Atılgan M., Değmez S.(Yürütücü), Yıldız A., Öztürk E.
TÜBİTAK Projesi, 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2025 - 2025
Bu araştırma, özel eğitim öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ile akademik yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi incelemekte ve bu ilişkide akademik özyeterlik, boş zaman yönetimi, mental iyi oluş ve akademik erteleme davranışlarının aracı rolünü değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Sosyal medya bağımlılığı, öğrencilerin akademik yaşam doyumunu olumsuz etkileyebilecek önemli bir faktör olarak görülmektedir. Bu bağlamda çalışma, sosyal medya kullanımının eğitsel çıktılar üzerindeki etkilerine dair özgün katkılar sunmayı hedeflemektedir. Literatürde sosyal medya bağımlılığı ile akademik doyum arasındaki doğrudan ilişki incelenmiş olsa da aracı değişkenlerin etkisine odaklanan çalışmalar sınırlıdır. Bu araştırma, söz konusu boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Nicel yöntem ve ilişkisel tarama modeliyle yürütülecek çalışmada sosyal medya bağımlılığı bağımsız, akademik yaşam doyumu bağımlı değişken olarak ele alınacaktır. Akademik özyeterlik, boş zaman yönetimi, mental iyi oluş ve akademik erteleme davranışı aracı değişkenler olarak incelenecektir. Örneklem, en az 150 özel eğitim öğretmen adayından oluşacaktır. Veriler, geçerlilik ve güvenilirlik analizlerinin ardından korelasyon ve aracılık analizleri ile değerlendirilecektir. Veri toplamada çeşitli psikolojik ölçekler kullanılacak; analizler SPSS ve Jamovi yazılımlarıyla gerçekleştirilecektir. Elde edilecek bulguların, eğitim politikalarına yön vermesi ve sosyal medya bağımlılığına yönelik müdahalelere katkı sağlaması beklenmektedir.