Metrikler
Biyografi
- 1976 yılında Antakya’da doğdu. İlkokulu Oğlakören Köyü’nde, orta öğrenimini Hatay İmam Hatip Lisesi’nde, Lisans öğrenimini ise Erciyes Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde tamamladı. Din Eğitimi Bilimi alanında 2010 yılında “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Disiplin Anlayışları” adlı teziyle yüksek lisansını, 2014’te “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Tükenmişlik Algıları” adlı teziyle doktorasını Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde bitirdi. 2001-2016 yılları arasında sırasıyla Gaziantep, Hatay ve Kayseri illerinde din dersi öğretmeni olarak çalıştıktan sonra 2016 yılı şubat ayında Uşak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ne Yrd. Doç. olarak atandı. 2020 yılında ‘Doçent’ unvanını aldı. Uşak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde dekan yardımcılığı ve bölüm başkan yardımcılığı görevlerinde bulundu. Halen aynı fakültede akademik çalışmalarına devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr), Türkiye
1999 - 2010
1999 - 2010Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri, Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Erciyes Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlahiyat Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algıları
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin disiplin anlayışları
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Felsefe
İlahiyat
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Uşak Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Bölümü
2016 - 2020
2016 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Uşak Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe Ve Din Bilimleri Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Bölüm Başkanı
Uşak Üniversitesi, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2016
2001 - 2016DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Tez Çalışması
Din Eğitimi Biliminin Teorik Temelleri
Uzmanlık Alan Dersi
Din Eğitimine Giriş
DİN ÖĞRETİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖRGÜN VE YAYGIN DİN EĞİTİMİ
Lisans
Lisans
Bitirme Ödevi
Eğitim Bilimine Giriş
Din Eğitimi
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
SINIF YÖNETİMİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Kültürlerarası Din ve Ahlak Öğretimi
Okul Deneyimi
Din Eğitimi
Özel Öğretim Yöntemleri
Türk Eğitim Tarihi
Makaleler
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nda Beyin Fırtınası Tekniği
Bayrakdar N.
Türkiye din eğitimi araştırmaları
, sa.19, ss.129-157, 2025 (TRDizin)
2024
20242. İlâhiyât Fakültelerinde Verilen Eğitimin Öğrencilerin Dindarlık Durumları Üzerindeki Etkisi
BAYRAKDAR N., DENİZER N., ÇELİK C.
Turkish Research Journal of Academic Social Science , cilt.7, sa.2, ss.197-208, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. İlâhiyat Fakültelerine Kayıtlı Hâfız Öğrencilerin Hâfızlığa Yüklediği Anlam ve Değer
DENİZER N., BAYRAKDAR N., ÇELİK C.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.122-138, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. 4-6 YAŞ KUR’AN KURSLARINDA VERİLEN EĞİTİMİN ÇOCUKLARIN AİLE ORTAMINDAKİ DAVRANIŞLARINA YANSIMA DURUMU
ÖZTÜRK M., BAYRAKDAR N.
Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.15, ss.64-79, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİ KURUMLARINDA ÖĞRENCİLERİN FIKIH DERSİNE YÖNELİK YAKLAŞIMLARI
MUMCU E., BAYRAKDAR N.
Turkish Research Journal of Academic Social Science , cilt.7, sa.1, ss.44-52, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Sabırla İlgili Ayetlerin Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi
DUDAKLI N., BAYRAKDAR N.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, sa.86, ss.235-248, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının Kültürlerarası Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi
BAYRAKDAR N., AKSU H. İ.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.563-580, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. HZ. PEYGAMBER’İN İLİM ANLAYIŞI
Bayrakdar N.
Türkiye din eğitimi araştırmaları
, cilt.0, sa.11, ss.65-87, 2021 (TRDizin)
2020
20209. Din Eğitimi Olgusunu Tanımlama Problemi
BAYRAKDAR N.
ILAHIYAT TETKIKLERI DERGISI
, sa.54, ss.433-456, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202010. ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE 4-6 YAŞ KUR’AN KURSU BİNALARININ FİZİKİ İMKÂNLAR AÇISINDAN EĞİTİME ELVERİŞLİLİK DURUMU ( GAZİANTEP İLİ ÖRNEĞİ)
türkmen s., BAYRAKDAR N.
Dini Araştırmalar Dergisi
, cilt.23, sa.58, ss.101-126, 2020 (TRDizin)
2018
201811. Klasik Koşullanma Kuramı ve Din Eğitimi
BAYRAKDAR N.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , sa.74, ss.241-270, 2018 (TRDizin)
2018
201812. Din Derslerinde Kötülük Probleminin Çözümü
BAYRAKDAR N.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES , cilt.7, sa.1, ss.378-402, 2018 (TRDizin)
2017
201713. Düşünmeye Teşvik Eden Kur’an Ayetlerinin Eğitsel Değeri (Ğaşiye Suresi 17. Ayet Örneği)
BAYRAKDAR N.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES , cilt.6, sa.3, ss.1998-2018, 2017 (TRDizin)
2016
201614. İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerine Göre Derslere Yönelik Olumlu Tutum Geliştirmelerine Katkı Sağlayan Öğretim Elemanı Davranışları
BAYRAKDAR N.
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES , cilt.5, sa.8, ss.3033-3053, 2016 (TRDizin)
2016
201615. İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE TÜKENMİŞLİK UŞAK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
BAYRAKDAR N.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.9, sa.45, ss.935-946, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. SINIF DİSİPLİNİ PROBLEMİNE VAROLUŞÇU FELSEFE PERSPEKTİFİNDEN GENEL BİR BAKIŞ
BAYRAKDAR N.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.9, sa.43, ss.1397-1404, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Öğretmenlerine Göre Din Kültürü ve Ahlak BilgisiDersi Öğretmenliğinin Doğasından Kaynaklanan GüçlüklerinMesleki Tükenmişlik Algıları Üzerindeki Etkileri
BAYRAKDAR N.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.1, sa.16, ss.79-100, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201418. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleklerinden Beklentileri ve Mesleki Tükenmişlik Algıları
BAYRAKDAR N.
ERCIYES UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , sa.37, ss.40-60, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı’nda Yer Verilen Öğrenme-Öğretme Uygulamalarının Uygulanabilirlik Ölçütü Açısından Değerlendirilmesi
BAYRAKDAR N.
3. INTERNATIONAL COLOSSEUM SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS BOOK, İtalya, 12 - 13 Temmuz 2025, ss.19-31, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. Camiler ve Din Görevlileri Haftası Münasebetiyle Hazırlanan Cuma Hutbelerinin İletişim İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi
BAYRAKDAR N.
3. INTERNATIONAL COLOSSEUM SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS BOOK 12-13 July 2025, ITALY, İtalya, 12 - 13 Temmuz 2025, ss.7-18, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Din Dersi Öğretmen Adaylarının Derse Yönelik Motivasyon Oluşturma Konusundaki Yeterlik Durumları
BAYRAKDAR N.
Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Bilmsel Araştırmalar Kongresi, Adıyaman, Türkiye, 26 - 27 Ağustos 2019, ss.113-122, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Dinsel Şüphe Problemine Verilen Tepkiler
BAYRAKDAR N., DENİZER N., AVCI M.
International Applied Social Sciences(IASOS) Congress, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Üniversite Öğrencilerinin Dinsel Şüphe Problemi Yaşama Sıklıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
DENİZER N., BAYRAKDAR N., SAYGILI S.
International Applied Social Sciences (IASOS) Congress, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Üniversite Öğrencilerinin Dinsel Şüphe Problemine Yükledikleri Anlamlar
AVCI M., SAYGILI S., BAYRAKDAR N.
International Applied Social Sciences (IASOS), 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerine Göre Duygusal Açıdan Yıpratıcı Nitelik Taşıyan Öğrenci Davranışları
BAYRAKDAR N., ÇETİN Ö., AVCI M.
IV. International Eurasian Educational Researh Congress(EJER), 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Felsefenin Değerine İlişkin Görüşleri
AVCI M., BAYRAKDAR N., ÇETİN Ö.
EJER CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.122-123, (Özet Bildiri)
2017
20179. Uşak İl Merkezinde Ortaokullarda Görevli Dikab Öğretmenlerinin Veli Kaynaklı Problemler HakkındakiGörüşleri
ÇETİN Ö., AVCI M., BAYRAKDAR N.
EJER CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.125-126, (Özet Bildiri)
2017
201710. Uşak İl Merkezinde Görevli DKAB ÖğretmenlerininVeli Kaynaklı Problemler Hakkındaki Görüşleri
ÇETİN Ö., AVCI M., BAYRAKDAR N.
IV. International Eurasian Educational Researh Congress(EJER), 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201611. İslam Diniyle İlgili Yanlış Algılar Bağlamında Ailede Yozlaşma ve Şiddet
BAYRAKDAR N.
Yanlış Algılar ve Doğru İslam Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2016, ss.809-827, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. EVRENSEL BOYUTLARIYLA HZ. PEYGAMBER'İN EĞİTİM ALANINDAKİ ÖRNEKLİĞİ
BAYRAKDAR N.
KLM YAYINLARI, Kahramanmaraş, 2025
2024
20242. DİN EĞİTİMİNE BAKAN YÖNLERİYLE KÖTÜLÜK PROBLEMİ
BAYRAKDAR N.
MUSİBETLER KARŞISINDA TEODİSE - İNSAN İLİŞKİSİ, ULUTAŞ YASİN, Editör, KLM YAYINLARI, Kahramanmaraş, ss.51-84, 2024
2022
20223. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın'ın Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimlerine Katkıları
BAYRAKDAR N.
Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları, Prof. Dr. Süleyman Akyürek, Editör, Kimlik Yayınevi, Kayseri, ss.558-582, 2022
2021
20214. Ortaokullarda Din Eğitimi
BAYRAKDAR N.
Din Eğitimi, Hasan Dam, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.93-109, 2021
2020
20205. DİN EĞİTİMİNDE NASİHATİN YERİ VE ETKİLİ NASİHAT
BAYRAKDAR N.
Kimlik Yayınevi, Kayseri, 2020
2018
20186. Disiplinlerarası Bir Yaklaşımla Felsefenin Değeri
SAYGILI S., AVCI M., BAYRAKDAR N., DENİZER N.
Kimlik Yayınları, Kayseri, 2018
2018
20187. (Kutsallığı Ölçüsünde Hassas Bir Meslek) Din Dersi Öğretmenliği
BAYRAKDAR N.
Kimlik Yayınevi, Kayseri, 2018
2018
20188. Disiplinlerarası Bir Yaklaşımla İnanç Eylem Tutarlılığı
DENİZER N., BAYRAKDAR N., SAYGILI S., AVCI M.
Çizgi Kitabevi, Konya, 2018
2018
20189. Bir Motivasyon Unsuru Olarak İman (İman-Amel Bütünlüğünün Sağlanmasını Güçleştiren Faktörler ve Din Eğitimi Açısından Doğurduğu Sonuçlar)
BAYRAKDAR N.
Kimlik Yayınevi, Kayseri, 2018
2018
201810. Disiplinlerarası Bir Yaklaşımla Kötülük Problemi
AVCI M., SAYGILI S., DENİZER N., BAYRAKDAR N.
Eğitim Yayınevi, Konya, 2018
2017
201711. Disiplinlerarası Bir Yaklaşımla Dinsel Şüphe Problemi
BAYRAKDAR N., DENİZER N., AVCI M., SAYGILI S.
Pegem Akademi, Ankara, 2017
2016
201612. Felsefeye Yönelik Yaklaşımlar
SAYGILI S., AVCI M., BAYRAKDAR N., DENİZER N.
Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 2016
2016
201613. Felsefeye Yönelik Yaklaşımlar İslami İlimler Fakültesi Örneği
SAYGILI S., AVCI M., BAYRAKDAR N., DENİZER N.
Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 2016
2016
201614. FELSEFEYE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
SAYGILI S., AVCI M., BAYRAKDAR N., DENİZER N.
EGE ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ MÜDÜRLÜĞÜ, İzmir, 2016