Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Mesleki gelişim: Genel eğitim öğretmenlerinin öğretmenlik becerileri ve gelişimsel yetersizliği olan öğrencilerinin akademik becerileri üzerindeki etkileri
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Dr)
2016
2016Yüksek Lisans
Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerinin pragmatik dil becerileri ile sosyal becerileri, problem davranışları ve akademik yeterlilikleri arasındaki ilişki
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü
2024 - 2025
2024 - 2025Doç. Dr.
Faculty of Health Sciences, Department of Behavioral Sciences
2022 - 2024
2022 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2013
2012 - 2013Özel Eğitim Öğretmeni
Çağdaş Işık Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Buca Şubesi, Özel Eğitim Öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması II
Uygulamalı Davranış Analizi
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması I
Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi
Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (8)
TRDizin (3)
2024
20241. Effects of Self-Monitoring Interventions on On-task Behaviors in Students with Intellectual Disabilities in Inclusive Classrooms in Türkiye
Sulu M. D., Martella R. C., KIYAK Ü. E., Grimmet K., Bolshokova V. L. J., Poyrazli S., et al.
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities
, cilt.59, sa.4, ss.443-459, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Coaching Parents to Conduct Trial-Based Functional Analysis via Telehealth Obučavanje roditelja da sprovode probno zasnovanu funkcionalnu analizu putem telezdravstva
KIYAK Ü. E., SARAL D., Olcay S.
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija
, cilt.23, sa.1, ss.21-42, 2024 (Scopus)
2023
20233. Teaching Science Facts to Students with Autism Spectrum Disorders via Telehealth
Kiyak U. E., TOPER Ö.
Journal of Behavioral Education
, cilt.32, sa.3, ss.605-615, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20234. Using self-monitoring to increase on-task behaviors of students with attention deficit hyperactivity disorders (ADHD) in inclusive classrooms in Turkey (Türkiye)
Sulu M. D., Martella R. C., Kiyak U. E.
Behavioral Interventions
, cilt.38, sa.3, ss.706-724, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Explicit and Systematic Scripted Instructional Programs for Students with Autism Spectrum Disorder: An Updated and Extended Review
Sulu M. D., Martella R. C., TOPER Ö., Marchand-Martella N. E., KIYAK Ü. E.
Review Journal of Autism and Developmental Disorders
, cilt.10, sa.2, ss.203-219, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20236. Problem Davranışların Azaltılmasında Koşula Dayalı Olmayan Pekiştirme Uygulamaları: Bir Sistematik Derleme Çalışması
ŞENKAL A., TOPER Ö., KIYAK Ü. E.
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.407-444, 2023 (TRDizin)
2022
20227. Özel Eğitim Öğretmenlerinin Öğrencileriyle İlgili Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi
Ak G., KILINÇ Ş., (Hasanoğlu) YAZÇAYIR G., KIYAK Ü. E.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.263-280, 2022 (TRDizin)
2022
20228. General education teacher preparation in core academic content teaching for students with developmental disabilities
KIYAK Ü. E., TEKİN İFTAR E.
Behavioral Interventions
, cilt.37, sa.2, ss.363-382, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20229. The Supervisory Practices in a Special Education Department’s Teaching Practice Programme: The Perspectives of Student Teachers
Hazir O., KIYAK Ü. E.
Hacettepe Egitim Dergisi
, cilt.37, sa.3, ss.1130-1141, 2022 (Scopus)
2018
201810. Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Pragmatik Dil Becerileri İle Sosyal Becerileri, Problem Davranışları Ve Akademik Yeterlilikleri Arasındaki İlişki
KIYAK Ü. E., DİKEN Ö.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.1, ss.239-251, 2018 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler ve Çevrimiçi Güvenlik Becerileri: Bir Sistematik Derleme
KIYAK Ü. E.
10. International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 11 Haziran 2023, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Çevrimiçi Sunulan Davranışsal Beceri Öğretiminin Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Güvenli Sosyal Medya Kullanımı Üzerindeki Etkisi
Tatar G., TOPER Ö., KIYAK Ü. E.
32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 02 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu olan Bireylere Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
KIYAK Ü. E., ÖZDEMİR Ş., OLÇAY S.
2. International Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)