Eğitim Bilgileri
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Bir fonksiyon ve onun türevi arasındaki ilişkiyi anlamada karşılaşılan zorluklar
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
Van ilindeki lise birinci sınıflarda cinsiyet farklılığının matematik başarısı üzerindeki etkisinin araştırılması
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2017
2012 - 2017Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Uşak Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2009
2007 - 2009Yrd. Doç. Dr.
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2003 - 2006
2003 - 2006Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002 - 2003
2002 - 2003Araştırma Görevlisi
Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2000 - 2002
2000 - 2002Araştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - 2021
2018 - 2021Rektör Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2011 - 2012
2011 - 2012Dekan Yardımcısı
Uşak Üniversitesi
2009 - 2011
2009 - 2011Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Uşak Üniversitesi
2007 - 2009
2007 - 2009Enstitü Müdür Yardımcısı
Adıyaman Üniversitesi
2007 - 2009
2007 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Adıyaman Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorYard. Doç. Dr.
Uşak Üniv., Yard. Doç. Dr.
2007 - 2009
2007 - 2009Yard. Doç. Dr.
Adıyaman Üniv., Yard. Doç. Dr.
2000 - 2006
2000 - 2006Arş. Gör.
YYÜ, Gaziantep Univ. Atatürk Univ., Arş. Gör.
1998 - 1999
1998 - 1999Öğrtemen
Milli Eğitim Bakanlığı, Öğrtemen
Makaleler
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (6)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (20)
2025
20251. Physical and Chemical Properties of Ensiled Safflower (Carthamus tinctorius L.) Cultivars at Three Development Stages
YÜKSEL O., Bıçakçı E., DURU A., DURU M.
Journal of the Hellenic Veterinary Medical Society
, cilt.76, sa.2, ss.9217-9226, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20232. The effects of laurel (Laurus nobilis L.) leaf powder supplementation on performance, carcass characteristics, meat lipid oxidation and some blood parameters of broiler chicks
Gölcü A., DURU A.
Journal of the Hellenic Veterinary Medical Society
, cilt.74, sa.2, ss.5681-5690, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20233. The effects of goji berry (Lycium barbarum L.) leaves on performance, meat lipid oxidation, digestive tract parts, and some blood parameters of broiler chickens
Barıt M., DURU A.
Journal of the Hellenic Veterinary Medical Society
, cilt.74, sa.2, ss.5691-5700, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
20214. İŞLEMSEL TAHMİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ'NİN (İTTÖ) TÜRKÇE'YE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
DURU A., ÇAKIR N.
SCIENCE CHINA INFORMATION SCIENCES , cilt.14, sa.2, ss.96-109, 2021 (SCI-Expanded, Scopus)
2020
20205. Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Değerler Eğitimi Kapsamındaki Değerlerin Yer Alma Durumlarının İncelenmesi
Özkaya F., DURU A.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.43-67, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Effects of Lavender (Lavandula angustifolia) augmentation of alfalfa silages
DURU A.
South African Journal of Animal Science
, cilt.49, sa.6, ss.1008-1012, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
2016
20167. Beliefs of Prospective Teachers about Mathematics, Mathematics Teaching and Mathematics Learning
DURU A., GÖL R.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.255-282, 2016 (TRDizin)
2015
20158. The effect of computer-assisted instruction on 7th grade students’ achievement and attitudes toward mathematics: The case of the topic “vertical circular cylinder” Utjecaj nastave uz pomoć računala na postignuća i stavove učenika sedmog razreda prema matematici: Slučaj obrade teme „Uspravni kružni valjak”
Birgin O., Bozkurt E., Gürel R., Duru A.
Croatian Journal of Education
, cilt.17, sa.3, ss.783-813, 2015 (SSCI, Scopus)
2013
20139. Matematik öğretmenlerinin matematik ve demokrasi arasındaki ilişkiye ait görüşlerin incelenmesi
Hacer K. Ö., SAVAŞ EREN R., DURU A.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.279-295, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Middle school students reading comprehension of mathematical texts and algebraic equations
DURU A., KÖKLÜ Ö.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology , cilt.42, sa.4, ss.447-468, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201111. Gender related beliefs and mathematics performance of preservice elementary teachers
DURU A.
School Science and Mathematics , cilt.111, sa.4, ss.178-191, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201112. Pre service mathematics and primary teachers experience about the computer sofware programs
DURU A.
e-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences, , cilt.6, sa.1, ss.646-659, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201113. Pre service primary school teachers preference of the problem solving strategies for word problems
DURU A., PEKER M., AKGÜN L., BOZKURT E.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.15, ss.3463-3468, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201114. Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler
SAVAŞ E., Taş S., DURU A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201015. Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Matematik Öğrenmeye Yönelik Tutumları
DURU A., PEKER M., AKÇAKIN V.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.264-284, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201016. High school students attitudes toward computer assisted learning in mathematics
DURU A., PEKER M., AKÇAKIN V.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. , cilt.1, sa.3, ss.264-284, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201017. Comprehension test in calculus course
AKGÜN L., İŞLEYEN T., TATAR E., SOYLU Y., DURU A.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.1527-1531, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201018. The Experimental teaching in some of topics geometry
DURU A.
Educational Research and Reviews , cilt.5, sa.10, ss.584-592, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201019. Factors affecting students achievement in Mathematics
SAVAŞ E., TAŞ S., DURU A.
Inonu University Journal of The Faculty of Education, 1 , cilt.11, sa.1, ss.113-132, 2010 (Hakemli Dergi)
2007
200720. Misunderstandings and difficulties in learning sequence and series A case study
AKGÜN L., DURU A.
Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education. , cilt.11, sa.1, ss.71-81, 2007 (Hakemli Dergi)
2005
200521. İki ve üç boyutlu düşünme iki ve üç boyutlu geometriksel şekillerle bazı özdeşliklerin görselleştirilmesi
ÖZDEMİR M. E., DURU A., AKGÜN L.
Kastamonu. Eğitim Dergis , cilt.13, sa.2, ss.527-540, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200522. Gender differences in mathematics achievement and attitude towards mathematics among first grade of high school
SAVAŞ E., DURU A.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.19, ss.263-271, 2005 (TRDizin)
2005
200523. MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE CİNSİYET FARKLILIĞI
DURU A., SAVAŞ E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.35-46, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200524. Gender differences in mathematics achievement and attitude towards mathematics among first grade of high school 19 263 271
SAVAŞ E., DURU A.
Eurasian Journal of Educational Research , cilt.19, ss.263-271, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200525. Matematik Öğretiminde Cinsiyet Farklılığı
DURU A., SAVAŞ E.
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.35-46, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200526. Matematik ve sanat
DURU A., İŞLEYEN T.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.11, ss.479-491, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200527. İlköğretim öğretmen adaylarının Matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi
DURU A., AKGÜN L., ÖZDEMİR M. E.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.520-536, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200428. Skills of using geometrical models in fractions
ŞİAP İ., DURU A.
Journal of Kastamonu Education , cilt.12, sa.1, ss.89-96, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Doğrusal denklemler ve eğim konusunun öğretimine yönelik geogebra destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi.
BİRGİN O., UZUN K., DURU A.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar Konusundaki Toplama ve Çıkarma İşlemlerineİlişkin Bilgi Düzeyleri ve Yaptıkları Hatalar
DURU A., DEMİRÖREN S., BİRGİN O.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.376, (Özet Bildiri)
2017
20173. Investigation of economics and administrative sciences faculty (EASF) students attitude towards mathematics.
DURU A., PEKER M.
2nd International Conference on Scientific Cooperation for Future in Economics and Administrative Sciences, 6 - 08 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Turkish adaptation of reactions to test scale: The study of validity and reliability
DURU A., BİRGİN O.
2nd International Conference on Scientific Cooperation for the Future in Economics and Administrative Sciences, 6 - 08 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. GeoGebra destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları üzerine etkisi
BİRGİN O., TOPUZ F., DURU A.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. An investigation of high school students’ conjecturing processes.
DURU A., GÖL R., BİRGİN O., YILDIZ C.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası-Aydın, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20167. INVESTIGATION OF LEARNING STYLES OF PRE SERVICEMATHEMATICS AND ELEMENTARY SCHOOL TEACHERSACCORDING TO SOME VARIABLES
DURU A.
PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20168. BELIEFS OF MATHEMATICS TEACHERS ABOUT MATHEMATICS MATHEMATICS TEACHING AND MATHEMATICS LEARNING
DURU A.
PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONALRESEARCH CONGRESS, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. TURKISH ADAPTATION OF THE SPATIAL THINKING ATTITUDESCALE THE STUDY OF VALIDITY AND RELIABILITY
DURU A.
1 st INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. STUDY ON DEVELOPING THE MATHEMATICS STUDY ANDEXAM ANXIETY SCALE
DURU A.
1st INTERNATIONALACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. UZAMSAL DÜŞÜNME TUTUM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
DURU A.
1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. MATEMATİK ÇALIŞMA VE SINAVI KAYGISI ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
DURU A.
1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, 3 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. MATEMATİK VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
DURU A.
ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK MATEMATİK ÖĞRETİMİ VE MATEMATİK ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İNANÇLARI
DURU A.
ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2014
201415. II.Dereceden Fonksiyonların Grafiklerinin Öğretiminde Geogebra Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Birgin O., Özkaya Y., Duru A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2011
201116. Pre-service primary school teachers’ preference of the problem solving strategies for word problems
DURU A., PEKER M., BOZKURT E., AKGÜN L., BAYRAKDAR Z.
III. World Conference on Educational Sciences (WCES-2011), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3463-3468, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. 2.1. Kesirlerle İşlemler
DURU A., BİRGİN O., BULUT Y.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.124-213, 2016
2016
20162. 2. 1. Kesirlerle İşlemler
DURU A., BİRGİN O., Bulut Y.
Ortaokul Matematik 6, Doç. Dr. Mustafa DOĞAN Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, Milli Eğitim, Ankara, ss.124-213, 2016
2016
20163. 2. 2 Ondalıklı Gösterimler
DURU A., BİRGİN O., DOĞAN M.
Ortaokul Matematik 6 sınıf, Prof. Dr. Vatan Karakaya, Doç. Dr. Mustafa Doğan, Editör, MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, ss.214-252, 2016
2016
20164. 3.1. Araştırma Sorusu Üretme, Veri Toplama ve Düzenleme
BİRGİN O., DURU A., BULUT Y.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç. Dr. Mustafa Doğan Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, Ankara, ss.281-305, 2016
2016
20165. 3.2. Veri Analizi
BİRGİN O., DURU A., DOĞAN M.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN,Prof. Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.306-342, 2016
2016
20166. 2.2. Ondalık Gösterim
DURU A., BİRGİN O., DOĞAN M.
Ortaokul 6 Sınıf Matematik Ders Kitabı, Doç.Dr. Mustafa DOĞAN, Prof.Dr. Vatan KARAKAYA, Editör, MEB Yayınları, ss.214-259, 2016
Sanatsal Etkinlik