 days a week, by enabling preschool teachers to apply the knowledge they learned under the researcher observation within the scope of program and the modules prepared by the researcher to the 60-72 months children in their own classes on the day and time determined in the relevant week. In the research, it has been observed that "Journey to Science through Children's Books Teacher Educational Program” created a positive effect on scientific process skills in science education of 60-72 months children after it is introduced to preschool teachers and they also carry out the relevant applications in the classroom. These results set forth the effectiveness of the "Journey to Science through Children's Books Teacher Educational Program” and suggestions have been presented by discussing the research results within the scope of the relevant literature.