Prof. Dr. ADEM DURU


EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi A.B.D.

Metrikler

Yayın

50

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

6

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Sobiad)

42

H-İndeks (Sobiad)

2

Proje

3

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yaptığı Tezler

2006

2006

Doktora

Bir fonksiyon ve onun türevi arasındaki ilişkiyi anlamada karşılaşılan zorluklar

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Van ilindeki lise birinci sınıflarda cinsiyet farklılığının matematik başarısı üzerindeki etkisinin araştırılması

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2017

2012 - 2017

Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2012

2009 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2007 - 2009

2007 - 2009

Yrd. Doç. Dr.

Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - 2006

2003 - 2006

Araştırma Görevlisi

Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2002 - 2003

2002 - 2003

Araştırma Görevlisi

Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2000 - 2002

2000 - 2002

Araştırma Görevlisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2018 - 2021

2018 - 2021

Rektör Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

2011 - 2012

2011 - 2012

Dekan Yardımcısı

Uşak Üniversitesi

2009 - 2011

2009 - 2011

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Uşak Üniversitesi

2007 - 2009

2007 - 2009

Enstitü Müdür Yardımcısı

Adıyaman Üniversitesi

2007 - 2009

2007 - 2009

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Adıyaman Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Yard. Doç. Dr.

Uşak Üniv., Yard. Doç. Dr.

2007 - 2009

2007 - 2009

Yard. Doç. Dr.

Adıyaman Üniv., Yard. Doç. Dr.

2000 - 2006

2000 - 2006

Arş. Gör.

YYÜ, Gaziantep Univ. Atatürk Univ., Arş. Gör.

1998 - 1999

1998 - 1999

Öğrtemen

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğrtemen

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (20)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Doğrusal denklemler ve eğim konusunun öğretimine yönelik geogebra destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi.

BİRGİN O., UZUN K., DURU A.

8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Konusundaki Toplama ve Çıkarma İşlemlerineİlişkin Bilgi Düzeyleri ve Yaptıkları Hatalar

DURU A., DEMİRÖREN S., BİRGİN O.

International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.376, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Investigation of economics and administrative sciences faculty (EASF) students attitude towards mathematics.

DURU A., PEKER M.

2nd International Conference on Scientific Cooperation for Future in Economics and Administrative Sciences, 6 - 08 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Turkish adaptation of reactions to test scale: The study of validity and reliability

DURU A., BİRGİN O.

2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences, 6 - 08 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. GeoGebra destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları üzerine etkisi

BİRGİN O., TOPUZ F., DURU A.

IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. An investigation of high school students’ conjecturing processes.

DURU A., GÖL R., BİRGİN O., YILDIZ C.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası-Aydın, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. INVESTIGATION OF LEARNING STYLES OF PRE SERVICEMATHEMATICS AND ELEMENTARY SCHOOL TEACHERSACCORDING TO SOME VARIABLES

DURU A.

PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

8. BELIEFS OF MATHEMATICS TEACHERS ABOUT MATHEMATICS MATHEMATICS TEACHING AND MATHEMATICS LEARNING

DURU A.

PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

9. TURKISH ADAPTATION OF THE SPATIAL THINKING ATTITUDESCALE THE STUDY OF VALIDITY AND RELIABILITY

DURU A.

1 st INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

10. STUDY ON DEVELOPING THE MATHEMATICS STUDY ANDEXAM ANXIETY SCALE

DURU A.

1st INTERNATIONALACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. UZAMSAL DÜŞÜNME TUTUM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

DURU A.

1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. MATEMATİK ÇALIŞMA VE SINAVI KAYGISI ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

DURU A.

1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. MATEMATİK VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

DURU A.

ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK MATEMATİK ÖĞRETİMİ VE MATEMATİK ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İNANÇLARI

DURU A.

ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. II.Dereceden Fonksiyonların Grafiklerinin Öğretiminde Geogebra Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Birgin O., Özkaya Y., Duru A.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2011

2011

16. Pre-service primary school teachers’ preference of the problem solving strategies for word problems

DURU A., PEKER M., BOZKURT E., AKGÜN L., BAYRAKDAR Z.

III. World Conference on Educational Sciences (WCES-2011), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3463-3468, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2016

2016

1. 2.1. Kesirlerle İşlemler

DURU A., BİRGİN O., BULUT Y.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.124-213, 2016

2016

2016

2. 2. 1. Kesirlerle İşlemler

DURU A., BİRGİN O., Bulut Y.

Ortaokul Matematik 6, Doç. Dr. Mustafa DOĞAN Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, Milli Eğitim, Ankara, ss.124-213, 2016

2016

2016

3. 2. 2 Ondalıklı Gösterimler

DURU A., BİRGİN O., DOĞAN M.

Ortaokul Matematik 6 sınıf, Prof. Dr. Vatan Karakaya, Doç. Dr. Mustafa Doğan, Editör, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, ss.214-252, 2016

2016

2016

4. 3.1. Araştırma Sorusu Üretme, Veri Toplama ve Düzenleme

BİRGİN O., DURU A., BULUT Y.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç. Dr. Mustafa Doğan Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.281-305, 2016

2016

2016

5. 3.2. Veri Analizi

BİRGİN O., DURU A., DOĞAN M.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN,Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.306-342, 2016

2016

2016

6. 2.2. Ondalık Gösterim

DURU A., BİRGİN O., DOĞAN M.

Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.214-259, 2016

Sanatsal Etkinlik



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 9

h-indeksi (SCOPUS): 1