Dr. Öğr. Üyesi TAYBE TOPSAKAL


İLETİŞİM FAKÜLTESİ, Yeni Medya Bölümü

Yeni Medya

Metrikler

Yayın

33

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

4

Açık Erişim

6

Eğitim Bilgileri

2013 - 2018

2013 - 2018

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik (Dr), Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Genel Gazetecilik (Yl) (Tezli) (İngilizce), Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Lisans

Yeditepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklam Tasarımı Ve İletişimi Bölümü, Türkiye

2001 - 2003

2001 - 2003

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Yönetim Ve Organizasyon Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

Tüketim toplumu bağlamında yeni medyada haber olgusu ve haberin metalaşması

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik (Dr)

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Uşak Üniversitesi, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, Yeni Medya Ve İletişim Bölümü

2017 - 2018

2017 - 2018

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ

2014 - 2017

2014 - 2017

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Uşak Üniversitesi

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Uşak Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Demokratik Siyaset ve Medya

Yeni Medya ve Demokrasi

Lisans

Lisans

Kültürlerarası İletişim

Yeni Medya ve Etik

Yeni Medya ve Reklamcılık

Yeni Medya ve Demokrasi

Yeni Medyaya Giriş

Elektronik Kampanyalar

Yeni Medya ve Kamuoyu

Sosyal Sorumluluk Projesi

İletişim Sosyolojisi

Yurttaş Gazeteciliği

Bitirme Projesi

Sosyoloji

Sosyal Psikoloji

Reklam Tasarımı

Temel Gazetecilik

Yeni Medya ve Tüketim Kültürü

İletişim Kuramları II

Haber Toplama ve Yazma

Makaleler

Tümü (12)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Sosyal Paylaşım Ağlarında Eğlence Odaklı İçerik ve Haberler: onedio.com’ un Facebook Sayfası Örneği

TOPSAKAL T.

Dönüşen Dünyada İletişimin Rolü Uluslar arası Sempozyum, KIBRIS, Türkiye, 15 - 16 Mart 2018, ss.114-122, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

2. McDonaldlaştırma Kavramı Bağlamında McGazetecilik ve Çevrimiçi Gazetecilik

TOPSAKAL T.

International Applıed Social Sciences Congress, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.320-322, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Sosyal Medya Kullanıcılarının Haber Okuma Alışkanlıkları: Yorumlar, Paylaşımlar ve Beğeniler

TOPSAKAL T.

I. Uluslararası Bilimsel ve Mesleki Çalışmalar Sempozyumu, NEVŞEHİR/ÜRGÜP, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2017, ss.568, (Özet Bildiri)

2014

2014

4. İnternet Reklamları Bağlamında Kişiye Özel Reklamcılık ve Remarketing

TOPSAKAL T.

Yeni Medya ve Yeni Yaklaşımlar, Çanakkale, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2014, ss.490-505, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

5. Support Movements For ALS Patients in the Context of Perspectives and Effects of New Media

BULUT S., TOPSAKAL T.

13. International Symposium Communication in the Millennium, East Stroudsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.343-356, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

5. Tüketim Toplumu Bağlamında Yeni Medyada Haber Olgusu ve Haberin Metalaşması

TOPSAKAL T.

Medya ve Tüketim II, ÇANKAYA Koray, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.137-157, 2022

2022

2022

6. Veri Gazeteciliğinin Etik Boyutu: Veri Güvenliği, Kullanıcı Mahremiyeti ve Verinin Manipülasyonu Sorunu

TOPSAKAL T.

Mahremiyetin Sonu: Dijital İletişim ve Veri Güvenliği, Nurat Kara-Nil Çokluk, Editör, Literatürk, Konya, ss.165-186, 2022

2022

2022

7. Sosyal Medyada Gözetim Olgusunun Kullanıcıların Benlik Sunumları Üzerindeki Etkisine Dair Bir Araştırma: Tiktok Örneği

TOPSAKAL T., Akyar D.

Dijital Çağda Medyatik İletişim II, Şebnem Çağlar, Murat Gülgör, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.15-25, 2022

2022

2022

8. Sosyal Medyada Bireyin Yalnızlaşması ve Yabancılaşması Bağlamında Y ve Z Kuşağının Instagram Kullanımına Yönelik Bir İnceleme

TOPSAKAL T., SAĞLAM N.

Dijital Çağda Medyatik İletişim I, Şebnem Çağlar, Murat Gülgör, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.129-143, 2022

2021

2021

10. Siyasal İletişimde Büyük Verinin Kullanımı ve Etik Tartışması

TOPSAKAL T.

Bilgi Çağında Siyaset, Nil Çokluk, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.67-88, 2021

2020

2020

13. Sivil Toplum Kuruluşları, Yeni Medya ve Ana Akım Haberler: Her Yerden Haber

TOPSAKAL T.

Yeni Medya Eski Haber, Ahmet Faruk Çeçen, Serkan Bulut, Editör, Doruk Yayınları, İstanbul, ss.239-261, 2020

2020

2020

14. Siyaset, Gazetecilik ve Yeni Medya: Kapitalizmin Yeni Kültürü İçindeki Sanal Demir Kafesler

TOPSAKAL T.

Yeni Medya Eski Haber, Ahmet Faruk Çeçen, Serkan Bulut, Editör, Doruk Yayınları, İstanbul, ss.191-215, 2020

2019

2019

15. Atatürk’ün Liderliği, Modernleşme Çabaları ve Ulus Gazetesine Yansımaları

TOPSAKAL T.

Türkiye’de Basından Medyaya Değişim, Dönüşüm ve Modernleşme, Uğur Gündüz, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.89-129, 2019